Onderhoud medewerker

Onderhoud medewerker

Onderhoud medewerker

Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Medewerker - Onderhoud medewerker.

Middels het filter kunnen medewerkers worden geselecteerd. Default wordt het scherm geopend met filter 'Intern/extern' waardoor alleen op interne medewerker wordt gezocht.  Interne medewerker zijn medewerkers die zijn gekoppeld aan de eigen instantie. Na het invoeren van een extra filter kan de selectie worden gestart met de knop 'Toepassen'.

Het filter op Persoonsgegevens zoekt binnen de velden voornaam, voorvoegsel en achternaam.
Het filter op Groep toont alle ingerichte groepen en is niet afhankelijk van het filter Afdeling.
Gebruikers kunnen eigen filters aanmaken, wijzigen, verwijderen en als default instellen.

Vanuit het hoofdscherm Onderhoud medewerker kunnen de volgende schermen worden aangeroepen:

Icoon

Omschrijving

add

voor het toevoegen van een nieuwe medewerker;

cak_oog

detail gegevens van een bestaande medewerker bekijken, toevoegen en wijzigen;

rooster

inzien/muteren rooster van de medewerker

kopie

kopiëren van een medewerker

excel

exporteren naar Excel

print

print gekoppelde rapportage(s)

Toevoegen nieuwe medewerker

Middels een trein kan een nieuwe medewerker worden toegevoegd of middels de kopieer functie.
Bij het toevoegen van een nieuwe medewerker worden de volgende stations doorlopen:

  1. Persoonsgegevens (enkele verplichtingen)
  2. Instantie (verplicht)
  3. Functie/beroep (verplicht)
  4. Competentie
  5. Discipline
  6. Afdeling/groep/locatie
  7. Profielen
  8. Applicatie
  9. Agenda toegang
  10. Cliëntportaal
  11. Autorisatie
  12. Samenvatting

Op de stations Persoonsgegevens, Instantie en Functie/beroep staan gegevens die verplicht dienen te worden ingevoerd. Nadat de verplichte gegevens zijn ingevoerd, kan direct worden door gesprongen naar het volgende gewenste station door op het gewenste station te klikken. Het is ook mogelijk om terug te springen naar een vorig station door op het vorige station te klikken.

Let op dat de naamvelden in de persoonsgegevens niet verplicht zijn, ook het naamgebruik moet daarbij zorgvuldig worden gekozen.

De keuze van het veld 'naamgebruik' bepaald hoe de naamgegevens zichtbaar zijn in USER. De keuze 'onbekend' toont de geslachtsnaam, tenzij deze leeg is, dan wordt de partnernaam gekozen.

Lognaam: voorwaarden voor invoer:
  1. mag niet met een cijfer beginnen
  2. mag geen speciale karakters bevatten
  3. mag de volgende karakters bevatten; ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ_0123456789

Op het station Instantie kan één instantie (ofwel dienstverband) worden gekoppeld aan een medewerker. Indien een medewerker aan meerdere instanties dient te worden gekoppeld dan dient dit na het toevoegen van de medewerker te gebeuren via het wijzigen van een medewerker.

Aanvullende Informatie/Bedrijfsregels

  1. De interne medewerkers zijn de medewerkers die gekoppeld zijn aan de eigen instantie. Dit is de instantie die is ingevoerd in het inrichtingsscherm Onderhoud organisatie – tabblad Instellingsgegevens – veld instantienummer.
  2. Bij een intern dienstverband of als de gebruiker een lognaam heeft dan moet er een functie/beroep zijn geregistreerd.
  3. Bij een intern dienstverband is de vanaf datum dienstverband verplicht.
  4. Het veld ‘datum t/m’ moet groter zijn dan ‘Datum vanaf’ als beide gevuld zijn
  5. De einddatum bij instantie dient enkel ingevuld te worden indien de medewerker uit dienst gaat bij de instelling en niet bij een functie- of contractduur wijziging.

Op het station Functie/beroep kunnen middels de knop 'Opslaan en nieuw' een of meerdere Functie/beroep records worden weggeschreven.

