SDB*Beheer > Organisatie > Functietaken / Competenties
Bij gebruik van de module F&O, kunnen medewerkers en
leidinggevenden feedback verzoeken naar medewerkers versturen. De onderwerpen
waar medewerkers feedback over kunnen geven zijn opgesplitst in functietaken en
competenties. Zowel functietaken als competenties kunnen aan een functie worden
gekoppeld. Dit is met name van belang wanneer er voor een afdeling een
feedbackverzoek wordt verzonden, voor een dergelijk feedbackverzoek wordt er
naar de functie van een medewerker gekeken om de feedbackonderwerpen te
bepalen.
Het aanmaken van een functietaak of competentie
Ga naar SDB*Beheer > Organisatie > Functietaken / Competenties

Klik op “nieuwe taak” om een
functietaak of competentie toe te voegen. Vul vervolgens een taakomschrijving
en een toelichting in, de limiet is 255 tekens. Zodra de omschrijving en
toelichting gevuld zijn, kan de competentie of functietaak worden gekoppeld aan
een functie. Klik hiervoor op “Toekennen aan functie”.

Wanneer je een
functietaak of competentie aan alle bestaande functies wil koppelen, klik dan
binnen het scherm op het bovenste vinkje, rechts van Functie omschrijving:
In dit scherm kun je
ook per functietaak of competentie aangeven wat de norm is.
Score labels
Ga naar SDB*Beheer > Organisatie > Scorelabels
Bij de optie score labels kun je de tekst aanpassen die wordt
weergegeven bij de sterren. Dit ziet er als volgt uit:
Accordatiestructuur
Ga naar SDB*Beheer > Selfservice > Accordatiestructuur
Om feedbackverzoeken voor een afdeling te kunnen versturen,
heeft de zender een rol met bevoegdheid nodig én dient hij/zij over een
accorderingsfunctie te beschikken.
De benodigde accorderingsfunctie is “Direct Leidinggevende” of “P&O”.
Deze kunnen wordt toegewezen
bij de accordatiestructuur. Hier kan er per afdeling worden bepaald wie welke
rol heeft. Selecteer in het scherm van de accordatiestructuur een
accorderingsfunctie en klik vervolgens op het potloodje om iemand toe te voegen
bij een afdeling.
Het volgende scherm ziet er als volgt uit: