EPASS - Het aanvragen van een account

EPASS - Het aanvragen van een account

Inleiding

EPASS is een digitaal Portfolio systeem voor het ondersteunen van (medische) opleidingen bij het beoordelen, verzamelen van feedback en reflecteren. Hierbij wordt er onderscheid gemaakt tussen Studenten en Beoordelaars. Een student heeft een portfolio waar deze allerlei informatie in vastlegt. Een beoordelaar heeft geen portfolio maar kan wel feedback geven en beoordelingen invullen, en in veel gevallen ook de portfolio's van studenten inzien. Om van EPASS gebruik te kunnen maken heeft u een MY EPASS account nodig. Met het MY EPASS account logt u in waarna u vervolgens in één of meerdere gebruikers profielen kunt werken. Het MY EPASS account bestaat uit een inlog e-mailadres en een wachtwoord. In uw gebruikersprofielen kunt u ook een ander e-mailadres gebruiken voor correspondentie voor dat specifieke profiel. Op deze manier kunt u de verschillende profielen gescheiden gehouden met elk hun eigen correspondentie e-mailadres, dat is met name handig als u in verschillende instellingen werkzaam bent of bij verschillende opleidingen betrokken bent.

Heeft U nog geen MY EPASS account, of wilt u een nieuw gebruikers profiel aan uw MY EPASS account toevoegen, vraag dan een nieuw account aan. U kunt in het aanvraag proces aangeven dat u al een MY EPASS account heeft en alleen een gebruikersprofiel wilt toevoegen. 

Idea
Indien u meerdere EPASS profielen heeft en u wilt uw EPASS profielen graag gescheiden houden? Kies er dan voor om met een ander e-mailadres een MY EPASS account aan te vragen.

Account aanvragen

Om een MY EPASS account aan te vragen, of een gebruikersprofiel aan uw MY EPASS account toe te voegen, volgt u de volgende stappen:

1. Open een webbrowser en navigeer naar my.epass.eu, klik op 'Aanmelden voor een account?


2. Als Student, selecteert u het Portfolio van de opleiding die u als student volgt. Als Beoordelaar, selecteert u het Portfolio van de opleiding waar u studenten van gaat beoordelen.



Alert
LET OP
  1. Voor sommige opleidingen is het niet mogelijk een account aan te vragen als student. In deze gevallen maakt het opleidingsinstituut zelf de accounts aan. Neem dan contact op met uw contactpersoon van de opleiding.
  2. Staat uw opleiding niet tussen de beschikbare portfolio's? Dan kan het zijn dat uw opleiding zelf alle accounts aanmaakt, u kunt dan geen account aanvragen via deze pagina. Neem dan contact op met uw contactpersoon van de opleiding.
  3. Twijfelt u over het juiste portfolio voor uw opleiding, neem dan contact op met uw contactpersoon van de opleiding zodat deze u kan adviseren over de juiste keuze.

3. Na het kiezen van het juiste portfolio, kunt u aangeven of u reeds een MY EPASS account hebt, bijvoorbeeld bij een andere (voorgaande) opleiding.

3a. Heeft u nog nooit eerder een MY EPASS account gehad, of heeft u geen toegang meer tot het e-mailadres van dit MY EPASS account? Kies dan ‘Nee’ bij de vraag 'Heeft u al een MY EPASS account?'' en druk op 'ACCOUNT AANVRAGEN' om verder te gaan.


3a. Heeft u reeds een MY EPASS account en heeft u nog toegang tot het betreffende e-mailadres? Kies dan ‘Ja’ bij de vraag 'Heeft u al een MY EPASS account?'' en vul vervolgens de inloggegevens in van het desbetreffende MY EPASS account en druk op 'ACCOUNT AANVRAGEN' om verder te gaan.


4. In de volgende stap dient u alle gegevens in te vullen voor uw accountaanvraag.

4a. Scroll eerst naar beneden naar het onderdeel 'Opleidingsgegevens' en kies daar het juiste 'Gebruikersprofiel'. De beschikbare opties zijn per opleiding verschillend, kies de optie die het beste bij u aansluit. Indien u twijfelt, neem dan eerst contact op met uw contactpersoon van de opleiding. Vul ook meteen de overige Opleidingsgegevens in.


4b. U kunt nu uw Persoonsgegevens invullen voor de account aanvraag. Welke gegevens u precies dient in te vullen is afhankelijk van het type profiel (student of beoordelaar) en van de betreffende opleiding. Vul in elk geval alle verplichte gegevens in (Gemarkeerd met een *).


4c. Onderaan de pagina staat een CAPTCHA waarmee geverifieerd wordt dat er daadwerkelijk handmatig een accountaanvraag wordt ingevuld. Vul de weergegeven code in bij het invulveld en druk vervolgens op de knop 'ACCOUNT AANVRAGEN'.


5. Indien alle velden juist ingevuld zijn, worden de ingevulde gegevens nog een keer getoond zoals ze in de accountaanvraag verwerkt zijn. Na het aanvragen van het account ontvangt u ook nog een e-mail om dit te bevestigen, hiermee wordt ook meteen uw e-mail adres geverifieerd.

6. Bij de meeste opleidingen wordt de accountaanvraag ingediend bij de betreffende opleiding. Zij controleren de aanvraag en zullen als alles in orde is, uw accountaanvraag goedkeuren. Na deze goedkeuring ontvangt u de inloggegevens van uw MY EPASS account en kunt u van start gaan met het werken in EPASS.

Alert
LET OP
  1. In sommige gevallen kan het wat langer duren voordat uw accountaanvraag in behandeling wordt genomen door de opleiding, dit kan wel enkele dagen duren. Bij twijfel, neem dan contact op met uw contactpersoon van de betreffende opleiding.
  2. In het geval van een profiel in het portfolio Medische vervolgopleidingen, worden de accountaanvragen door SDB support verwerkt. Mocht dit langer duren dan enkele dagen, neem dan even contact op met SDB Support.


Idea
TIP stel ook een Herstel e-mailadres in zodat u nooit toegang tot uw MY EPASS account verliest. Zie ook het artikel EPASS - Herstel e-mailadres instellen




    • Related Articles

    • EPASS - Inloggen

      1. Elke gebruiker heeft een MY EPASS account waarmee ingelogd kan worden. Wanneer je naar de EPASS login pagina navigeert https://my.epass.eu kan je inloggen met je e-mailadres en zijn wachtwoord. 2. Indien je problemen ervaart bij het inloggen kun ...
    • EPASS - Herstel e-mailadres instellen

      Inleiding Wanneer u een MY EPASS account heeft dan heeft u hiervoor een werkend e-mailadres nodig. Wanneer u onverhoopt uw wachtwoord bent vergeten, dan kan u alleen een nieuw wachtwoord aanvragen indien u nog toegang heeft tot dit e-mail adres. In ...
    • EPASS - E-mailadres aanpassen

      1. Als je bent ingelogd, kun je via je profiel het correspondentie e-mailadres wijzigen Klik op Profiel > Mijn info > 'Klik hier om uw profielgegevens aan te passen' 2. Klik op Correspondentie e-mailadres invoeren > wijzigingen opslaan. 3. Indien je ...
    • EPASS - Portfoliogegevens exporteren

      Als student krijg je de mogelijkheid om tussentijds/na je opleiding delen of het gehele portfolio te exporteren. Je ontvangt dan een .zip bestand die je kan uitpakken. Het exporteren van je portfolio doe je via Portfolio > Portfoliogegevens > ...