Aanvullende Informatie/Bedrijfsregels

  1. Bij een intern dienstverband of als de gebruiker een lognaam heeft dan moet er een functie/beroep worden geregistreerd.
  2. Bij een functie/beroep behorend bij een intern dienstverband dient verplicht een vanaf datum te worden ingevuld.
  3. Bij een functie/beroep behorend bij een extern dienstverband dient alleen verplicht een vanaf datum te worden ingevuld als lognaam is ingevuld.
  4. Bij een functie/beroep die hoort bij een intern dienstverband dient een contractduur te worden ingevuld (wordt o.a. gebruikt voor management rapportages).
  5. Bij een functie/beroep die hoort bij een extern dienstverband hoeft geen contractduur te worden ingevuld.
  6. Per dienstverband mag men één registratie functie vastleggen. Er geldt één functie als registratie functie voor de registratie van de productie. Deze registratie functie kan d.m.v. een aanvinkveld vastgelegd worden.
    1. Bij een CONO-beroep wordt dit veld gevuld t.b.v. van registratie DBC/DBBC
    2. Bij een ZPM-beroep wordt dit veld gevuld t.b.v. van registratie ZPM GGZ en FZ
    3. Bij een Specialisme wordt dit veld gevuld t.b.v. van registratie MSR. Deze wordt gebruikt in de declaratie van MSR (SPECIFICATION). Interne functie wordt vertaald naar het specialisme.
    4. Men mag één geldige registratie functie hebben waarvan de datums elkaar niet mogen overlappen.
    5. Indien de medewerker een nieuwe functie krijgt of de hoofdfunctie/registratie wijzigt en er is productie geboekt op de huidige hoofdfunctie, dan moet men de huidige hoofdfunctie afsluiten d.m.v. invoeren van de einddatum en de aanpassing vastleggen in een nieuwe regel.
  7. Per functie/beroep kan men een AGB code vastleggen. Deze code geldt niet alleen voor de huisartsen, maar voor alle medewerkers. Een medewerker kan per dienstverband een AGB zorgverlenerscode hebben. Er is geen directe relatie met de AGB code van de instelling en de AGB zorgverlenerscode van de medewerker. De zorgverlenerscode kan hier handmatig of via inlezen vektis-bestanden gevuld worden. Per dienstverband kan er maar één geldige AGB zorgverlenerscode zijn. De perioden mogen elkaar niet overlappen.

Op het station Competentie kunnen middels de knop 'Opslaan en nieuw' een of meerdere Competenties worden opgeslagen. Competenties kunnen worden ingericht via het scherm Inrichting - Medewerker - Competenties. Het is niet verplicht om Competenties toe te voegen aan medewerkers.

Op het station Discipline kunnen middels de knop 'Opslaan en nieuw' een of meerdere disciplines worden opgeslagen. Disciplines kunnen worden ingericht via het scherm Inrichting - Medewerker - Disciplines. Het is niet verplicht om disciplines toe te voegen aan medewerkers.

Op het station Afdeling/groep/locatie kunnen middels de knop 'Opslaan en nieuw' een of meerdere Locaties worden opgeslagen. Middels '>' en '>>' kunnen Afdelingen en 'Afdeling/groep' combinaties aan een medewerker worden toegevoegd. Middels de knoppen '<' of '<<' kunnen ze vervolgens weer worden verwijderd. De gekozen Afdelingen en Afdeling/groep combinaties worden automatisch opgeslagen. Indien een afdeling is toegevoegd aan een medewerker dan heeft de medewerker toegang tot alle groepen die hangen onder deze afdeling (nog wel afhankelijk van het gekozen autorisatieprofiel).

Op het station Profielen kunnen middels '>' en '>>' Profielen worden toegevoegd aan de medewerker. Middels de knoppen '<' of '<<' kunnen ze vervolgens weer worden verwijderd. De gekozen Profielen worden automatisch opgeslagen.

Op het station Applicatie kan een autorisatie worden toegevoerd voor een externe applicatie.

Op het station Agenda toegang kan de agenda toegang worden geregistreerd ten aanzien van de agenda van andere medewerkers. Middels de knop 'Opslaan en nieuw' kunnen meerdere agenda toegang records worden ingevoerd.

