Veld |
Omschrijving |
Naam organisatie |
Naam van uw organisatie |
Postcode postadres |
Numeriek en alfanumeriek (1234 XX) |
Straat postadres |
Dit veld toont het adres behorende bij de postcode, de postcode moet dus bestaan in de postcodetabel |
Huisnummer postadres |
Huisnummer van het postadres |
Woonplaats |
Dit veld kan niet worden ingevuld, het is een display-veld. Nadat een bestaande postcode is ingegeven, verschijnt de bijbehorende woonplaats. |
Telefoon |
Centraal telefoonnummer van uw organisatie: netnummer en abonneenummer scheiden door een '-' |
Fax |
Centraal faxnummer van uw organisatie: netnummer en abonneenummer scheiden door een '-' |
Intern e-mailadres |
Centraal mail adres van de organisatie |
E-mail afloop BOPZ |
Een bepaald aantal dagen vóór het verstrijken van de expiratiedatum van een juridische maatregel wordt e-mail verstuurd naar het e-mailadres dat hier wordt aangegeven |
E-mail afloop strafrechtelijk |
Het e-mail adres dient een bestaand e-mail adres te zijn. |
E-mail reportserver |
Het e-mail adres dat hier ingevoerd staat wordt vermeld bij het versturen van de rapporten. Het dient een bestaand e-mail adres te zijn. |
E-mail GD-bureau |
Hier kan het e-mailadres van het Bureau voor de Geneesheer-Directeur vastgelegd kan worden (GD-Bureau). De wet- en regelgeving dwingt af dat dit niet op persoon ingeregeld mag worden. |
Postcode bezoekadres |
Numeriek en alfanumeriek (1234 XX) |
Straat bezoekadres |
Dit veld toont het adres behorende bij de postcode, de postcode moet dus bestaan in de postcodetabel |
Huisnummer bezoekadres |
Huisnummer van het postadres |
Woonplaats |
Dit veld kan niet worden ingevuld, het is een display-veld. Nadat een bestaande postcode is ingegeven, verschijnt de bijbehorende woonplaats. |
Instantienummer |
Code voor uw eigen instantie in de tabel 'Instantie' |
AGB/LISZ-code |
AGB-code voor uw organisatie (t.b.v. externe aanleveringen). In plaats van LISZ-code is AGB-code gekomen. Omdat er instellingen zijn met meerdere AGB codes, worden de verschillende AGB codes van instanties en van de eigen instelling vastgelegd in Onderhoud instantie. De waarde die in dit veld is ingevuld, wordt ook gebruikt in de koppeling van BergOp. |
CTG instellingscode |
|
Aantallen gebruikers |
|
(Externe) medewerkers |
Voor de huidige en de vorige licentie periode wordt het gemiddelde aantal named users per dag getoond. Het aantal named users wordt iedere dag gemeten en het gemiddelde hiervan per licentie periode wordt getoond. Onder named users worden interne/externe medewerkers verstaan die voldoen aan de volgende voorwaarden: - toegang hebben tot user middels een inlognaam hebben; - een actief dienstverband hebben en - niet gelockt zijn. |
Cliënten
|
Voor de huidige en de vorige licentie periode wordt het gemiddelde aantal niet gelockte clientportaal gebruikers per dag getoond. Het aantal clientportaal gebruikers wordt iedere dag gemeten en het gemiddelde hiervan per licenie periode wordt getoond. Cliëntportaal accounts worden na P_LOCK_EXTRA_DAYS dagen na uitschrijven of afmelden van de inschrijving automatisch gelockt via een nachtelijke job. De parameter P_LOCK_EXTRA_DAYS (default 30) kan via Inrichting -> Cliëntportaal/Ehealth -> Instellingen cliëntportaal worden gewijzigd. |
