Vragenlijst

Vragenlijst

Vragenlijst

De module vragenlijst kan gebruikt worden om vragenlijsten en formulieren aan een cliënt te koppelen. De eerste stap is het koppelen van een vragenlijst (klaarzetten) aan een cliënt. Vervolgens kan hier een lijst worden aangemaakt, ingevuld en eventueel ter controle of ter afhandeling worden gezet bij een behandelaar en/of afdeling/groep. Vragenlijsten worden ingedeeld in categorieën. Deze indeling van categorieën komt terug in het overzicht van de lijsten die voor een cliënt klaar gezet kunnen worden. Indien nog geen lijsten zijn klaar gezet voor de cliënt wordt de module geopend met een overzicht van de beschikbare vragenlijsten. Vanuit dit overzicht kunnen één of meerdere lijsten worden klaargezet. Zolang er nog geen aangemaakte vragenlijst is, kan het klaarzetten van de lijst ongedaan worden gemaakt. Een vragenlijst verwijderen kan met het prullenbakje, alleen indien de gebruiker de rol 'VERWIJDEREN_VRAGENLIJST' of 'SYSOP' heeft.

Overzicht indeling categorieën
  1. Intake
  2. Diagnostiek
  3. Anamneses
  4. Somatiek
  5. BOPZ
  6. Verlof
  7. Plannen (behandel, verlof, verpleeg)
  8. Behandeling
  9. Juridisch
  10. Evaluatie
  11. Ontslag
  12. Algemeen
  13. Crisis
  14. Aanmelding
  15. Klinisch
  16. Bemoeizorg
  17. FACT
  18. Signaleringsplan
  19. Pleegzorg
  20. Forensisch
  21. Start Zorg
  22. Begeleiding
  23. Doorstroom
  24. Uit Zorg
  25. Wachtlijst
  26. Toewijzing
  27. Persoonsgegevens
  28. ROM
  29. Archief
  30. ECT
  31. Verpleegkundige zorg
  32. Dwangregistratie

Sortering
Vragenlijsten worden op invuldatum gesorteerd. De status wordt achter de invuldatum getoond.

Formulieren
Formulieren worden onder hetzelfde kopje getoond als vragenlijsten.

Status van een vragenlijst/formulier
  1. Met het verwerk icoon in de toolbar kan gekozen worden uit 3 status-opties:
    1. Concept. Het document blijft in concept bij de oorspronkelijke gebruiker staan
    2. Opslaan ter controle. Het document wordt naar de caseload van een medewerker of afdeling/groep gestuurd (signaleringstegel 'Te verwerken formulieren')
    3. Gepubliceerd. Het document wordt definitief gemaakt en wordt gepubliceerd in het cliëntportaal (het document komt niet op een signaleringstegel)
  2. Nadat de vragenlijst is klaargezet kan de cliënt de vragenlijst invullen in het cliëntportaal en verzenden naar de behandelaar. Daarna is deze definitief en verschijnt in de listview van de vragenlijst een icoon van een uitroepteken:

  1. Als de vragenlijst vervolgens wordt geopend wordt een icoon van een slotje met een 'X' getoond om aan te geven dat de behandelaar de vragenlijst op akkoord kan zetten:

  1. Als de behandelaar de vragenlijst op akkoord heeft gezet wijzigt het icoon  in de vragenlijst en verdwijnt het uitroepteken-icoon en is de tekst gewijzigd om aan te geven dat de vragenlijst akkoord is verklaard door de behandelaar:

Info

Bedrijfsregels
Het is nu alleen mogelijk om één keer per uur, per gebruiker, per cliënt, per hoofdstuk een vragenlijst aan te maken.

Een vraag kan niet zichtbaar zijn door een gekoppelde zichtbaarheidsberekening of een gekoppelde rol die de gebruiker niet heeft. Bij het definitief maken wordt geen controle uitgevoerd op onzichtbare vragen die verplicht ingevuld moeten worden. Hetzelfde geldt voor verplichte vragen op tabbladen in formulieren die niet zichtbaar zijn.

Afdrukken rapport vragenlijst
Het is mogelijk om een rapport af te drukken van de vragenlijst. Standaard wordt één rapport uitgeleverd. Het is mogelijk om zelf klantrapporten aan te maken, waarin verschillende details weergegeven kunnen worden.

Als antwoorden tabellen bevatten die vanuit MS Word gekopieerd zijn dan wordt het printen van de betreffende vragenlijst niet ondersteund. Hetzelfde geldt voor afwijkende opmaak die vanuit andere applicaties is gekopieerd.

Als workaround kan het antwoord terug gekopieerd worden naar MS Word en van daaruit geprint worden.

Knippen en plakken
Indien er tekst wordt gekopieerd vanuit een andere applicatie in het antwoordveld van een alfanumerieke vraag, wordt alleen de opmaak overgenomen die is toegestaan bij een paragraaf.

