Uitnodigen cliënten

Uitnodigen cliënten

Je kunt cliënten uitnodigen om lid te worden van de Healthspace. Met deze uitnodiging kunnen zij een account aanmaken, of - als zij al een account hebben - eenvoudig lid worden van de Healthspace.


Cliënten uitnodigen in Karify kan op twee manieren: 


1. Via Cliënten



Als je in Karify de rol hebt als behandelaar die zelf cliënten kan uitnodigen, dan kun je jouw cliënten uitnodigen via de knop Cliënten.

  • Klik op Cliënten.

  • Klik op Beheer cliënten.

  • Klik rechtsboven op Stuur uitnodiging.




2. Via Beheer

Als je in Karify de rol Assistent of Eigenaar hebt, dan beschik je over een knop Beheer in de Karify omgeving. Via deze knop kun je cliënten en medewerkers uitnodigen voor de Healthspace. 

  • Klik in de navigatiebalk op Beheer.

  • Klik op Stuur uitnodiging.

  • Klik op Nodig een cliënt uit.



Persoonlijke en administratieve informatie

Vul de persoonsgegevens van de gebruiker in. Hiervoor is het e-mailadres van de gebruiker nodig.

Bespreek binnen jouw organisatie welk identificatienummer ingevuld dient te worden voor de cliënten in Karify. Dit nummer wordt gebruikt voor interne referentie. 

 

Connecties toevoegen

Je kunt ook alvast een connectie klaarzetten voor de cliënt. Met deze connectie geef je een zorgprofessional toegang tot het cliëntendossier. Zodra de cliënt het lidmaatschap heeft geactiveerd, krijgt de zorgprofessional automatisch toegang tot het cliëntendossier. De cliënt ontvangt hiervan een notificatie per e-mail.

Voor meer informatie over connecties, kun je het artikel Connecties met cliënten lezen. 

 

Opdrachten toevoegen

Bij het opstellen van een uitnodiging kun je ook alvast nieuwe opdrachten klaarzetten voor de cliënt. Zo heeft de cliënt direct toegang tot deze opdrachten zodra hij/zij het lidmaatschap heeft geactiveerd.


Openstaande uitnodigingen

Na het versturen van de uitnodiging ontvangt de cliënt een e-mail op het ingevulde mailadres. Bij het tabblad Openstaande uitnodigingen kun je de uitnodiging - indien nodig - terugtrekken of opnieuw versturen. 


Na 3 en 7 dagen wordt automatisch een herinnering gestuurd. Als je een uitnodiging terugtrekt, dan is de verstuurde uitnodiging niet langer geldig.


Er bestaat al een openstaande uitnodiging

Wanneer je een client uitnodigt kan het ook voorkomen dat er al een uitnodiging verstuurd is naar het ingevoerde mailadres. De onderstaande melding verschijnt dan in beeld: 


De behandelaar die de uitnodiging verstuurd heeft, of de medewerker die binnen de Healthspace een assistent rol heeft, kan dan alleen de uitnodiging intrekken of opnieuw versturen. 


    • Related Articles

    • Cliënten overzicht

      Via de knop Cliënten vind je een overzicht van de cliënten die lid zijn van je Healthspace. Wanneer je een connectie hebt met een cliënt kun je ook aanvullende informatie vinden, zoals persoonlijke gegevens en opdrachten klaarzetten of berichten ...
    • Uitnodigen medewerkers

      Als je in Karify de rol hebt van eigenaar of assistent, dan kun je cliënten en medewerkers uitnodigen om lid te worden van de Healthspace. Klik op Beheer. Klik op Stuur uitnodiging - Nodig een medewerker uit. Vul de gegevens van de gebruiker in. ...
    • Jouw cliënten

      In dit artikel worden twee aspecten besproken: het beheren van cliënten en het gebruik van het cliëntendossier. 1. Cliënten uitnodigen en connecties maken Deze uitleg is bedoeld voor zorgprofessionals in Karify die rechten hebben tot het zelf ...
    • Connecties met cliënten

      Om toegang te krijgen tot het Karify dossier van de cliënt heb je een connectie nodig. Je kunt alleen een connectie maken met cliënten die lid zijn van de Healthspace. In dit artikel wordt besproken hoe je - afhankelijk van welke rol je hebt in ...
    • Lidmaatschap cliënten/medewerkers opzeggen

      Wanneer je de rol hebt van eigenaar of assistent kun je niet alleen cliënten en medewerkers uitnodigen om lid te worden van de Healthspace, je kunt ook de lidmaatschap opzeggen. Bijvoorbeeld wanneer een cliënt is uitbehandeld of wanneer een ...