Rapporten VVE

Rapporten VVE

Rapporten VVE


  1. KOT/N-KOT rapportage
  2. Peutermonitor rapport
  3. VVE rapport

Genereren rapport 

De volgende gegevens kunnen ingevoerd worden. 

 

  1. Administratie: wanneer u alleen een administratie selecteert, zullen alle kinderen die aan de overige filtering voldoen en een actieve trajectregel hebben in de genoemde periode in die administratie worden meegenomen. 
  2. Groep: wanneer u één of meerdere groepen selecteert, zullen uitsluitend kinderen worden meegenomen die aan de overige filtering voldoen en een actieve trajectregel hebben in de genoemde periode in één van de aangegeven groepen. 
  3. Start en eind: hier geeft u de periode aan waar u de gegevens van wilt genereren. Er zal voor iedere kind per maand een regel worden aangemaakt in het excel bestand. 
    Wanneer u dus kiest voor 3 maanden en het kindje is die 3 maanden actief dan zal er voor dat kind 3 regels aangemaakt worden in het excel bestand. 
  4. Aantal uren in een dagdeel: hier geeft u aan uit hoeveel uur een dagdeel bestaat. 
  5. Aantal weken: hier geeft u aan op basis van hoeveel weken u de berekening maakt. Dit zal veelal 39 of 40 weken zijn. 
  6. Aantal maanden: hier geeft u aan over hoeveel maanden u factureert. In de meeste gevallen 11 of 12 maanden. 
  7. Minimum en maximum leeftijd: kinderen van welke leeftijd moeten worden meegenomen in het rapport. 
  8. Aantal uren standaard dagdeel: het aantal uur per maand voor een standaard dagdeel. Dus geen VVE dagdeel. 
  9. Kinderen samenvoegen tot één regel obv de eerste plaatsingsregel indien de LRK en locatie afwijkend zijn: het kan voorkomen dat een kind 2 actieve trajectregels heeft. Door middel van deze functie kunt u die 2 trajectregels dan samenvoegen tot 1 regel in het bestand. 
  10. Toon prioriteit van de planning: wanneer u gebruik maakt van planning prioriteit bij het kind heeft u hier de mogelijkheid om dit te tonen in het rapport wanneer u de optie aanvinkt. 
 
Als u al deze informatie hebt opgegeven dan kunt u het rapport genereren. Er zal dan een excel bestand worden aangemaakt.

Excel bestand  


  1. Kolom A (el): het kwartaal waarin de maand valt 
  2. Kolom B (Maand): de maand en het jaar. 
  3. Kolom C (Locatie): Locatienaam 
  4. Kolom D (LRK ID): LRK nummer van de locatie/groep 
  5. Kolom E (Voorschoolse educatie): VVE wel/niet aangevinkt bij het kind.  Aan te vinken bij Extra informatieitems bij het kind. 
  6. Kolom F (Kind ID): BSN van het kind 
  7. Kolom G (Indicatie): VVE indicatie wel/niet aangevinkt bij extra informatieitems kind. 
  8. Kolom H (Kinderopvangtoeslag): KOT wel/niet aangevinkt bij extra informatieitems kind. 
  9. Kolom I (Voornaam): Voornaam kind 
  10. Kolom J (Achternaam): Achternaam kind 
  11. Kolom K (Postcode): Postcode kind 
  12. Kolom L (Huisnummer): Huisnummer kind 
  13. Kolom M (Toevoeging): Toevoeging op huisnummer kind 
  14. Kolom N (Woonplaats): Woonplaats kind 
  15. Kolom O (Geboortedatum): Geboortedatum kind 
  16. Kolom P (Eerste kind): Eerste kind wel/niet aangevinkt bij extra informatieitems kind. 
  17. Kolom Q (Startdatum): Startdatum van de trajectregel 
  18. Kolom R (Einddatum): Einddatum van de trajectregel 
  19. Kolom S  (Planning priority): Planning prioriteit van het kind 
  20. Kolom T (Uren Regulier): het aantal uur dat hier wordt getoond is het aantal uren standaard dagdeel dat u heeft aangegeven * het aantal standaard dagdelen van het kind in die maand. 
  21. Kolom U (Uren VVE): het aantal uren in een dagdeel dat u heeft aangegeven * het aantal weken dat u heeft ingevoerd / door het aantal maanden wat u heeft ingevoerd. 
  22. Kolom V (Inkomen ouders): Het inkomen van de ouders 
 

