Detailscherm JW/WMO

Detailscherm JW/WMO

Detailscherm JW/WMO

Door op een bericht te klikken komt u in het detailscherm terecht waar uitgebreide informatie getoond wordt.
Alle belangrijke gegevens die in het XML-bericht staan worden hier in een overzichtelijke weergave in verschillende blokken getoond.
Zo wordt er bijvoorbeeld commentaar op client-en productniveau getoond wanneer dit door de gemeente gevuld is in het bericht. Relaties, contactgegevens en eventueel een juridische status worden ook getoond in het detailscherm.
In het detailscherm worden alleen gegevens uit in het XML-bericht dat door de gemeente is verstuurd, getoond. Als de gemeente bijvoorbeeld geen relatiegegevens heeft verstuurd, dan wordt dit  niet getoond.
U zult dus geen blok 'relatiegegevens' met lege data zien. U mag ervan uitgaan dat als het niet getoond wordt, het ook niet is meegestuurd door de gemeente.

Koppelen
Bij een ongekoppeld 301-bericht is in de toolbar bovenin het scherm de knop 'BERICHT KOPPELEN' beschikbaar.
Hiermee wordt de volgende pop-up getoond:

Hierbij kan er gekozen worden voor een nieuwe of bestaande client. Dit is afhankelijk van het matchtype.
Op basis van de BSN wordt bepaald of er een match gevonden kan worden met een bestaande cliënt of dat het om een nieuwe cliënt gaat.
De volgende waarden kunnen terugkomen vanuit de database voor de variabele matchtype:
  1. 0 - Geen match gevonden
  2. 1 - BSN reeds gevonden bij cliënt op basis van een eerder ingelezen toewijzing
  3. 2 - Match gevonden op geverifieerde BSN
  4. 3 - Match gevonden op niet geverifieerde BSN
  5. 4 - Match op geslacht, naam en geboortedatum

Dit wordt dan als volgt omschreven:
  1. 0. Als er geen match is gevonden op basis van het matchtype 0 "Geen cliënt in USER gevonden op basis van de gegevens in dit bericht"
  2. 1. Als er een match is gevonden op basis van het matchtype 1 "Cliënt in USER gevonden op basis van een eerder ingelezen toewijzing en/of aanvraag"
  3. 2. Als er een match is gevonden op basis van het matchtype 2 "Cliënt in USER gevonden op basis van een geverifieerde BSN"
  4. 3. Als er een match is gevonden op basis van het matchtype 3 "Cliënt in USER gevonden op basis van een niet geverifieerde BSN"
  5. 4. Als er een match is gevonden op basis van het matchtype 4 "Cliënt in USER gevonden op basis van geslacht, geboortedatum en naam"

Nieuwe client aanmaken
Een nieuwe cliënt kan alleen gekozen worden afhankelijk van het 'matchtype' 0, 3 en 4. Na het koppelen krijgt de toewijzing de status "Gekoppeld" en wordt het volgende aangemaakt:
  1. Nieuw cliëntendossier
  2. Inschrijving
  3. Traject van het type ingericht bij “Onderhoud JW / WMO instellingen”. Indien er geen trajecttype of meerdere trajecttypen zijn ingericht, wordt er niet automatisch een traject aangemaakt. Deze zal achteraf gekoppeld moeten worden aan de toewijzing.