Op het station Avinty portaal is het mogelijk om de cliënt uit te nodigen voor het Avinty portaal.
  1. E-mail - Indien er een E-mailadres bekend is in de personalia van de medewerker wordt deze automatisch gevuld. Desgewenst kan hier een alternatief gekozen worden.
  2. Healthspace - Dit is de benaming van een behandelgroep in het Avinty portaal. Het is mogelijk om bij één of meerdere healthspaces aan te melden.
  3. Groepen - Het is mogelijk om één of meerdere rollen voor deze medewerker te selecteren:

Rol

Omschrijving

Assistent

Een assistent heeft beheer over de gebruikers binnen de Healthspace

Behandelaar

Alleen met de rol van behandelaar verkrijg je toegang tot het cliëntendossier. Hiervoor is uiteraard eerst een connectie met de client nodig.

Behandelaar die eigen connecties kan beheren

Deze rol heeft dezelfde rechten als de bovenstaande rol Behandelaar. Daarbij kan deze behandelaar wel zelf connecties met cliënten aanmaken.

Behandelaar die eigen connecties en uitnodigingen kan beheren

Deze rol heeft dezelfde rechten als de rol Behandelaar die eigen connecties kan beheren. Daarbij kan deze behandelaar ook zelf cliënten uitnodigen lid te worden van de Healthspace.

Beheerder

De beheerder houdt zich voornamelijk bezig met hoe de Healthspace is ingesteld en eruit ziet

Bibliotheek-beheerder

De beheerder van de bibliotheek kan items toevoegen, wijzigen, archiveren of wijzigen

Na het uitnodigen van een medewerker ontvangt de medewerker een uitnodiging op het ingevoerde e-mailadres. Hierin staan de vervolgstappen beschreven.

Op het station Autorisatie kan het autorisatie niveau (Beperkte toegang cliëntinformatie) van een medewerker worden vastgelegd. Daarnaast kunnen specifieke cliënten worden toegevoegd of worden uitgesloten.

Zoeken:
Het is ook mogelijk om binnen de autorisatie op bepaalde cliënten te zoeken:

Veld

Omschrijving

Cliënten

op naam of nummer (bv: 40, (40) etc.)

datum of deel van de datum: vanaf en tm (bv. 13-09, 2022 etc.)

Actueel

Allemaal, ja of nee

Toegang

Allemaal, ja of nee

*let op: bij het wisselen tussen 'Beperkte toegang cliëntinformatie' wordt het zoekfilter niet opgeschoond
De t/m datum kan worden bepaald aan de hand van de ingevoerde waarde (in dagen) van default waarde 'caseload_auth_enddate_delay'.

De volgende autorisatieniveaus zijn beschikbaar:

  1. Autorisatievormen bij 'Beperkte toegang' :

Autorisatie

Omschrijving

Geen beperkingen (default):        

toegang tot alle cliënten m.u.v. eventueel toegevoegde cliënten waar de medewerker geen toegang tot heeft

Anonieme toegang:        

toegang tot alle cliënten geanonimiseerd. Dossierautorisatie heeft hier geen invloed op.

Toegang per afdeling/groep:        

toegang tot de cliëntgegevens op afdeling/groep die in tabblad afdeling/groep zijn ingevuld. Cliënten die op een andere afdeling/groep een behandeling volgen, maar waarbij wel via dossier autorisatie toegang is verleend zijn alsnog niet in te zien. Het is wel mogelijk om de toegang via dossierautorisatie te ontzeggen, ook al volgt de cliënt een behandeling op dezelfde afdeling/groep.

Toegang per afdeling/groep en client

toegang tot alle cliënten van zijn afdeling/groep en tot alle cliënten  waarvoor  hij geautoriseerd is via de module dossierautorisatie van de cliënt. Ook hiervoor geldt dat ook de toegang is te ontzeggen via de module dossierautorisatie.

