Q&A
Workflow / taken
Vraag Er komen dubbele taken binnen. Antwoord Het kan aan diverse opties liggen. Optie 1 Binnen Workflow staat de gebeurtenis > actie er dubbel in. Optie 2 Binnen de betreffende workflow staat de taak er dubbel in. Optie 3 Het kan zijn dat de ...
Logo organisatie instellen
Vraag Wat leuk dat we ons logo kunnen toevoegen. Hoe doen we dit? Antwoord Kies na het inloggen voor SDB One. Kies in de linker balk voor Tenant. Voeg hier het logo toe of sleep het logo hier heen
Cliëntacties
Vraag Wat is het verschil tussen Einde Zorg en Zorgplan Beëindigen? Antwoord Einde zorg Hiermee worden alle openstaande diensten en kamers beëindigd. Je hebt binnen "Einde zorg" ook een optie om "Zorgplan beëindigen" te kiezen. Zorgplan beëindigen ...
Job IGJ foutmelding vestigingsnummer
Vraag Bij het draaien van de job IGJ aanlevering verschijnt onderstaande foutmelding: Validatiefout: The element 'Vestiging' in namespace 'http://www.wzd.nl/validatie/schema/1_0' has invalid child element 'Client' in namespace ...
Werken met Episodes binnen SDB ECD
Vraag Kan er binnen SDB ECD gebruik gemaakt worden van Episodes en hoe werkt dit dan? Antwoord Ja het is mogelijk om met episodes te werken. Dit zijn elementen die vooral door een behandelaar worden gebruikt en waaraan (PDA-)doelen kunnen worden ...
Actuele medicatielijst Medimo
Vraag Kan ik de actuele Medimo medicatielijst van een cliënt zien in SDB ECD? Antwoord Geen uitstapje meer nodig naar Medimo om de actuele medicatie van een cliënt te weten. Heb je een koppeling met Medimo, dan wordt de actuele medicatie getoond op ...
Blokkeren van rapportages
Vraag Mogelijk wil je als organisatie de mogelijkheid bieden om rapportages te blokkeren zodat ze enkel gezien kunnen worden door "gelijke" disciplines. Of wil je in het geval van TIME, SOEP en SOAP een gedeelte van de rapportage afschermen. Dat is ...
Rollen en permissies (export)
Vraag Hoe kan je rollen en permissies inkijken en welke mogelijkheid is er voor een export? Antwoord Via Beheer -> Autorisatie -> Overzichten heb je verschillende mogelijkheden om gegevens inzichtelijk te krijgen. Type: Rollen en permissies Hier zie ...
Uitroepteken bij jobs
Vraag Waarom zie je bij jobs een uitroeptekentje? Antwoord Via dit uitroeptekentje word je geattendeerd op waarschuwingen en/of fouten in een job. Open je de betreffende job, dan wordt de logregel waar het betrekking op heeft ook rood gekleurd. Zo ...
Wlz: Coördinator Zorg Thuis aanpassen
Vraag Hoe kunnen wij bij een bestaande beschikking waar wij Coördinator Zorg Thuis (CZT) zijn, een andere organisatie CZT maken? Antwoord Ga naar Clientoverzicht / Berichtenverkeer van een bepaalde cliënt. Voeg nieuw AW39 Aanvraag bericht toe. Via ...
Cliëntagenda en zorgafspraken zichtbaar maken in de Octopus-app
Vraag Hoe maak je de cliëntagenda en zorgafspraken zichtbaar bij cliënten in de Octopus-app? Antwoord Hiervoor is de volgende permissie benodigd binnen de betreffende Functierol(len): Clienten -> planning -> afspraken
Collega's zichtbaar van een ander team in Octopus-app
Vraag Hoe komt het dat binnen de Octopus-app er collega's zichtbaar zijn van een andere afdeling dan de OE autorisatie? Antwoord Dit heeft te maken met de OE op het contract van de medewerker.
Wlz: URL Rekenmodule
Vraag Hoe kan je bij een cliënt onder Diensten -> Wlz de rekenmodule instellen? Antwoord Binnen Beheer -> Parameters kan je de parameter 'URL Rekenmodule' instellen met de URL naar keuze, bv.: https://apps.vecozo.nl/RekenmoduleWLZ/
Informatie direct inzichtelijk maken bij client
Vraag Hoe kan je bepaalde informatie direct inzichtelijk maken bij een cliënt? Antwoord Dan kan dit aangepast worden binnen de betreffende functierol. Let op! Het geldt dan voor alle medewerkers binnen deze rol. Ga naar Beheer -> Autorisatie -> ...
