Organisatie

Organisatie

Organisatie

Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Organisatie.
In dit scherm vult u de algemene gegevens met betrekking tot de organisatie en de instellingen in USER. Het scherm bestaat uit 5 tabbladen:
  1. Instellingsgegevens
  2. Instellingen systeem
  3. Agenda instellingen
  4. Inschrijving/behandeling
  5. Extern

Organisatie niveau en hiërarchie

Niveau; dit scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Organisatie niveau. 
  1. Via het scherm 'Organisatie niveau' is het mogelijk om de niveaus in te voeren. De ingevoerde niveaus kunnen dan gebruikt worden in het scherm 'Organisatie hiërarchie'.
Hiërarchie; dit scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Organisatie hiërarchie.
Meer informatie over niveaus en hiërarchie vind je hier: Zorgadministratie dashboards

Instellingsgegevens

Beschrijving van de velden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Organisatie hiërarchie.

Veld

Omschrijving

Naam organisatie  

Naam van uw organisatie

Postcode postadres  

Numeriek en alfanumeriek (1234 XX)

Straat postadres  

Dit veld toont het adres behorende bij de postcode, de postcode moet dus bestaan in de  postcodetabel

Huisnummer postadres  

Huisnummer van het postadres

Woonplaats  

Dit veld kan niet worden ingevuld, het is een display-veld. Nadat een bestaande postcode is ingegeven, verschijnt de bijbehorende woonplaats.

Telefoon  

Centraal telefoonnummer van uw organisatie: netnummer en abonneenummer scheiden door een '-'

Fax  

Centraal faxnummer van uw organisatie: netnummer en abonneenummer scheiden door een '-'

Intern e-mailadres  

Centraal mail adres van de organisatie

E-mail afloop BOPZ  

Een bepaald aantal dagen vóór het verstrijken van de expiratiedatum van een juridische maatregel wordt e-mail verstuurd naar het e-mailadres dat hier wordt aangegeven

E-mail afloop strafrechtelijk  

Het e-mail adres dient een bestaand e-mail adres te zijn.

E-mail reportserver  

Het e-mail adres dat hier ingevoerd staat wordt vermeld bij het versturen van de rapporten. Het dient een bestaand e-mail adres te zijn.

E-mail GD-bureau

Hier kan het e-mailadres van het Bureau voor de Geneesheer-Directeur vastgelegd kan worden (GD-Bureau). De wet- en regelgeving dwingt af dat dit niet op persoon ingeregeld mag worden.

Postcode bezoekadres  

Numeriek en alfanumeriek (1234 XX)

Straat bezoekadres  

Dit veld toont het adres behorende bij de postcode, de postcode moet dus bestaan in de  postcodetabel

Huisnummer bezoekadres  

Huisnummer van het postadres

Woonplaats  

Dit veld kan niet worden ingevuld, het is een display-veld. Nadat een bestaande postcode is ingegeven, verschijnt de bijbehorende woonplaats.

Instantienummer  

Code voor uw eigen instantie in de tabel 'Instantie'

AGB/LISZ-code  

AGB-code voor uw organisatie (t.b.v. externe aanleveringen). In plaats van LISZ-code is AGB-code gekomen. Omdat er instellingen zijn met meerdere AGB codes, worden de verschillende AGB codes van instanties en van de eigen instelling vastgelegd in Onderhoud instantie. De waarde die in dit veld is ingevuld, wordt ook gebruikt in de koppeling van BergOp.

CTG instellingscode  

Aantallen gebruikers

(Externe) medewerkers

Voor de huidige en de vorige licentie periode wordt het gemiddelde aantal named users per dag getoond. Het aantal named users wordt iedere dag gemeten en het gemiddelde hiervan per licentie periode  wordt getoond.

Onder named users worden interne/externe medewerkers verstaan die voldoen aan de volgende voorwaarden:

- toegang hebben tot user middels een inlognaam hebben;

- een actief dienstverband hebben en

- niet gelockt zijn.

Cliënten

 

 

Voor de huidige en de vorige licentie periode wordt het gemiddelde aantal niet gelockte clientportaal gebruikers per dag getoond. Het aantal clientportaal gebruikers wordt iedere dag gemeten en het gemiddelde hiervan per licenie periode wordt getoond.

