Algemene opzet

Algemene opzet

Algemene opzet

De opzet bestaat uit de volgende onderdelen (klik op een onderdeel voor meer informatie):
  1. Gebruikersbalk
  2. Pagina inhoud
  3. Snelmenu of Quickbar
    1. Agenda
    2. Caseload
    3. Bezetting
    4. Mini Werklijst
  4. Header

Gebruikersbalk

In de onderstaande tabel staan de knoppen van de gebruikersbalk nader beschreven:

Icoon

Omschrijving

 

Middels het klikken op 'Home' kan het eigen ingestelde start dashboard (zie Persoonlijke instellingen) worden geopend.

 

Middels het klikken op 'Agenda' kan de eigen agenda van de medewerker worden geopend.

 

Middels het klikken op 'Werklijst openen' kan de eigen werklijst van de medewerker worden geopend mits de gebruiker de rol 'WERKLIJST' heeft.

 

Middels het klikken op 'Taak toevoegen' kan een werklijst taak worden aangemaakt mits de gebruiker de rol 'WERKLIJST' heeft.

 

Middels het klikken op 'Openen' kan naar een andere soort dashboard worden genavigeerd.

 

Middels het klikken op 'Cliëntdossier' is het mogelijk naar een cliënt te zoeken. Cliënten waarvoor de medewerker niet is geautoriseerd, worden niet getoond. Indien de medewerker de rol 'TOEGANG_ALLE_CLIENTEN' heeft dan kan middels de knop 'Buiten mijn autorisatie zoeken' worden gezocht naar alle cliënten die niet de status VIP hebben. Bij het zoeken buiten autorisatie dient altijd de reden te worden ingevoerd.

Alvorens cliënten worden getoond dient een zoek criterium te worden ingevoerd. Met het uitgebreide filter kan op allerlei velden worden gezocht. Het klikken op een getoonde cliënt opent het standaard ingerichte cliënt dashboard (van de ingelogde medewerker) voor de cliënt.

Middels het klikken op 'Persoonlijke instellingen' in het gebruikersmenu kunnen de onderstaande persoonlijke instellingen worden ingesteld:

Mijn dashboardinstellingen:

  1. Startpagina (dit dient een dashboard ongelijk aan een cliënt dashboard te zijn). Alleen dashboards waaraan de medewerker is gekoppeld, kunnen worden ingesteld als start dashboard;
  2. Standaard cliëntdashboard (alleen keuze uit client dashboarden waaraan de ingelogde medewerker is gekoppeld en waarbij in het inrichtingsscherm voor Dashboards is aangevinkt dat het dashboard kan worden ingesteld als standaard cliëntdashboard);

In de persoonlijke instellingen kunnen alleen dashboards worden gekozen waaraan de ingelogde medewerker gekoppeld is. 

Mijn snelmenu (quickbar) instellingen:

  1. Snelmenu na inloggen direct tonen;
  2. Zichtbaarheid tabbladen:
    1. Agenda tonen wel of niet tonen;
    2. Caseload tonen wel of niet tonen;
    3. Bezetting tonen wel of niet tonen;

  1. Agenda instellingen:
    1. de tijdsschaal van de agenda: 5 minuten, 15 minuten, 30 minuten (default) of 1 uur;

  1. Instellingen caseload:
    1. Cliënten wel of niet sorteren op behandelrelatie;

  1. Instellingen bezetting:
    1. Wel of niet tonen van cliënten met niet-klinische behandeling onder bezetting. Default worden deze niet getoond.

Middels het klikken op 'Help' in het gebruikersmenu kan naar de handleiding worden genavigeerd.

Middels het klikken op 'SDB Zorgt' in het gebruikersmenu kan naar de release notes worden genavigeerd.

Middels het klikken op 'Versie' in het gebruikersmenu kan een pop-up worden geopend die de volgende informatie geeft:

  1. Organisatie: De naam van de organisatie
  2. Database: De naam van de database
  3. Versie: Het versienummer, in het format xx.xx.xx, bijvoorbeeld 9.25.1 voor versie 9.25, hotfix 1.
  4. Versiedatum: De datum en tijd waarop de versie voor het laatst is gewijzigd.

Middels het klikken op 'Uitloggen' in het gebruikersmenu kan worden uitgelogd.


Pagina inhoud

De pagina inhoud toont alle standaard en signalering widgets die in de module 'Dashboards' zijn toegevoegd/aangezet op het geopende dashboard en waarvoor de ingelogde medewerker is geautoriseerd. 
Een standaard widget bestaat uit een icoon, titel, subtitel en de meest actuele en belangrijke informatie uit de bijbehorende module. Bijvoorbeeld de Diagnose widget:


Door te klikken op het vak met titel van de widget wordt de bijbehorende module geopend.
Een signalering widget bestaat uit een icoon, aantal, titel en een subtitel:



Door te klikken op een signalering widget wordt de lijst met signaleringen getoond:


Vervolgens kan door genavigeerd worden naar de gekoppelde module. In geval van deze signalering naar de module Voortgang.
De header geeft aan welk dashboard is geopend (in het onderstaande voorbeeld is het dashboard met de naam 'Cliënt Dashboard' geopend). Afhankelijk van het soort dashboard staat in de header de naam van de cliënt (met cliëntnummer en geboortedatum), de naam van de medewerker (met medewerkernummer en functie) of de afdeling/groep.

Header cliënt dashboard:

 

header_nova

 

Header medewerker dashboard:

 

header_nova_medewerker

 

Header afdeling/groep dashboard:

 

header_nova_afd_grp

 

In de onderstaande tabel worden de verschillende algemene icoontje uit de header verder toegelicht:

Icoon

Omschrijving

menu_nova

Opent het navigatie menu behorende bij het geopende dashboard. Het is mogelijk de zoek balk te gebruiken om een module te zoeken. In het menu worden alleen modules getoond waarvoor de gebruiker is geautoriseerd en die is toegevoegd aan het betreffende dashboard. Indien het menu niet wordt getoond dan zijn geen modules toegevoegd aan het betreffende dashboard of is de medewerker voor geen enkele module op het betreffende dashboard geautoriseerd.

Menu's zijn onderverdeeld in categorieën (een groep modules). Het is mogelijk een categorie open en dicht te klappen.

Nogmaals klikken op het menu, sluit het menu.

initialen_of_foto_nova_header

De initialen of foto van de client, medewerker of afdeling/groep.

snelmenu_inklappen_nova

Sluit het snelmenu (quickbar).

snelmenu_uitklappen_nova

Opent het snelmenu (quickbar).

uitklappen_dashboards_nova

Dit icoon staat achter de naam van het geopende dashboard indien een medewerker toegang heeft tot meerdere dashboarden van hetzelfde soort als het geopende dashboard. Middels dit icoon kan naar een andere dashboard van hetzelfde soort worden genavigeerd.

Snelmenu of Quickbar

Het snelmenu (ook wel Quickbar genoemd) bestaat default uit de onderdelen: agenda, caseload en bezetting. Vanuit de werklijst wordt de mini werklijst geopend in het snelmenu zodra een module wordt geopend om een werklijst item uit te voeren.
  1. Agenda
  2. Caseload
  3. Bezetting
  4. Mini Werklijst

Agenda

De Agenda in het snelmenu toont de dag agenda van de ingelogde medewerker van vandaag. Door te klikken op een agenda afspraak worden de details van de afspraak getoond. Middels de '<' en '>' iconen kan naar de vorige en volgende dag worden gegaan. Door te klikken op de datum kan een andere datum wordt gekozen.
De tijdsschaal van de agenda kan worden ingesteld op 5 minuten, 15 minuten, 30 minuten (default) of 1 uur middels de 'persoonlijke instellingen' optie in de gebruikersbalk.

Door te klikken op een agenda afspraak kunnen de details van de afspraak worden bekeken. In de snelagenda en de details van een agenda afspraak worden de onderstaande iconen gebruikt. Hier onder volgt een toelichting:

Icoon

Omschrijving

nova_titelafspraak_snelagenda

De titel van de afspraak is de activiteit zoals vastgelegd in de afspraak.