Toegang per afdeling/groep, client en agenda

Idem als hierboven maar mét inbegrip van de toegang per agenda-afspraak.
Deze optie kan in de systeeminstellingen aangezet worden (meer informatie bij consultancy). Er kan dan gekozen worden om tijdens een periode (in dagen met inbegrip van tijd) vóór en na per client-afspraak toe te staan.  

Systeeminstellingen:

  1. medewerker_beperkte_toegang_client_per_agenda_toegestaan (J/N)
  2. medewerker_beperkte_toegang_client_per_agenda_dagen (aantal dagen)
  3. medewerker_beperkte_toegang_client_per_agenda_dagen_voor (aantal dagen)

Vb.


  1. Is er alleen een cliëntafspraak meer dan het aantal dagen vóór de afspraak? Dan heeft de medewerker geen toegang tot de cliënt.
  2. Is er alleen een cliëntafspraak meer dan het aantal dagen na de afspraak? Dan heeft de medewerker geen toegang tot de cliënt.
  3. Valt de afspraak tussen het aantal dagen vóór en na de afspraak, dan heeft de medewerker toegang.
  4. Als de toegang actief wordt wanneer de medewerker reeds is ingelogd, dan wordt de toegang al tijdens de sessie verleend, en andersom.

Toegang per client.

toegang tot alleen de dossiers waarbij is aangegeven dat de medewerker hier toegang toe heeft

Op het station Samenvatting wordt een overzicht getoond van de ingevoerde gegevens en kan de ingevoerde medewerker worden opgeslagen.

Inzien en wijzigen van een bestaande medewerker

Het tabblad Persoonsgegevens wordt geopend. De lognaam kan worden gewijzigd.

De lognaam historie kan worden ingezien via de knop onderhoudmedewerker_lognaamhistorie.

Op het tabblad Medewerker worden de tabbladen Persoonsgegevens, Agenda toegang, Avinty portaal, Rooster en Autorisatie getoond.

Op het tabblad Dienstverband worden de dienstverbanden (ofwel instanties) van de medewerker getoond. Voor het gekozen dienstverband worden op de tabbladen Functie/beroep, Afdeling/groep/locatie, Profielen en Applicaties de betreffende gegevens getoond. Per dienstverband kan worden gekozen om de samenvatting te tonen. Middels de knop 'Afspraak verwijder' kunnen de toekomstige afspraken van een medewerker worden ingezien en desgewenst worden verwijderd. Na het inzien van de afspraken kan worden gekozen om de medewerker uit de afspraken te verwijderen. In het geval de medewerker geen afspraken in de toekomst heeft dan kan deze knop niet worden aangeroepen.

Bij het beëindigen van een dienstverband (invoeren van het 't/m' veld en opslaan) wordt gecontroleerd:

  1. of een medewerker nog afspraken heeft na het afsluiten van het dienstverband. Indien er nog afspraken zijn dan kan de gebruiker de afspraken inzien. De afspraken kunnen vervolgens afzonderlijk worden ingezien, gewijzigd of verwijderd. Ook is het mogelijk om de medewerker middels de knop 'Verwijder medewerker uit de afspraken' uit alle afspraken in één keer te verwijderen. Indien de te verwijderen medewerker de laatste medewerker in de afspraak is dan zal de afspraak NIET worden verwijderd (vanaf USER versie 9.8). En indien de afspraak geregistreerd was wordt de medewerker niet verwijderd uit de afspraak. Indien alle afspraken, waarin de medewerker toegevoegd is, zijn aangepast kan het dienstverband worden beëindigd.

Door het beëindigen van een dienstverband worden alle bijbehorende functie/beroepen ook beëindigd op dezelfde datum;

  1. of de medewerker nog regiebehandelaar is buiten het dienstverband. Indien de medewerker nog regiebehandelaar is dan wordt een foutmelding getoond met de trajectnummers en bijbehorende cliëntnummer waar de medewerker regiebehandelaar is buiten het opgegeven dienstverband.

Alleen een extern dienstverband zonder functie/beroep en afspraken kan worden verwijderd.

