Iedere persoon die kan inloggen op Jouw Omgeving heeft een eigen profiel. In je profiel kun je de volgende instellingen wijzigen:
Personalisatie
Op de personalisatie pagina kun je via de 'Wijzig' knoppen een aantal dingen instellen:
- Schermnaam, dit is de naam die zichtbaar is voor andere gebruikers waar je een connectie mee hebt.
- 'Over mij' tekst, dit is bijvoorbeeld een korte introductie over wie je bent.
- Profielfoto, je kunt een profielfoto uploaden of gebruik maken van één van de standaard avatars.
- Een header en een pagina achtergrond kiezen die zichtbaar wordt op je dashboard.
Wachtwoord wijzigen
Het is mogelijk je wachtwoord te wijzigen. Voor de veiligheid adviseren we een wachtwoord zin in te stellen waarin geen namen worden gebruikt. Zie
https://www.hoezomediawijs.nl/wachtwoorden/ voor meer informatie over het instellen van een sterk wachtwoord.
Afwezigheid instellen
Wanneer je een periode niet aanwezig bent, kan je dit aangegeven onder de 'Afwezigheid' tab in je Profiel. Overal waar je schermnaam te zien is binnen Jouw Omgeving wordt tijdens de afwezigheid getoond dat je niet aanwezig bent.
- Vink de optie 'Ik ben afwezig' aan.
- [Optioneel] Vul een reden in voor je afwezigheid zodat anderen hiervan op de hoogte zijn.
- [Optioneel] Vul een start en einddatum in van je afwezigheid. De optie zal dan automatisch starten en eindigen op de ingestelde data.
- Vergeet je wijzigingen niet op te slaan door op 'Wijzigingen opslaan' te klikken.
Bescherm het account met een extra beveiligingslaag door inloggen in twee stappen aan te zetten (2FA). Wanneer je dit aanzet, is het lastiger voor hackers om in jouw account in te loggen. Je vult dan naast je gebruikersnaam en wachtwoord ook een extra code in bij het inloggen. Deze code ontvang je per SMS of een door jou ingestelde authenticatie app.
Het instellen van een extra beveiligingslaag is optioneel, maar het kan ook door jouw organisatie verplicht worden gemaakt.
Waar stel ik dit in?
Tijdens het aanmaken van je account heb je de mogelijkheid om een telefoonnummer of authenticatie app in te stellen waarop je de extra code ontvangt die je nodig hebt tijdens het inloggen. Is de extra beveiligingslaag voor jou optioneel, dan kun je ervoor kiezen om het instellen hiervan de eerste keer over te slaan. In je profiel kun je op een later moment de extra beveiligingslaag altijd aan zetten.
Hoe stel ik dit in?
Voordat je het inloggen in twee stappen aan kunt zetten moet je minimaal één 2FA methode toevoegen. Klik hiervoor bij 2FA methoden op 'Voeg toe' en kies voor SMS of Authenticatie app. Heb je gekozen voor SMS volg dan de volgende stappen:
- Vul je mobiele nummer in en wacht totdat je een SMS met een code hebt ontvangen op je telefoon
- Vul de ontvangen code in op je scherm en klik op 'Bevestigen'. De SMS methode is nu toegevoegd.
Kies je voor een Authenticatie app, volg dan de volgende stappen:
- Installeer een authenticatie app op je telefoon.
- Vul in je browser een herkenbare naam in voor de app (deze zie je tijdens het inloggen) en klik op volgende (het handigst is om hier de naam van de authenticatie app in te vullen).
- Je ziet nu een QR code in beeld verschijnen. Ga terug naar je mobiel en klik in de authenticatie app op een ‘plusje’ knop.
- Scan de QR code in de browser nu met je mobiel.
- Als dit niet lukt kun je de beveiligingstoken ook handmatig invullen door op de link onder de QR code te klikken.
- Je ziet 'Jouw Omgeving' nu in de lijst van de authenticatie app staan. Vul de code die je daar ziet staan vervolgens in op het scherm waar Jouw Omgeving open staat.
- Klik op 'Bevestigen' en de app is toegevoegd als 2FA methode
Breek je het toevoegen van een 2FA methode vroegtijdig af? Dan zie je een waarschuwing icoontje waar je op kunt klikken om het proces af te ronden. Je kunt een methode ook weer verwijderen maar je hebt altijd je Jouw Omgeving wachtwoord nodig om dit te doen.
Tot slot zet je het inloggen in twee stappen aan door de volgende stappen te volgen:
- Nu je minimaal één 2FA methode hebt toegevoegd kun je op de 'Aanzetten' knop klikken.
- Vul het wachtwoord van je account in en wacht totdat je automatisch wordt uitgelogd.
- Log opnieuw in om je nieuwe 2FA instellingen te bevestigen.
Meldingen instellen
Er zijn meerdere opties om te weten te komen dat je een nieuwe
melding hebt ontvangen. Deze zijn aan of uit te zetten in je profiel:
- Direct, terwijl je werkt in Jouw Omgeving verschijnen meldingen direct in beeld.
- Per e-mail, voor ieder nieuw bericht die je ontvangt in Jouw Omgeving.
- Dagelijkse samenvatting e-mail, om 17:00 met daarin alle meldingen die
je nog niet hebt gelezen
Als zorgprofessional kan je ook per cliënt en per module aanvinken waar je meldingen van wilt ontvangen. Zo kan het voorkomen dat je van bepaalde cliënten of modules helemaal geen updates wilt ontvangen. Per module is te zien welke meldingen je niet meer zult ontvangen als je deze uit zet door op het blauwe 'i' icoon te klikken bij de module.
Gegevensverzameling
Jouw Omgeving kan tijdens het gebruik verschillende gebruiksgegevens verzamelen en verwerken die ons helpen bij de doorontwikkeling van het platform. Jouw Omgeving zal persoonsgegevens nooit voor andere doeleinden gebruiken dan waarvoor de gebruiker, of de jouw zorgorganisatie, vooraf toestemming heeft gegeven. Gebruikers hebben de optie om hun gebruiksgegevens uit te sluiten door deze optie uit te vinken onder het tabje 'Gegevensverzameling'.
Inloghistorie
Hier vind je een overzicht van alle momenten tot maximaal 90 dagen geleden waarop er is ingelogd met je Jouw Omgeving account. Zie je verdachte activiteit? Verander dan uit voorzorg je wachtwoord.