Dit zijn de opties zoals ze boven de paragraaf staan.
  1. Bold
  2. Italic
  3. Underlined
  4. kleuren lettertype
  5. kleuren achtergrond.

Zaken met andere opmaakopties zijn afgeschermd vanwege beveiligingsissues.

HTML gebruik in de vragenlijst
De opmaak van de tekst in een vragenlijst wordt opgeslagen op twee manieren: mét opmaak (USER maakt gebruik van de CK Editor) en als 'platte tekst'. De platte tekst kan in een brief worden gebruikt in een veld waarbij informatie uit de vragenlijst door valt. Het is ook mogelijk om tekst vanuit een tekstverwerkingsprogramma of internet in de vragenlijst te plakken. Hierbij wordt bij het opslaan van de vragenlijst wél gecontroleerd of de html die de geplakte tekst bevat ook voor ALTA valide is. HTML die niet is toegestaan in ALTA wordt bij het opslaan verwijderd. Als gevolg hiervan kan het dus voorkomen dat de opmaak die de geplakte tekst bevat niet wordt overgenomen (zie ook knippen en plakken).

Wijzigingshistorie inzien
Met het icoon kan de wijzigingshistorie van een vragenlijst of formulier worden ingezien. Deze historie is verdeeld in twee niveaus:
  1. Vragenlijst/formulier niveau, waarbij het aanmaken en (niet-)definitief maken van een vragenlijst/formulier zichtbaar is.
  2. Vraagniveau, waarbij de wijzigingen van elk antwoord op elke vraag kunnen worden ingezien.

De wijzigingshistorie is alleen te benaderen met de rol VRAGENLIJST_LOG_LEES

Afdrukken
Via het printericoon kunnen vragenlijsten afgedrukt worden. Er kan uit een selectiemenu  worden gekozen welke vragenlijst(en) wel/niet afgedrukt moeten worden. Het rapport wordt vervolgens in een aparte scherm geopend.

Als antwoorden tabellen bevatten die vanuit MS Word gekopieerd zijn, dan wordt het printen van de betreffende vragenlijst niet ondersteund. Hetzelfde geldt voor afwijkende opmaak die vanuit andere applicaties is gekopieerd. Als work-around kan het antwoord terug gekopieerd worden naar MS Word en van daaruit geprint.

Vermijd specifieke tekens (bijvoorbeeld: <, >, /, \, ----, * );

Geen teksten rechtstreeks vanuit Word kopieren;

Lengte van tekst beperken

Als work-around kan het antwoord terug gekopieerd worden naar MS Word en van daaruit geprint.

Rollen

Rollen:

Omschrijving:

VRAGENLIJST_ADF

Geeft toegang tot de module vragenlijst met lees- en schrijfrechten.

VRAGENLIJST_ADF_LEES

Geeft toegang tot de module vragenlijst met leesrechten.

VERWIJDEREN_VRAGENLIJST

Maakt het mogelijk om vragenlijsten te verwijderen. Dit kan ook met de rol 'SYSOP'.

FORMULIER_MAAK_DEF

Met deze rol wordt de knop 'Definitief maken' in een formulier zichtbaar en kan een formulier definitief worden gemaakt.

FORMULIER_MAAK_NIET_DEF

Met deze rol wordt de knop 'Niet definitief maken' in een formulier zichtbaar en kan een formulier niet-definitief worden gemaakt.

VRAGENLIJST_MAAK_DEF

Met deze rol wordt de knop 'Definitief maken' in een vragenlijst (ALTA) zichtbaar en kan een vragenlijst definitief worden gemaakt.

VRAGENLIJST_MAAK_NIET_DEF

Met deze rol wordt de knop 'Niet definitief maken' in een vragenlijst (ALTA) zichtbaar en kan een vragenlijst niet-definitief worden gemaakt.

VRAGENLIJST_LOG_LEES

Geeft toegang tot het scherm 'Wijzigingshistorie inzien'

FORM_WVGGZ

Schrijf rol voor Wvggz formulieren.

FORM_WVGGZ_LEES

Lees rol voor Wvggz formulieren.

FORM_<naam formulier>

Schrijf rol voor formulier <naam formulier>

FORM_<naam formulier>_LEES

Lees rol voor formulier <naam formulier>

Toegang op de vragenlijst is in te stellen op tabbladniveau, hoofdstukniveau en  paragraafniveau . Op verschillende niveaus in de vragenlijst kunnen rollen worden toegekend met lees- of schrijfrechten. Het tabbladniveau is alleen van toepassing in FORMS, hiermee wordt het tabblad in het dossier bedoelt. In ALTA zijn verschillende tabbladen per vragenlijst in te richten, daar hoeft geen toegang aan worden toegekend.

