Zorgadministratie dashboards

Zorgadministratie dashboards

Organisatie hiërarchie

Om het zorgadministratie dashboard vanuit verschillende niveaus te kunnen benaderen wordt er gebruik gemaakt van de organisatie hiërarchie. Met deze hiërarchie is het mogelijk om de organisatie in maximaal zes niveaus op te delen zoals in onderstaande illustratie is weergegeven.
Bij 'Onderhoud afdeling/groep' kan aangegeven worden bij welk nummer uit 'Onderhoud organisatie hiërarchie' de betreffende afdeling/groep behoort.

organisatie_hierarchie

Er zijn in totaal 7 zorgadministratie dashboards uitgeleverd. Voor elk niveau 1 dashboard en 1 extra dashboard voor de afdeling/groep. Per instelling kan gekozen worden om bepaalde niveau dashboards wel/niet te gaan gebruiken. Het zorgadministratie dashboard afdeling/groep kan gebruikt worden als men niet met de organisatie hiërarchie wil werken.

Alle dashboards bevatten dezelfde signaleringen. De gegevens die getoond worden in een signalering zijn afhankelijk van de afdeling/groepen die horen bij het geopende niveau. Zo worden signaleringen horende bij groep 1 (zie illustratie) ook getoond op het dashboard van afdeling A, Team B, Cluster, Regio B en instelling.

Verdeling volgens de categorieën 

Het is ook mogelijk om een zorgadministratie categorie dashboard in te richten aan de hand van categorieën.  

Hiervoor is een nieuw type categorie toegevoegd, namelijk 'Zorgadministratie'.  De categorieën zijn vrij in te richten. Daarna kunnen de betreffende afdeling/groepen gekoppeld worden aan de juiste categorie. Dit is mogelijk in het inrichtingsscherm van de afdeling/groep.  Er is maar 1 niveau beschikbaar. 

In de listview worden vervolgens alle gekoppelde categorieën getoond. Wanneer er op een categorie geklikt wordt, komt het dashboard naar voren. Dezelfde tegels als op het reguliere zorgadministratiedashboard zijn beschikbaar.

In de navigatie (de grijze linkerkant) worden twee items weergegeven.

Het eerste item toont het huidige niveau waarvoor het dashboard geopend is en twee onderliggende niveaus. Dit houdt in dat in dashboard regio B, links in de navigatie cluster en team A en team B worden getoond. Men kan vanuit dit item navigeren naar het dashboard van bijvoorbeeld team A. In dit team A dashboard ziet de medewerker weer op zijn/haar beurt als onderliggende niveaus afdeling A, afdeling B en Groep 1 t/m 4 en kan men naar deze dashboards navigeren.

Het tweede item toont alle afdeling/groepen die horen bij het geopende dashboard. Ook hier kan men door navigeren naar het zorgadministratie dashboard van deze specifieke afdeling/groep.

Verantwoordelijke afdeling/groep

Het is mogelijk om voor elk trajecttype een verantwoordelijke afdeling/groep vast te leggen. Per trajecttype kan worden ingericht of deze gebruikt moet worden en of dit verplicht is (onderhoud financiering).

De signalering van de cliënt wordt getoond bij de verantwoordelijke afdeling/groep als:

  1. De signalering is zorgtraject gerelateerd zoals ontbrekende verzekeringsgegevens en de verschillende financieringstype signaleringen.
  2. De cliënt heeft één zorgtraject waarbij de verantwoordelijke afdeling/groep is gevuld of meerdere zorgtrajecten waarbij dezelfde verantwoordelijke afdeling/groep is gevuld en
  3. De verantwoordelijke afdeling/groep mag gebruikt worden (onderhoud financiering) en
  4. Het zorgtraject is gestart en nog niet beëindigd.
  5. Wanneer er geen verantwoordelijke afdeling/groep gevonden kan worden voor de cliënt wordt er gekeken naar de afdeling/groep van de behandelmodules van de cliënt:
    1. Behandeling met de jongste einddatum, waarbij leeg het jongst is
    2. Behandeling met de hoogste prioriteit waarbij 1 het hoogst is
    3. Behandeling met de oudste startdatum is de hoogste
Een aantal signaleringen maakt per definitie geen gebruik van de verantwoordelijke afdeling/groep. Dit is in onderstaande tabel zichtbaar.