Nova_snelagenda_rapporteer

Middels de RAPPORTEER knop kan een eigen cliënt rapportage en een eigen groeptekst worden gemaakt, gewijzigd, bekeken of verwijderd bij een agenda afspraak. Ook kunnen cliënt rapportages en groepteksten van andere medewerkers worden bekeken bij een agenda afspraak. Tijdens het maken, wijzigen, of verwijderen van een rapportage worden de wijzigingen elke 3 seconden opgeslagen. De chip 'V Gerapporteerd' wordt alleen getoond indien een eigen cliënt rapportage, eigen groeptekst of eigen systeemtekst is vastgelegd.

De RAPPORTEER knop wordt alleen getoond indien de gebruiker de schrijfrol heeft behorende bij de betreffende afspraak soort (zie rollen).

nova_waarschuwing_snelagenda(niet in de details van een agenda afspraak)

Indien bij een cliënt in de afspraak een waarschuwing is vastgelegd middels de module 'Waarschuwing/melding' dan toont de snel agenda dit icoon. Het is nog niet mogelijk om de waarschuwing te bekijken door op het icoon te klikken.

nova_onderwerp_snelagenda

Geeft het onderwerp dat is vastgelegd bij de agenda afspraak. Indien geen onderwerp is vastgelegd dan wordt het onderwerp niet getoond.

nova_tijd_snelagenda

Geeft de start- en eindtijd van de agenda afspraak.

nova_locatie_snelagenda

Geeft de locatie behorende bij de agenda afspraak indien deze is vastgelegd.

nova_reistijden_snelagenda

Geeft het totaal aan reistijd behorende bij de agenda afspraak en behorende bij de ingelogde medewerker indien deze is ingevuld.

nova_indirecte_tijd_snelagenda

Geeft het totaal aan indirecte tijd behorende bij de agenda afspraak en behorende bij de ingelogde medewerker indien deze is ingevuld.

Naam van de groep

Geeft de naam van de groep die is gekoppeld aan de agenda afspraak.

nova_clienten_snelagenda

Het getal voor 'Cliënten' toont het aantal cliënten die zijn vastgelegd bij de agenda afspraak. Default worden alle cliënten direct getoond. Middels het inklap icoon kan de lijst met cliënten worden ingeklapt.

 

nova_client_snelagenda

Per cliënt wordt de naam, cliënt nummer en geboortedatum getoond. Via het context menu kan naar het dossier van de client worden genavigeerd. Het standaard vastgelegde client dashboard wordt geopend voor de gekozen cliënt.  Zie 'Algemene opzet - Gebruikersbalk - Persoonlijke instellingen' voor het instellen van een standaard cliënt dashboard.

Door te klikken op de naam van de cliënt wordt ook het standaard ingesteld cliënt dashboard geopend tenzij aan de activiteit van de afspraak een specifiek client dashboard is gekoppeld en waar de gebruiker voor is  geautoriseerd.

Naam systeemcontacten (relaties)

In een agenda afspraak van het type systeemcontact worden ook de genodigde relaties getoond (naam, relatie tot de client en optioneel de leeftijd). Het is niet mogelijk om door te navigeren naar de gegevens van de relaties. Dit kan alleen door naam het client dashboard te gaan en de module 'Sociaal netwerk'  te openen.

Nova_snelagenda_medewerker

Het getal voor 'Medewerkers' toont het aantal medewerkers die zijn vastgelegd bij de agenda afspraak. Default worden alle medewerker direct getoond. Middels het inklap icoon kan de lijst met medewerkers worden ingeklapt.

Nova_snelagenda_medewerker_afmelden

Middels de context menu optie 'Afmelden' kan een medewerker uit de afspraak worden afgemeld. Na het afmelden van een medewerker is dit zichtbaar via de doorgestreepte naam. Via de context optie 'Zet status op 'Aanwezig' kan de status van de medewerker weer op aanwezig worden gezet.

