Icoon |
Omschrijving |
|
Middels het klikken op 'Home' kan het eigen ingestelde start dashboard (zie Persoonlijke instellingen) worden geopend. |
|
Middels het klikken op 'Agenda' kan de eigen agenda van de medewerker worden geopend. |
|
Middels het klikken op 'Werklijst openen' kan de eigen werklijst van de medewerker worden geopend mits de gebruiker de rol 'WERKLIJST' heeft. |
|
Middels het klikken op 'Taak toevoegen' kan een werklijst taak worden aangemaakt mits de gebruiker de rol 'WERKLIJST' heeft. |
|
Middels het klikken op 'Openen' kan naar een andere soort dashboard worden genavigeerd. |
|
Middels het klikken op 'Cliëntdossier' is het mogelijk naar een cliënt te zoeken. Cliënten waarvoor de medewerker niet is geautoriseerd, worden niet getoond. Indien de medewerker de rol 'TOEGANG_ALLE_CLIENTEN' heeft dan kan middels de knop 'Buiten mijn autorisatie zoeken' worden gezocht naar alle cliënten die niet de status VIP hebben. Bij het zoeken buiten autorisatie dient altijd de reden te worden ingevoerd. |
|
Alvorens cliënten worden getoond dient een zoek criterium te worden ingevoerd. Met het uitgebreide filter kan op allerlei velden worden gezocht. Het klikken op een getoonde cliënt opent het standaard ingerichte cliënt dashboard (van de ingelogde medewerker) voor de cliënt. |
|
Middels het klikken op 'Persoonlijke instellingen' in het gebruikersmenu kunnen de onderstaande persoonlijke instellingen worden ingesteld: Mijn
dashboardinstellingen:
In de persoonlijke instellingen kunnen alleen dashboards worden gekozen waaraan de ingelogde medewerker gekoppeld is. Mijn snelmenu
(quickbar) instellingen:
|
|
Middels het klikken op 'Help' in het gebruikersmenu kan naar de handleiding worden genavigeerd. |
|
Middels het klikken op 'SDB Zorgt' in het gebruikersmenu kan naar de release notes worden genavigeerd. |
|
Middels het
klikken op 'Versie' in het gebruikersmenu kan een pop-up worden geopend die
de volgende informatie geeft:
|
|
Middels het klikken op 'Uitloggen' in het gebruikersmenu kan worden uitgelogd. |
Header medewerker dashboard:
Header afdeling/groep dashboard:
Icoon |
Omschrijving |
|
Opent het navigatie menu behorende bij het geopende dashboard. Het is mogelijk de zoek balk te gebruiken om een module te zoeken. In het menu worden alleen modules getoond waarvoor de gebruiker is geautoriseerd en die is toegevoegd aan het betreffende dashboard. Indien het menu niet wordt getoond dan zijn geen modules toegevoegd aan het betreffende dashboard of is de medewerker voor geen enkele module op het betreffende dashboard geautoriseerd. Menu's zijn onderverdeeld in categorieën (een groep modules). Het is mogelijk een categorie open en dicht te klappen. Nogmaals klikken op het menu, sluit het menu. |
|
De initialen of foto van de client, medewerker of afdeling/groep. |
|
Sluit het snelmenu (quickbar). |
|
Opent het snelmenu (quickbar). |
|
Dit icoon staat achter de naam van het geopende dashboard indien een medewerker toegang heeft tot meerdere dashboarden van hetzelfde soort als het geopende dashboard. Middels dit icoon kan naar een andere dashboard van hetzelfde soort worden genavigeerd. |
Icoon |
Omschrijving |
|
De titel van de afspraak is de activiteit zoals vastgelegd in de afspraak. |
|