Daarnaast wordt er bij een aantal signaleringen gebruik gemaakt van de tabel CLIENT_SIGNALERING. Deze tabel wordt 's nachts gevuld met alle cliënten die gesignaleerd dienen te worden. Dit betekent dus dat cliënten altijd pas de volgende dag zichtbaar worden op de betreffende signalering. Nadat de benodigde actie is uitgevoerd, zal de cliënt wel direct verdwijnen.



Omschrijving

Beschrijving

Parameters (standaard inrichting)

Maakt geen gebruik van ver. afd/gr

Maakt gebruik van de tabel CLIENT_SIGNALERING

DB(B)C signaleringen

Verantwoordelijke afdeling/groep van de D(B)BC ziet deze signaleringen. Met kp_orga_ondergrens kan aangegeven worden of er rekening gehouden moet worden met de ondergrens productie.Standaard staat dit op 'Nee'.  

De signalering bestaat uit 6 onderdelen:

- DBC's die getypeerd moeten worden (termijn is gevuld bij onderhoud organisatie). De DBC wordt getoond, <kp_dagen_tonen_sign_typeren> dagen voor de typeerdeadline van de DBC.

- DBC's die geautoriseerd moeten worden (wanneer einddatum is gevuld, maar nog niet is geautoriseerd)

- DBC's die gevalideerd moeten worden (wanneer einddatum is gevuld, maar nog niet is gevalideerd) - DBC's die fout gevalideerd zijn. (Wanneer er gevalideerd is met fouten. Met parameter <kp_dbc_beëindigd> geef je aan of het alleen bij beëindigde DBC's getoond moet worden, of ook bij openstaande DBC's)

- DBC's die verlopen zijn. Met een parameter kun je aangeven hoeveel dagen na de startdatum de signalering getoond moet worden. Voor reguliere dbc's is parameter <kp_tijd> te gebruiken. Voor crisis DBC's met zorgtypes 301, 302, 304 en 306 wordt <kp_tijd_crisis> gebruikt. DBC's met zorgtype 303 en 305 worden direct getoond.

- Verblijfsdagen die buiten de DBC vallen.

kp_orga_ondergrens (N)
kp_tijd_crisis (2)
kp_tijd (360)
kp_dbc_beëindigd (N)
kp_dagen_tonen_sign_typeren (50)

 

 

Ontbrekende verzekeringsgegevens

Voor alle trajecten, behalve ZPM trajecten (Ontbrekende verzekeringsgegevens ZPM)

- Ontbrekende verzekering.

- Geen COV controle uitgevoerd op of na startdatum van een traject voor de financieringstypes DBC, BGGZ, LGGZ, ZG en HA.  Indien de COV controle is uitgevoerd na de startdatum van een traject dan dient de begindatum van de terug gekregen verzekering voor of op de startdatum van het traject liggen. Voor DBC/BGGZ trajecten geldt dat een cliënt alleen wordt gesignaleerd als de cliënt op de startdatum DBC/BGGZ geen geldige zorgverzekering heeft. Als het DBC/BGGZ traject nog niet is gestart dan wordt gekeken naar de startdatum van het traject.

- Signalering dat er geen COV check is uitgevoerd na de jaarwisseling. Dit geldt voor de financieringstypes LGGZ en ZG.

- Melding: niet gevonden (er zijn geen verzekeringen gevonden nav de zoekopdracht).

- Uitgevoerde COV met een foutmelding

- Peildatum kan niet meer dan  <kp_ondergrenspeil> dagen in het verleden liggen

- Geen COV controle uitgevoerd bij een aangemelde cliënt. Signalering is uit te schakelen door de parameter kp_cov_aanmelding

kp_ondergrenspeil (730)
kp_cov_aanmelding (J)

 

x

BSN/WID

Lijst met cliënten waarbij het volgende niet van toepassing is: BSN uit betrouwbare bron, identiteit vastgelegd óf vergewist.

Indien in het Personalia scherm het veld 'Vergewist' is aangevinkt dan wordt de cliënt alleen op WID gesignaleerd indien het veld 'Wel op signalering tonen' is aangevinkt. Indien de WID controle is uitgevoerd maar niet akkoord of onbekend is dan wordt tevens op 'ID (identiteit) niet vastgesteld of vergewist' gesignaleerd.

