Dashboards

Dashboards

Cliënt dashboards

Via de optie 'Openen cliëntdossier' of via het snelmenu is het mogelijk een cliëntdossier te openen.

Cliënt naam in browser tabblad

Middels een systeem instelling kan worden aangegeven of de cliënt naam in de naam van het tabblad in de browser dient te worden getoond. In de tabel client.system_config kan middels de property CLIENT_HEADER_DOCUMENT_TITLE_TYPE worden gekozen welke cliënt gegevens in het tabblad dienen te worden getoond. De default instelling is NONE:
 

Instelling

Betekenis:

NONE

De naam van het tabblad toont geen cliënt gegevens.

FIRST_NAME_INIT_LAST_NAME

De naam van het tabblad toont de roepnaam en de eerste letter van de achternaam van de cliënt (geen voorvoegsels).

INITIAL_PREFIX_LAST_NAME

De naam van het tabblad toont de eerste letter van roepnaam, voorvoegsel en achternaam van de cliënt.

Een instelling kan deze systeem instelling aan laten passen via een ticket. 

Zodra een module wordt geopend, wordt de module naam getoond achter de naam van de cliënt. Afhankelijk van de lengte van de naam van de cliënt en het aantal geopende browser tabbladen is de modulenaam direct zichtbaar of zichtbaar als mouse-over tekst.

Cliënt gegevens

In de header wordt de foto (indien is vastgelegd), de naam van de cliënt, het cliëntnummer en de geboortedatum van de cliënt getoond. Op dit moment is het nog niet mogelijk de foto van de cliënt aan te passen via Nova/Reflex. Een foto uploaden kan wel middels USER Alta of de Octopus app.

Wijzigen van cliënt dashboard

Indien de ingelogde gebruiker toegang heeft tot meerdere cliënt dashboarden dan is het mogelijk om middels het klikken op de naam van het cliënt dashboard een ander cliënt dashboard te kunnen kiezen. Alleen indien een 'V' teken achter de naam van het dashboard staat is het mogelijk om een ander dashboard te kiezen:

 

Quickbar/snelmenu verbergen/tonen

Middels het icoon links van het snelmenu kan het snelmenu worden ingeklapt of uitgeklapt. Middels de persoonlijke instellingen 'Snelmenu na inloggen direct tonen' kan worden aangegeven of het snelmenu default ingeklapt of uitgeklapt dient te worden getoond.

Afgesloten dossier

Indien een cliënt is uitgeschreven dan wordt middels het label 'Afgesloten dossier' aangegeven dat het dossier is afgesloten (tevens bij de foto van de cliënt):


Meldingen in de header

In de header wordt nu middels verschillende melding iconen getoond of bij een cliënt een melding actief is. Als mouse-over tekst wordt meer informatie getoond over de betreffende melding(en). Door op het icoon te klikken verschijnt een pop-up met informatie over alle meldingen:

  1. Meldingen uit de Alta module ‘Waarschuwing/Melding’,
  2. De toestemmingen module (Behandelaanwijzingen en Wilsverklaring) en
  3. De NOVA module ‘Waarschuwingen’ (Isolatie, Risico’s en alerts, Allergieën).

In de onderstaande overzicht staan de verschillende behandeling opties beschreven:

Icoon

Gegevens afkomstig uit module

Onderdeel

Toelichting

 

Waarschuwing/Melding (Alta/ADF)

-

De actuele waarschuwing wordt getoond.

 

Waarschuwingen (NOVA)

Risico's en alerts

Alle actuele risico's en alerts worden getoond.

 

Waarschuwingen (NOVA)

Isolatie

Alle actuele isolatie maatregelen worden getoond.

 

Waarschuwingen (NOVA)

Allergieën

Alle actuele allergieën worden getoond.

 

Toestemmingen

Behandelaanwijzing, wilsverklaring

Alle actuele vastgelegde behandelaanwijzingen en wilsverklaringen (m.u.v. de Niet reanimeren verklaring) worden getoond.

 

Toestemmingen

Wilsverklaring

De actuele vastgelegde wilsverklaringen m.b.t. 'Niet reanimeren' wordt getoond.

 

Juridische titels en machtigingen

-

Alle actuele juridische titels en machtigingen worden getoond.

In de onderstaande tabel staat een overzicht met alle beschikbare cliënt menu items met een korte toelichting. Door te klikken op de naam van de module kan worden genavigeerd naar de volledige beschrijving van de betreffende module in de handleiding:

Module naam

Omschrijving

Inschrijving overstijgend

(Juridische) titels en machtigingen

 

Ja

Aanmaken documenten

 

Ja

Aanvullende gegevens

 

 

Afgesloten inschrijvingen

Toont een overzicht van de afgesloten inschrijvingen van de cliënt. De meest recent afgesloten inschrijving staat bovenaan. Middels de knop 'OPEN DOSSIER' kan de betreffende afgesloten inschrijving worden geopend. Het menu behorende bij het standaard ingestelde cliëntdashboard wordt getoond. In de header wordt aangegeven dat het om een afgesloten inschrijving gaat waarbij de aanmelddatum en uitschrijfdatum of afmelddatum wordt getoond. Het afgeschoten inschrijving dashboard toont geen widgets omdat er geen actuele gegevens aanwezig zijn.

Nee

Agenda cliënt

Toont de Agenda module waarbij de agenda van de cliënt en medewerker worden getoond.

Ja

Arbeidsverleden

 

 

ArQive

Koppeling naar de applicatie ArQive voor het opnemen, opslaan, bewerken en delen van digitale mediabestanden.