KOT/N-KOT rapportage

Algemeen

Dit rapport is gebasseerd op overheidsprogramma’s. Standaard worden de kinderen met dagdelen getoond waar een overheidsprogramma aan gekoppeld is en op basis van gefactureerde gegevens.
Echter is het ook mogelijk om alle kinderen te tonen tussen de 2-4 jaar ongeacht of er een overheidsprogramma gekoppeld is.
Per dag of dagdeel wordt er een regel aangemaakt.




Genereer rapport

U kiest een administratie waarvan u de gegevens wilt opvragen en een periode en dan klikt u op Genereer.

Het rapport wordt gegenereerd en alle kinderen met een gekoppeld overheidsprogramma in de betreffende periode worden getoond. Voor ieder kind wordt er een regel per dag of dagdeel aangemaakt.

Wanneer u kiest voor ‘Toon alle kinderen in de leeftijd van 2-4 jaar' zullen alle actieve kinderen in de betreffende periode tussen de 2-4 jaar getoond worden. Ook dan wordt voor ieder kind een regel per dag of dagdeel aangemaakt.

Rapport informatie

Het rapport toont de volgende informatie.



  1. Kolom Child_id: id van het kind
  2. Kolom First_name: voornaam van het kind
  3. Kolom Last_name: achternaam van het kind
  4. Kolom Birthdate: geboortedatum van het kind
  5. Kolom Administration name: administratienaam
  6. Kolom Age_in_months: huidige leeftijd van het kind
  7. Start_date: startdatum van de trajectregel waar dit record betrekking op heeft.
  8. End_date: einddatum van de trajectregel waar dit record betrekking op heeft.
  9. Daypart_type: plaatsingstype van het dagdeel uit de trajectplanning
  10. Daypart_name: dagdeel uit de trajectplanning



  1. Amount_of_hours: aantal uren van het betreffende dagdeel
  2. Period amount of hours: aantal uren van het betreffende dagdeel voor de periode van dat record.
    (bijvoorbeeld: wanneer een dagdeel bestaat uit 5 uur en het gaat om 40 weken dan zal hier 16.67 uren worden getoond. Meestal zal dit het aantal uren per maand voor dat dagdeel zijn.)
  3. Invoice_number: het nummer van de factuur waarop deze uren zijn gefactureerd.
  4. Total_amount_invoice: het totaalbedrag van de factuur waarop deze uren zijn gefactureerd.
  5. The_invoice_period: de factuurperiode waarin deze uren zijn gefactureerd.
  6. Invoice_date: de datum van de factuur waarop deze uren zijn gefactureerd.
  7. Record amount in €: het bedrag van het betreffende dagdeel voor de periode van dat record.
    (kolom Period amount of hours * uurtarief)



  1. Account_ID: het grootboeknummer waar deze omzet op geboekt is.
  2. Costdesk: kostenplaats waar deze omzet op geboekt is.
  3. Debtor_number: het debiteurnummer van de debiteur van deze factuur.
  4. Parent_ID: id van de ouder van het betreffende kind.
  5. Article_code: code van het artikel wat in rekening is gebracht.
  6. Government program: overheidsprogramma dat gekoppeld is aan het betreffende dagdeel.
  7. Koptarief: het koptarief dat aan het overheidsprogramma is gekoppeld.



  1. Financial_contribution (%,€): Financiële bijdrage die bij de ouder staat ingevoerd.
  2. Parental_contribution (€): Ouderbijdrage vanuit de ouderbijdrage tabel op basis van een bedrag.
  3. Parental_contribution (%): Ouderbijdrage vanuit de ouderbijdrage tabel op basis van een percentage.
  4. Parent_income (€): inkomen van de ouder onder financiële gegevens van de ouder.
  5. GroupID: id van de groep waar de plaatsing betrekking op heeft.
  6. Locationname: naam van de locatie waar de plaatsing betrekking op heeft.