Veld |
Omschrijving |
Algemene instellingen |
|
Versienummer USER |
Versienummer van USER |
Code voor Nederland |
Code voor Nederland in de tabel 'Land'. Wordt ingevuld wanneer de code voor geboortegemeente in het personalia scherm bekend is. |
Code onbekende gemeente |
Code die gebruikt wordt bij onbekende gemeente (bv. in module huisarts) |
Medewerker auto.nummer |
Hiermee kan aangegeven worden of de nummering bij het aanmaken van medewerkers automatisch moet gebeuren of dat men handmatig een nummer uitdeelt.(Indien men dit aanvinkt wordt er automatisch genummerd). Indien men kiest voor een handmatige nummering heeft men de mogelijkheid om de nummering van medewerkers gelijk te laten lopen met bv de nummering van dezelfde medewerkers in een personeelssysteem. |
Directories |
|
Standaard selectiedirectorie |
De standaard selectiedirectory die in dit veld ingevoerd is, wordt gebruikt voor het ophalen en wegschrijven van bestanden. Bijvoorbeeld bij het inhangen van correspondentie, opslaan van brieven etc. |
Windows TEMP-directory |
Standaard staat dit veld aangevinkt. Bij het opvragen van correspondentie/vragenlijst wordt het bestand tijdelijk (voor periode van inzien van bestand) in de standaard directory gezet. Indien het veld uitgevinkt is, wordt de correspondentie en vragenlijst in de directory geplaatst die bij ' Temp dir' vermeld staat. |
TEMP-directory |
Temp dir wordt zichtbaar indien de correspondentie/vragenlijst die opgevraagd wordt niet in de standaard windows directory geopend moet/kan worden. De alternatieve directory moet in dit veld ingevoerd worden. Deze optie in overleg met een beheerder van Impulse aanvinken, heeft namelijk tevens impact op de werking van Microsoft Word (Call 48557). |
Labels |
Voor het geval er binnen de instelling andere termen worden toegepast |
Cliënt |
Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor cliënt |
Label wijzigen |
Op 'Ja' zetten als het labelgebruik moet worden toegepast in USER |
Zorgcoördinator |
Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor zorgcoördinator |
Trajectbegeleider |
Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor trajectbegeleider |
Supervisor |
Geef hier de naam op die binnen de organisatie gebruikt wordt voor supervisor |
SMS |
Hier kunt u diverse items configureren om gebruik te maken van een MailSMS dienst. Deze gegevens worden gebruikt voor het versturen van SMSjes naar medewerkers/cliënten op basis van de 'Soort herinnering'. |
E-mail verzender --> SMS |
Het email adres binnen uw instelling welke de SMSjes gaat versturen. Dit email adres wordt vaak gebruikt voor verificatie door de MailSMS dienst provider. |
Doorgave GSM-nummer |
In welk veld van een email dient het GSM nummer van de medewerker/cliënt vermeld worden. Dit kunt u navragen bij uw MailSMS dienst provider. |
E-mailadres SMS-dienst* |
Het email adres van de MailSMS dienst provider, afhankelijk van 'Doorgave GSM-nummer' als format @domeinnaam.tld of smsdienst@domeinnaam.tld Bij 'Doorgave GSM-nummer' op 'emailadres' wordt de email dus verstuurd als 0611111111@domeinnaam.tld |
Berichtgrootte SMS |
Standaardwaarde is 160. |
*Een betrouwbare MailSMS provider is ClubMessage.
Zij zijn geinformeerd over de mogelijkheden van USER m.b.t. bovenstaande functionaliteit.