Algemene inrichting:

De applicatie ArQive dient te worden aangemaakt met de volgende inrichting (onder Inriching - Externe koppelingen - Applicatie):

1. Omschrijving 'ArQive'

2. Soort 'ArQive'

3. URL vullen met de url voor de ArQive applicatie. Dit heeft een layout als 'https://organisatienaam.arqive.nl/home/select' , bijvoorbeeld 'https://sdbgroep.arqive.nl/home/select'.

4. Optioneel: Hmac nonce vullen met de NONCE die is overeengekomen met ArQive. Dit past hashing toe op het patiëntnummer als een vorm van encryptie om deze informatie te beschermen.

Inrichting per ArQive gebruiker:

rol ARQIVE toekennen;

in 'Onderhoud medewerker' dient onder tab Dienstverlening/applicatie een koppeling naar Arqive worden vastgelegd. Dit gebruikt de gebruikersnaam zoals bekend in de Active Directory.

Autorisatie op cliënten:

Gebruikers kunnen de ArQive koppeling alleen aanroepen voor de cliënten waarvoor ze zijn geautoriseerd. Indien de gebruiker buiten autorisatie zoekt, of alleen beperkte of anonieme toegang heeft tot de cliënt dan heeft de gebruiker geen toegang tot ArQive.


Patiënt matching mogelijkheden:

Het EPD stuurt standaard het patiëntnummer mee naar ArQive als toevoeging aan de URL. Dit helpt ArQive herkennen welke patiënt de gebruiker digitale mediabestanden van mag inzien.
Als alternatief is het ook mogelijk om encryptie toe te passen op het patiëntnummer door middel van hashing, genoemd onder 'Algemene inrichting'.

Toevoegen in NOVA/REFLEX:

Er is een menu-item in NOVA/REFLEX voor ArQive genaamd 'ArQive' toe te voegen aan de menu's van dashboards van het type 'Cliënt'. Via dit menu-item wordt dan voor de gekozen cliënt de ArQive koppeling geopend in een nieuw tabblad.

Ja

Behandeling

 

 

Behandelingen lijst

 

 

Bergop ROM

 

 

Berichten

 

 

Beschikking

 

 

BeterDichtbij

Nog in ontwikkeling.

 

BI Stuurinformatie (Client)

Indien gebruikt wordt gemaakt van het standaard BI stuurinformatie overzicht dan hoeft het menu item op het cliënt dashboard niet te worden aangepast.

Indien gebruik wordt gemaakt van een eigen BI stuurinformatie overzicht dan dient de tekst 'USER BI' in parameter biDashboardParameters te worden aangepast naar 'Klant BI'. Standaard waarde van deze parameter is:

PortalPages&PortalPath=/shared/USER BI/vanuit USER/Stuurinformatie Clientniveau&Page=Hoofdpagina&Action=Navigate&col1="Client"."Client Nummer"&val1=":P_KLIENT"&psa1="X"

Deze tekst dient te worden aangepast naar:

PortalPages&PortalPath=/shared/Klant BI/vanuit USER/Stuurinformatie Clientniveau&Page=Hoofdpagina&Action=Navigate&col1="Client"."Client Nummer"&val1=":P_KLIENT"&psa1="X"

 

Call external application

Call external application (te gebruiken voor Webraap, Lab24, ROM, Minddistrict)

 

Call external application with dispatch

Call external application with dispatch (te gebruiken voor Medimo)

 

Client bepaling

 

 

Cliënt-identificatie

 

 

Cliëntafspraken / Adviezen

 

 

Cliëntportaal toegang

 

 

Combinatie problematiek/afhankelijk/misbruik (MATE)

 

 

Contactpersonen

 

 

Correspondentie

Alle vastgelegde correspondentie van een cliënt.

 

Dagrapportage

Let op: bij toevoegen van de module dagrapportage aan een client dashboard dient de parameter P_CALLER_DASHBOARD niet te worden aangepast of leeg gemaakt.

 

Diagnose

 

 

Dossier Autorisatie

 

 

Dure geneesmiddelen

 

 

Dwangregistratie

 

Ja

Ecaris

Koppeling naar Ecaris Voorschrift. Alleen indien de medewerker de rol ECARIS heeft, wordt menu item Ecaris getoond.

 

Evaluatie

 

 

Farmed Berichten

Opent in een nieuw tabblad de Berichten pagina van de externe applicatie Farmed.

 

Farmed Naslag

Opent in een nieuw tabblad de Naslag pagina van de externe applicatie Farmed.

 

Farmed RX

Opent in een nieuw tabblad de RX pagina van de externe applicatie Farmed.

 

Financiële gegevens

 

 

Genereren barcode

Voor het genereren van barcodes om documenten automatisch te rubriceren.

Ja

Huisarts / Apotheek

 

 

Hulpmiddelen

Middels de hulpmiddelen module is het mogelijk om hulpmiddelen bij een cliënt vast te leggen, te wijzigen of te verwijderen.

Bij het vastleggen van een hulpmiddel kan eerst een categorie worden gekozen. Vervolgens kan in het veld Product een product wordt gekozen die hoort bij de gekozen product categorie. Het is ook mogelijk om een product te zoeken zonder eerst een product categorie te kiezen.

Bij het verwijderen van een hulpmiddel dient de behandelaar de reden van verwijderen op te geven. Normaliter zal een hulpmiddel niet worden verwijderd maar worden beëindigd.