Middels de RAPPORTEER knop kan een eigen cliënt rapportage en een eigen groeptekst worden gemaakt, gewijzigd, bekeken of verwijderd bij een agenda afspraak. Ook kunnen cliënt rapportages en groepteksten van andere medewerkers worden bekeken bij een agenda afspraak. Tijdens het maken, wijzigen, of verwijderen van een rapportage worden de wijzigingen elke 3 seconden opgeslagen. De chip 'V Gerapporteerd' wordt alleen getoond indien een eigen cliënt rapportage, eigen groeptekst of eigen systeemtekst is vastgelegd. De RAPPORTEER knop wordt alleen getoond indien de gebruiker de schrijfrol heeft behorende bij de betreffende afspraak soort (zie rollen). |
|
Indien bij een cliënt in de afspraak een waarschuwing is vastgelegd middels de module 'Waarschuwing/melding' dan toont de snel agenda dit icoon. Het is nog niet mogelijk om de waarschuwing te bekijken door op het icoon te klikken. |
|
Geeft het onderwerp dat is vastgelegd bij de agenda afspraak. Indien geen onderwerp is vastgelegd dan wordt het onderwerp niet getoond. |
|
Geeft de start- en eindtijd van de agenda afspraak. |
|
Geeft de locatie behorende bij de agenda afspraak indien deze is vastgelegd. |
|
Geeft het totaal aan reistijd behorende bij de agenda afspraak en behorende bij de ingelogde medewerker indien deze is ingevuld. |
|
Geeft het totaal aan indirecte tijd behorende bij de agenda afspraak en behorende bij de ingelogde medewerker indien deze is ingevuld. |
Naam van de groep |
Geeft de naam van de groep die is gekoppeld aan de agenda afspraak. |
|
Het getal voor 'Cliënten' toont het aantal cliënten die zijn vastgelegd bij de agenda afspraak. Default worden alle cliënten direct getoond. Middels het inklap icoon kan de lijst met cliënten worden ingeklapt.
|
|
Per cliënt wordt de naam, cliënt nummer en geboortedatum getoond. Via het context menu kan naar het dossier van de client worden genavigeerd. Het standaard vastgelegde client dashboard wordt geopend voor de gekozen cliënt. Zie 'Algemene opzet - Gebruikersbalk - Persoonlijke instellingen' voor het instellen van een standaard cliënt dashboard. Door te klikken op de naam van de cliënt wordt ook het standaard ingesteld cliënt dashboard geopend tenzij aan de activiteit van de afspraak een specifiek client dashboard is gekoppeld en waar de gebruiker voor is geautoriseerd. |
Naam systeemcontacten (relaties) |
In een agenda afspraak van het type systeemcontact worden ook de genodigde relaties getoond (naam, relatie tot de client en optioneel de leeftijd). Het is niet mogelijk om door te navigeren naar de gegevens van de relaties. Dit kan alleen door naam het client dashboard te gaan en de module 'Sociaal netwerk' te openen. |
|
Het getal voor 'Medewerkers' toont het aantal medewerkers die zijn vastgelegd bij de agenda afspraak. Default worden alle medewerker direct getoond. Middels het inklap icoon kan de lijst met medewerkers worden ingeklapt. |
|
Middels de context menu optie 'Afmelden' kan een medewerker uit de afspraak worden afgemeld. Na het afmelden van een medewerker is dit zichtbaar via de doorgestreepte naam. Via de context optie 'Zet status op 'Aanwezig' kan de status van de medewerker weer op aanwezig worden gezet. |
|
Opent de agenda afspraak in de agenda planner waarna alle agenda functionaliteit beschikbaar is. |
De kleuren van afspraken in de Agenda in het snelmenu zijn zoals hieronder weergegeven. De uitzondering is dat wanneer een afspraak geregistreerd is, dat dan de kleur gewijzigd wordt naar dezelfde kleur als die van de tab bovenaan het snelmenu:
De caseload toont een verzameling cliënten, waarbij per cliënt de foto/avatar, naam, cliëntnummer, geslacht en geboortedatum worden getoond. Bij het klikken op een cliënt wordt het dashboard van deze cliënt geopend. Het is ook mogelijk om het dashboard van een cliënt in een ander browser tabblad te tonen via rechtermuisknop ‘Link openen in nieuw tabblad'.