Indien u MailSMS van CM wilt gaan gebruiken kunt u de volgende stappen volgen:
1.Meldt u aan met uw eigen emailadres en uw gsmnummer via http://www.cm.nl/registreer-online
2.Klik rechtsboven bij uw naam op Instellingen en vervolgens op Gebruikersbeheer. Daar kunt u het emailadres waarmee u actief MailSMS gaat versturen vastleggen als de emailverzender voor uw smsdienst
3.Klik op “Opwaarderen” om uw smsbundel aan te kopen en af te rekenen via iDeal of PayPal
4.In Onderhoud Organisatie tabblad sms vult het volgende emailadres van uw smsdienst in: @mail-sms.com
5.U kunt starten met het versturen van MailSMS
6.indien u, rechtsboven, op SMS portal klikt op “MailSMS” dan treft u daar uitgebreide informatie en richtlijnen aan over MailSMS
ClubMessage is bereikbaar onder telefoonnummer 076 5212 480, contactpersoon is Wendy Bos, email wb@cm.nl.
Veld |
Omschrijving |
Regelen agenda toegang |
Kies voor 'Organisatie' als u wilt dat de toegang tot de agenda per medewerker wordt bepaald door de organisatie (via beheer- onderhoud agenda toegang). Kies voor medewerker als u wilt dat de toegang tot de agenda per medewerker door de individuele medewerker wordt bepaald. Indien u 'Organisatie' hebt geselecteerd is het scherm Agenda toegang NIET benaderbaar via menu Algemeen. Andersom geldt hetzelfde, indien u 'Medewerker' hebt geselecteerd is het scherm Agenda toegang NIET benaderbaar via het menu Beheer. |
Agenda instellen door |
Selecteer 'Organisatie' of 'Medewerker' |
Meerdere verrichtingen |
Hier heeft men 3 mogelijkheden: kies 'Ja' indien er meerdere van dezelfde verrichtingen bij 1 cliënt per dag mogen worden gescoord. Kies 'Nee' indien dat niet het geval is. Kies 'Discipline' indien er meerdere van dezelfde verrichtingen op 1 dag bij 1 cliënt gedeclareerd mogen worden mits de activiteiten door verschillende disciplines zijn uitgevoerd (onderhoud functie). |
Casemanagement (telling) |
|
Contact beh.programma case |
Aanvinken indien alleen de contacten in het kader van een behandelprogramma voor casemanagement geteld moeten worden voor toepassing van de beleidsregel zorgcoördinatie. Afhankelijk van afspraken met zorgkantoren kan men hiervan afwijken. |
Contact naar rato |
Aanvinken indien men de contacten ook naar rato wil tellen. Voorbeeld: cliënt voldoet aan de eisen voor zorgcoördinatie maar voor de duur van een half jaar. Indien men dit veld aanvinkt dan worden de contacten naar rato geteld, dus dan moet de cliënt 12,5 contact hebben gehad voor toepassing van de beleidsregel zorgcoördinatie. Afhankelijk van afspraken met zorgkantoren kan men dit instellen. |
Activiteit verlofuren |
De activiteit die gebruikt wordt bij het inboeken (aftrekken van totaal) van vakantie uren |
Toeslag |
Aangeven welke toeslag men voor zorgcoördinatie heeft ingericht bij 'Onderhoud verrichting'. Intern voor GGZ is er een code voor namelijk 'LZAC', maar men kan ook een andere code en omschrijving kiezen. |
Veld |
Omschrijving |
Termijnen inschrijving/behand. |
|
Duur nieuwe inschrijving |
Duur in dagen: geeft aan wanneer het systeem een toeslag 'nieuwe inschrijving' moet boeken wanneer een poliklinisch contact plaatsvindt in een nieuwe behandeling (laatste contactdatum in de laatste poliklinische behandeling plus periode die is aangegeven overschrijdt de aangegeven periode). NB. bij een nieuwe inschrijving wordt ook gekeken naar bovenstaande. Wanneer u deze waarde wijzigt, moet USER alle toeslagen opnieuw berekenen, daarvoor moet door de leverancier een aparte procedure worden uitgevoerd. Neem contact op met uw leverancier bij aanpassing deze waarde. |
