Beeldbellen met Jouw Omgeving
Algemeen
De module Beeldbellen stelt je in staat via het eigen Jouw Omgeving-account een beveiligd videogesprek te voeren met je cliënten en andere personen, zoals je collega's.
Deze module is een aanvullend onderdeel van Jouw Omgeving en wordt niet door alle zorginstellingen afgenomen.
Een beeldbelgesprek starten
- Ga naar Beeldbellen in het menu. Je wordt doorgestuurd naar de Beeldbel-omgeving.
- Ga hier akkoord met de privacyverklaring.
- Klik op Afspraak toevoegen om een nieuw gesprek (consult) te starten.
- Kies Snelconsult.
- Vul het e-mailadres in van de persoon of personen met wie je wilt bellen en klik op Start consult. Er wordt direct een uitnodigingsmail verzonden en de Spreekkamer wordt automatisch geopend. Zodra de uitgenodigde perso(o)n(en) de uitnodiging via e-mail hebben geaccepteerd, komen ze in de Spreekkamer terecht en kan het beeldbellen beginnen.
Vaker voorkomende vragen, problemen en oplossingen
- Welke browsers worden ondersteund?
- Beeldbellen werkt in de moderne recente browsers zoals Chrome, Firefox en Safari.
- We raden het gebruik van Internet Explorer af.
- Beeldbellen binnen een Citrix-omgeving (of een andersoortige werkomgeving)
- Oudere versies van Citrix kunnen ervoor zorgen dat Beeldbellen niet of niet optimaal functioneert.
- Werk je binnen een werkomgeving? Log dan buiten de werkomgeving in op Jouw Omgeving vóór je gaat Beeldbellen.
- Ik heb last van een gekantelde weergave.
- Dit wordt meestal veroorzaakt doordat het automatisch draaien van het scherm vergrendeld is op de telefoon of tablet die je gebruikt.
- Controleer de instellingen van je apparaat.
- Ik krijg geen beeld en/of geluid, of er wordt een wit scherm getoond
- Dit kan door meerdere dingen worden veroorzaakt:
- De webcam en/of microfoon staat niet aan. Vanuit de spreekkamer kun je via onderstaande balk controleren of de webcam aanstaat (in dit voorbeeld staan de webcam en microfoon aan):
- Er staat nog een oud consult open. Navigeer naar je dashboard en controleer bij Actieve consulten of er nog een consult openstaat. Klik op Beëindig om deze af te sluiten en start het nieuwe consult weer op.
- Het gebruik van de camera en/of microfoon is geblokkeerd op je apparaat. Hiervoor dien je de instellingen van je apparaat aan te passen.
- De internetverbinding is niet goed. Via de knop Hardware testen kun je controleren of de verbindingskwaliteit en bandbreedte van het netwerk volstaan.
Werk eventueel met een internetkabel in het apparaat of gebruik 4G in plaats van Wifi.
- De webcam en/of microfoon staat nog aan vanuit een ander programma (bijvoorbeeld Skype). Sluit het andere programma en probeer het opnieuw.
Related Articles
Beeldbellen met Microsoft Teams
Algemeen Deze module stelt je in staat een beveiligd videogesprek te voeren met andere gebruikers waar je mee gekoppeld bent. Je zorgorganisatie moet hiervoor een MS Teams licentie voor je beschikbaar stellen. MS Teams-afspraken kunnen vanuit de Jouw ...
Primair hulpverleningsproces in Jouw Omgeving
In Jouw Omgeving wordt gebruik gemaakt van een gangbare indeling van het zorgtraject: de korte en de lange cyclus van het primair hulpverleningsproces. Het primaire hulpverleningsproces bestaat uit een Intake, Behandeltraject (lange cyclus), een ...
Technische eisen voor gebruik van Jouw Omgeving
Algemeen Jouw Omgeving is trots op haar nieuwsgierigheid en leergierigheid, waarmee we nieuwe technologieën verkennen en bijhouden. We houden ontwikkelingen op browsergebied nauwgezet in de gaten en nemen nieuwe mogelijkheden mee in het verbeteren ...
Jouw Omgeving app koppelen aan je account
Algemeen De Jouw Omgeving app is bedoeld om real-time meldingen en (chat)berichten op je telefoon te ontvangen, te bekijken en te beantwoorden. Daarnaast kunnen behandelprogramma's via de app gebruikt worden. De app kan zowel door cliënten als ...
Jouw Omgeving app gebruiken
Wil je weten hoe je de app installeert? Lees dan deze uitleg Dashboard (startpagina) De app opent altijd op je dashboard. Vanuit het dashboard kun je via het tandwieltje een aantal modules aan- en uitzetten in de app, zoals Chat of een nieuw ...