Nova_snelagenda_openinplanner

Opent de agenda afspraak in de agenda planner waarna alle agenda functionaliteit beschikbaar is.

De kleuren van afspraken in de Agenda in het snelmenu zijn zoals hieronder weergegeven. De uitzondering is dat wanneer een afspraak geregistreerd is, dat dan de kleur gewijzigd wordt naar dezelfde kleur als die van de tab bovenaan het snelmenu:

Nova_snelagenda_afspraakkleuren
 De agenda in het snelmenu toont alleen gegevens mits de gebruiker de volgende rol heeft (zie rollen).

Caseload

De caseload toont een verzameling cliënten, waarbij per cliënt de foto/avatar, naam, cliëntnummer, geslacht en geboortedatum worden getoond. Bij het klikken op een cliënt wordt het dashboard van deze cliënt geopend. Het is ook mogelijk om het dashboard van een cliënt in een ander browser tabblad te tonen via rechtermuisknop ‘Link openen in nieuw tabblad'. 

De cliënten die worden getoond, hebben een behandelrelatie met de ingelogde medewerker (naamgeving is afhankelijk van de klant): 

  1. Tijdelijke toegang (vanuit noodknop) 
  2. Regiebehandelaar 
  3. Behandelaar 
  4. Supervisor 
  5. Zorgcoördinator 
  6. Trajectbegeleider 
  7. Medebehandelaar 
  8. Extra cliënten (toegang dossier autorisatie) 

Agenda cliënten (afspraak in agenda, wanneer systeeminstelling aan staat en cliënt nergens anders onderdeel is van je caseload) 


De caseload kan worden getoond als 1 lijst, of gegroepeerd per soort behandelrelatie. Hoe te tonen is in te stellen via de persoonlijke instellingen in het profiel-menu (zie gebruikersbalk). Ook kan via de persoonlijke instellingen ervoor gekozen worden het tabblad Caseload wel of niet te tonen.


Indien de caseload is gegroepeerd per behandelrelatie, staat per behandelrelatie het aantal cliënten vermeld. Een cliënt kan meerdere malen voorkomen in de caseload van een medewerker wanneer de medewerker meer dan één rol vervult bij de cliënt. Boven in de caseload staat het aantal unieke cliënten in de lijst. De behandelrelaties zonder cliënten worden niet getoond. De cliëntenlijst kan per rol in- en uitgeklapt worden, standaard zijn alle rollen uitgeklapt. 

Het is mogelijk om in de caseload te zoeken. Zoeken zorgt ervoor dat de lijst cliënten wordt gefilterd. Zoeken kan alleen op delen van de cliëntnaam zoals deze getoond wordt en op de volledige geboortedatum, niet op de rol. 

Indien binnen een organisatie 'Trajectbegeleider' is hernoemd naar 'Regiebehandelaar' dan toont de caseload de cliënten ook onder Regiebehandelaar.


De caseload wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft (zie rollen).

Bezetting

Bezetting toont een verzameling cliënten van de afdeling/groepen waar de ingelogde medewerker toegang tot heeft. De cliëntenlijst kan per afdeling/groep in- en uitgeklapt worden. Standaard worden alleen cliënten met een klinische behandeling getoond in de bezetting. Via de persoonlijke instellingen in het profiel-menu kan er voor gekozen worden om ook cliënten met een niet-klinische behandeling te tonen. Ook kan via de persoonlijke instellingen ervoor gekozen worden het tabblad Bezetting wel of niet te tonen.  


Het Cliënt dashboard kan worden geopend door te klikken op de naam van een cliënt of via het 3-puntjes-menu 'Dossier openen'. Het is ook mogelijk om het dashboard van een cliënt in een ander browser tabblad te tonen via rechtermuisknop ‘Link openen in nieuw tabblad'. 