Aanvullende Informatie/Bedrijfsregels

  1. Een medewerker heeft één of meerdere dienstverband(en)
  2. Een medewerker mag in dezelfde periode geen overlappende dienstverband(en) hebben bij één instantie.
  3. Een medewerker kan meerdere gelijktijdige dienstverband(en) hebben bij verschillende instanties.
  4. De interne medewerkers zijn de medewerkers die gekoppeld zijn aan de eigen instantie. Dit is de instantie die is ingevoerd in het inrichtingsscherm Onderhoud organisatie – tabblad Instellingsgegevens – veld instantienummer.
  5. Bij een intern dienstverband is de vanaf datum dienstverband verplicht.
  6. Bij een intern dienstverband of als de gebruiker een lognaam heeft dan moet er een functie/beroep zijn geregistreerd.
  7. Het veld ‘datum t/m’ moet groter zijn dan ‘Datum vanaf’ als beide gevuld zijn.
  8. De einddatum bij instantie dient enkel ingevuld te worden indien de medewerker uit dienst gaat bij de instelling en niet bij een functie- of contractduur wijziging.

Op het tabblad Functie/beroep kunnen middels de plusknop één of meerdere Functie/beroep records worden weggeschreven.

Aanvullende Informatie/Bedrijfsregels

  1. Bij een intern dienstverband of als de gebruiker een lognaam heeft dan moet er een functie/beroep worden geregistreerd.
  2. Bij een functie/beroep behorend bij een intern dienstverband dient verplicht een vanaf datum te worden ingevuld.
  3. Bij een functie/beroep behorend bij een extern dienstverband dient alleen verplicht een vanaf datum te worden ingevuld als lognaam is ingevuld.
  4. Bij een functie/beroep die hoort bij een intern dienstverband dient een contractduur te worden ingevuld (wordt o.a. gebruikt voor management rapportages).
  5. Bij een functie/beroep die hoort bij een extern dienstverband hoeft geen contractduur te worden ingevuld.
  6. Per dienstverband mag men één registratie functie vastleggen. Er geldt één functie als registratie functie voor de registratie van de productie. Deze registratie functie kan d.m.v. een aanvinkveld vastgelegd worden.
    1. Bij een CONO-beroep wordt dit veld wordt gevuld t.b.v. van registratie DBC/DBBC
    2. Men mag één geldige registratie functie hebben waarvan de datums elkaar niet mogen overlappen.
    3. Indien de medewerker een nieuwe functie krijgt of de hoofdfunctie/registratie wijzigt en er is productie geboekt op de huidige hoofdfunctie, dan moet men de huidige hoofdfunctie afsluiten d.m.v. invoeren van de einddatum en de aanpassing vastleggen in een nieuwe regel.
  7. Per functie/beroep kan men een AGB code vastleggen. Deze code geldt niet alleen voor de huisartsen, maar voor alle medewerkers. Een medewerker kan per dienstverband een AGB zorgverlenerscode hebben. Er is geen directe relatie met de AGB code van de instelling en de AGB zorgverlenerscode van de medewerker. De zorgverlenerscode kan hier handmatig of via inlezen vektis-bestanden gevuld worden. Per dienstverband kan er maar één geldige AGB zorgverlenerscode zijn. De perioden mogen elkaar niet overlappen.

Op het station Competentie kunnen middels de knop 'Opslaan en nieuw' een of meerdere Competenties worden opgeslagen. Competenties kunnen worden ingericht via het scherm Inrichting - Medewerker - Competenties. Het is niet verplicht om Competenties toe te voegen aan medewerkers.

Op het station Discipline kunnen middels de knop 'Opslaan en nieuw' een of meerdere disciplines worden opgeslagen. Disciplines kunnen worden ingericht via het scherm Inrichting - Medewerker - Disciplines. Het is niet verplicht om disciplines toe te voegen aan medewerkers.

Op het tabblad Afdeling/groep/locatie kunnen middels de knop 'Opslaan en nieuw' een of meerdere Locaties worden opgeslagen. Middels '>' en '>>' kunnen Afdelingen en 'Afdeling/groep' combinaties aan een medewerker worden toegevoegd. Middels de knoppen '<' of '<<' kunnen ze vervolgens weer worden verwijderd. De gekozen Afdelingen en Afdeling/groep combinaties worden automatisch opgeslagen. Indien een afdeling is toegevoegd aan een medewerker dan heeft de medewerker toegang tot alle groepen die hangen onder deze afdeling (nog wel afhankelijk van het gekozen autorisatieprofiel).