Organisatorische eenheid zichtbaar activiteitenplanning
Vraag Binnen het ECD heb ik een nieuwe Organisatorisch Eenheid (OE) aangemaakt. Hoe wordt deze zichtbaar als planeenheid binnen de Activiteitenplanning? Antwoord Binnen de betreffende OE rol(len) moeten de nieuwe OE ook aangevinkt worden. Ga naar ...
AW39 status nieuw
Vraag AW39 blijft op nieuw staan? Antwoord Het kan zijn dat een meegestuurde AGB niet meer geldig is. Dit is terug te zien in de betreffende job, dan staat het in de logging vermeld: Binnen de istandaarden kan de check gedaan worden welke AGB niet ...
Informatiebulletin PGO ontsluiting SDB ECD
Wat is PGO ontsluiting? Een PGO staat voor Persoonlijke Gezondheidsomgeving. Elke Nederlander heeft het recht om via een zelf gekozen PGO informatie op te vragen bij alle zorgprofessionals waar hij/zij in behandeling is (geweest). Concreet kan je als ...
SBV-Z - Aanvraag certificaat
Als zorgaanbieder is het van belang om een controle te kunnen uitvoeren van BSN en/of identiteit cliënt. In het ECD doe je dat via de bevragingen bij SBV-Z (Sectorale Berichten Verkeer in de Zorg). Om die bevragingen uit te kunnen voeren (op een ...
Permissie per rapportagetitel
Permissie per rapportagetitel Je kunt bepalen welke rapportagetitels gebruikt mogen worden door welke functierol. Op die manier is het mogelijk onderscheid te maken tussen diverse disciplines.
Intake
Bij de intake van een cliënt kun je best de intakemodule van SDB ECD gebruiken. Deze module geeft je de mogelijkheid om diverse gegevens vanuit een overzichtelijk geheel te registreren. 1. Openen intakemodule De intakemodule wordt vanuit de [Acties] ...
Intake - Inrichting
In SDB ECD is een intakemodule beschikbaar waarmee je een reeks gegevens bij de intake van de cliënt makkelijk kan registreren. 1. Autorisatie Om een gebruiker de intakemodule te laten gebruiken, dient die gebruiker de betreffende permissie te ...
Uren medewerker tijdregistratie
Vraag De uren van een medewerker komen niet mee naar de tijdsregistratie. Ze blijven op gefiatteerd staan en zo blijven ze ook in mobiele dag opslag staan. Antwoord Het kan zijn dat de uren per ongeluk zijn weggeschreven op het oude contract van de ...
Startscherm bij openen clientdossier
Vind een bepaalde functierol het handiger om met een ander startscherm te beginnen bij het openen van een cliëntdossier? Dan kan dit aangepast worden binnen de betreffende functierol. Het geldt dan wel voor alle medewerkers binnen deze rol. Ga naar ...
Aan doelen gekoppelde rapportages
In het zorgplan kan een rapportage aan een doel (PDA, MIKZO, OMAHA) zijn gekoppeld. Dat is zelfs aan te bevelen, zodat je de evolutie van een bepaald doel makkelijk via de rapportages op kan volgen. Wil je graag weten welke rapportages aan een doel ...
Mijn verhaal - Registratie
In het zorgplan van de cliënt kan je "Mijn verhaal" van de cliënt inzien of registreren. Dit doe je via het menu Beeldvorming - Mijn verhaal. Alsook via de rechterkant. Via [Wijzigen] kan je alle vragen van een antwoord voorzien. Aan de linkerkant ...
Mijn verhaal - Inrichting
Als organisatie ben je vrij om te bepalen hoe "Mijn verhaal" in SDB ECD wordt opgebouwd. Op die manier structureer je de onderdelen (vraag/antwoord) naar eigen wens. 1. Autorisatie Om toegang te krijgen tot het stambestand "Mijn verhaal" dien je de ...
Nieuwe collega of collega weg ticketsysteem
Heb je een nieuwe collega en wil je dat deze ook binnen het ticketsysteem tickets kan aanmaken en tickets kan inzien? Geef de volgende gegevens van jouw collega aan ons door via een ticket: Voor -en achternaam Functie Email Telefoonnummer Is er geen ...
