KindPlanner heeft verschillende workflows. Workflows zijn taken die door het systeem worden uitgevoerd op vaste momenten of indien een bepaalde status geldig is. Dit kunnen onder andere e-mails naar ouders zijn of taken voor de backoffice medewerkers. Deze workflows kunnen aan- en uitgezet worden.
Hoe
Workflow aan/uit zetten:
Ga naar Instellingen > BusinessFlow > Workflow
Open de de betreffende workflow (klik dubbel op de Name)
In de kolom State staat of de workflow actief is of niet
Kies in het lint (bovenste deel van de pagina) voor Activate of Deactivate
De workflow staat nu aan/uit
Workflow bekijken:
Ga naar Instellingen > BusinessFlow > Workflow
In de derde kolom is te zien of de workflow actief is of niet
Open de betreffende workflow (klik dubbel op de Name)
Bij Start When is te zien wanneer de workflow af gaat
De velden onder Additional Conditions geven aan aan welke eisen voldaan moet worden voordat de workflow af gaat
Onder Perform The Following Actions is te lezen wat er gebeurt als er aan de eisen wordt voldaan**
*Vaak staat er (mail) of (task) achter. Mail betekent dat er een mail wordt verzonden. Task betekent dat er een activiteit uit gaat.
**Wanneer er Send Email staat wordt er een mail verzonden. De e-mailtemplate die gebruikt wordt is te vinden in de kolom Value.
Wat Door middel van workflows worden er automatisch mails verstuurd naar de verantwoordelijke ouder. De tekst in de mails staan al ingevoerd. Deze teksten kunnen aangepast worden. De tekst die tussen de {} staat moet blijven staan. Hier worden ...
Alle mails die verzonden worden vanuit KindPlanner zijn terug te vinden onder het tabblad Start. Hier is onder andere te zien naar wie, wanneer en óf de mail verzonden is. Hoe Ga naar Start Kies voor het blok Alle Sorteer op Gemaakt op Zoek en open ...
Vanuit de backoffice kan een mail gestuurd worden met daarbij een bijlage. Bijlage toevoegen Ga naar BV, Locatie, Groep Klik op Bestanden > Nieuw Upload het bestand Volg de stappen 1 t/m 7 van de handleiding E-mail versturen #backoffice Scroll naar ...
Het kan voorkomen dat er een extra planning aan een aanvraag toegevoegd moet worden. Deze planning moet via de backoffice aan de aanvraag gehangen worden. Uitleg Ga naar Planningen > Aanvragen Open de Aanvraag Klik op Planningen > Nieuw Vul de velden ...
De ouder of de groep kan een aanvraag doen voor Incidentele opvang of voor een Ruildag. Deze aanvraag moet vervolgens behandeld worden door de Backoffice-medewerker of door een PM-er op de GroepsApp (afhankelijk of deze instelling aanstaat). Wanneer ...