NVT

 

 

Afspraken te registeren

Cliëntgebonden afspraken die nog niet geregistreerd zijn, maar <kp_dagen> dagen ouder zijn dan vandaag. De afspraken worden gegroepeerd per afdeling/groep in een lijst. Men kan doorklikken op de specifieke afdeling/groep naar de betreffende medewerkers met het totaal aantal afspraken dat de medewerker nog dient te registreren. Met de parameter <kp_type> kun je meerdere afspraaktypes uitsluiten, de types gescheiden met een komma. Gereserveerde afspraken worden niet getoond. De parameter  <kp_type> moet op twee plekken worden ingericht:

1) Bij het workflow item '[ALG] Afspraken - te registreren (sign. ZA&AG)' van het Zorgadministratie (level x) dashboard.

2) Bij de gerelateerde workflow 'Overzicht afspraken te registreren (ZA&AG)'. Ga hiervoor met het loepje (rechts onderin het scherm) naar het workflow overzicht.

kp_dagen (1)
kp_type ( )

x

 

> X dagen geen contact

Cliënten waar al <kp_tijd> dagen geen contact mee is geweest en waarvoor ook geen contacten zijn gepland en geen dagrapportage voor is geschreven vanaf datum inschrijving.  Met de parameter <kp_indirecte_tijd> kunnen afspraken van het type indirecte tijd worden uitgesloten. Standaard wordt directe tijd wel meegenomen.

kp_tijd (60)
kp_indirecte_tijd (J)

 

 

x

Caseload

Caseload van de afdeling/groepen horende bij het geopende dashboard. Betreft alle cliënten met een lopende behandeling, waarvan de verantwoordelijke afdeling/groep de gekozen afdeling/groep is. In de subtitel staat de gekoppelde behandeling en alle betrokken medewerkers. (zorgcoordinator, supervisor, trajectbegeleider, evaluatie verantwoordelijke, regiebehandelaar)

NVT

 

 

Externe wachtlijst

Overzicht van de cliënten met een aangemelde behandeling op afdeling/groep zonder startdatum + alle cliënten met een aangemelde behandeling zonder afdeling/groep, maar waar de behandeling wel van is toegestaan op de afdeling/groep. Externe wachtlijst betreft cliënten die geen actuele lopende behandeling hebben bij de instelling of hebben gehad.  Het eerste geplande contact van de cliënt m.b.t. de aangemelde behandeling wordt getoond in het overzicht, de cliënt verdwijnt dan nog niet van de wachtlijst (pas na registreren van de afspraak).  Indien geen gepland contact m.b.t. de aangemelde behandeling is vastgelegd dan wordt de tekst 'Geen geplande afspraak' getoond.

Met de parameter <kp_uitsluiten_behandelingen> kun je één of meerdere behandelmodules uitsluiten van de wachtlijst.  

Met <kp_locatie> kan de naam aangepast worden. Bijvoorbeeld afdeling, locatie enz.

Indien de parameter kp_toelichting_tonen is gevuld met 'J' dan wordt de toelichting behorende bij de behandeling getoond.

kp_uitsluiten_behandelingen ( )
kp_locatie (Team)
kp_toelichting_tonen (N)

x

 

Interne wachtlijst

Overzicht van cliënten met een aangemelde behandeling op betreffende afdeling/groep zonder startdatum + alle cliënten met een aangemelde behandeling zonder afdeling/groep, maar waar de behandeling wel van is toegestaan op de afdeling/groep. Interne wachtlijst betreft alleen cliënten die al een actuele lopende behandeling hebben bij de instelling. Het eerste geplande contact van de cliënt m.b.t. de aangemelde behandeling wordt getoond in het overzicht, de cliënt verdwijnt dan nog niet van de wachtlijst (pas na registreren van de afspraak). Indien geen gepland contact m.b.t. de aangemelde behandeling is vastgelegd dan wordt de tekst 'Geen geplande afspraak' getoond.

Met de parameter <kp_uitsluiten_behandelingen> kun je één of meerdere behandelmodules uitsluiten van de wachtlijst.

Met <kp_locatie> kan de naam aangepast worden. Bijvoorbeeld afdeling, locatie enz.