Cliëntportaal accounts worden na P_LOCK_EXTRA_DAYS dagen na uitschrijven of afmelden van de inschrijving automatisch gelockt via een nachtelijke job. De parameter P_LOCK_EXTRA_DAYS (default 30) kan via Inrichting -> Cliëntportaal/Ehealth -> Instellingen cliëntportaal worden gewijzigd.

Instellingen systeem

Beschrijving van de velden

Veld

Omschrijving

Algemene instellingen

Versienummer USER  

Versienummer van USER

Code voor Nederland  

Code voor Nederland in de tabel 'Land'. Wordt ingevuld wanneer de code voor geboortegemeente in het personalia scherm bekend is.

Code onbekende gemeente  

Code die gebruikt wordt bij onbekende gemeente (bv. in module huisarts)

Medewerker auto.nummer  

Hiermee kan aangegeven worden of de nummering bij het aanmaken van medewerkers automatisch moet gebeuren of dat men handmatig een nummer uitdeelt.(Indien men dit aanvinkt wordt er automatisch genummerd). Indien men kiest voor een handmatige nummering heeft men de mogelijkheid om de nummering van medewerkers gelijk te laten lopen met bv de nummering van dezelfde medewerkers in een personeelssysteem.

Directories

Standaard selectiedirectorie  

De standaard selectiedirectory die in dit veld ingevoerd is, wordt gebruikt voor het ophalen en wegschrijven van bestanden. Bijvoorbeeld bij het inhangen van correspondentie, opslaan van brieven etc.

Windows TEMP-directory  

Standaard staat dit veld aangevinkt.

Bij het opvragen van correspondentie/vragenlijst wordt het bestand tijdelijk (voor periode van inzien van bestand) in de standaard directory gezet.

Indien het veld uitgevinkt is, wordt de correspondentie en vragenlijst in de directory geplaatst die bij ' Temp dir' vermeld staat.

TEMP-directory  

Temp dir wordt zichtbaar indien de correspondentie/vragenlijst die opgevraagd wordt niet in de standaard windows directory geopend moet/kan worden. De alternatieve directory moet in dit veld ingevoerd worden. Deze optie in overleg met een beheerder van Impulse aanvinken, heeft namelijk tevens impact op de werking van Microsoft Word (Call 48557).

Labels

Voor het geval er binnen de instelling andere termen worden toegepast

Cliënt  

Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor cliënt

Label wijzigen  

Op 'Ja' zetten als het labelgebruik moet worden toegepast in USER

Zorgcoördinator  

Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor zorgcoördinator

Trajectbegeleider  

Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor trajectbegeleider

Supervisor  

Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor supervisor

SMS

Hier kunt u diverse items configureren om gebruik te maken van een MailSMS dienst.

Deze gegevens worden gebruikt voor het versturen van SMSjes naar medewerkers/cliënten op basis van de 'Soort herinnering'.

E-mail verzender --> SMS  

Het email adres binnen uw instelling welke de SMSjes gaat versturen. Dit email adres wordt vaak gebruikt voor verificatie door de MailSMS dienst provider.

Doorgave GSM-nummer  

In welk veld van een email dient het GSM nummer van de medewerker/cliënt vermeld worden. Dit kunt u navragen bij uw MailSMS dienst provider.

E-mailadres SMS-dienst*  

Het email adres van de MailSMS dienst provider, afhankelijk van 'Doorgave GSM-nummer' als format @domeinnaam.tld of smsdienst@domeinnaam.tld

Bij 'Doorgave GSM-nummer' op 'emailadres' wordt de email dus verstuurd als 0611111111@domeinnaam.tld

Berichtgrootte SMS  

Standaardwaarde is 160.


*Een betrouwbare MailSMS provider is ClubMessage.

Zij zijn geinformeerd over de mogelijkheden van USER m.b.t. bovenstaande functionaliteit.

Indien u MailSMS van CM wilt gaan gebruiken kunt u de volgende stappen volgen:

1.Meldt u aan met uw eigen emailadres en uw gsmnummer via http://www.cm.nl/registreer-online

2.Klik rechtsboven bij uw naam op Instellingen en vervolgens op Gebruikersbeheer. Daar kunt u het emailadres waarmee u actief MailSMS gaat versturen vastleggen als de emailverzender voor uw smsdienst

3.Klik op “Opwaarderen” om uw smsbundel aan te kopen en af te rekenen via iDeal of PayPal

4.In Onderhoud Organisatie tabblad sms vult het volgende emailadres van uw smsdienst in: @mail-sms.com

5.U kunt starten met het versturen van MailSMS

6.indien u, rechtsboven, op SMS portal klikt op “MailSMS” dan treft u daar uitgebreide informatie en richtlijnen aan over MailSMS

ClubMessage is bereikbaar onder telefoonnummer 076 5212 480, contactpersoon is Wendy Bos, email wb@cm.nl.

