InTouch en Power BI werkruimtes (workspaces): hoe steekt dit in elkaar

InTouch en Power BI werkruimtes (workspaces): hoe steekt dit in elkaar

Introductie

Aan een InTouch omgeving zijn één of meerdere Power BI werkruimtes gekoppeld. In dit artikel vertellen we je hoe dit in elkaar steekt. Dit artikel is geschreven voor Beheerders en BI consultants.

Wat is een werkruimte?

Een Power BI werkruimte (of workspace) is een gedeelde omgeving binnen de Power BI-service waarin je rapporten en datasets kunt opslaan. Zoals hierboven al genoemd zijn er één of meerdere van die werkruimtes gekoppeld aan een InTouch omgeving.

InTouch acceptatie en productie

In onderstaande plaat zie je welke werkruimtes standaard aan de InTouch acceptatie en productie omgeving gekoppeld worden en welk doel ze dienen:



Op moment dat je (als klant) zelf rapporten bouwt doe je dat in eerste instantie in de [...]_enterprise_acc werkruimte. Op moment dat zo'n rapport via een InTouch pagina gepresenteerd wordt aan één of meerdere rollen én het rapport getest en akkoord bevonden is kan dit geheel uitgerold worden naar de InTouch productie omgeving met bijbehorende [...]_enterprise_prd werkruimte.

De [...]_standard_[...] werkruimtes worden gebruikt om de standaard SDB Analytics rapporten te plaatsen (mits je daar als klant gebruik van maakt).

De [...]_analyse_prd werkruimte is alleen beschikbaar op productie en biedt te mogelijkheid om ad hoc analyses te maken zonder dat deze uiteindelijk op een InTouch pagina aan meerdere rollen (gebruikers) gepresenteerd wordt. Het is mogelijk om bepaalde rollen toegang te geven tot deze werkruimte: denk aan controllers, administratief medewerkers of collega's van de salaris administratie die je de mogelijkheid wil geven om zelf analyses bij elkaar te klikken.

Power Analyse

In InTouch is Power Analyse de functionaliteit waar je rapporten in die werkruimtes kunt maken*. Aan de rechterkant van het scherm zie je de werkruimtes terug.

Acceptatie


Productie



* Het kan zijn dat je gebruik maakt van Power BI desktop. De opzet van de werkruimtes is dan nog steeds hetzelfde.

    • Related Articles

    • Hoe laat ik gebruikers navigeren naar een website/intranet site buiten InTouch?

      Introductie Aan de rechterkant van InTouch kan een snelmenu weergegeven worden. Dit snelmenu bestaat vaak uit links naar Power BI rapporten en als favoriet gemarkeerde pagina's. Het is ook mogelijk om een link naar een website of intranet op te nemen ...
    • Starten met InTouch: een overzicht

      Introductie SDB Analytics InTouch is een Business Intelligence (BI) tool waarmee je inzicht krijgt in de prestaties van je organisatie. Op basis van verzamelde data uit systemen als elektronische cliënt- of patiëntendossiers, HR en financiële ...
    • Hoe zorg ik voor goede samenwerking tussen de InTouch periode slicer en visuals op een Power BI rapport?

      Introductie Om binnen InTouch gebruik te kunnen maken van grafieken die reageren op de periode slicer, is het nodig om in je Power BI rapport in plaats van de periode dimensie voor je grafieken de DateIntelligence dimensie te gebruiken. In dit ...
    • Gebruik maken van Power Analyse

      Introductie Met behulp van Power Analyse kun je zelf Power BI rapporten bouwen in InTouch. Aan het eind van dit artikel weet je hoe de Power Analyse schermen zijn opgebouwd en hoe ze werken. Dit artikel is geschreven voor personen bij ...
    • De samenhang tussen de Tabular, InTouch en PowerBI

      Introductie In dit artikel geven we inzicht in de samenhang tussen het tabular model, InTouch en Power BI. Dit artikel is geschreven voor Beheerders van InTouch. Tabular & InTouch Het tabular model is de onderligger voor zowel InTouch als aan Power ...