Indien de parameter kp_toelichting_tonen is gevuld met 'J' dan wordt de toelichting behorende bij de behandeling getoond.

kp_uitsluiten_behandelingen ( )
kp_locatie (Team)
kp_toelichting_tonen (N)

x

 

Docs signaleringen

Documenten met de status ter controle, gecontroleerd, te verzenden en documenten gekoppeld aan de ingelogde medewerker of de gekozen afdeling/groep.

De signalering  'Status in concept' toont de medewerker die de brief heeft aangemaakt.

De signalering 'Status ter controle' toont de medewerker die de brief heeft aangemaakt en afdeling/groep plus medewerker waar de brief ter controle staat.

De signalering 'Status gecontroleerd' toont de medewerker die de brief heeft aangemaakt en afdeling/groep plus medewerker die de brief heeft gecontroleerd.

De signalering  'Status <kp_dagen> in concept' toont de medewerker die de brief het laatste heeft gewijzigd.

De signalering docs in concept <kp_dagen> wordt getoond bij de gekoppelde afdeling/groep van de brief zelf.

De signalering docs langer dan x dagen in concept <kp_dagen_concept> wordt getoond bij de verantwoordelijke afdeling/groep van de cliënt.

kp_dagen (10)
kp_dagen_concept (10)

x

 

Cliënten zonder zorg

Er worden cliënten getoond die:

- in zorg zijn geweest, maar geen actuele behandeling of actueel traject hebben.

- in zorg zijn geweest, hebben geen actuele behandeling, wel een actueel traject.

- nooit in zorg geweest, hebben geen actuele behandeling of actueel traject.

- cliënten langer dan kp_tijd_zp_pauze dagen met een zorgplan met status 'gepauzeerd'. Deze parameter is standaard leeg, waardoor cliënten direct getoond worden als ze de status gepauzeerd krijgen.

In deze signalering wordt achter het kopje 'Einddatum zorg' de einddatum van het traject getoond in het geval deze einddatum gelijk is of ligt na de einddatum van de laatste afgesloten behandeling. In het geval de einddatum van het traject leeg is of kleiner dan de einddatum van de laatste afgesloten behandeling dan wordt de einddatum van de laatste afgesloten behandeling getoond.

In de signalering wordt voor beëindigde zorg achter het kopje 'Reden afmelden/einde: ' de reden beëindigen of reden afmelden van de meest recent beëindigde of afgemelde behandeling getoond.

kp_dagen_na_aanmelding (30)
kp_dagen_na_eindezorg (30)
kp_tijd_zp_pauze ()

x

x

Vragenlijsten signaleringen

Er worden cliënten getoond waarbij:

- Vragenlijsten, formulieren of ROM formulieren die na kp_tijd_na_inschrijving dagen na inschrijfdatum niet aanwezig zijn.

- Vragenlijsten, formulieren of ROM formulieren die zijn aangemaakt, maar na kp_tijd_niet_gevuld dagen nog niet zijn ingevuld.

- Vragenlijsten, formulieren of ROM formulieren die zijn ingevuld, maar nog niet definitief zijn gemaakt na kp_tijd_definitief dagen na aanmaakdatum. Met kp_hoofdstuk_Definitief en kp_formrefid_definitief kan aangegeven worden welke lijsten in de signalering getoond moeten worden.

Middels de parameter kp_dagen (default 14) kan worden ingesteld hoelang vragenlijsten nog op de signalering dienen te blijven staan nadat het traject geëindigd is.

kp_vragenlijst_niet_aanwezig (J)
kp_formulier_niet_aanwezig (J)
kp_hoofdstuk_niet_aanwezig (10)
kp_formrefid_niet_aanwezig (IMHONO000014)
kp_tijd_na_inschrijving (30)
kp_hoofdstuk_definitief ()

kp_vragenlijst_niet_ingevuld (J)
kp_formulier_niet_ingevuld (J)
kp_hoofdstuk_niet_gevuld (4)
kp_formrefid_niet gevuld (IMHONO000014)
kp_tijd_niet_gevuld (1)
kp_formrefid_definitief ()

kp_vragenlijst_def_maken (J)
kp_formulier_def_maken (J)
kp_tijd_definitief (30)
kp_dagen (14)

 

 

Ontbrekende persoonsgegevens

Er kan gesignaleerd worden op ontbrekende persoonsgegevens. Voor elk gegeven kan een parameter ingesteld worden na hoeveel dagen de ontbrekende gegevens gesignaleerd moeten worden.