Via de inrichting is het is mogelijk om in een (werklijst) zorgproces een taak aan te maken voor het vastleggen van hulpmiddelen.

Rollen:  

HULPMIDDELEN (Geeft toegang tot de module Hulpmiddelen met lees- en schrijfrechten._

HULPMIDDELEN_LEES (Geeft toegang tot de module Hulpmiddelen met leesrechten.)

Ja

Inschrijving

 

 

Jouw Omgeving SSO

 

 

JW toegewezen producten

 

 

JW verzoek om toewijzing

 

 

Karify portaal

Opent in een nieuw tabblad de externe applicatie Karify.

P_APPL dient te worden gevuld met 'AVINTYPORTAAL' en

P_TYPE met 'Behandelaar'.

 

Koppeltaal Cliënt SSO

 

 

Koppeltaal Worklist SSO

 

 

Lab24 - MConsole

Opent in een nieuw tabblad de externe applicatie 'Lab24 - Mconsole'.

 

Logboek cliënt inzage

Toont per cliënt welke medewerker met welke functie op welk moment toegang heeft gekregen tot welk scherm en of dit met anonieme toegang is gedaan.

 

Medimo - Medicatieoverzicht

Opent in een nieuw tabblad de medicatieoverzicht pagina van de externe applicatie Medimo.

Default waarde medimo_ip_url dient gevuld te zijn met de onderstaande waarde (Inrichting - Organisatie - Default waarde):

https://ggz.medimo.nl/webservice/whatismyip?format=json

 

Medimo - Medicatiestatus

Opent in een nieuw tabblad de medicatiestatus pagina van de externe applicatie Medimo.

Zie Medimo - Medicatieoverzicht voor inhoud default waarde medimo_ip_url.

 

Medimo - Toedienen

Opent in een nieuw tabblad de medicatie toedienen pagina van de externe applicatie Medimo.

Zie Medimo - Medicatieoverzicht voor inhoud default waarde medimo_ip_url.

 

Meetinstrument

 

 

Metingen

 

 

Minddistrict

Opent in een nieuw tabblad de externe applicatie Minddistrict.

 

MindDistrict SSO

 

 

NAW gegevens

 

 

Opleidingen

 

 

Persoonsgegevens

 

 

Plannenmodule

Zorgplan/Behandelplan module.

 

Questmanager - ROM

Opent in een nieuw tabblad de externe applicatie Questmanager -ROM.

 

Rapporteren op behandeldoelen

 

 

Reiskostenvergoeding

 

 

Schulden

 

 

Sociaal netwerk

 

 

Sociogram

 

 

SOEP

 

 

Toegewezen producten JW/WMO

Dit menu-item werkt niet, en is vervangen door JW toegewezen producten en WMO toegewezen producten. Het zal nog worden verwijderd.

 

Toestemmingen

 

 

Traject

 

Ja

Uitsluiten aanlevering ZIB's

 

 

Verblijfsadres

 

 

Verlofmachtigingen

 

 

Verpleegkundige taken

Ontwikkeld voor de revalidatie.

Ja

Verslavingsgegevens

 

 

Verwerken documenten

Verwerken van USER docs brieven.

 

Verwijderen Dossier

 

 

Verwijzing

 

 

VIP live

 

 

Voortgang

 

 

Vragenlijst

 

 

Waarschuwing/melding

 

 

Waarschuwingen

Op een cliënt dashboard wordt de Waarschuwingen module en widget altijd getoond indien toegevoegd aan het betreffende dashboard. De medewerker heeft hiervoor geen specifieke rol nodig.

In de Waarschuwingen module worden de behandelaanwijzingen en wilsverklaringen getoond. Deze worden opgehaald uit de Toestemmingen module. Middels de knop 'TOESTEMMING OPENEN'  is het mogelijk om de Toestemmingen module te openen. Default worden alleen de actuele gegevens met betrekking tot de behandelaanwijzing en wilsverklaring getoond. Middels de switch 'Toon ook niet actuele items'  kunnen ook de niet actuele items worden getoond.

Verder kunnen in de Waarschuwingen module direct de risico’s en alerts, de isolatiemaatregelen en de allergieën worden ingevoerd middels de '+'-knop. Bij een allergie is het ook mogelijk om een reactie toe te voegen aan een allergie middels het '+' -icoon achter de allergie. Middels de switch 'Toon ook niet actuele items'  kunnen ook de niet actuele items worden getoond.

De actuele waarschuwingen worden in de header en in de bezetting (snelmenu) getoond.

Rollen:

NOVA_CLIENT_WARNING_WRITE (Geeft toegang tot de module Waarschuwingen met lees en schrijfrechten)

NOVA_CLIENT_WARNING_DELETE (Geeft in combinatie met de rol NOVA_CLIENT_WARNING_WRITE rechten om in de module Waarschuwingen een risico/alerts, isolatie maatregel of allergie verwijderen)

 

Webraap

Opent in een nieuw tabblad de externe applicatie Webraap.

 

Werklijst

 

 

WLZ toegewezen indicaties

 

 

WMO toegewezen producten

 

 

WMO verzoek om toewijzing

 

 

Woonplaatsbeginsel

 

 

Zorgoverzicht

 

 

Zorgplan

 

 

Zorgverzekeringen

 

 

Zorgviewer

 

Nee

Zorgvraagtypering

 

Ja

Widgets

Cliëntafspraken/Adviezen

InIn de Cliëntafspraken/Adviezen widget worden maximaal 5 actuele cliënt afspraken getoond die in de module Cliëntafspraak zijn vastgelegd. Per client afspraak wordt de ‘cliëntafspraak’-tekst getoond en de vastgelegde categorie (niet verplicht). De client afspraken worden getoond op volgorde van prioriteit: hoogste prioriteit boven aan. Indien meer dan 5 adviezen aanwezig zijn dan wordt hierover een info-tekst gegeven. Middels de widget kan naar de module ClientAfspraak worden genavigeerd.

