Systeemgebruiker (Ouderportaal) #Backoffice

Systeemgebruiker (Ouderportaal) #Backoffice

Wat

Ouders hebben een systeemgebruiker in de backoffice nodig om te kunnen inloggen in het Ouderportaal en in de OuderApp. Deze systeemgebruiker hangt aan het e-mailadres van de ouder.

Willen beide ouders gebruikmaken van het Ouderportaal/OuderApp dan hebben ze eigen e-mailadres nodig. Mochten twee ouders samen één e-mailadres gebruiken, vul dan dit e-mailadres alleen in bij de Verantwoordelijke ouder en laat het veld van het e-mailadres leeg bij de andere ouder.

Hoe

1. Ga naar Familie > Ouders > open de betreffende ouder
2. Als het veld bij het e-mailadres leeg is, voeg een e-mailadres toe en kies voor Opslaan
3. Staat er een verkeerd e-mailadres, verwijder dit dan > kies voor Opslaan > vul correcte e-mailadres in > kies voor Opslaan
4. Is er sprake van een dubbel e-mailadres (op twee of meer ouderkaarten), dan verwijder je eerst het e-mailadres op de overbodige ouderkaart(en) > kies voor Opslaan. Vervolgens ga je door naar de correcte ouderkaart met de stap > Waarde niet gevonden.

Waarde niet gevonden
Soms komt het voor dat het veld Systeemgebruiker "waarde niet gevonden" laat zien.
Je kunt dit als volgt verhelpen:
1. Kopieer het E-mailadres van de ouder
2. Vervolgens verwijder je dit E-mailadres van de ouderkaart > kies voor Opslaan
3. Voeg het correcte E-mailadres toe > kies voor Opslaan
Het systeem genereert dan een Systeemgebruiker. De ouder kan weer inloggen op het Ouderportaal en OuderApp.


    • Related Articles

    • Inloggen #Ouderportaal

      Elke ouder krijgt eigen inloggegevens. Wanneer er bij een ouder een e-mailadres bekend is in de Backoffice wordt de ouder automatisch aangemaakt als Systeemgebruiker. De ouder kan inloggen met het eigen e-mailadres en een zelf aangemaakt wachtwoord. ...
    • Debiteurennummer aanmaken #Backoffice

      Alle verantwoordelijke ouders krijgen vanuit KindPlanner een debiteurennummer wanneer een contract wordt aangeboden. Wanneer een ouder geen debiteurennummer heeft komt dat doordat na het aanbieden van het contract de verantwoordelijke is gewisseld. ...
    • Algemene uitleg #Ouderportaal

      Bijgevoegd is een handleiding te downloaden die gedeeld kan worden met de ouders, om deze gemakkelijk kennis te laten maken met het Ouderportaal.
    • Verantwoordelijke wijzigen #Backoffice

      Wat Wanneer een kind een goedgekeurd contract heeft en er is al een keer gefactureerd aan de huidige verantwoordelijke (ouder), heeft het wijzigen naar een nieuwe verantwoordelijke gevolgen. Zodra er in deze situatie wordt gewijzigd van ...
    • E-mail versturen #Backoffice

      Vanuit de backoffice kunnen er e-mails (met bijlage) verstuurd worden naar ouders. Er kan een mail verstuurd worden naar 1 ouder of naar meerdere ouders. Naar meerdere ouders kan alleen via een mailgroep. De mailgroep die standaard in de omgeving ...