Parameters voor ontbrekende persoonsgegevens:

- Opleidingsniveau en gezinssamenstelling (voorheen leefsituatie)
- E-mail (zowel geen privé als geen zakelijk e-mail adres)
- Huisarts (voor de signaleringen 'Huisarts is niet gevuld', 'Huisarts zonder (actuele) AGB code' en 'Huisarts zonder actueel dienstverband')
- Apotheek
- Middel
- Toestemming huisarts
- Toon ontbrekende RRN
- JW cliënten uitsluiten

kp_clientgegevens (J)
kp_email (J)
kp_huisarts (J)
kp_apotheek (J)
kp_middel (N)
kp_toestemming_ha (N)
kp_rrn(N)
kp_jw_client_uitsluiten (N)

 

 

Trajecten met niet gevulde administratieve afdeling/groep

Er kan per trajecttype ingericht worden of een verantwoordelijke afdeling/groep gebruikt moet worden en of deze verplicht is. Bij de afdeling/groepen die gevuld zijn bij de gekoppelde behandeling(en) wordt op de dashboards gesignaleerd dat de verantwoordelijke afdeling/groep bij deze cliënt niet gevuld is, mocht er bij het trajecttype van deze behandelingen wel gebruik worden gemaakt van het verantwoordelijke afdeling/groep.

NVT

x

 

Snelle invoer cliënt

Tegel om cliënt snel in te voeren.

NVT

x

 

Inkomende verwijzingen

Alle inkomende verwijzingen van zorgdomein worden hier getoond. Het is mogelijk om de verwijzingen te tonen op het juiste niveau.  Voor de exacte werkwijze, zie Inkomende-verwijzingen

NVT

x

 

Inkomende verwijzingen Webraap

Alle inkomende verwijzingen afkomstig uit Webraap worden hier getoond.

Deze signalering is niet beschikbaar op het Zorgadministratie categorie dashboard.

NVT

 

 

Leeftijdsgrens cliënt (voorheen Cliënt wordt 18)

Alle cliënten die binnen <kp_dagen_voor> dagen voor of <kp_dagen_na> dagen na vandaag 18, 16 of 12 (zijn ge)worden. Met <kp_trajecten_filter> kan gekozen worden om alleen te kijken naar actuele jeugd trajecten.

Peildatum is vandaag (sysdate). Standaard worden cliënten getoond die op de peildatum van vandaag (sysdate) binnen 100 dagen 18 jaar worden (kp_dagen_voor) of  max. 100 dagen geleden 18 jaar zijn geworden (kp_dagen_na). Indien wenselijk kan middels de parameters kp_client16 en kp_client12 ook worden geselecteerd op de leeftijdsgrens van 12 en/of 16 jaar.

In de subtitel kunnen de namen van de medewerkers uit het zorgplan getoond worden met behulp van de parameters kp_zorgcoordinator, kp_supervisor en kp_trajectbegeleider

kp_dagen_voor (100)
kp_dagen_na (100)
kp_trajecten_filter (J)
kp_zorgcoordinator (N)
kp_supervisor (N)
kp_trajectbegeleider (N)
kp_client18(J)
kp_client16(N)
kp_client 12(N)

x

 

Link BI stuurinformatie Zorgadministratie

Opent het BI dashboard Stuurinformatie Zorgadministratie voor de desbetreffende organisatieonderdeel

Voor juiste werking dienst de tegel ingericht te worden door de consultant.

Deze signalering is niet beschikbaar op het Zorgadministratie categorie dashboard.

 

 

 

Link BI stuurinformatie Management

Opent het BI dashboard Stuurinformatie Management voor de desbetreffende organisatieonderdeel

Voor juiste werking dienst de tegel ingericht te worden door de consultant.

Deze signalering is niet beschikbaar op het Zorgadministratie categorie dashboard.

