Bij de medewerker staat onderaan de actieve contractgegevens.
Hier kan een nieuwe contract toegevoegd worden en deze kan eventueel gewijzigd
en/of verwijderd worden.
Tevens is het mogelijk om een nieuwe contractregel toe te voegen, deze te
wijzigen of te verwijderen.
Voor organisaties die een HR koppeling hebben is het belangrijk dat alle
contractuele toevoegingen en wijzigingen via het HR pakket ingevoerd worden.
Indien dit niet gedaan wordt, dan zal er na de import alle handmatige
toevoegingen en aanpassingen die niet overeenkomen met het HR pakket worden
overschreven.
Klik op ‘Nieuw contract toevoegen’ en de volgende pop up wordt getoond.
Als een medewerker een nieuwe contractregel krijgt bijvoorbeeld een medewerker heeft nu een contract van 20 uur en per 15 maart wordt dat 25 uur, dan is het belangrijk dat de contract regel van 20 uur een einddatum krijgt en voor de 25 uur een nieuwe contractregel aangemaakt wordt.
Dit kan via de knop ‘Nieuwe contractregel toevoegen’. Zodra er geklikt is op
de knop, opent de volgende pop up:
Voer hierbij alle nieuwe gegevens in die van toepassing zijn op de nieuwe
contractregel.
Het systeem berekend dan automatisch opnieuw het verlof voor deze medewerker.
De oude contractregel met een einddatum zullen na de einddatum niet meer
gebruikt kunnen worden.
Via de instellingen / signaleringspagina kunnen de gegevens overgezet worden zodat er niet bij elke wijziging een nieuw bezettingsrooster gemaakt hoeft te worden.
Naast de contractregel staan twee knoppen:
· Wijzigen
· Verwijderen
Met de knop wijzigen kunnen er aanpassingen in de contractregel gemaakt worden.
Door te klikken op de knop opent de volgende pop up:
Voor organisaties die geen HR koppeling hebben, wordt het niet
aangeraden om een contractregel te verwijderen. Deze zal niet meer terug komen
in het systeem
Om contract regels in het verleden in te zien kan ‘alle contractregels laten zien’ aangevinkt worden.
Dan worden de contractregels van het verleden ook getoond.