Duur eerste opname |
Duur in dagen: geeft aan wanneer het systeem een toeslag 'eerste opname' moet boeken wanneer er een klinische/deeltijd verrichting plaatsvindt in een nieuwe behandeling (einddatum van laatste klinische behandeling plus periode die is aangegeven overschrijdt de aangegeven periode). Wanneer u deze waarde wijzigt, moet USER alle toeslagen opnieuw berekenen, daarvoor moet door de leverancier een aparte procedure worden uitgevoerd. Neem contact op met uw leverancier bij aanpassing deze waarde. |
Typeertermijn DBC |
Geef hier het aantal dagen op waarbinnen nog (systeem)contacten en indirecte tijd kan worden geregistreerd op een behandelprogramma dat aan een DBC is gekoppeld zonder dat een DBC getypeerd hoeft te zijn. |
Termijn afgesloten behandeling |
Deze termijn wordt gehanteerd bij het tonen van de behandelingen in de LOV in het scherm indirecte tijd vanuit de agenda, in het scherm plannen en registreren indirecte tijd vanuit het menu ambulant/polikliniek en vanuit de vergadering (cliëntbespreking). Het gaat dan om hele dagen na het afsluiten van de behandeling. |
Autorisatietermijn |
De autorisatietermijn heeft betrekking op 'Beperkte toegang' en is dus alleen van toepassing op medewerkers die in het scherm Onderhoud medewerkers beperkte toegang hebben. Gedurende deze autorisatietermijn heeft de behandelaar na afsluiten van de behandeling van een cliënt die hij of zij behandeld heeft nog de tijd om gegevens ten aanzien van de behandeling in te zien en eventueel correcties te maken. Indien je bijvoorbeeld als autorisatietermijn 20 dagen ingevuld hebt en de behandeling is 3 november afgesloten dan kunnen t/m 23 november wijzigingen en aanvullingen aangebracht worden. Na de autorisatietermijn heeft een behandelaar geen toegang meer tot de gegevens.
Systeeminstelling: |
Default zorgcircuit |
Vul hier de default code in voor het zorgcircuit, waartoe uw organisatie behoort. Deze code wordt standaard ingevuld in het aanmeldscherm en in het traject scherm indien het een DBC of DBBC betreft. |
Zorgplan/evaluatie | |
Zorgplan fiatteren door |
Het zorgplan mag worden gefiatteerd door iedereen, zorgcoördinator, trajectbegeleider of beiden. Als aanvulling op bovenstaande geldt: Indien men kiest voor 'Trajectbegeleider' of 'Beiden' kan men iemand de rol trajectbegeleider_secretaresse geven. Deze persoon is dan gemachtigd om zorgplannen te fiatteren namens de trajectbegeleiders (het veld 'trajectbegeleider' in het zorgplan moet dan wel gevuld zijn). |
Zorgplan wijzigen door |
Het zorgplan mag worden gewijzigd door iedereen, de zorgcoördinator, trajectbegeleider of beiden. Indien men kiest voor 'Trajectbegeleider' of 'Beiden' kan men iemand de rol trajectbegeleider_secretaresse geven. Deze persoon is dan gemachtigd om zorgplannen te wijzigen namens de trajectbegeleiders(het veld 'trajectbegeleider' in het zorgplan moet dan wel gevuld zijn). |
Evaluatieniveau |
Evaluatie kan op zorgplan, deelplan of zowel zorgplan als deelplan plaatsvinden |
Evaluatie met verslaving |
Voor instellingen in de verslavingszorg is dit een optie om tijdens de evaluatie de verslavingsproblematiek van de cliënt mee te nemen |
Standaarden bij cliëntsysteem |
|
Reden afmelding |
'Reden afmelding behandelprogramma' die wordt doorgevoerd bij het behandelprogramma van nevencliënten van de hoofdcliënt die wordt uitgeschreven. Tijdens uitschrijven van hoofdcliënt krijg je de keuze of behandelprogramma's van nevencliënten ook moeten worden afgemeld/beeindigd/ |