Bestaande client koppelen
Bij het zoeken op bestaande cliënt in de pop-up "Client koppelen" zijn de suggesties voor de cliënt afhankelijk van het 'matchtype':
  1. Matchtype 1 en 2: Er kan geen andere cliënt gekozen worden dan de cliënt die meegegeven is.
    1. Deze cliënt is voor ingevuld in het zoekveld "Bestaande cliënt" in de pop-up en kan gekoppeld worden
    2. Het zoekveld is disabled zonder de mogelijkheid om een alternatieve cliënt te zoeken
  2. Matchtype 3 en 4: De client wordt als suggestie voorgeselecteerd en de gebruiker kan hiervan afwijken
    1. De gesuggereerde cliënt is voor-ingevuld in het zoekveld "Bestaande cliënt" in de pop-up en kan gekoppeld worden
    2. De gebruiker heeft met het loepje de mogelijkheid om een alternatieve cliënt te zoeken
  3. Matchtype 0: Er wordt niets voorgeselecteerd, de gebruiker is volledig vrij in de keuze.
    1. In de pop-up is in het zoekveld "Bestaande cliënt" niets voor-ingevuld.
    2. De gebruiker heeft met het loepje de mogelijkheid om een bestaande cliënt te zoeken.

Retourbericht handmatig aanmaken
Voor de 305/307/315/317 berichten kan er handmatig een retourbericht worden aangemaakt. Dit kan volgens regelgeving pas nadat het bericht al 4 dagen wacht op retour.
De knop hiervoor zit in het detailscherm rechts in de toolbar:

Er kan gekozen worden tussen goed- of afkeuren:

Na het handmatig goed- of afkeuren van een bericht wordt dit ook tekstueel in het detailscherm getoond middels de tekst 'Het retourbericht is handmatig aangemaakt':

Navigatie naar het bericht
Vanuit het detailscherm is het mogelijk om naar het bericht zelf te navigeren. Afhankelijk van het soort bericht, wordt er rechts bovenin een andere knop getoond.
Er wordt altijd een nieuw cliëntdashboard geopend.
Bij een 301 bericht kan er naar het toegewezen product (jw/wmo) genavigeerd worden.


Bij een JW315/WMO315 bericht is het mogelijk om naar de VOT te navigeren.

Bij een JW317/WMO317 bericht is het mogelijk om naar de VOW  te navigeren.

Bij een JW319/WMO319  antwoordbericht kan er genavigeerd worden naar het verzoek waarop dit bericht betrekking heeft, dit kan een VOT of VOW zijn.
Bij alle genoemde opties geldt dat de knop niet geactiveerd is wanneer:
  1. U geen toegang heeft tot minimaal 1 cliëntdashboard
  2. U geen toegang heeft tot het dossier van de cliënt
  3. U niet de juiste rollen heeft (zie matrix hieronder)

Retourinformatie
In het detailscherm van de 301/305/307/315/317/319 berichten wordt de retourinformatie getoond met de status of het bericht goedkeuring of fouten bevat
Voorbeeld retourinformatie met fouten:

Voorbeeld retourinformatie goedkeuring:

Bericht met fouten verwerken (geldt alleen voor 305/307)
305/307 berichten met een fout-status (afgekeurd) krijgen in de toolbar van het detailscherm een knop "Fouten verwerken". Klikken op deze knop zorgt voor het openen van een pop-up waar de mogelijkheid geboden wordt om de fout daadwerkelijk te verwerken of de pop-up te sluiten. Bij de keuze om te verwerken van de fout wijzigt naar aanleiding van het verwerken de status van het bericht naar de "Bericht verwerkt"-status. Na het verwerken verschijnt er onder de tekst 'informatie uit retourbericht' een vinkje met daarachter tekst "Alle onderstaande fouten zijn verwerkt". De knop 'Fouten verwerken' wordt alleen getoond als het bericht de status 'niet verwerkte fouten' heeft en is na verwerken niet meer zichtbaar.

Alert
Opmerking: Het berichtenverkeer scherm is nog in ontwikkeling, waardoor de handleiding constant zal worden bijgewerkt!