Agenda instellingen

Beschrijving van de velden

Veld

Omschrijving

Regelen agenda toegang

Kies voor 'Organisatie' als u wilt dat de toegang tot de agenda per medewerker wordt bepaald door de organisatie (via beheer- onderhoud agenda toegang). Kies voor medewerker als u wilt dat de toegang tot de agenda per medewerker door de individuele medewerker wordt bepaald. Indien u 'Organisatie' hebt geselecteerd is het scherm Agenda toegang NIET benaderbaar via menu Algemeen. Andersom geldt hetzelfde, indien u 'Medewerker' hebt geselecteerd is het scherm Agenda toegang NIET benaderbaar via het menu Beheer.

Agenda instellen door

Selecteer 'Organisatie' of 'Medewerker'

Meerdere verrichtingen

Hier heeft men 3 mogelijkheden: kies 'Ja' indien er meerdere van dezelfde verrichtingen bij 1 cliënt per dag mogen worden gescoord. Kies 'Nee' indien dat niet het geval is. Kies 'Discipline' indien er meerdere van dezelfde verrichtingen op 1 dag bij 1 cliënt gedeclareerd mogen worden mits de activiteiten door verschillende disciplines zijn uitgevoerd (onderhoud functie).

Casemanagement (telling)

Contact beh.programma case

Aanvinken indien alleen de contacten in het kader van een behandelprogramma voor casemanagement geteld moeten worden voor toepassing van de beleidsregel zorgcoördinatie. Afhankelijk van afspraken met zorgkantoren kan men hiervan afwijken.

Contact naar rato

Aanvinken indien men de contacten ook naar rato wil tellen. Voorbeeld: cliënt voldoet aan de eisen voor zorgcoördinatie maar  voor de duur van een half jaar. Indien men dit veld aanvinkt dan worden de contacten naar rato geteld, dus dan moet de cliënt 12,5 contact hebben gehad voor toepassing van de beleidsregel  zorgcoördinatie. Afhankelijk van afspraken met zorgkantoren kan men dit instellen.

Activiteit verlofuren

De activiteit die gebruikt wordt bij het inboeken (aftrekken van totaal) van vakantie uren

Toeslag

Aangeven welke toeslag men voor zorgcoördinatie heeft ingericht bij 'Onderhoud verrichting'. Intern voor GGZ is er een code voor namelijk 'LZAC', maar men kan ook een andere code en omschrijving kiezen.

Inschrijving/behandeling

Beschrijving van de velden

Veld

Omschrijving

Termijnen inschrijving/behand.

Duur nieuwe inschrijving

Duur in dagen: geeft aan wanneer het systeem een toeslag 'nieuwe inschrijving' moet boeken wanneer een poliklinisch contact plaatsvindt in een nieuwe behandeling (laatste contactdatum in de laatste poliklinische behandeling plus periode die is aangegeven overschrijdt de aangegeven periode). NB. bij een nieuwe inschrijving wordt ook gekeken naar bovenstaande.

Wanneer u deze waarde wijzigt, moet USER alle toeslagen opnieuw berekenen, daarvoor moet door de leverancier een aparte procedure worden uitgevoerd. Neem contact op met uw leverancier bij aanpassing deze waarde.

Duur eerste opname

Duur in dagen: geeft aan wanneer het systeem een toeslag 'eerste opname' moet boeken wanneer er een klinische/deeltijd verrichting plaatsvindt in een nieuwe behandeling (einddatum van laatste klinische behandeling plus periode die is aangegeven overschrijdt de aangegeven periode).

Wanneer u deze waarde wijzigt, moet USER alle toeslagen opnieuw berekenen, daarvoor moet door de leverancier een aparte procedure worden uitgevoerd. Neem contact op met uw leverancier bij aanpassing deze waarde.

Typeertermijn DBC

Geef hier het aantal dagen op waarbinnen nog (systeem)contacten en indirecte tijd kan worden geregistreerd op een behandelprogramma dat aan een DBC is gekoppeld zonder dat een DBC getypeerd hoeft te zijn.