Op het tabblad Profielen kunnen middels '>' en '>>' Profielen worden toegevoegd aan de medewerker. Middels de knoppen '<' of '<<' kunnen ze vervolgens weer worden verwijderd. De gekozen Profielen worden automatisch opgeslagen.

Op het tabblad Applicatie kan een autorisatie worden toegevoerd voor een externe applicatie.

Op het tabblad Karify portaal is een lijstje  te zien van reeds verzonden uitnodigingen met hun bijbehorende healthspace, e-mailadres, status van de uitnodiging, datum en door wie.  Het is hier ook mogelijk een nieuwe uitnodiging aan te maken volgens dezelfde werkwijze als op het gelijknamige station.

Op het tabblad Autorisatie kan de autorisatie uit de stap 'station Autorisatie' worden aangepast.
Hier is ook een overzichtsscherm in tabblad 'Toegang cliënten' te vinden indien deze is aangezet in de systeeminstellingen (door uw consultant mogelijk).

Dit scherm toont de cliënten waartoe de geselecteerde medewerker toegang heeft. Er is wel een uitzondering: cliënten en/of relaties die door de beheerder van dit scherm niet inzichtelijk zijn worden hier dan ook niet weergegeven.

Veld

Omschrijving

Naam

Naam en nummer van de cliënt

Soort cliënt

Cliënt of relatie (cliënt kan ook een relatie zijn)

Intrekken

Indien dit veld op 'J' staat is er sprake van een intrekking van de rechten. Deze zal in de komende nachtelijke job verwerkt worden. Indien de autorisatie op 'Geen beperkingen' of 'Anonieme toegang' staat wordt dit veld niet getoond.

Dossierautorisatie

Toont 'Ja' indien er sprake is van toegang vanuit dossierautorisatie

Agenda toegang

Toont 'Ja' indien er sprake is van toegang vanuit agenda toegang

Afdeling toegang

Toont 'Ja' indien er sprake is van toegang vanuit een afdeling, zonder gespecificeerde groep

Afdeling/groep toegang

Toont 'Ja' indien er sprake is van toegang vanuit een afdeling, met gespecificeerde groep

Locatie toegang

Toont 'Ja' indien er sprake is van toegang vanuit een locatie, zonder gespecificeerde afdeling/groep

Relatie toegang

Toont 'Ja' indien er sprake is van toegang vanuit het sociaal netwerk

Sysop of cliënt VIP

Toont 'Ja' indien er sprake is van toegang omdat de cliënt VIP status heeft of de medewerker SYSOP rechten heeft

Zoeken

Het is mogelijk te zoeken op een deel van de naam/nummer van de cliënt

Nadat een wijziging in de autorisatie heeft plaatsgevonden dient men eerst op 'Zoeken' te klikken om het overzicht te verversen


Info
Informatie voor applicatiebeheerders:
  1. Dit scherm is bedoeld voor applicatiebeheerders. Het moet als hulpmiddel dienen om de cliënt-autorisatie te checken wanneer er twijfel bestaat bij een medewerker.
  2. Dit scherm staat 'default' aan en kan indien gewenst uitgezet worden. Hiervoor kan een consultant geraadpleegd worden (systeeminstelling 'toon_toegang_client_onderhoud_medewerker' op 'N' laten zetten).

Inzien/muteren rooster van de medewerker

Middels dit scherm kan het rooster van de medewerker worden ingevoerd. Daarnaast kan een agenda van de medewerker worden gegenereerd voor een opgegeven periode. Middels het opslaan wordt het rooster opgeslagen en wordt de agenda gegenereerd voor de opgegeven periode.

In dit scherm kan ook worden aangegeven of de agenda automatisch dient te worden gegenereerd. Indien voor automatisch genereren wordt gekozen dan dienen de velden 'Dagen voor afloop' en 'Dagen' te worden gevuld. De agenda zal vervolgens  x dagen ('Dagen voor afloop') voor het aflopen van de agenda worden gegenereerd voor y dagen ('Dagen').

