Beheerrollen binnen InTouch

Beheerrollen binnen InTouch

Introductie

InTouch kent een aantal beheerrollen. Met deze rollen kun je bijvoorbeeld andere rollen uitdelen, pagina's of KPI's beheren en Acties in InTouch uitvoeren. Dit artikel is geschreven voor zowel beheerders van InTouch vanuit een zorgaanbieder als voor de BI consultant bij SDB Zorgt. Aan het eind van dit artikel heb je zicht op wat je kunt met deze rollen en hoe je ze toekent.

Welke beheerrollen zijn er allemaal?

Bij de eerste installatie en configuratie van InTouch zijn een paar basis beheerrollen beschikbaar. Met deze rollen kun je bijvoorbeeld andere rollen uitdelen, pagina's of KPI's beheren en Acties in InTouch uitvoeren; je hebt met zo'n rol toegang tot bepaalde 'componenten' van InTouch waarmee je dit kunt.

Let op: deze rollen zijn niet bedoeld voor eindgebruikers als de manager, teamleider of HR-advisueur van de zorgaanbieder, om te bepalen welke pagina’s en gegevens ze kunnen bekijken. Zie hiervoor dit artikel.

In onderstaand overzicht zijn de rollen inclusief alias, doelgroep, wijze van verstrekking en toegang per 'component' gevisualiseerd:



Als we dit vertalen naar functionele rollen binnen de organisatie van een zorgaanbieder, ziet dit er bij de meeste als volgt uit:
  1. Als Applicatiebeheerder krijg ik de rol Control gebruiker
  2. Als Functioneel beheerder krijg ik de rol Model gebruiker
  3. Als Power User en/of Controller krijg ik de rol Beheerder
Als we kijken naar de organisatie van SDB worden de volgende rollen toegewezen:
  1. Als BI Consultant krijg ik de rollen Analytics (SDB), Model beheer en Control beheer
  2. Als InTouch ontwikkelaar krijg ik de rollen Analytics (SDB), Model beheer en Control beheer

Hoe worden de rollen automatisch toegewezen?

Dit wordt gedaan bij het initieel neerzetten van de klantomgeving, dit gebeurt samen met de 'Mastercore' applicatie waarin de initiële rechtenverstrekking beheerd wordt.  

Hoe voeg ik de rollen handmatig toe?

Als SDB Zorgt BI consultant beschik je standaard over de Model beheer rol (of de rol Model beheerder of de rol Model ontwikkelaar in oudere inTouch versies).
Vanuit deze rol ga je naar 'Rol en Gebruiker' en vervolgens 'Gebruiker Rol'.

Daar kun je een nieuwe regel toevoegen en de rollen voor de klant vervolgens uitdelen, zoals in onderstaand voorbeeld ook te zien is voor 'Beheerder':




De rollen 'Control Gebruiker' en 'Model Gebruiker' (of Modelleur in oudere versies) toewijzen? Schakel dan naar de rol 'Control beheer' waarover je ook standaard beschikt.
Ga vervolgens naar 'Rol en Gebruiker' en vervolgens naar 'Gebruiker Rol Product'. 

Voeg hier een regel toe voor de gebruiker, in onderstaand voorbeeld zie je dit voor de toewijzing van de rol Model Gebruiker:






    • Related Articles

    • Slicers/filters binnen InTouch

      Voor wie is dit artikel geschreven: Voor beheerders Dit artikel dekt de volgende onderwerpsgebieden: - Wat is een slicer - Gebruik van een slicer - Het aanmaken van een slicer - Het koppelen van een slicer aan een pagina - Autorisatie op een slicer - ...
    • Doorontwikkeling en release notes

      Wij werken binnen het SDB Analytics platform Agile, dat wil zeggen dat er in blokken van 2 weken (zogenaamde sprints) wordt gewerkt aan functionaliteit en/of het oplossen van bugs. Wel zo prettig, zo kunnen we in korte tijd zoveel mogelijk waarde ...
    • Authenticatie & autorisatie

      Authenticatie Wij koppelen samen jullie eigen "identity provider" (bijv. AzureAD, HelloID) aan SDB Identity. Vervolgens kan een beheerder ervoor zorgen dat gebruikers toegang krijgen tot de Analytics applicatie(s). Deze koppeling maakt gelijk single ...
    • Core

      Inleiding De Core van InTouch is de basis die bij nieuwe zorginstellingen standaard wordt geleverd. De Core van InTouch bevat: KPI's voor inzicht in de meest belangrijke processen Scorecard voor een direct inzicht van verloop in KPI waarden over de ...
    • UserVoice: wensen indienen via de gebruikerscommunity

      Rechtsboven in InTouch vind je de koppeling naar het UserVoice portaal: Dit is dé plek waar je wensen terug ziet komen die zijn ingediend met betrekking tot de doorontwikkeling van SDB Analytics en bijbehorende inzichten. Voor wie? UserVoice is door ...