Rollen 

Rollen

Omschrijving

SYSOP

Geeft toegang tot de gekoppelde toewijzing/VOW/VOT

CO_SYSOP

Geeft toegang tot de gekoppelde toewijzing/VOW/VOT

Rollen voor de toewijzing

 

BESCHIKKING_JEUGD

BESCHIKKING_WMO

Geeft toegang tot de gekoppelde toewijzing

BESCHIKKING_JEUGD_LEES

BESCHIKKING_WMO_LEES

Geeft toegang tot de toewijzing/VOW/VOT in combinatie met 1 van de volgende rollen:  

- VERZOEK_OM_WIJZIGING_JW

- VERZOEK_OM_WIJZIGING_JW_LEES

- VERZOEK_OM_WIJZIGING_JW_CONCEPT

Rollen voor VOW

 

VERZOEK_OM_WIJZIGING_JW

VERZOEK_OM_WIJZIGING_WMO

Geeft toegang tot de VOW in combinatie met 1 van de volgende rollen:  

- BESCHIKKING_JEUGD

- BESCHIKKING_JEUGD_LEES

of

- BESCHIKKING_WMO

- BESCHIKKING_WMO_LEES

VERZOEK_OM_WIJZIGING_JW_LEES

VERZOEK_OM_WIJZIGING_WMO_LEES

Geeft toegang tot de VOW in combinatie met 1 van de volgende rollen:  

- BESCHIKKING_JEUGD

- BESCHIKKING_JEUGD_LEES

of

- BESCHIKKING_WMO

- BESCHIKKING_WMO_LEES

VERZOEK_OM_WIJZIGING_JW_CONCEPT

VERZOEK_OM_WIJZIGING_WMO_CONCEPT

Geeft toegang tot de VOW in combinatie met 1 van de volgende rollen:  

- BESCHIKKING_JEUGD

- BESCHIKKING_JEUGD_LEES

of

- BESCHIKKING_WMO

- BESCHIKKING_WMO_LEES

Rollen voor VOT

 

VERZOEK_OM_TOEWIJZIGING

Geeft toegang tot de VOT in combinatie met 1 van de volgende rollen:  

- BESCHIKKING_JEUGD

- BESCHIKKING_JEUGD_LEES

of

- BESCHIKKING_WMO

- BESCHIKKING_WMO_LEES

VERZOEK_OM_TOEWIJZIGING_LEES

Geeft toegang tot de VOT in combinatie met 1 van de volgende rollen:  

- BESCHIKKING_JEUGD

- BESCHIKKING_JEUGD_LEES

of

- BESCHIKKING_WMO

- BESCHIKKING_WMO_LEES

Retourbericht handmatig aanmaken

 

JW_RETOUR_MUTEREN

Geeft toegang tot het aanmaken van JW retourberichten

WMO_RETOUR_MUTEREN

Geeft toegang tot het aanmaken van WMO retourberichten

    • Related Articles

    • Signaleringen JW/WMO

      Signaleringen JW/WMO Omschrijving Beschrijving Parameters (standaard inrichting) Signaleringen Signaleringen VOW Een overzicht van cliënten waarbij in het VOW scherm een bericht de volgende status heeft: - Concept - Wacht op retour (316) - Afgekeurd ...
    • Berichtenverkeer JW/WMO

      Berichtenverkeer JW/WMO Dit scherm is benaderbaar via het Zorgadministratie Dashboard niveau 1 - tegel Berichtenverkeer - kan er per financieringsstroom doorgeklikt worden naar het overzichtsscherm van het berichtenverkeer. Hier komt u standaard in ...
    • Detailscherm FZ

      Detailscherm FZ Door op een bericht te klikken komt u in het detailscherm terecht waar uitgebreide informatie wordt getoond. In het detailscherm worden alleen gegevens uit in het XML-bericht dat door de DJI is verstuurd, getoond. Als de DJI ...
    • iStandaarden

      iStandaarden Functie Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Financiering - iStandaarden - Functie. Dit scherm is voor het inrichten van een functie voor de optie 'Tijdschrijven' of voor 'Functiegroep' in het scherm Onderhoud ...
    • Grootboek algemeen

      Om financiële transacties te herleiden wordt het grootboek gebruikt. Dit is belangrijk voor het journaliseren (het bijwerken van wijzigingen in de grootboekrekeningen). Grootboek Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Financiering - ...