Indien de cliënt afspraak tekst langer is dan een regel dan kan de volledige tekst worden bekeken door te klikken p de betreffende regel:

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

CLIENTAFSPRAAK

Geeft toegang tot de module-clientafspraak in het dossier met lees- en schrijfrechten

CLIENTAFSPRAAK_LEES

Geeft toegang tot de module-clientafspraak in het dossier met leesrechten

CLIENTAFSPRAAK_BEPERKT

Geeft beperkte toegang tot de module-clientafspraak in het dossier met lees- en schrijfrechten (inrichten bij module medewerker, tabblad autorisatie)

CLIENTAFSPRAAK_BEPERKT_LEES

Geeft beperkte toegang tot de module-clientafspraak in het dossier met leesrechten

Agenda afspraken client

In de Agenda afspraken client widget worden maximaal de eerste tien afspraken van de cliënt getoond die voor de komende 24 uur staan gepland.  Het betreffen alleen afspraken waarbij de patiënt aanwezig dient te zijn. Per afspraak wordt de datum en tijd, de activiteit en het onderwerp getoond.  Middels de widget kan naar de module Agenda worden genavigeerd.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

AGENDA

Geeft toegang tot de module Agenda met lees- en schrijfrechten.

Behandel doelen

In de Behandel doelen widget worden maximaal 5 actuele behandel doelen getoond die in de module Doelen zijn vastgelegd op behandeling niveau (via de Zorgviewer of Zorgoverzicht). Per behandel doel wordt  de behandeling, het zorggebied, het zorgdoel en de toelichting getoond.  Indien meer dan 5 behandel doelen aanwezig zijn dan wordt hierover een info-tekst gegeven. Bij het plaatsen van deze widget op een cliënt dashboard kan worden aangegeven van welke behandelingen de doelen dienen te worden getoond.  Middels de widget kan naar de module  Doelen worden genavigeerd door eerst de details van een behandel doel te openen.


Om doelen behorende bij behandelingen te bekijken, wijzigen of verwijderen, dient eerst te worden geklikt op het gewenste doel. Hierdoor wordt de volgende popup getoond:

Vervolgens kan naar de module voor het rapporteren op doelen worden genavigeerd.

Let op: het is niet mogelijk om doelen toe te voegen aan een behandeling die nog niet wordt getoond in de widget. Hiervoor dient de zorgviewer of het zorgoverzicht te worden gebruikt.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

RAPPORTAGE_BEHANDELDOELEN

Geeft toegang tot de module Doelen met lees- en schrijfrechten.

RAPPORTAGE_BEHANDELDOELEN_LEES

Geeft toegang tot de module Doelen met leesrechten.

Persoonsgegevens

Op de Persoonsgegevens widget worden de belangrijkste persoonsgegevens van de cliënt getoond:  

Icoon

Data afkomstig uit:

 

De geboortedatum, leeftijd en geslacht van de cliënt.

 

Het getoonde (correspondentie) adres van de cliënt wordt als volgt bepaald:

indien de cliënt een actueel verblijfsadres heeft en dit verblijfsadres dient te worden gebruik als correspondentie adres dan wordt het actuele verblijfsadres getoond, zo niet dan,

indien de cliënt een geheim adres heeft, geen adresgegevens, zo niet dan

het adres vastgelegd in de Personalia module.

 

Indien de cliënt is opgenomen in eigen kliniek de naam van de afdeling/groep.

 

Toont het soort vaste telefoonnummer (bijvoorbeeld 'Vast privé') en het vaste telefoonnummer van de cliënt.

 

Toont het soort mobiele telefoonnummer (bijvoorbeeld 'Mobiel privé')en het  mobiele telefoonnummer van de cliënt.

 

Toont het soort e-mail adres(bijvoorbeeld 'Privé e-mailadres') en het e-mail adres van de cliënt

Middels de widget kan naar de module Personalia worden genavigeerd.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

PERSONALIA

Geeft toegang tot de module Personalia met lees- en schrijfrechten.

PERSONALIA_LEES

Geeft toegang tot de module Personalia met leesrechten.

Contactpersonen

In de Contactpersonen widget worden de eerste 5 contactpersonen getoond die in de module Sociaal netwerk zijn vastgelegd. Per contactpersoon wordt  de naam, het nummer en de relatie tot de cliënt getoond.  Verder wordt per contactpersoon aangegeven of deze contactpersoon de wettelijke vertegenwoordiger is van de cliënt. Indien met de contactpersoon geen contact op mag worden genomen dan verschijnt de waarschuwing ‘Voor deze contactpersoon is er geen toestemming om contact op te nemen’. Middels de widget kan naar de module  Sociaal netwerk worden genavigeerd.

Let op: contactpersonen worden alleen in de widget getoond indien het veld 'Volgorde van contactpersoon' is ingevuld. Contactpersonen worden ook op dit veld gesorteerd in de widget (laagste volgorde wordt als eerste getoond).

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen:

Omschrijving:

SOCIOGRAM

Geeft toegang tot de module sociogram met lees- en schrijfrechten.