Peutermonitor rapport 

Algemeen 

Het peutermonitor rapport is te genereren via Rapporten – VVE detail rapport. 
Dit rapport is specifiek gemaakt om te uploaden bij Peutermonitor


De resultaten van het rapport zijn volledig gebaseerd op het gebruik van overheidsprogramma's op trajectregelniveau.



In de overheidsprogramma's kan gekozen worden voor een type:



Deze type bepalen de waarden in de volgende resultaat velden: 

  1. Kinderopvangtoeslag: kolom H
Wanneer één van de ‘KOT’ type gebruikt wordt zal kolom H de waarde ‘ja’ tonen. In het geval van ‘N KOT’ zal hier ‘nee’ getoond worden.

 

  1. VVE indicatie: kolom G
Wanneer één van de ‘VVE’ type gebruikt wordt zal kolom G de waarde ‘ja’ tonen.



  1. Voorschoolse educatie: Kolom E
De groep bepaald de waarde van kolom E: Voorschoolse educatie
Via de groep instellingen kan het veld: VVE groep ingesteld worden. Wanneer er dus op de groep VVE uitgevoerd wordt dient dit ingesteld worden op ‘actief’


 

 

Genereren rapport 

De volgende gegevens kunnen ingevoerd worden.  



  1. Administratie: door de administratie te selecteren, worden alle kinderen die aan de overige filtering voldoen en een actieve trajectregel hebben in de genoemde periode in die administratie meegenomen. 
  2. Groep: door het selecteren van één of meerdere groepen, worden uitsluitend kinderen meegenomen die aan de overige filtering voldoen en een actieve trajectregel hebben in de genoemde periode in één van de aangegeven groepen. 
  3. Start en eind: de periode waarover het rapport gegenereerd wordt. Voor ieder kind komt er voor iedere maand een record in het Excel bestand.
    Wanneer de periode 3 maanden betreft en het kind is 3 maanden actief dan worden er 3 records getoond voor dat betreffende kind.
  4. Aantal uren in een dagdeel: het aantal uur waaruit een VVE dagdeel bestaat. 
  5. Aantal weken: het aantal weken waarmee wordt gerekend. Meestal 40 weken, maar kan bijvoorbeeld ook 39 weken zijn.
  6. Aantal maanden: het aantal maanden dat wordt gefactureerd. Veelal 12 maanden, maar dat zou ook 11 maanden kunnen wanneer juli bijvoorbeeld geen factuur wordt gestuurd.
  7. Minimum en maximum leeftijd: kinderen van welke leeftijd moeten worden meegenomen in het rapport. 
  8. Aantal uren standaard dagdeel: het aantal uur per maand voor een standaard dagdeel. Dus geen VVE dagdeel. 
  9. Maximum aantal uren KDV: Het maximum wat aangegeven zal worden voor KDV uren.
  10. Kinderen samenvoegen tot één regel obv de eerste plaatsingsregel indien de LRK en locatie afwijkend zijn: het kan voorkomen dat een kind 2 actieve trajectregels heeft. Door middel van deze functie kunt u die 2 trajectregels dan samenvoegen tot 1 regel in het bestand. 
  11. Toon prioriteit van de planning: wanneer gebruik wordt gemaakt van planning prioriteit bij het kind is het mogelijk om deze planning prioriteit te tonen in het rapport.
  12. Toon kind ID: Kolom toevoegen met id van het kind.
 
 Na het invoeren van alle instellingen kan er een rapport gegenereerd worden. Er zal dan een Excel bestand worden aangemaakt. 

Excel bestand 

 


  1. Kolom Kwartaal: het kwartaal waarin de maand valt 
  2. Kolom Maand: de maand en het jaar. 
  3. Kolom Locatie: Locatienaam 
  4. Kolom LRK ID: LRK nummer van de locatie/groep 
  5. Kolom Voorschoolse educatie: Wanneer bij de groep is aangevinkt of het om een VVE groep gaat.

