Je gaat voor het eerst aan de slag met Karify. In dit artikel nemen wij stap voor stap de mogelijkheden van Karify met je door.
Download hier de korte versie van deze helppagina
Wat is e-health?
In Karify kun je via een beveiligde omgeving communiceren met jouw behandelaar, online aan je behandeling werken, informatie vinden en jouw eigen dossier beheren. Karify is jouw goed beveiligde plek waar je alle informatie die te maken heeft met je gezondheid en je gezondheidszorg, kan bewaren.
De basis
Voor het algemene gebruik en de navigatie door de online omgeving kun je het linkermenu gebruiken. Per gebruiker en per Healthspace kan het aantal en de soort functionaliteiten verschillen. Hieronder zie je de meest voorkomende functionaliteiten met een toelichting:
Healthspaces. Met je Karify account kun je lid worden van één of meerdere online omgeving(en) van jouw zorgaanbieder(s). Dit noemen we Healthspaces. Je navigeert tussen Healthspaces als volgt: klik op Mijn Healthspaces of het neerwaartse pijltje bovenaan het linkermenu, en kies vervolgens het logo van de Healthspace waar je in wilt werken.
Werkblad. Hier zie je nieuwe opdrachten voor je klaar staan, mits deze voor je zijn klaargezet door je behandelaar. Klik hier voor meer informatie.
Bibliotheek. Hier biedt jouw zorgaanbieder eventueel relevante informatie aan. Denk bijvoorbeeld aan informatiefolders, instructievideo's en handige links. Je kunt ook items zoeken per categorie.
Videogesprekken. In Karify kun je beveiligd videobellen met je behandelaar. Je kunt niet zelf een gesprek starten, jouw behandelaar doet dit. Onder Videogesprekken kun je dit gesprek te accepteren.
Contacten. Hier vind je een overzicht van iedereen naar wie je binnen de Healthspace berichten kunt versturen. Dit zijn de zorgprofessionals waarmee je een connectie hebt binnen de Healthspace. Klik hier voor meer informatie.
Over deze Healthspace. Hier vind je eventuele informatie over de Healthspace en de zorgorganisatie.
Mijn dossier. Hier vind je je ingeleverde opdrachten en kun je jouw eigen documenten bewaren. Klik hier voor meer informatie.
Mijn account. Hier kun je je profiel en account instellingen beheren. Je kunt bijvoorbeeld een profielafbeelding uploaden, je voorkeurstaal instellen of je wachtwoord en e-mailadres wijzigen. Tevens kun je ook navigeren naar Mijn account door rechtsboven op je naam/profielafbeelding te klikken.
Uitloggen. Klik hier om uit Karify uit te loggen.
E-consult. Sommige zorgaanbieders maken gebruik van het e-consult. Hier kun je een vraag indienen.
Agenda/Correspondentie/ROM-Vragenlijst/Behandelplan. Afhankelijk van de instellingen van jouw zorgorganisatie, wordt Karify ook wel ingezet als cliëntenportaal. In dat geval zie je extra functionaliteiten in het linkermenu. Klik hier voor meer informatie.
Notificaties
Als er activiteit is in Karify, bijvoorbeeld als je een nieuw bericht hebt of als er een nieuwe opdracht voor je klaarstaat, dan word je hiervan op de hoogte gesteld via e-mail notificaties.
Je kunt zelf instellen welke notificaties je wilt ontvangen. Alle notificaties staan standaard aan. Je kunt je notificatie-instellingen veranderen door te klikken op je Mijn account => Notificaties.
FAQ
Waarom zijn sommige knoppen uit het overzicht voor mij niet zichtbaar?
Het kan zijn dat er bepaalde knoppen niet zichtbaar zijn in jouw online omgeving, omdat zorgaanbieders bepalen van welke functionaliteiten ze wel en geen gebruik willen maken.
Ter extra ondersteuning kun je hier ook handige korte handleidingen downloaden.