In de bezetting worden de waarschuwingen behorend bij een cliënt getoond middels iconen. Een beschrijving van deze waarschuwingen kan worden getoond door te klikken op de iconen of via het 3-puntjes-menu, waar de optie 'Toon meer informatie' beschikbaar is. Naast een beschrijving van de waarschuwingen kan men in deze context ook doorklikken naar de Waarschuwingen module middels de OPEN WAARSCHUWINGEN knop onderaan.


Het is mogelijk om in de bezetting te zoeken. Zoeken zorgt ervoor dat de lijst cliënten wordt gefilterd. Zoeken kan alleen op cliëntnaam/geboortedatum, niet op afdeling/groep.


De bezetting wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft (zie rollen).

Mini Werklijst

In het snelmenu wordt de mini werklijst getoond nadat vanuit de Werklijst widget of de Werklijst module een werklijst taak wordt uitgevoerd (door te klikken op de play-knop).
Middels de mini werklijst blijven de werklijst taak/taken getoond en kunnen ze achtereenvolgens worden afgewerkt. Indien de werklijst taak een losse taak is dan wordt alleen deze taak getoond in de mini werklijst. Indien de werklijst taak een onderdeel is van een zorgproces dan worden alle openstaande werklijsttaken getoond die  horen bij het betreffende zorgproces. Een werklijst taak kan handmatig worden afgevinkt door op het bolletje te klikken achter de uitgevoerde werklijst taak. Middels het x-teken kan de mini werklijst worden gesloten. Middels de knop OPEN VOLLEDIGE LIJST kan de Werklijst module worden geopend.

nova_mini_werklijst

Rollen

Rollen:

Omschrijving:

De agenda in het snelmenu toont alleen gegevens mits de gebruiker de volgende rol heeft:

AGENDA

Toont in het snelmenu inhoud van de agenda 

De caseload wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft:

NOVA_MAIN_CASELOAD_READ

Toont cliënten in het snelmenu op het tabblad Caseload.

De rapporteerknop wordt alleen getoond indien de gebruiker de schrijfrol heeft behorende bij de betreffende afspraak soort:

AGENDA_CONTACT

Clientafspraak (contact) (C)

AGENDA_INDIRECTE_TIJD

Indirecte tijd (I)

AGENDA_OPIATEN_UITGIFTE 

Opiatenuitgifte (U)

AGENDA_DAGBESTEDING 

Dagbesteding (D)

AGENDA_GROEP

Groep  (G)

AGENDA_OPENSTELLING 

Openstelling/inloop (O)

AGENDA_VERGADERING 

Vergadering (V)

AGENDA_SYSTEEM_CONTACT 

Systeemcontact (S)

De bezetting wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft:

NOVA_MAIN_OCCUPANCY_READ

Toont cliënten in het snelmenu op het tabblad Bezetting.


    • Related Articles

    • Dashboard inrichting

      Dashboard items In het scherm ‘Dashboard items’ kunnen aan menu-items en (signalering) widgets een eigen modulenaam of eigen widgetnaam worden toegevoegd. Deze eigen naam wordt vervolgens getoond in het navigatie menu, titel van de module en bij de ...
    • FAQ | Registreren, afleiden en factureren

      Proces van registratie, afleiding en aanmaken debet/credit Hoe ziet het proces van registratie via afleiding tot aan een debet / credit eruit? Het proces van ZPM registratie tot aan een debet / credit bestaat uit drie stappen en start iedere nacht om ...
    • Default waarden

      Default waarden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Default waarden. In dit scherm kunnen de default waarden voor velden worden ingevuld. De velden waarvoor default waarden kunnen worden vastgelegd zijn door de ...
    • Organisatie

      Organisatie Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Organisatie. In dit scherm vult u de algemene gegevens met betrekking tot de organisatie en de instellingen in USER. Het scherm bestaat uit 5 tabbladen: ...
    • How-to | Factureren en declareren (Billing)

      Inhoudsopgave Aanmaken facturen Inzien facturen Aanmaken financiële aanlevering Aanmaken facturen In deze module kunnen facturen van alle typen factuurstromen worden aangemaakt. De module is te bereiken via het dashboard Financieel beheer -> ...