Voor het eerst inloggen in Octopus

Voor het eerst inloggen in Octopus

1. Ga naar de app store van Google of Apple.
2. Download en open de app.
3. Je krijgt nu een notificatie van je telefoon of pushberichten wilt toestaan. Om optimaal gebruik te maken van Octopus, adviseren we dat je pushnotificaties toestaat.
4. Je ziet nu onderstaand scherm.

5. Controleer in welke omgeving je gaat inloggen. Dit kun je controleren door rechts bovenin op het hoekje naar beneden te klikken.
           

6. Vul je e-mailadres in en volg de instructies. Octopus gaat nu bepalen bij welke organisatie je hoort. Wanneer je werkzaam bent voor meerdere organisaties, krijg je een scherm waar je moet kiezen tussen organisaties. Werk je met één organisatie met Octopus, dan krijg je dit scherm niet.
7. Je ziet nu onderstaand scherm. Je kunt kiezen hoe je wilt inloggen.


8. Onderstaand scherm wordt geopend. Hier kun je met een username en wachtwoord inloggen (of een nieuw wachtwoord aanvragen), of via een Externe login.


9. Je krijgt nu een scherm dat vraagt of Octopus je microfoon mag gebruiken. Toegang tot de microfoon is nodig voor het spraakgestuurd aansturen van de app. Wij adviseren je daarom om dit toe te staan.
Wil je dit later wijzigen, dan kan dat via de instellingen van je telefoon.

10. In het volgende scherm moet je een persoonlijke code instellen. Deze code gebruik je om app te kunnen gebruiken, of om in te loggen als je met meerdere gebruikers op een apparaat werkt. Meer informatie kun je in dit artikel lezen.
Stel de code in en bevestig deze code.


11. In de laatste stap kun je kiezen of je een volgende keer biometrisch wilt inloggen (met je gezicht of je vinger) of dat je met gebruikersnaam en wachtwoord wilt inloggen. Bevalt je later één van deze keuzes niet, dan kun je in je Profiel deze keuze wijzigen.


12. Je bent nu klaar om Octopus te gebruiken. Heel veel plezier!
    • Related Articles

    • Wensen voor Octopus

      Heb je een goed idee voor Octopus of wil je zien of een idee van een ander wellicht ook jouw werk met Octopus makkelijker maakt? Laat jouw stem horen via UserVoice! Op de pagina van UserVoice kun je stemmen op ideeën van andere klanten of jouw wens ...
    • Impersoneren SDB Octopus

      Bij een storing of een fout (incident of bug) onderzoeken we hoe we dit op kunnen lossen. Meestal is dit via onze testomgeving. Het kan mogelijk zijn, dat we een storing niet op deze omgeving kunnen reproduceren. In dit geval kunnen we vragen om te ...
    • Ik wil Octopus! Kan ik dit ook gebruiken?

      Octopus wordt gemaakt voor de professional die één of meerdere oplossingen van ons gebruikt. Op dit moment is Octopus beschikbaar voor: * SDB Planning * SDB HR / Salaris * SDB ECD * SDB EPD (USER) Dat gebruiken we, waar kan ik de app downloaden? ...
    • Agenda koppelen aan Octopus

      Ik zie in Octopus mijn Outlook agenda niet, terwijl ik Mijn prive agenda heb gekozen om weer te geven. Wat moet ik doen? Wanneer je (privé)agenda niet zichtbaar is, dan heb je mogelijk die agenda nog niet ffaan (de mail app van) je telefoon. Hiervoor ...
    • Inloggen met meerdere accounts op één toestel

      Stel dat je samen met je collega's op een afdeling op een gedeeld apparaat werkt, dan is het mogelijk om van gebruiker te wisselen. 1. Ga in Octopus naar je profiel of naar het inlogscherm. 2. Klik op Gebruiker wisselen. 3. Kies Nieuwe gebruiker en ...