Beknopte handleiding SDB Ouderapp #OuderApp

Beknopte handleiding SDB Ouderapp #OuderApp

Hieronder vind je een beknopte uitleg van de SDB Ouderapp.

Home

Na het inloggen komt de homepagina van de SDB Ouderapp in beeld. 
Op de homepagina zie je de kinderen en de laatste berichten van de locatie of groepen. 


De homepagina is als volgt opgedeeld:
- Goedemorgen/goedemiddag <ouder> en daarnaast het icoon van de profielgegevens
- De foto bovenaan is de meest recente foto geplaatst door de groep
- Onder de foto kun je naar rechts door de kinderen scrollen (bij 2 of meer kinderen). 
- Na de kinderen komt de tijdlijn in beeld, je kunt dan naar onder scrollen voor berichten en media. 
 - Als laatste kun je klikken op 4 iconen: Home, Planning, Berichten en Media. 

Profielgegevens

 

Rechtsbovenin zie je het het profiel icoon. Als je hier op klikt, dan krijg je het volgende scherm:



In dit scherm kunnen de persoonlijke gegevens en de kinderen aangepast worden.
Onder financieel kunnen de facturen en de jaaropgaven opgevraagd worden (alleen verantwoordelijke ouder).
Onder documenten kunnen de contracten opgevraagd worden. 
Locaties, laten de adresgegevens van de locaties zien.
Onder App instellingen kunnen de push berichten of e-mailberichten aangepast worden. 

Planning



In de tab planning is het mogelijk de planning van de kinderen te zien d.m.v. de gekleurde bolletjes.
De getoonde iconen onder de bolletjes laten de bijzonderheden zien per dag.

Via de knop aanvragen of de blauwe plus is het mogelijk om het volgende door te geven voor het betreffende kind: 
beter melden, ziek melden, afmelden, ruilen van dagen of extra opvang aanvragen. 

Berichten 




In de tab berichten kunnen de berichten omtrent het kind ingezien worden. Ook is het mogelijk om zelf berichten  te versturen door middel van de blauwe plus.

Media


In het tabblad media worden de foto's getoond per dag. 

    • Related Articles

    • Inloggen SDB OuderApp #OuderApp

      App Store en Google Play Store De SDB OuderApp kun je downloaden in de App Store en Google Play Store, zoek op SDB OuderApp of KindPlanner OuderApp: Inloggen De eerste keer zal na het opstarten van de OuderApp het aanmeldproces gevolgd moeten worden. ...
    • Algemene uitleg #Ouderportaal

      Bijgevoegd is een handleiding te downloaden die gedeeld kan worden met de ouders, om deze gemakkelijk kennis te laten maken met het Ouderportaal.
    • Bestanden toevoegen en eventueel tonen op Ouderportaal en OuderApp #Backoffice

      Documenten kunnen getoond worden op het Ouderportaal, de OuderApp en de GroepsApp. Er kunnen persoonlijke documenten op kindniveau geplaatst worden en algemene documenten op Locatie en BV-niveau. Deze documenten moeten toegevoegd worden in de ...
    • Koppeling KindPlanner - SDB Planning #groepen

      Als er na de implementatie van KindPlanner en SDB Planning nieuwe groepen worden aangemaakt in de backoffice van KindPlanner. Dan heb je voor SDB Planning een ID nodig om de gegevens op te halen van deze nieuwe groep. Deze kun je vinden in de URL van ...
    • Systeemgebruiker (Ouderportaal) #Backoffice

      Wat Ouders hebben een systeemgebruiker in de backoffice nodig om te kunnen inloggen in het Ouderportaal en in de OuderApp. Deze systeemgebruiker hangt aan het e-mailadres van de ouder. Willen beide ouders gebruikmaken van het Ouderportaal/OuderApp ...