 
  1. Kolom Kind ID: BSN van het kind 
  2. Kolom Indicatie: Wanneer in het overheidsprogramma gekozen is voor een VVE type.
  3. Kolom Kinderopvangtoeslag: Wanneer in het overheidsprogramma gekozen is voor een KOT type
  4. Kolom Voornaam: Voornaam kind 
  5. Kolom Achternaam: Achternaam kind 
  6. Kolom Postcode: Postcode kind 
  7. Kolom Huisnummer: Huisnummer kind 
  8. Kolom Toevoeging: Toevoeging op huisnummer kind 
  9. Kolom Woonplaats: Woonplaats kind 
  10. Kolom Geboortedatum: Geboortedatum kind 
  11. Kolom Eerste kind: Eerste kind wel/niet aangevinkt bij extra informatieitems kind. 
  12. Kolom Startdatum: Startdatum van de trajectregel 
  13. Kolom Einddatum: Einddatum van de trajectregel 
  14. Kolom Planning priority: Planning prioriteit van het kind 
  15. Kolom Uren Regulier: het aantal uren wat door de instellingen van de contractvorm en gekozen overheidsprogramma berekend is als ‘standaard’ uren. 
  16. Kolom Uren VVE: het aantal uren wat door de instellingen van de contractvorm en gekozen overheidsprogramma berekend is als VVE uren.
  17. Kolom Inkomen ouders: Het inkomen van de ouders 
  18. Kolom Child ID: Id kind
Het peutermonitor rapport toont de gegevens van de situatie zoals hij in die periode is. Per maand is de situatie op de 1ste dag van de maand bepalend. Er wordt niet naar rato berekend wanneer een kindje bijvoorbeeld maar een halve maand opvang afneemt. Als een kind start gedurende een maand en deze maand, dan zal die in die betreffende maand niet in de rapportage worden opgenomen.


VVE rapport

Dit rapport toont alle kinderen die tussen de 2 en 4 jaar zijn in de geselecteerde periode.

Kinderen die in de geselecteerde periode 4 zijn geworden, worden getoond op het rapport aangezien zij ook nog opvang afnamen in deze periode als 3-jarige. Kinderen die op de eerste dag van de geselecteerde periode 4 jaar zijn geworden, worden niet getoond worden.
Het rapport genereert voor ieder dagdeel een regel met de informatie over dat dagdeel.



Een aantal opties zijn hierbij nodig om het juiste rapport te genereren.

  1. Administratie
    Selecteer hier de administratie waarvoor het rapport gegenereerd dient te worden.
  2. Start en Eind
    Selecteer de periode waarvan u de informatie in het rapport wilt tonen.
  3. Overheidsprogramma
    U selecteert hier de overheidsprogramma’s waarvan u wilt dat bij dit dagdeel kolom F (Doelgroepindicatie Extra spelen en leren CJG) en kolom G (Doelgroepindicatie Gelijke kansen) op ‘Ja’ worden gezet.
  4. Overheidsprogramma voor POV (PSZ)
    U selecteert hier de overheidsprogramma’s waarvan u wilt dat bij dit dagdeel in kolom J (Werksoort) POV wordt getoond.
  5. Groepeer op overheidsprogramma
    Met deze functie worden regels gegroepeerd per overheidsprogramma. Dus dagdelen met hetzelfde overheidsprogramma van het kind worden op 1 regel getoond en de kolommen K (Aantal dagdelen) en L (Aantal uren) worden bij elkaar opgeteld.
  6. Toon wachtlijst kinderen
    Met deze functie worden de wachtlijstkinderen tussen de 2 en 4 jaar getoond. Hierbij worden de kolommen F (Doelgroepindicatie Extra spelen en leren CJG), G (Doelgroepindicatie Gelijke kansen) en J (Werksoort) leeg gelaten omdat deze informatie op dat moment nog niet bekend is.
  7. Toon contractvorm
    Met deze optie wordt er een kolom toegevoegd aan het rapport met de contractvorm uit de trajectplanning.