 

 

 

BGGZ signaleringen

De volgende signaleringen kunnen aan/uit worden gezet mbt de BGGZ:

- Zonder COV
- Zonder zorgproduct
- Zonder verwacht zorgproduct
- Geen primaire diagnose.
- Af te sluiten traject ivm naderen van 365 dagen, moment van signaleren is in te richten met <kp_dagen_na_start>.
- Zonder verwijzer
- Zonder regiebehandelaar
- Geen directe tijd regiebehandelaar

kp_zonder_cov (J)
kp_zonder_zorgproduct (J)
kp_geen_verw_zorgproduct (J)
kp_zonder_prim_diag (J)
kp_dagen_na_start (365)
kp_afsluiten (J)
kp_zonder_verwijzer (J)
kp_zonder_regiebeh (J)
kp_geen_directe_tijd (J)

 

 

Afgekeurde declaraties

Per financiering (alleen DBC en BGGZ) wordt een tegel getoond, waarachter een listview zit met alle afgekeurde en nog niet verwerkte facturen. Vanuit deze lijst is het mogelijk door te klikken naar het verwerkingsscherm.

NVT

 

x

Gekoppelde uitgesloten diagnoses

Deze lijst maakt inzichtelijk welke clienten een diagnose hebben die uitgesloten is. Er wordt doorgelinkt naar de diagnose om het daar aan te kunnen passen.

NVT

 

x

Overzicht zorgtrajecten

Roept de module 'Overzicht zorgtrajecten' aan.

NVT

 

 

(Juridische) titels en machtigingen actueel

Alle cliënten met een actuele (juridische) titel of machtiging op de betreffende afdeling/groep

NVT

 

 

(Juridische) titels en machtigingen aflopend

Aflopende (juridische) titels en machtigingen binnen x aantal dagen (ingericht per (juridische) titel en maatregel) t/m x aantal dagen (kp_dagen_rm, kp_dagen_straf, kp_dagen_ibs) al verlopen. (Zowel vanuit tabel opnametitel als klient_juridisch)

Met de parameter <kp_duur_rm> kan de beoogde einddatum van de RM worden berekend aan de hand van de ingangsdatum mits de expiratiedatum niet is gevuld. Indien de expiratiedatum is gevuld dan wordt de expiratiedatum als einddatum beschouwd.  Wordt gebruikt bij de signalering indien de maatregel niet is ingevoerd.

Met de parameter kp_dagen_zm kan het aantal dagen worden aangegeven wanneer de juridische titel van het soort Wvggz dient te worden getoond.

Met de parameter kp_dagen_wvggz/wzd kan het aantal dagen worden aangegeven waarna de juridische titel van het soort Wvggz of WZD van de signalering dient te verdwijnen na de expiratiedatum (indien de einddatum niet is gevuld) of einddatum.

kp_dagen_rm (10)
kp_dagen_ibs (10)
kp_dagen_straf (10)
kp_duur_rm (365)
kp_dagen_zm (60)
kp_dagen_wvggz (3)
kp_dagen_wzd (10)

 

 

Evaluatie - plannen en voor te bereiden

Voorbereiden evaluatie: Signalering komt naar voren wanneer de gekoppelde vragenlijst nog niet definitief is of de tekst bij een medewerker nog niet gevuld, <kp_dagen_voorbereiden_zp/dp> dagen voor de evaluatie.

Te plannen evaluatie: Signalering komt naar voren wanneer <kp_dagen_zp/dp> dagen voor de datum van de evaluatie de evaluatie nog niet is ingepland in de agenda. Deze cliënten en evaluaties komen ook terug in de 'sleep' lijst (draggable) in de agenda om makkelijk in een MDO te plannen/slepen.

Conclusie gevuld, maar nog niet definitief gemaakt:

Signalering komt naar voren wanneer er wel een tekst is gevuld in de conclusie van de evaluatie (x dagen geleden), terwijl de evaluatie nog niet definitief is gemaakt.

Met behulp van de parameters kunnen delen van de signalering uitgezet worden.

Is de afdeling/groep niet gevuld  voor een evaluatie dan wordt er gekeken naar de gevulde afdeling/groep van de behandeling (bij deelplan evaluatie) of de verantwoordelijke afd/groep van het zorgtraject (zorgplan evaluatie).

Een cliënt zonder gestarte behandelingen wordt niet gesignaleerd op de tegel 'Evaluatie'.

kp_voorbereiden_behandelplan (J)
kp_voorbereiden_deelplan (J)
kp_behandeleval (J)
kp_deelplaneval (J)

kp_dagen_voorbereiden_zp (60)
kp_dagen_voorbereiden_dp (60)
kp_dagen_zp (30)
kp_dagen_dp (30)
kp_dagen_ingevuld (7)

 

x

Vrijheid beperkende interventies

Cliënten met vrijheid beperkende interventies die nog niet gefiatteerd zijn of die in het kader van nood zijn en bijna of (meer dan) 7 dagen open staan, of in het kader van dwang al bijna 3 maand open staan.

kp_dagen_dwang (90)
kp_dagen_nood (7)

 

 

WMO signaleringen

- Behandeling niet gekoppeld aan WMO product.

