Ouders hebben een systeemgebruiker in de backoffice nodig om te kunnen inloggen in het Ouderportaal en in de OuderApp. Deze systeemgebruiker hangt aan het e-mailadres van de ouder.
Willen beide ouders gebruikmaken van het Ouderportaal/OuderApp dan hebben ze eigen e-mailadres nodig. Mochten twee ouders samen één e-mailadres gebruiken, vul dan dit e-mailadres alleen in bij de Verantwoordelijke ouder en laat het veld van het e-mailadres leeg bij de andere ouder.
1. Ga naar Familie > Ouders > open de betreffende ouder
2. Als het veld bij het e-mailadres leeg is, voeg een e-mailadres toe en kies voor Opslaan
3. Staat er een verkeerd e-mailadres, verwijder dit dan > kies voor Opslaan > vul correcte e-mailadres in > kies voor Opslaan
4. Is er sprake van een dubbel e-mailadres (op twee of meer ouderkaarten), dan verwijder je eerst het e-mailadres op de overbodige ouderkaart(en) > kies voor Opslaan. Vervolgens ga je door naar de correcte ouderkaart met de stap > Waarde niet gevonden.
Waarde niet gevonden
Soms komt het voor dat het veld Systeemgebruiker "waarde niet gevonden" laat zien.
Je kunt dit als volgt verhelpen:
1. Kopieer het E-mailadres van de ouder
2. Vervolgens verwijder je dit E-mailadres van de ouderkaart > kies voor Opslaan
3. Voeg het correcte E-mailadres toe > kies voor Opslaan
Het systeem genereert dan een Systeemgebruiker. De ouder kan weer inloggen op het Ouderportaal en OuderApp.