Wvggz formulieren

Hieronder staat een overzicht met alle actuele Wvggz formulieren (categorie is Wvggz):

Art 1:5 lid 1 - Beslissing onbekwaamheid betrokkene (V082022)
Art 4:1 lid 6 - Beoordeling bekwaamheid betrokkene (V042022)
Art 4:2 lid 1 - Zelfbindingsverklaring (V1002021)
Art 5:3 - Aanvraag tot voorbereiding zorgmachtiging aan de OvJ (V072022)
Art 5:4 lid 2 sub a, c en d - Mededeling van voorbereiding van een zorgmachtiging (V202022)
Art 5:4 lid 2 sub a, c en d - JEUGD - Mededeling van voorbereiding van een zorgmachtiging (V022022)
Art 5:4 lid 2 sub b & 7:11 lid 3b - Persoonsgegevens betrokkene (V072022)
Art 5:5 lid 4 - Beslissing schorsing voorbereiding zorgmachtiging in verband met eigen plan van aanpak (V042021)
Art 5:5 lid 4 - JEUGD - Beslissing schorsing voorbereiding zorgmachtiging in verband met eigen plan van aanpak (V012021)
Art 5:5 lid 6-7 - Beslissing tot hervatting voorbereiding zorgmachtiging  (V092021)
Art 5:5 lid 6-7 - JEUGD - Beslissing tot hervatting voorbereiding zorgmachtiging (V012021)
Art 5:8, 5:9 en 7:11 lid 4 - Medische verklaring zorgmachtiging (V282022)
Art 5:12 - Zorgkaart  (V092021)
Art 5:15 lid 1 en 2, 5:17 lid 4 - Bevindingen GD (V242022)
Art 5:18 - Verzoek tot het alsnog voorbereiden zorgmachtiging
Art 7:1 lid 3 - Medische Verklaring Crisismaatregel (V252022)
Art 7:11 lid 3 sub a - Informatie aan betrokkene over voorbereiding ZM aansluitend op voortzetting CM (V062021)
Art 7:11 lid 3 sub a - JEUGD - Informatie aan betrokkene over voorbereiding ZM aansluitend op voortzetting CM (V012021)
Art 7:11 lid 4 - Bevindingen GD bij ZM aansluitend op voortzetting CM (V132022)
Art 8:3 lid 1 - Gegevens GD en zorgverantwoordelijke en informatie aan betrokkene (V152021)
Art 8:3 lid 1 - JEUGD - Gegevens GD en zorgverantwoordelijke en informatie aan betrokkene (V012021)
Art 8:9 lid 1, 2 en 3 - Beslissing en mededeling tot verlenen verplichte zorg (V202022)
Art 8:9 lid 1, 2 en 3 - JEUGD - Beslissing en mededeling tot verlenen verplichte zorg (V012021)
Art 8:12 lid 2 en 3 - Mededeling beëindiging verplichte zorg in noodsituaties (V042022)
Art 8:12 lid 2 en 8:13 lid 1, 2 en 3: Beslissing en mededeling tot verlenen tijdelijke verplichte zorg in noodsituaties (V112022)
Art 8:12 lid 2 en 8:13 lid 1, 2 en 3 - JEUGD - Beslissing en mededeling tot verlenen tijdelijke verplichte zorg in noodsituaties (V022022)
Art 8:12 lid 4 - Advies GD t.a.v. wijziging zorgmachtiging en voortzetting CM & Art 8:12 lid 3 - Aanvraag tot wijziging zorgmachtiging of machtiging tot voortzetting CM (V062021)
Art 8:14 lid 3 en 4 - Mededeling van de beslissing tot onderzoek naar verboden of gevaarlijke voorwerpen (V042021)
Art 8:14 lid 3 en 4 - JEUGD - Mededeling van de beslissing tot onderzoek naar verboden of gevaarlijke voorwerpen (V012021)
Art 8:16 lid 2-5 - Beslissing tot overplaatsing (V042021)
Art 8:16 lid 2-5 - JEUGD - Beslissing tot overplaatsing (V012021)
Art 8:16 lid 6 - Zorgdossier van betrokkene
Art 8:17 lid 1, 5-8 Beslissing tijdelijke onderbreking verplichte zorg (V072021)
Art 8:17 lid 1, 5-8 - JEUGD - Beslissing tijdelijke onderbreking verplichte zorg (V012021)
Art 8:17 lid 2 - Verzoek tot toestemming onderbreking verplichte zorg
Art 8:17 lid 9 - Beslissing intrekking tijdelijke onderbreking verplichte zorg (V052021)
Art 8:17 lid 9 - JEUGD - Beslissing intrekking tijdelijke onderbreking verplichte zorg (V012021)
Art 8:18 lid 2 - Informatie over ingediende verzoeken tot zorgmachtiging of machtiging tot voortzetting van de crisismaatregel
Art 8:18 lid 3a & 8:19 lid 1 en 2 - Medische Verklaring t.b.v. de beslissing van de geneesheer-directeur inzake het verzoek tot beëindiging van verplichte zorg (V092022)
Art 8:18 lid 4 - Verzoek toestemming beëindiging verplichte zorg
Art 8:18 lid 9-11 - Beslissing over beëindiging verplichte zorg (V072021)
Art 8:18 lid 9-11 - JEUGD - Beslissing over beëindiging verplichte zorg (V012022)
Art 8:18 lid 12 en 13 - Beslissing intrekking beslissing beëindiging verplichte zorg (V052021)
Art 8:18 lid 12 en 13 - JEUGD - Beslissing intrekking beslissing beëindiging verplichte zorg (V012021)
Art 9:2 - Verzoek tot toestemming onderbreking of beëindiging verplichte zorg dan wel overplaatsing
Art 8:29 lid 2 - Mededeling uitwisselen gegevens zonder toestemming betrokkene
Art 9:3 lid 1 en 2 - Gegevens zorgverantwoordelijke en informatie aan betrokkene (V062022)
Art 9:3 lid 1 en 2 - JEUGD - Gegevens zorgverantwoordelijke en informatie aan betrokkene (V012022)
Art 9:6 lid 1, 2 en 7 - Beslissing en mededeling verplichte behandeling (V082021)
Art 9:6 lid 1, 2 en 7 - JEUGD - Beslissing en mededeling verplichte zorg (V012021)
Art 9:6 lid 5 - Beslissing inzake voortzetting verplichte behandeling (V032021)
Art 9:6 lid 5 - JEUGD - Beslissing inzake voortzetting verplichte behandeling (V012021)
Art 9:8 lid 1 - Beslissing en mededeling middelen en maatregelen in noodsituaties (V072021)
Art 9:8 lid 1 - JEUGD - Beslissing en mededeling middelen en maatregelen in noodsituaties (V012021)
Art 9:9 lid 1, 2 en 3 - Beslissing en mededeling beperking bezoek, bewegingsvrijheid en gebruik communicatiemiddelen (V062021)
Art 9:9 lid 1, 2 en 3 - JEUGD - Beslissing en mededeling beperking bezoek, bewegingsvrijheid en gebruik communicatiemiddelen (V012021)
Art 13:2 lid 1 - Melding tekortschieten zorg
Art 13:3 lid 1 en 2 - Melding onttrekken aan verplichte zorg (V052022)
Art 13:3 lid 4 - Melding hervatten verplichte zorg