Termijn afgesloten behandeling

Deze termijn wordt gehanteerd bij het tonen van de behandelingen in de LOV in het scherm indirecte tijd vanuit de agenda, in het scherm plannen en registreren indirecte tijd vanuit het menu ambulant/polikliniek en vanuit de vergadering (cliëntbespreking). Het gaat dan om hele dagen na het afsluiten van de behandeling.

Autorisatietermijn

De autorisatietermijn heeft betrekking op 'Beperkte toegang' en is dus alleen van toepassing op medewerkers die in het scherm Onderhoud medewerkers beperkte toegang hebben.

Gedurende deze autorisatietermijn heeft de behandelaar na afsluiten van de behandeling van een cliënt die hij of zij behandeld heeft nog de tijd om gegevens ten aanzien van de behandeling in te zien en eventueel correcties te maken. Indien je bijvoorbeeld als autorisatietermijn 20 dagen ingevuld hebt en de behandeling is 3 november afgesloten dan kunnen t/m 23 november wijzigingen en aanvullingen aangebracht worden. Na de autorisatietermijn heeft een behandelaar geen toegang meer tot de gegevens.

 

Systeeminstelling:
Nadat de autorisatietermijn wordt gewijzigd wijzigen er rechten en daarom zal er een nachtelijke job (process_org_job) worden klaargezet om dit door te voeren. De ingevoerde waarde komt daarna in de systeeminstelling 'org_autorisatietermijn_old' te staan. De waarde is vanaf dat moment actief.

Default zorgcircuit

Vul hier de default code in voor het zorgcircuit, waartoe uw organisatie behoort. Deze code wordt standaard ingevuld in het aanmeldscherm en in het traject scherm indien het een DBC of DBBC betreft.

Zorgplan/evaluatie

Zorgplan fiatteren door

Het zorgplan mag worden gefiatteerd door iedereen,  zorgcoördinator, trajectbegeleider of beiden.

Als aanvulling op bovenstaande geldt: Indien men kiest voor 'Trajectbegeleider' of 'Beiden' kan men iemand de rol trajectbegeleider_secretaresse geven. Deze persoon is dan gemachtigd om zorgplannen te fiatteren namens de trajectbegeleiders (het veld 'trajectbegeleider' in het zorgplan moet dan wel gevuld zijn).

Zorgplan wijzigen door

Het zorgplan mag worden gewijzigd door iedereen, de zorgcoördinator, trajectbegeleider of beiden. Indien men kiest voor 'Trajectbegeleider' of 'Beiden' kan men iemand de rol trajectbegeleider_secretaresse geven. Deze persoon is dan gemachtigd om zorgplannen te wijzigen namens de trajectbegeleiders(het veld 'trajectbegeleider' in het zorgplan moet dan wel gevuld zijn).

Evaluatieniveau

Evaluatie kan op zorgplan, deelplan of zowel zorgplan als deelplan plaatsvinden

Evaluatie met verslaving

Voor instellingen in de verslavingszorg is dit een optie om tijdens de evaluatie de verslavingsproblematiek van de cliënt mee te nemen

Standaarden bij cliëntsysteem

Reden afmelding

'Reden afmelding behandelprogramma' die wordt doorgevoerd bij het behandelprogramma van nevencliënten van de hoofdcliënt die wordt uitgeschreven. Tijdens uitschrijven van hoofdcliënt krijg je de keuze of behandelprogramma's van nevencliënten ook moeten worden afgemeld/beeindigd/

Reden einde

'Reden einde behandelprogramma' die wordt doorgevoerd bij het behandelprogramma van nevencliënten van de hoofdcliënt die wordt uitgeschreven. Tijdens uitschrijven van hoofdcliënt krijg je de keuze of behandelprogramma's van nevencliënten ook moeten worden afgemeld/beeindigd.

Vragenlijsten

Vragenlijst wijzigen van  definitieve hoofdstukken

Indien aangevinkt is het toegestaan om in definitieve vragenlijsten wijzigingen aan te brengen

Vragenlijst tonen

Gekozen kan worden uit de waarden Alle, Aantal, Laatste dagen, Laatste maand of Laatste jaar. Afhankelijk van de keuze en de invoer in het veld ernaast worden een aantal vragenlijsten getoond. Dit aantal wordt bij het proces getoond. Onder het tabblad worden wel alle vragenlijsten getoond. Indien bijvoorbeeld 'Aantal' en '2' ingevuld wordt, zijn de laatste 2 recente vragenlijsten onder het betreffende tabblad en in het proces te zien (ongeacht wel of niet definitief). Of indien je 'Laatste dagen' en '2' invult zie je alle vragenlijsten die de laatste 2 dagen aangemaakt zijn.