SOCIOGRAM_LEES

Geeft toegang tot de module sociogram met leesrechten.

SOCIOGRAM_BEPERKT

Geeft beperkte toegang tot de module sociogram met lees- en schrijfrechten.

SOCIOGRAM_BEPERKT_LEES

Geeft beperkte toegang tot de module sociogram met leesrechten.

Diagnose

[(nog) geen uitleg]

Evaluatie moduledoelen

[(nog) geen uitleg]

Evaluatie zorgplan 

[(nog) geen uitleg]

Geplande afspraken

In de Geplande afspraken widget worden maximaal vijf afspraken behorende bij de cliënt getoond.  De volgende afspraken getoond:
  1. Afspraken waarvoor de cliënt is uitgenodigd of
  2. Afspraken van het type ‘Systeemcontact’ waaraan de cliënt is gekoppeld maar niet voor is uitgenodigd of
  3. Afspraken van het type ‘Dagbesteding’, ‘Patiëntafspraak’ of 'Openstelling/inloop' waaraan de cliënt is gekoppeld, worden altijd getoond onafhankelijk van de status van de cliënt in de afspraak of
  4. Afspraken van het type ‘Opiaten uitgifte' waaraan de cliënt is gekoppeld, worden altijd getoond.

Per afspraak wordt de datum en tijd, de medewerker(s) en activiteit getoond.  Indien de ingelogde medewerker gekoppeld is aan de afspraak dan wordt de ingelogde medewerker als eerste medewerker getoond. Maximaal drie medewerkers worden getoond op alfabetische volgorde. Door het klikken op een afspraak worden de detail gegevens van de agenda in het snelmenu getoond. Middels het klikken op de titel van widget kan naar de module Agenda (Planner) worden genavigeerd. Na het uitvoeren van een zoek actie worden de geplande afspraken in de komende drie maanden getoond.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

AGENDA

Geeft toegang tot de module Agenda met lees- en schrijfrechten.

Metingen

[(nog) geen uitleg]

Plannen module

Op de Plannen module widget is het mogelijk om maximaal 5 plannen module velden te tonen die in de Plannen module zijn vastgelegd. Indien een MDO veld voor op de widget wordt gekozen en in de inrichting is gekozen om met MDO modes te werken dan dan zal de inhoud van dit veld pas worden getoond nadat het zorgplan in MDO mode is geopend of definitief is gemaakt. MDO velden zijn de grote vrije tekst velden.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

ZORGPLANINRICHTING_LEES

Geeft de mogelijkheid om plannen module velden van de widget te kunnen toevoegen, aanpassen en verwijderen.

PLANNEN_MODULE

Geeft toegang tot de Plannen module met schrijfrechten (de rol PLANNEN_MODULE_LEES dient ook de worden toegevoegd).

PLANNEN_MODULE_LEES

Geeft toegang tot de Plannen module met leesrechten

Verpleegkundige taken

[(nog) geen uitleg]

Vitale functies

De Vitale functies widget is beschikbaar in NOVA/REFLEX. Het is een widget die is toe te voegen aan dashboards van het type Cliënt. Bij het toevoegen aan een dashboard, kan ingericht worden uit welke metingen in de Metingen module de widget de te tonen informatie haalt. De nummers moeten matchen voor de vijf gewenste metingen met het nummer die deze hebben in Inrichting > Somatiek > Meting > Meting tab > Nummer kolom.


In de Vitale functies widget worden de volgende 5 vitale functies getoond voor de betreffende cliënt:

  1. Tensie (bovendruk en onderdruk)
  2. Hartfrequentie
  3. Temperatuur
  4. Saturatiedemhalingsfrequentie

Per vitale functie worden maximaal twee metingen getoond. Dit zijn altijd de meest recente metingen voor die vitale functie. De datum/tijd van de metingen wordt getoond. Voor de getoonde metingen toont de widget alleen alfanumerieke, numerieke en decimale antwoorden. Andere antwoorden, zoals bijvoorbeeld meerkeuze antwoorden, worden niet getoond.


Wanneer de antwoorden samen te lang zijn om in de widget te tonen, worden deze afgekapt, en kan er door middel van het pijltje bij die meting een pop-up worden geopend met meer details. Deze pop-up geeft ook de opties om de pop-up weer te sluiten met de knop SLUITEN, of om naar de Metingen module te gaan met METINGEN OPENEN.

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van gecombineerde metingen, en er in deze metingen één of meerdere van de 5 vitale functies worden gemeten, worden deze in de Vitale functies widget onder de juiste vitale functie(s) getoond.

Tot slot kan er via het pijltje rechtsboven in de Vitale functies widget genavigeerd worden naar de Metingen module, om hier meer informatie betreft de metingen in te zien, en metingen in te vullen.

Rollen

Omschrijving

METING

Geeft toegang tot de Vitale functies widget.

METING_LEES

Geeft toegang tot de Vitale functies widget.

Voortgang

In de voortgang widget worden de rapportages op behandelmodules en zorgplan getoond op basis van de inrichting (Inrichting - Voortgang - Voorkeur voortgang - Rapportage behandeldoel tonen).

In de voortgang widget worden de dagrapportages op cliënt en groep niveau getoond op basis van de inrichting (Inrichting - Voortgang - Voorkeur voortgang - Dagrapportage tonen).

