Contract beheer

Contract beheer

Bij de medewerker staat onderaan de actieve contractgegevens.


Hier kan een nieuwe contract toegevoegd worden en deze kan eventueel gewijzigd en/of verwijderd worden.
Tevens is het mogelijk om een nieuwe contractregel toe te voegen, deze te wijzigen of te verwijderen.


Contract

Een contract is de overkoepelende regel waaronder contractregels vallen. 
Meestal hebben medewerkers maar één contractregel totdat zij volledig uit dienst gaan.
Als een medewerker na een half jaar weer terug zou keren bij dezelfde organisatie, dan dient er een nieuw contract aangemaakt te worden.

Voor organisaties die een HR koppeling hebben is het belangrijk dat alle contractuele toevoegingen en wijzigingen via het HR pakket ingevoerd worden. Indien dit niet gedaan wordt, dan zal er na de import alle handmatige toevoegingen en aanpassingen die niet overeenkomen met het HR pakket worden overschreven.

Contract toevoegen

Klik op ‘Nieuw contract toevoegen’ en de volgende pop up wordt getoond.



Voer de datum in van het nieuwe contract en kies voor opslaan.
Het nieuwe contract is nu toegevoegd.

Contractregel toevoegen

Een contractregel is het daadwerkelijk contract waar de medewerker mee werkt.

Nieuwe contractregel toevoegen

Als een medewerker een nieuwe contractregel krijgt bijvoorbeeld een medewerker heeft nu een contract van 20 uur en per 15 maart wordt dat 25 uur, dan is het belangrijk dat de contract regel van 20 uur een einddatum krijgt en voor de 25 uur een nieuwe contractregel aangemaakt wordt.

 


Dit kan via de knop ‘Nieuwe contractregel toevoegen’. Zodra er geklikt is op de knop, opent de volgende pop up:



Voer hierbij alle nieuwe gegevens in die van toepassing zijn op de nieuwe contractregel.

Het systeem berekend dan automatisch opnieuw het verlof voor deze medewerker.
De oude contractregel met een einddatum zullen na de einddatum niet meer gebruikt kunnen worden.

Via de instellingen / signaleringspagina kunnen de gegevens overgezet worden zodat er niet bij elke wijziging een nieuw bezettingsrooster gemaakt hoeft te worden.


Wijzigen / Verwijderen contractregel

Naast de contractregel staan twee knoppen:

·       Wijzigen

·       Verwijderen


Wijzigen

Met de knop wijzigen kunnen er aanpassingen in de contractregel gemaakt worden.
Door te klikken op de knop opent de volgende pop up:


Wijzig alleen een huidige contractregel als het echt fout staat of om er een einddatum in te zetten.
Klik daarna op opslaan.

Als het oude contract in de regel aangepast wordt met contracturen dan zal het systeem de oude start datum nemen als start voor de nu ingevoerde contract uren. Hiermee wordt alle data in het verleden ook aangepast.

Verwijderen


Met de knop 'Verwijderen' wordt de volledige contractregel verwijderd. Verwijder nooit een actief contract, want dan kan er niks meer gedaan worden met deze medewerker.

Voor organisaties die geen HR koppeling hebben, wordt het niet aangeraden om een contractregel te verwijderen. Deze zal niet meer terug komen in het systeem

Voor organisatie die wel een HR koppeling hebben en die verwijderen een contractregel, dan kan dit via import weer terug in Quebble geïmporteerd worden.

Contractregels in het verleden

Om contract regels in het verleden in te zien kan ‘alle contractregels laten zien’ aangevinkt worden.

Dan worden de contractregels van het verleden ook getoond.

 



    • Related Articles

    • Geplande versus contract check

      Dit rapport toont een overzicht van de geplande uren van de medewerkers zodat gecontroleerd kan worden hoe dit verhoudt met het contract van de medewerkers In het rapport is te zien: Hoeveel contract uren de medewerker op de vestiging heeft; Hoeveel ...
    • Nuluurder rapport

      Dit rapport toont alle medewerkers van deze vestiging die een 0-uren contract hebben.
    • In- en uitstroom per maand

      In het rapport is terug te vinden welke medewerkers in dienst komen en welke medewerkers uit dienst gaan. De datum van het einde van het contract staat ook vermeld.
    • Verschillenlijst

      In dit rapport kan per medewerker in een overzicht gecontroleerd worden of een medewerker aan haar contract uren komt. Hoeveel uren er gepland worden en hoeveel uren er werkelijk goedgekeurd zijn. Carola heeft een contract van 32 uur werkelijk ( ...
    • Personeelsbestand overzicht

      Het rapport geeft een percentage aan van het aantal medewerkers en de FTE. Dit is verdeeld naar geslacht en leeftijd. Toelichting en berekening van bovenstaand voorbeeld: Rapport is aangemaakt voor 1 week Totaal zijn er 6 vaste medewerkers met een ...