Toestemming geven voor gebruik van camera en microfoon

Toestemming geven voor gebruik van camera en microfoon

In Karify kun je gemakkelijk videobellen met je cliënt, zonder extra programma's te installeren. Voor een videogesprek heb je uiteraard wel een camera, geluid en een microfoon nodig. De eerste keer dat je een videogesprek start, wordt om je toestemming gevraagd voor het gebruik van je camera en microfoon. 


Ondersteunende browsers
Het videobellen werkt niet met Safari dat ouder is dan versie 12.1. 
Navigeer voor de ondersteunende browsers naar: Met welke browsers kan ik Karify gebruiken?

Ondersteuning telefoons/tablets voor de Karify app
De app wordt alleen ondersteund op Android vanaf versie 5 t/m 11. Op Apple IOS vanaf versie 10.

Android versie 10 
Door restricties van Google werkt het ontvangen van notificaties niet altijd in Android versie 10. Je ontvangt geen video-oproep als je de app naar de achtergrond hebt gebracht op je telefoon. Om de video-oproep te kunnen ontvangen dien je de app geopend te houden. In Android versie 11 is dit hersteld en kun je weer notificaties van een video-oproep ontvangen terwijl de app op de achtergrond actief is. 


Toestemming geven in de app
De app vraagt altijd zelf om toestemming als je voor het eerst een videogesprek ontvangt. Klik hier op Toestaan. Klik hier voor meer informatie over videobellen in de Karify app. 


Eenmalig toestemming geven in de browser

Je browser, het programma waarmee je webpagina's bekijkt, vraagt tijdens het eerste videogesprek om toestemming voor het gebruik van je camera en microfoon. Wanneer je deze toestemming hebt gegeven, onthoudt je browser dit en hoef je de volgende keer niet opnieuw toestemming te geven.


Pop-up blokkering

Als je geen melding in beeld krijgt om toestemming te geven, staat mogelijk de pop-blokkering ingeschakeld. Navigeer naar één van onderstaande helppagina's van je browser waar je de informatie kunt vinden over de pop-up instellingen. De pop-up blokkering dient (tijdelijk) te worden uitgeschakeld om het videogesprek goed te kunnen laten verlopen.


Hoe geef ik toestemming?

Per browser verschilt de melding waarmee je toestemming kunt geven voor het gebruik van je camera en microfoon. We hebben de meldingen voor je onder elkaar gezet, zodat je weet hoe je toestemming kan geven en welke melding je kunt verwachten.


Internet Explorer

Videobellen wordt niet meer ondersteund met Internet Explorer. Je kunt een andere internetbrowser gebruiken, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.


Google Chrome


Mozilla Firefox



Microsoft Edge

Lees hier het supportartikel van Microsoft over het toestemming geven aan de camera en microfoon.


Safari

Lees hier het supportartikel van Apple over het toestemming geven aan de camera en microfoon in Safari.


Hoe kan ik controleren of ik in mijn browser toestemming heb gegeven? 

Bij het starten van een video gesprek in Karify, krijg je eerst een scherm te zien waar je je beeld en geluid kunt testen. Klik hier rechtsboven op het videocamera-icoontje en controleer hier of je browser toestemming heeft tot gebruik van je camera en microfoon. 




Toestemming in je besturingssysteem

Naast het geven van toestemming in de browser, is het nodig dat de toestemmingen in het besturingssysteem van je apparaat goed staan ingesteld. Onderstaand vind je een aantal supportpagina's over het instellen van toestemmingen in diverse besturingssystemen. 


Op de telefoon



Op de computer


    • Related Articles

    • Toestemming geven voor gebruik van camera en microfoon

      In Karify kun je gemakkelijk videobellen met je zorgprofessional, zonder extra programma's te installeren. Voor een videogesprek heb je uiteraard wel een camera, geluid en een microfoon nodig. De eerste keer dat je een videogesprek start, wordt om je ...
    • Wat heb ik nodig voor een videogesprek?

      In Karify kun je gemakkelijk videobellen met je cliënt, zonder extra programma's te installeren. Hiervoor is het wel belangrijk dat je een computer, browser en besturingssysteem hebt die niet verouderd zijn, en een snelle internetverbinding. In dit ...
    • Wat heb ik nodig voor een videogesprek?

      In Karify kun je gemakkelijk videobellen met je zorgprofessional, zonder extra programma's te installeren. Hiervoor is het wel belangrijk dat je een computer, browser en besturingssysteem hebt die niet verouderd zijn, en een snelle ...
    • Voor het eerst inloggen

      Als je de Karify app voor het eerst gebruikt, dan wordt er gevraagd om een inlogcode in te stellen. Als je deze code instelt, hoef je bij de volgende keer inloggen niet meer je e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Wil je een smartcard (korte ...
    • Registreren voor Karify

      Om te starten met Karify heb je eerst een Karify account nodig. Zodra je een account hebt, kun je lid worden van één of meerdere Healthspaces (online behandelomgevingen) van jouw zorgaanbieder(s). Je vindt verschillende typen zorgaanbieders met een ...