De eerste keer zal na het opstarten van de OuderApp het aanmeldproces gevolgd moeten worden. Voer of de organisatiecode in of scan de QR code. Beide kunnen opgehaald worden via het Ouderportaal <organisatienaam.kindplanner.nl>
Na de
eerste inlog volgen er drie stappen:
- instellen van de pincode (5 cijfers) *
- Face ID toestaan of weigeren
- meldingen toestaan: media of berichten (keuze: geen, e-mail, push of e-mail & push) **
Instellen van de pincode:Meldingen toestaan:
Voor Media en Berichten heb je de volgende opties:
Vervolgens opent de
homepagina van de OuderApp.
Instellingen later weer aanpassenNa het inloggen is het mogelijk om de net ingevoerde instellingen weer aan te passen.
Op de homepagina klik je Rechts bovenaan op het poppetje > vervolgens opent het scherm persoonlijke gegevens, bij App Instellingen kun je de meldingen, Face ID & Pincode aanpassen.
* bij Persoonlijke gegevens > App instellingen > Face ID + Pincode > authenticatie >
kun je aangeven wanneer de pincode weer in beeld moet komen (keuze: onmiddellijk, 1 minuut, 5 minuten en 15 minuten)
** bij Persoonlijke gegevens > App instellingen > meldingen ontvangen
kun je het toestaan van de meldingen op een later tijdstip veranderen