In de onderstaande tabel staat een overzicht van welke gegevens in de voortgang widget worden getoond en de bijbehorende iconen:

Icoon

Data afkomstig uit:

 

Client rapportage uit agenda afspraak van type contact, systeemcontact,  dagbesteding of vergadering

 

Groep rapportage uit agenda afspraak van type contact, dagrapportage of vergadering

 

Groep rapportage uit agenda afspraak van type systeem contact

 

Client rapportage uit agenda afspraak van type indirecte tijd.

 

Voortgang

 

Dagrapportage op client niveau

 

Dagrapportage op groep niveau

 

Evaluatieverslag (Opmerkingen veld uit de conclusie van de evaluatie)

 

Rapportage op behandeldoel

 

Labuitslagen (Client bepaling)

 

Dwangrapportage

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen:

Omschrijving:

VOORTGANG

Geeft toegang tot de module- voortgang in het dossier met lees- en schrijfrechten.

VOORTGANG_BEPERKT

Geeft beperkte toegang tot de module- voortgang in het dossier met lees- en schrijfrechten.

VOORTGANG_LEES

Geeft toegang en leesrechten tot module voortgang.

VOORTGANG_LEES_BEPERKT

Geeft beperkte toegang en leesrechten tot module voortgang.

Waarschuwing/waarschuwingen

In de Waarschuwing widget wordt de actuele waarschuwing getoond (maximaal één) die in de module Waarschuwing/melding is vastgelegd.  Middels de widget kan naar de module Waarschuwing/melding worden genavigeerd. Deze waarschuwing widget worden altijd getoond indien deze in de inrichting aan een dashboard is toegevoegd. Hierbij wordt niet gecontroleerd op rollen. De waarschuwing kan alleen worden gewijzigd of in de module worden bekeken indien de medewerker de rol ALARM of ALARM_LEES heeft.

Op een cliënt dashboard wordt de Waarschuwingen widget altijd getoond indien toegevoegd aan het betreffende dashboard. De medewerker heeft hiervoor geen specifieke rol nodig.

In de Waarschuwingen widget worden de actuele Behandelaanwijzing en wilsverklaringen (uit de Toestemmingen module),  Isolatie maatregelen, Risico's en alerts en Allergieën getoond. Middels het klikken op de titel van de widget wordt de Waarschuwingen module geopend.

De actuele waarschuwingen worden ook in de header en in de bezetting (snelmenu) getoond.

Voor het openen van de Waarschuwingen module is geen specifieke rol nodig. Om wijzigingen in de Waarschuwingen module door te voeren zijn de volgende rollen nodig:

Rollen

Omschrijving

NOVA_CLIENT_WARNING_WRITE

Geeft toegang tot de module Waarschuwingen met lees en schrijfrechten

NOVA_CLIENT_WARNING_DELETE

Geeft in combinatie met de rol NOVA_CLIENT_WARNING_WRITE rechten om in de module Waarschuwingen een risico/alerts, isolatie maatregel of allergie verwijderen)

Werklijst

In de Werklijst worden de eerste 5 werklijst items voor deze client van deze week getoond. Door te klikken op de titel van de widget wordt de Werklijst module aangeroepen. Door het klikken op een werklijst item wordt de module behorende bij het werklijst item aangeroepen. Externe taken kunnen niet direct vanuit de widget worden geopend maar dienen via de Werklijst module worden geopend.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft:

Rollen

Omschrijving

WERKLIJST

Geeft toegang tot de module Werklijst met lees- en schrijfrechten.

Zorgoverzicht

[(nog) geen uitleg]

Zorgplan doelen

In de Zorgplan doelen widget worden maximaal 5 actuele zorgplan doelen getoond die in de module Doelen zijn vastgelegd op zorgplan niveau. Per zorgplan doel wordt het zorggebied, het zorgdoel en de toelichting getoond.  Indien meer dan 5 zorgplan doelen aanwezig zijn dan wordt hierover een info-tekst gegeven. Middels de widget kan naar de module  Doelen worden genavigeerd door eerst de details van een behandel doel te openen.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

RAPPORTAGE_BEHANDELDOELEN

Geeft toegang tot de module Doelen met lees- en schrijfrechten.

RAPPORTAGE_BEHANDELDOELEN_LEES

Geeft toegang tot de module Doelen met leesrechten.

Zorgplan

[(nog) geen uitleg]

Afdeling/groep dashboards

Zie Autorisatie - Toevoegen aan een dashboard voor het autoriseren van een medewerker voor een afdeling/groep dashboard. Na het kiezen van een afdeling/groep dashboard kan de medewerker de gewenste afdeling/groep kiezen. Indien de medewerker slechts is geautoriseerd voor één afdeling/groep dan wordt het afdeling/groep dashboard gelijk geopend voor de betreffende afdeling/groep.

Headers

Afdeling/groep gegevens

In de header wordt initialen (beginletter afdeling en beginletter groep), de naam van de afdeling en de naam van de groep getoond.

Wijzigen van afdeling/groep dashboard

Indien de ingelogde gebruiker toegang heeft tot meerdere afdeling/groep dashboarden dan is het mogelijk om middels het klikken op de naam van het afdeling/groep dashboard een ander afdeling/groep dashboard te kunnen kiezen. Alleen indien een 'V' teken achter de naam van het dashboard staat is het mogelijk om een ander dashboard te kiezen.

Quickbar/snelmenu verbergen/tonen

Middels het icoon links van het snelmenu kan het snelmenu worden ingeklapt of uitgeklapt. Middels de persoonlijke instellingen 'Snelmenu na inloggen direct tonen' kan worden aangegeven of het snelmenu default ingeklapt of uitgeklapt dient te worden getoond   

In de Overzicht rapportages module worden de dag- en voortgangsrapportages getoond behorende bij de gekozen afdeling/groep.