Kopiëren van een medewerker

Voordat een medewerker wordt gekopieerd, kan de gebruiker de naam van de nieuwe medewerker invoeren.

Afhankelijk van de ingevoerde namen bij de te kopiëren medewerker (geslachtsnaam/partnernaam) is de default de naam '<naam gekopieerde medewerker>_KOPIE'. Indien in dit scherm wordt gekozen voor annuleren dan wordt de medewerker niet gekopieerd.

De componenten 'Agenda toegang', 'Rooster', ‘Autorisatie’, ‘Instantie’, ‘Functie/beroep’, 'Competentie', 'Discipline', ‘Afdeling/groep/locatie’ en 'Profielen’ worden gekopieerd met de volgende uitzonderingen:

- de AGB-code wordt niet gekopieerd omdat de AGB-code uniek is;

- cliënten die bij de gekopieerde medewerker specifiek zijn uitgesloten of zijn toegevoegd, worden niet mee gekopieerd.

De persoonsgegevens (alle velden op tabblad Persoonsgegevens) worden niet gekopieerd.

Na het kopiëren wordt dit scherm in edit mode geopend. Het veld naam is gevuld met de opgegeven naam of met de default naam '<naam gekopieerde medewerker>_KOPIE'. Het geslacht is gevuld met 'Onbekend'. Wachtwoordbeleid is gevuld met het default wachtwoord profiel in de database. Na het kopiëren van een medewerker dient altijd de vanaf datum van het dienstverband (instantie) te worden gecontroleerd en indien nodig te worden gewijzigd.

Overgang Forms naar Alta

Bij de overgang van Forms naar Alta is de mogelijkheid voor het invoeren van medewerkerscategorieën vervallen omdat deze categorieën niet meer werden gebruikt.

Standaard kunnen de actuele ALTA gebruikers geprint worden. Het overzicht toont alle medewerkers die in ALTA (zouden moeten) kunnen inloggen. Indien een medewerker niet meer kan inloggen, omdat bijvoorbeeld te vaak het verkeerde wachtwoord is ingegeven, dan is dit zichtbaar in dit overzicht onder de kolom Locked.

Rollen 

Rollen:

Omschrijving:

ONDERHOUD_MEDEWERKER

Geeft toegang tot de module Onderhoud Medewerker met lees- en schrijfrechten.

ONDERHOUD_MEDEWERKER_LEES

Geeft toegang tot de module Onderhoud Medewerker met leesrechten.


Bedrijfsregels en rollen


 

    • Related Articles

    • Onderhoud activiteit

      Onderhoud activiteit Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Behandeling/traject - Onderhoud activiteit. In dit codescherm legt u ALLE activiteiten en werkzaamheden vast die in uw organisatie worden verricht door medewerkers. Voorbeelden ...
    • Onderhoud behandelprogramma

      Onderhoud behandelprogramma Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Behandeling/traject - Onderhoud behandelprogramma. In USER® komt u de term behandelprogramma veel tegen. Een behandelprogramma is een reeks van activiteiten die samen ...
    • Medewerker/tarief

      Medewerker/tarief Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Medewerker - Medewerker/tarief. Het uurtarief kan per medewerker worden bepaald. Dit uurtarief wordt gebruikt bij het berekenen van de totaal bestede tijd/ verblijfsdagen op een ...
    • Onderhoud DBC (zorg)activiteit/functie

      Onderhoud DBC (zorg)activiteit/functie Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Behandeling/traject - Onderhoud DBC (zorg)activiteit/functie. In dit scherm is het mogelijk om voor de MSR declaratie vast te leggen welke activiteit en ...
    • Onderhoud Add-on Dure geneesmiddelen

      Onderhoud Add-on Dure geneesmiddelen Dit scherm is te benaderen in USER NOVA via Functioneel beheer, Onderhoud Add-on Dure Geneesmiddelen. Bij het configureren van dure geneesmiddelen moeten de geneesmiddelen eerst worden toegevoegd, zodat ze kunnen ...