Toegang tot klantomgevingen

Toegang tot klantomgevingen

SDB Support: toegang productiedata

Om de zorgaanbieder te kunnen ondersteunen is het voor SDB noodzakelijk om in bepaalde gevallen mee te kunnen kijken in instellingomgevingen (productie en niet-productie), of in een database in te kunnen loggen. Aangezien medewerkers daarbij in aanraking kunnen komen met gezondheidsgegevens van de cliënten, is het van belang dat deze toegang veilig is, goed gelogd wordt en dat deze toegang alleen plaatsvindt na specifiek akkoord van de instelling.

Uitgangspunten

  • Voor Support maakt SDB gebruik van Zoho;

  • Er worden geen persoonsgegevens verwerkt of opgeslagen in Zoho Desk;

  • Instelling is in de regie in haar rol als verwerkersverantwoordelijke; geen grondslag in Zoho voor opslaan;

  • SDB vraagt altijd toestemming vooraf of wij bij productie/client data mogen;

  • SDB maakt zo min mogelijk gebruik van klantomgevingen met productie/clientdata;

  • SDB onderzoek vindt (indien noodzakelijk) eerst plaats op (gepseudonimiseerde) testomgevingen, productie is uitzondering;

  • SDB maakt waar mogelijk gebruik van een test-cliënt om zaken na te spelen;

  • Groepsaccounts willen we niet faciliteren, we hebben uitzonderingen hierop die inzichtelijk zijn en waarop een afgesproken werkwijze geldt; het gebruik wordt altijd verantwoord;

  • Toegang tot instellingomgevingen altijd beveiligd met MFA / SDB Identity;

  • Voor opslag van de wachtwoorden wordt altijd gebruik gemaakt van een wachtwoordkluis (Vault);

  • De instelling kan op ieder moment de toestemming intrekken.

  • Wijzigingen in Zoho die processen intern of extern raakt, worden gedeeld binnen de organisatie en naar klanten en waar mogelijk de stakeholders meenemen in deze processen;

    • Related Articles

    • Tijdelijke toegang

      Tijdelijke toegang Indien een medewerker beperkte toegang heeft en de rol 'TOEGANG_ALLE_CLIENTEN', dan is een extra vinkje beschikbaar bij het openen van een cliëntdashboard: Zoeken buiten autorisatie. Als dit vinkje wordt aangezet, kan buiten de ...
    • Agenda toegang

      Agenda toegang Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Agenda - Agenda toegang. Dit scherm toont de agenda rechten van een medewerker ten aanzien van de agenda van andere medewerkers op basis van de gekoppelde rol. Indien de medewerker ...
    • Overzicht tijdelijke toegang

      Overzicht tijdelijke toegang Het scherm is te benaderen via de tegel Functioneel beheer - Overzicht tijdelijke toegang. In de overview worden alle medewerkers getoond die de afgelopen <kp_dagen> toegang tot een cliënt hebben gehad, die buiten hun ...
    • Arbeidsverleden

      Arbeidsverleden Het scherm is te benaderen via de tegel Aanvullende gegevens in het cliëntdossier. In het scherm arbeidsverleden kan de door de cliënt afgelegde loopbaan ingevoerd worden. Rollen Rollen: Omschrijving: ARBEIDSVERLEDEN Geeft toegang tot ...
    • Opleidingen

      Opleidingen Dit scherm is bereikbaar via de tegel 'Opleidingen' in de module 'Aanvullende gegevens' op het cliëntdashboard. Op deze pagina kan men de verschillende opleidingen die een cliënt (heeft ge)volgt, vastleggen, naast een algemene ...