Introductie
Aan een InTouch omgeving zijn één of meerdere Power BI werkruimtes gekoppeld. In dit artikel vertellen we je hoe dit in elkaar steekt. Dit artikel is geschreven voor Beheerders en BI consultants.
Wat is een werkruimte?
Een Power BI werkruimte (of workspace) is een gedeelde omgeving binnen de Power BI-service waarin je rapporten en datasets kunt opslaan. Zoals hierboven al genoemd zijn er één of meerdere van die werkruimtes gekoppeld aan een InTouch omgeving.
InTouch acceptatie en productie
In onderstaande plaat zie je welke werkruimtes standaard aan de InTouch acceptatie en productie omgeving gekoppeld worden en welk doel ze dienen:
Op moment dat je (als klant) zelf rapporten bouwt doe je dat in eerste instantie in de [...]_enterprise_acc werkruimte. Op moment dat zo'n rapport via een InTouch pagina gepresenteerd wordt aan één of meerdere rollen én het rapport getest en akkoord bevonden is kan dit geheel uitgerold worden naar de InTouch productie omgeving met bijbehorende [...]_enterprise_prd werkruimte.
De [...]_standard_[...] werkruimtes worden gebruikt om de standaard SDB Analytics rapporten te plaatsen (mits je daar als klant gebruik van maakt).
De [...]_analyse_prd werkruimte is alleen beschikbaar op productie en biedt te mogelijkheid om ad hoc analyses te maken zonder dat deze uiteindelijk op een InTouch pagina aan meerdere rollen (gebruikers) gepresenteerd wordt. Het is mogelijk om bepaalde rollen toegang te geven tot deze werkruimte: denk aan controllers, administratief medewerkers of collega's van de salaris administratie die je de mogelijkheid wil geven om zelf analyses bij elkaar te klikken.
Power Analyse
In InTouch is Power Analyse de functionaliteit waar je rapporten in die werkruimtes kunt maken*. Aan de rechterkant van het scherm zie je de werkruimtes terug.
Acceptatie
Productie
* Het kan zijn dat je gebruik maakt van Power BI desktop. De opzet van de werkruimtes is dan nog steeds hetzelfde.