Onderzoek / Meting
Vraag Wat betekenen de opties "overslaan" , " uitgevoerd" en "niet uitgevoerd"? Antwoord Overslaan: ik doe de meting nu niet, maar later. De meting blijft in mijn cliëntagenda staan als reminder. Uitgevoerd: de meting is uitgevoerd en klaar. De ...
Statusupdates
Zou je graag statusupdates willen ontvangen over onze verschillende producten? Dat kan via SDB Groep - Status. Maar je kunt deze meldingen ook o.a. per mail ontvangen. Handig: je kunt de producten aanvinken waarvan jij statusupdates wilt ontvangen.
Documenten ter ondertekening aanbieden ClientApp
Vraag Kun je ook andere documenten of formulieren ter ondertekening aanbieden, behalve het zorgplan? Antwoord Jazeker! Je kunt de documenten zelf aanmaken onder Beheer / Stambestanden / Clientdocumenten. Vanuit Documentenbeheer of Verslaglegging kun ...
Koppeling met ZorgDomein - Inrichting
In SDB ECD kun je gegevens verzonden vanuit ZorgDomein inzien en overnemen. 1. Laat weten dat je de koppeling in gebruik wenst te nemen De koppeling met ZorgDomein moet geactiveerd en geconfigureerd worden. In Koppeling met ZorgDomein - Ingebruikname ...
Koppeling met ZorgDomein - Inzien en overnemen van gegevens
In SDB ECD kun je gegevens verzonden vanuit ZorgDomein inzien en overnemen. 1. Laat weten dat je de koppeling in gebruik wenst te nemen De koppeling met ZorgDomein moet geactiveerd en geconfigureerd worden. In Koppeling met ZorgDomein - Ingebruikname ...
Koppeling met Zorgdomein - Ingebruikname
Wil je als organisatie graag informatie kunnen ontvangen / verwerken vanuit ZorgDomein? In dit artikel wordt uitgelegd wat je hiervoor precies moet doen. 1. Neem contact op met jouw accountmanager van SDB Groep De koppeling met ZorgDomein is een ...
Fallback
Wat is Fallback? Fallback staat letterlijk voor “kunnen terugvallen op iets”. En zo letterlijk mag je het ook nemen. Het ECD bevat essentiële informatie om cliënten tijdig en van goede zorg te kunnen voorzien. Mocht het ECD als gevolg van een ...
Thuiszorgtechnologie extra tariefregel
Vraag Hoe kan ik meerdere tarieven registreren voor thuiszorgtechnologie? Antwoord Heb je meerdere complexiteitsklassen die met dezelfde prestatiecode gedeclareerd moeten worden (en wellicht dus ook een ander tarief en aantal), dan kan je met ...
Thuiszorgtechnologie
Vraag Binnen de aangemaakte complexiteitsklasse, kan ik geen prestatiecode(s) koppelen? Antwoord Naast dat je binnen de complexiteitsklasse aanvinkt dat het om thuiszorgtechnologie gaat, moet dit ook binnen de betreffende prestatiecode(s) WLZ / ZVW.
Ingebruikname systeemmeting Glucose
Vanaf release 2024.08 is de systeemmeting Glucose beschikbaar in zowel SDB ECD als SDB Octopus. Mogelijk registreer je voor cliënten nu al de glucose via een in het stambestand zelf aangemaakte meting of via een onderzoek. Hieronder adviseren we je ...
(On)vrijwillige zorg bewerken
Vraag Wij kunnen stap 1 (of 2 of 3 of 4) niet meer bewerken binnen de (On)vrijwillige zorg? Antwoord Dit klopt, zodra een onvrijwillige zorg registratie naar de ‘volgende stap’ gaat, kan er op de voorgaande stap geen acties uitgevoerd worden.
Foutmelding ophalen Vecozo
Vraag Er verschijnt een foutmelding in de job Vecozo schakelpunt (VSP) ophalen berichten. Bijvoorbeeld: AW33 - M: Decentrale validatieservice: Fout bij request 502 Bad Gateway Antwoord Probeer om het bericht handmatig in te lezen: Parameter 'De ...
Mikzo actie aanpassen
Vraag Wij kunnen de actie binnen mikzo niet aanpassen. Er verschijnt een melding dat er rapportage aan gelinkt is. Antwoord Het klopt dat dit niet mogelijk is. Er is gerapporteerd op deze actie en dan kan er niet zomaar een wijziging gedaan worden. ...
Next page