Extern

Beschrijving van de velden

Veld

Omschrijving

Navision koppeling

Applicatie

Te starten applicatie (navision.exe)

Parameters

Parameter voor te starten applicatie

Homedirectory

Directory op de cliënt computer waar een bestand wordt geplaatst met daarin het cliëntnummer

Ladis

Ladis aanleveren

Aanvinken indien uw instelling gegevens aan dient te leveren aan LADIS (Landelijk Alcohol en Drugs Informatie Systeem)

WCC code

WCC code (Werkgroep Classificatie Coderingen) die van toepassing is voor uw instelling (nodig voor LADIS-aanlevering)

Aanlevering wachtlijst

Peildatum

Voer hier de peildatum in die u wilt hanteren voor het aanleveren van de gegevens 'Wachttijdenregistratie'

Vektis

Ondergrens productie

Uiterste ondergrens waarop correctie van de productie mogelijk is (USER corrigeert productie bij mutaties van de productie boven de ondergrens (relatie met aanlevering VEKTIS-productie).

Als het veld 'Apart factureren' in het scherm 'Activiteit' aangevinkt is, worden de afdeling en groep in het scherm 'Overige afspraak' zichtbaar. Hieraan hangt een verrichting. Als dit het geval is mogen deze activiteiten NIET als overige afspraak VÓÓR de ondergrens productie ingevoerd worden.

Zorggegevens

Codestelsel diagnose

Aanvinken welk 'Codestelsel diagnose' van toepassing is binnen uw instelling

Mappen en bestanden

Beschrijving van de velden

Veld

Omschrijving

Mappen op werkstations

Verantwoording 2006/PCR map

Map waarin de verantwoording 2006/PCR bestanden komen te staan.

Ladis

Map waarin de LADIS-bestanden staan.

Postcodebestand

Map waarin de postcode-bestanden staan.

Bestellijst voor apotheek

Map waarin de bestellijst voor de apotheek wordt geplaatst(bestellijst van de middelen)

Betaling bestanden

Map waarin de betaling bestanden worden geplaatst.

Protocollen

Map waarin de protocol-bestanden staan. Deze map moet toegangelijk zijn voor iedereen die USER gebruikt (bv een map op de F schijf)

Mappen op spplicatie servers

Logo-file

Map waarin het bestand met het logo van de instelling staat.

Reports

Deze map behoort standaard leeg te zijn. Indien hier een waarde wordt gevuld, overruled deze de report server environment settings van de applicatieserver.

(d:\oas10g\reports\conf\reports_naam.conf)

USER

Map waar USER programmatuur staat voor betreffende database.

Wordt o.a. gebruikt voor EVS koppeling.


Info

Bedrijfsregels en rollen

Zie bedrijfsregels en rollen

    • Related Articles

    • Instellingen test-/lesomgeving

      Instellingen test-/lesomgeving Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Instellingen test-/lesomgeving. Dit scherm wordt gebruikt bij het kopiëren van een omgeving. Er wordt gekeken naar deze vinkjes om vast te stellen wat ...
    • Default waarden

      Default waarden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Default waarden. In dit scherm kunnen de default waarden voor velden worden ingevuld. De velden waarvoor default waarden kunnen worden vastgelegd zijn door de ...
    • Overzicht databasejobs

      Overzicht databasejobs Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Overzicht databasejobs. Via dit programma krijgt u een overzicht van alle databasejobs, wanneer deze lopen en of ze goed zijn gelopen. Het overzicht ...
    • Bedrijfsregels en rollen basisinrichting

      Bedrijfsregels en rollen basisinrichting Uitleg over alle beheer en/of inrichtingsmodules zijn nu op tegelniveau ondergebracht in de handleiding en niet langer in één grote tabel. Informatie voor bewerken handleiding: Onderstaande tekst laten staan! ...
    • Inrichten DBC-MSZ facturatie en declaratie

      Inhoud Inrichten grootboek MSZ Inrichten grootboek prestaties MSZ Inrichten cluster MSZ Inrichten betaler cluster MSZ Inrichten Verkoopprijs MSZ Inrichten financiële aanlevering DIS Grootboek DBC-MSZ Om financiële transacties te herleiden wordt het ...