Klik hier voor meer informatie over de informatieproducten Wvggz GGZ zorgaanbieders en zorgverleners van het Ketencoördinatieteam Wvggz.

Aanzetten Wvggz formulier
Indien een van de bovenstaande formulieren niet kan worden gekozen dan kan middels een Topdesk verzoek het aanzetten van het betreffende formulier worden aangevraagd.

Categorie Archief
Wvggz formulieren die niet meer actueel zijn, zijn verplaatst naar de categorie Archief. Deze formulieren kunnen niet meer via de gerelateerde tegel Wvggz formulieren worden bekeken maar wel via de module Vragenlijsten.

 
    • Related Articles

    • Vragenlijsten inrichten

      Vragenlijsten inrichten Het scherm is te benaderen via Inrichting – Vragenlijsten. In de module vragenlijsten is het mogelijk om eigen vragenlijsten aan te maken, te wijzigen en te verwijderen (onder bepaalde voorwaarden). Het hoofdscherm ziet er als ...
    • Dossier printen

      BI Stuurinformatie Dossier printen Vanuit de BI stuurinformatie is een tegel beschikbaar met de naam Standaard rapportages. Deze tegel biedt middels de link 'Vragenlijsten van één client printen' de mogelijkheid om meerdere vragenlijsten van een ...
    • Meetinstrument mailen naar een relatie

      Meetinstrument mailen naar een relatie Dit scherm is te benaderen via de ROM-module. Het is hier mogelijk om meetinstrumenten aan te bieden aan de relatie(s) uit het sociale netwerk. Beschrijving proces Er zijn meetinstrumenten die door personen uit ...
    • Algemeen gebruik

      Algemeen gebruik Algemeen Dashboard openen Dossier cliënt Gerelateerd scherm of module Nieuw item Vorig scherm Hoofdscherm op het dashboard Agenda medewerker Lijst met waardes Berichten via webcenter Werklijst Nieuw zorgproces Sticky toolbar Toolbar ...
    • Evaluatie

      Evaluatie Het is mogelijk om een (periodieke) evaluatie te plannen. Men kan op organisatieniveau aangeven wat de periode is om zorgplannen dan/wel deelplannen (modules) te evalueren. In de praktijk is gebleken dat de evaluaties vaak plaatsvinden ...