Via de knop ‘Genereer’ kunt u het rapport opvragen.




  1. Doelgroepindicatie Extra spelen en leren CJG
    Dit wordt op ‘Ja’ gezet wanneer een kind op het betreffende dagdeel een geselecteerd overheidsprogramma heeft.


Heeft het kind op het betreffende dagdeel geen overheidsprogramma of een overheidsprogramma dat niet geselecteerd is dan wordt in de kolom ‘Nee’ gezet.

  1. Doelgroepindicatie Gelijke kansen
    Dit wordt op ‘Ja’ gezet wanneer een kind op het betreffende dagdeel een geselecteerd overheidsprogramma heeft.




Heeft het kind op het betreffende dagdeel geen overheidsprogramma of een overheidsprogramma dat niet geselecteerd is dan wordt in de kolom ‘Nee’ gezet.


  1. Werksoort
    Dit wordt standaard op KDV gezet. Door het selecteren van een overheidsprogramma bij ‘Overheidsprogramma voor PSZ’ wordt in deze kolom ‘POV’ gezet.



VE rapportage (Rotterdam)

Dit rapport kan specifiek gebruikt worden voor de VE rapportage naar de gemeente Rotterdam.
Het resultaat zijn 2 csv bestanden. Het eerste de actieve kinderen over de gerapporteerde periode en bevat de volgende velden in de getoonde volgorde.

Jaar, Maand, BSN, Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam, Geboortedatum, Postcode, Huisnummer, Toevoeging, indicatie_gelijkekansen, LRKnummer_locatie, Locatienaam, Werksoort, Startdatum, Einddatum

Het tweede bestand de kinderen de een wachtljist plaatsing hebben in de gerapporteerde periode  en bevat de volgende velden in de getoonde volgorde.

Jaar, Maand, BSN, Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam, Geboortedatum, Postcode, Huisnummer, Toevoeging, indicatie_gelijkekansen, LRKnummer_locatie, Locatienaam, Werksoort, inschrijfdatum, Gewenste_startdatum

Er zijn rechten om dit rapport beschikbaar te maken via het gebruikersprofiel: 



In het scherm van het rapport moet tenminste de betreffende administratie gekozen worden en de periode waarover de rapportage moet worden aangemaakt. 
In de resultaattabel worden dan de regels aangemaakt voor het gegenereerde resultaat. De zip kan worden uitgepakt en de bestanden kunnen individueel in het portaal van de gemeente worden geupload.


    • Related Articles

    • Rapporten

      Dit menu geeft een groot aantal rapporten. Het menu is onderverdeeld in categorieën. Elk van de categorieën bevat de gerelateerde rapporten. De structuur van dit menu inclusief elk individueel rapport is onderdeel van de gebruikersrechten. Lees meer ...
    • Rapporten planning

      BSO vervoersrapport Via rapporten - BSO vervoersrapport kan je een rapport genereren van de kinderen die op die dag opgehaald moeten worden. Hierbij kan je selecteren op locatie of op school. GGD inspectie rapportage Het GGD inspectierapport kan heel ...
    • Rapporten export

      Exporteer cijfers Deze functie is bedoeld om een basis van gegevens te exporteren naar xlsx / csv formaat die verder onderdeel gemaakt kan worden van een management rapportage. Er zijn 3 soorten rapporten beschikbaar. Factuur gegevens. Dit zijn de ...
    • Rapporten gezinnen

      Archief Hier kan een export worden gemaakt van een hele administratie van de volgende gegevens: - Kindkaarten - Contracten - Facturen - Jaaropgaven Er wordt een zip bestand aangemaakt dat kan worden gedownload. In dat zip bestand wordt een map per ...
    • Rapporten financieel

      Importeer KOT Wanneer de organisatie het toelaat dat ouders de KOT (kinderopvang toeslag) direct op de rekening van de kinderopvangorganisatie laten betalen dan is dat vaak een flinke administratieve klus financieel te verwerken. Met de functie om de ...