Reden einde |
'Reden einde behandelprogramma' die wordt doorgevoerd bij het behandelprogramma van nevencliënten van de hoofdcliënt die wordt uitgeschreven. Tijdens uitschrijven van hoofdcliënt krijg je de keuze of behandelprogramma's van nevencliënten ook moeten worden afgemeld/beeindigd. |
Vragenlijsten |
|
Vragenlijst wijzigen van definitieve hoofdstukken |
Indien aangevinkt is het toegestaan om in definitieve vragenlijsten wijzigingen aan te brengen |
Vragenlijst tonen |
Gekozen kan worden uit de waarden Alle, Aantal, Laatste dagen, Laatste maand of Laatste jaar. Afhankelijk van de keuze en de invoer in het veld ernaast worden een aantal vragenlijsten getoond. Dit aantal wordt bij het proces getoond. Onder het tabblad worden wel alle vragenlijsten getoond. Indien bijvoorbeeld 'Aantal' en '2' ingevuld wordt, zijn de laatste 2 recente vragenlijsten onder het betreffende tabblad en in het proces te zien (ongeacht wel of niet definitief). Of indien je 'Laatste dagen' en '2' invult zie je alle vragenlijsten die de laatste 2 dagen aangemaakt zijn. |
Veld |
Omschrijving |
Navision koppeling |
|
Applicatie |
Te starten applicatie (navision.exe) |
Parameters |
Parameter voor te starten applicatie |
Homedirectory |
Directory op de cliënt computer waar een bestand wordt geplaatst met daarin het cliëntnummer |
Ladis |
|
Ladis aanleveren |
Aanvinken indien uw instelling gegevens aan dient te leveren aan LADIS (Landelijk Alcohol en Drugs Informatie Systeem) |
WCC code |
WCC code (Werkgroep Classificatie Coderingen) die van toepassing is voor uw instelling (nodig voor LADIS-aanlevering) |
Aanlevering wachtlijst |
|
Peildatum |
Voer hier de peildatum in die u wilt hanteren voor het aanleveren van de gegevens 'Wachttijdenregistratie' |
Vektis |
|
Ondergrens productie |
Uiterste ondergrens waarop correctie van de productie mogelijk is (USER corrigeert productie bij mutaties van de productie boven de ondergrens (relatie met aanlevering VEKTIS-productie). Als het veld 'Apart factureren' in het scherm 'Activiteit' aangevinkt is, worden de afdeling en groep in het scherm 'Overige afspraak' zichtbaar. Hieraan hangt een verrichting. Als dit het geval is mogen deze activiteiten NIET als overige afspraak VÓÓR de ondergrens productie ingevoerd worden. |
Zorggegevens |
|
Codestelsel diagnose |
Aanvinken welk 'Codestelsel diagnose' van toepassing is binnen uw instelling |
Veld |
Omschrijving |
Mappen op werkstations |
|
Verantwoording 2006/PCR map |
Map waarin de verantwoording 2006/PCR bestanden komen te staan. |
Ladis |
Map waarin de LADIS-bestanden staan. |
Postcodebestand |
Map waarin de postcode-bestanden staan. |
Bestellijst voor apotheek |
Map waarin de bestellijst voor de apotheek wordt geplaatst(bestellijst van de middelen) |
Betaling bestanden |
Map waarin de betaling bestanden worden geplaatst. |
Protocollen |
Map waarin de protocol-bestanden staan. Deze map moet toegangelijk zijn voor iedereen die USER gebruikt (bv een map op de F schijf) |
Mappen op spplicatie servers |
|
Logo-file |
Map waarin het bestand met het logo van de instelling staat. |
Reports |
Deze map behoort standaard leeg te zijn. Indien hier een waarde wordt gevuld, overruled deze de report server environment settings van de applicatieserver. (d:\oas10g\reports\conf\reports_naam.conf) |
USER |
Map waar USER programmatuur staat voor betreffende database. Wordt o.a. gebruikt voor EVS koppeling. |