In het blok Groepsteksten worden de dagrapportages m.b.t. de gekozen afdeling/groep getoond. Middels de knop 'DAGRAPPORTAGE OPENEN' kan naar de dagrapportage van de afdeling/groep worden genavigeerd. Middels de knop 'MEER TEKSTEN TONEN' worden meer teksten getoond.

Door op een tekstregel behorende bij groepsteksten te klikken, kan worden genavigeerd naar de module 'Dagrapportage'.

Door op een tekst regel behorende bij een cliënt in de widget te klikken, wordt de gehele tekst getoond en kan worden genavigeerd naar de Voortgang module of naar het dossier van de cliënt.

Afhankelijk van de Voortgang instellingen 'Dagrapportage tonen' wordt de dagrapportage van de cliënt getoond bij de cliënt in de Rapportages module.

In het blok 'Algemene teksten' worden de algemene dagrapportages m.b.t. de gekozen afdeling/groep getoond. Middels de knop 'DAGRAPPORTAGE OPENEN' kan naar de dagrapportage van de afdeling/groep worden genavigeerd. Middels de knop 'MEER TEKSTEN TONEN' worden meer teksten getoond.

Middels het geavanceerde filter is het mogelijk om te filteren op:

  1. Alleen cliënten met een klinische behandeling (d.w.z. de cliënt heeft een actieve behandeling op de gekozen afdeling/groep van het programmtype 'Klinisch')
  2. Alleen de dagrapportage tonen van cliënten (d.w.z. alleen de rapportages tonen die in de module Dagrapportage zijn vastgelegd).

Deze module wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

DAGRAPPORTAGE

Alleen met de rol DAGRAPPORTAGE of DAGRAPPORTAGE_LEES wordt de Rapportages widget getoond.

DAGRAPPORTAGE_LEES

Alleen met de rol DAGRAPPORTAGE of DAGRAPPORTAGE_LEES wordt de Rapportages widget getoond

VOORTGANG

De widget toont ook voortgang rapportages en geeft de mogelijkheid om naar de Voortgang module te navigeren met lees- en schrijfrechten.

VOORTGANG_LEES

De widget toont ook voortgang rapportages en geeft de mogelijkheid om naar de Voortgang module te navigeren met leesrechten.

Widgets

Rapportages
In de Rapportages widget worden de laatste dag- en voortgangsrapportages getoond behorende bij de gekozen afdeling/groep. Door op de titel regel van de widget te klikken, wordt de Rapportages module geopend. De Groepsteksten uit de Dagrapportage module worden wel getoond in de Rapportages widget maar de Algemene tekst uit de Dagrapportage module wordt niet getoond in de widget maar wel in de Rapportages module.

Door op een tekstregel behorende bij groepsteksten te klikken, kan worden genavigeerd naar de module 'Dagrapportage'.

Door op een tekst regel behorende bij een cliënt in de widget te klikken, wordt de gehele tekst getoond en kan worden genavigeerd naar de Voortgang module of naar het dossier van de cliënt.

Afhankelijk van de Voortgang instellingen 'Dagrapportage tonen' wordt de dagrapportage van de cliënt getoond bij de cliënt in de Rapportages module.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker een van de volgende rollen heeft:

Rollen

Omschrijving

DAGRAPPORTAGE

Alleen met de rol DAGRAPPORTAGE of DAGRAPPORTAGE_LEES wordt de Rapportages widget getoond.

DAGRAPPORTAGE_LEES

Alleen met de rol DAGRAPPORTAGE of DAGRAPPORTAGE_LEES wordt de Rapportages widget getoond

VOORTGANG

De widget toont ook voortgang rapportages en geeft de mogelijkheid om naar de Voortgang module te navigeren met lees- en schrijfrechten.

VOORTGANG_LEES

De widget toont ook voortgang rapportages en geeft de mogelijkheid om naar de Voortgang module te navigeren met leesrechten.

Medewerker dashboards

Headers

Medewerker gegevens

In de header wordt de foto (indien is vastgelegd), de naam van de medewerker, het medewerkernummer en de functie van de medewerker getoond. De foto van de medewerker kan worden aangepast via de module Onderhoud medewerker. 

Wijzigen van medewerker dashboard

Indien de ingelogde gebruiker toegang heeft tot meerdere medewerker dashboarden dan is het mogelijk om middels het klikken op de naam van het medewerker dashboard een ander medewerker dashboard te kunnen kiezen. Alleen indien een 'V' teken achter de naam van het dashboard staat is het mogelijk om een ander dashboard te kiezen.

Quickbar/snelmenu verbergen/tonen

Middels het icoon links van het snelmenu kan het snelmenu worden ingeklapt of uitgeklapt. Middels de persoonlijke instellingen 'Snelmenu na inloggen direct tonen' kan worden aangegeven of het snelmenu default ingeklapt of uitgeklapt dient te worden getoond.

In de onderstaande tabel staat een overzicht met alle beschikbare medewerker menu items met een korte toelichting. Door te klikken op de naam van de module kan worden genavigeerd naar de volledige beschrijving van de betreffende module in de handleiding:

Module naam

Omschrijving

Agenda

Toont de agenda van de medewerker

BI Stuurinformatie (Behanderlaar)

Indien gebruikt wordt gemaakt van het standaard BI stuurinformatie overzicht dan hoeft het menu item op het cliënt dashboard niet te worden aangepast.