De cliënten die worden getoond, hebben een behandelrelatie met de ingelogde medewerker (naamgeving is afhankelijk van de klant):
Agenda cliënten (afspraak in agenda, wanneer systeeminstelling aan staat en cliënt nergens anders onderdeel is van je caseload)
De caseload kan worden getoond als 1 lijst, of gegroepeerd per soort behandelrelatie. Hoe te tonen is in te stellen via de persoonlijke instellingen in het profiel-menu (zie gebruikersbalk). Ook kan via de persoonlijke instellingen ervoor gekozen worden het tabblad Caseload wel of niet te tonen.
Indien de caseload is gegroepeerd per behandelrelatie, staat per behandelrelatie het aantal cliënten vermeld. Een cliënt kan meerdere malen voorkomen in de caseload van een medewerker wanneer de medewerker meer dan één rol vervult bij de cliënt. Boven in de caseload staat het aantal unieke cliënten in de lijst. De behandelrelaties zonder cliënten worden niet getoond. De cliëntenlijst kan per rol in- en uitgeklapt worden, standaard zijn alle rollen uitgeklapt.
Het is mogelijk om in de caseload te zoeken. Zoeken zorgt ervoor dat de lijst cliënten wordt gefilterd. Zoeken kan alleen op delen van de cliëntnaam zoals deze getoond wordt en op de volledige geboortedatum, niet op de rol.
Indien binnen een organisatie 'Trajectbegeleider' is hernoemd naar 'Regiebehandelaar' dan toont de caseload de cliënten ook onder Regiebehandelaar.
Bezetting toont een verzameling cliënten van de afdeling/groepen waar de ingelogde medewerker toegang tot heeft. De cliëntenlijst kan per afdeling/groep in- en uitgeklapt worden. Standaard worden alleen cliënten met een klinische behandeling getoond in de bezetting. Via de persoonlijke instellingen in het profiel-menu kan er voor gekozen worden om ook cliënten met een niet-klinische behandeling te tonen. Ook kan via de persoonlijke instellingen ervoor gekozen worden het tabblad Bezetting wel of niet te tonen.
Het Cliënt dashboard kan worden geopend door te klikken op de naam van een cliënt of via het 3-puntjes-menu 'Dossier openen'. Het is ook mogelijk om het dashboard van een cliënt in een ander browser tabblad te tonen via rechtermuisknop ‘Link openen in nieuw tabblad'.
In de bezetting worden de waarschuwingen behorend bij een cliënt getoond middels iconen. Een beschrijving van deze waarschuwingen kan worden getoond door te klikken op de iconen of via het 3-puntjes-menu, waar de optie 'Toon meer informatie' beschikbaar is. Naast een beschrijving van de waarschuwingen kan men in deze context ook doorklikken naar de Waarschuwingen module middels de OPEN WAARSCHUWINGEN knop onderaan.
Het is mogelijk om in de bezetting te zoeken. Zoeken zorgt ervoor dat de lijst cliënten wordt gefilterd. Zoeken kan alleen op cliëntnaam/geboortedatum, niet op afdeling/groep.
De bezetting wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft (zie rollen).
Rollen: |
Omschrijving: |
De agenda in het snelmenu toont alleen gegevens mits de gebruiker de volgende rol heeft: |
|
AGENDA |
Toont in het snelmenu inhoud van de agenda |
De caseload wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft: |
|
NOVA_MAIN_CASELOAD_READ |
Toont cliënten in het snelmenu op het tabblad Caseload. |
De rapporteerknop wordt alleen getoond indien de gebruiker de schrijfrol heeft behorende bij de betreffende afspraak soort: |
|
AGENDA_CONTACT |
Clientafspraak (contact) (C) |
AGENDA_INDIRECTE_TIJD |
Indirecte tijd (I) |
AGENDA_OPIATEN_UITGIFTE |
Opiatenuitgifte (U) |
AGENDA_DAGBESTEDING |
Dagbesteding (D) |
AGENDA_GROEP |
Groep (G) |
AGENDA_OPENSTELLING |
Openstelling/inloop (O) |
AGENDA_VERGADERING |
Vergadering (V) |
AGENDA_SYSTEEM_CONTACT |
Systeemcontact (S) |
De bezetting wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft: |
|
NOVA_MAIN_OCCUPANCY_READ |
Toont cliënten in het snelmenu op het tabblad Bezetting. |