Indien gebruik wordt gemaakt van een eigen BI stuurinformatie overzicht dan dient de tekst 'USER BI' in parameter biDashboardParameters te worden aangepast naar 'Klant BI'. Standaard waarde van deze parameter is:

PortalPages&PortalPath=/shared/USER BI/vanuit USER/Stuurinformatie Behandelaar&Page=Hoofdpagina&Action=Navigate&col1="Medewerker actie"."Medewerker Nummer"&val1=":P_MEDEWERKER"&psa1="X"

Deze tekst dient te worden aangepast naar:

PortalPages&PortalPath=/shared/Klant BI/vanuit USER/Stuurinformatie Behandelaar&Page=Hoofdpagina&Action=Navigate&col1="Medewerker actie"."Medewerker Nummer"&val1=":P_MEDEWERKER"&psa1="X"

Nieuwe cliënt

Voor het invoeren van een cliënt.

Planner

Toont het Agenda filter scherm voor het zoeken van afspraken.

Widgets

Werklijst

In de Werklijst worden de eerste 2 werklijst items voor de ingelogde medewerker van deze week getoond. Door te klikken op de titel van de widget wordt de Werklijst module aangeroepen. Door het klikken op een werklijst item wordt de module behorende bij het werklijst item aangeroepen. Externe taken kunnen niet direct vanuit de widget worden geopend maar dienen via de Werklijst module worden geopend.

Deze widget wordt alleen getoond mits de gebruiker de volgende rol heeft:

Rollen

Omschrijving

WERKLIJST

Geeft toegang tot de module Werklijst met lees- en schrijfrechten.

Locatie dashboard

[(nog) geen uitleg] 

Locatie dashboard

[(nog) geen uitleg] 

Algemene dashboards

Headers

Naam dashboard

In de header wordt de naam van het dashboard van type Algemeen getoond (bijvoorbeeld Inrichting, Functioneel beheer of Financieel beheer). 

Autorisatie medewerkers

Medewerkers met de rol NOVA_DASHBOARD_BEHEER zien alle aanwezige dashboards (ten behoeve van applicatiebeheerders). Gebruikers zonder de rol NOVA_DASHBOARD_BEHEER dienen expliciet aan het Algemene dashboard te worden gekoppeld middels de module 'Dashboards'. Algemene dashboards kunnen ook als startpagina worden ingesteld via 'Persoonlijke instellingen' onder de gebruikersknop in de gebruikersbalk.

Wijzigen van cliënt dashboard

Indien de ingelogde gebruiker toegang heeft tot meerdere algemene dashboarden dan kan de knop 'Openen' in de gebruikersbalk een ander Algemeen dashboard worden gekozen.

Quickbar/snelmenu verbergen/tonen

Middels het icoon links van het snelmenu kan het snelmenu worden ingeklapt of uitgeklapt. Middels de persoonlijke instellingen 'Snelmenu na inloggen direct tonen' kan worden aangegeven of het snelmenu default ingeklapt of uitgeklapt dient te worden getoond.

In de onderstaande tabel staat een overzicht met alle beschikbare menu items voor dashboards van type Algemeen (denk aan Inrichting dashboard) met een korte toelichting. Door te klikken op de naam van de module kan worden genavigeerd naar de volledige beschrijving van de betreffende module in de handleiding:

Let op: voor nu staan alleen de specifieke Nova/Reflex modules genoemd. De overige modules kunnen middels de zoek functie worden gevonden onder 'Inrichting', 'Functioneel beheer' of 'Financieel beheer'.

Module naam

Omschrijving

Dashboards

 

Dashboard items

 

Inzicht gebruik

De module 'Inzicht gebruik' is opgeleverd voor dashboards van het soort Algemeen. Deze module is alleen zichtbaar indien de gebruiker de rol NOVA_DASHBOARD_BEHEER heeft. De module geeft middels een grafiek inzicht in het aantal verschillende ingelogde gebruikers per dag. Middels de knoppen 'VORIGE WEEK', 'NU' en 'VOLGENDE WEEK' kunnen de gegevens van de gewenste week worden bekeken.


    • Related Articles

    • Autorisatie

      Toevoegen aan een dashboard Alvorens een medewerker kan inloggen, dient het betreffende dienstverband van deze medewerker te worden gekoppeld aan een dashboard middels de module 'Dashboards'. Toegang afdeling/groep dashboarden Voor het krijgen van ...
    • Dashboard inrichting

      Dashboard items In het scherm ‘Dashboard items’ kunnen aan menu-items en (signalering) widgets een eigen modulenaam of eigen widgetnaam worden toegevoegd. Deze eigen naam wordt vervolgens getoond in het navigatie menu, titel van de module en bij de ...
    • Algemene opzet

      Algemene opzet De opzet bestaat uit de volgende onderdelen (klik op een onderdeel voor meer informatie): Gebruikersbalk Pagina inhoud Snelmenu of Quickbar Agenda Caseload Bezetting Mini Werklijst Header Gebruikersbalk In de onderstaande tabel staan ...
    • Zorgadministratie dashboards

      Organisatie hiërarchie Om het zorgadministratie dashboard vanuit verschillende niveaus te kunnen benaderen wordt er gebruik gemaakt van de organisatie hiërarchie. Met deze hiërarchie is het mogelijk om de organisatie in maximaal zes niveaus op te ...
    • Default waarden

      Default waarden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Default waarden. In dit scherm kunnen de default waarden voor velden worden ingevuld. De velden waarvoor default waarden kunnen worden vastgelegd zijn door de ...