- Alle toegewezen producten die binnen <kp_aantal_dagen> dagen eindigen en waar de behandeling niet doorloopt onder de nieuw product. Wanneer het WMO product terecht afloopt en er geen verdere actie nodig is, kan met behulp van parameter <kp_aantal_dagen_afgelopen> bepaald worden hoe lang de signalering nog getoond moet worden.

kp_aantal_dagen_afgelopen (60)
kp_aantal_dagen (30)

 

 

JW signaleringen

- Behandeling niet gekoppeld aan JW product.

- Alle toegewezen JW producten die binnen <kp_aantal_dagen> dagen eindigen en waar de behandeling niet doorloopt onder de nieuw JW product. Wanneer het JW product terecht afloopt en er geen verdere actie nodig is, kan met behulp van parameter <kp_aantal_dagen_afgelopen> bepaald worden hoe lang de signalering nog getoond moet worden.

-In de subtitel kunnen de gekoppelde medewerkers uit het zorgplan getoond worden met behulp van parameters.

kp_aantal_dagen_afgelopen (60)
kp_aantal_dagen (30)
kp_zorgcoordinator (N)
kp_supervisor (N)
kp_trajectbegeleider (N)

 

 

Binnengekomen labuitslagen

Cliënten met een labuitslag die nog niet geaccordeerd is. Signalering komt bij de verantwoordelijke afdeling/groep (volgens het actuele zorgtraject) Alleen niet geaccordeerde uitslagen boven de parameter <kp_ondergrens> worden getoont. Uitslagen worden gebundeld per cliënt

kp_ondergrens (01-01-2014)

 

 

WLZ signaleringen

- Alle toegewezen ZZP's en Functies van WLZ die binnen <kp_aantal_dagen> dagen eindigen (geldigheid toegewezen ZZP/functie) en waar een behandeling onder valt die nog open staat en niet doorloopt onder een nieuwe toewijzing.

- Alle behandelingen met een WLZ traject die niet gekoppeld zijn aan een beschikking. Behandeling moet actueel zijn tijdens de geldigheid van de indicatie. De verantwoordelijke afdeling/groep is de afdeling/groep gekoppeld aan het WLZ traject.

kp_aantal_dagen (60)

 

 

Behandeling zonder financieringstraject

Behandelmodules die in een periode niet gekoppeld zijn aan een financieringstraject. Afgemelde behandelingen worden niet gesignaleerd. Na het beëindigen van een behandeling wordt deze behandeling nog <kp_dagen_einde_behandeling> dagen op de signalering getoond.

kp_dagen_einde_behandeling(730)

 

x

Modules of zorgpaden in pauze

Alle zorgpaden of modules die langere tijd in pauze staan. Er kan een parameter worden ingesteld voor deze termijn <kp_dagen_op_pauze>.

De medewerker in het zorgplan (afhankelijk van inrichting parameters) wordt getoond in de subtitel. Bij het deelplan wordt de behandelaar van de behandeling/deelplan getoond.

kp_dagen_op_pauze (7)
kp_zorgcoordinator (J)
kp_supervisor (J)
kp_trajectbegeleider (J)

 

 

LGGZ signaleringen

Alleen cliënten met een DBC- en/of LGGZ- traject met een aangemelde of een gestarte (maar nog niet beëindigde) behandeling worden getoond:  

- Cliënten met een DBC traject die binnen 90 dagen over de grens van 365 verblijfsdagen dreigen te gaan.

- Cliënten met een LGGZ-traject die binnen 90 dagen over de grens van 1095 verblijfsdagen dreigen te gaan.

- Producten van een LGGZ traject die binnen <kp_dagen_voor_aflopen_product> aflopen. Na het aflopen van het product verdwijnt de cliënt van de signalering.

kp_dagen_voor_aflopen_product (90)

 

x

Te verwerken formulieren

Alle cliënten waarbij het formulier nog geaccordeerd moet worden of die ter afhandeling/controle op de desbetreffende afdeling/groep of medewerker is geplaatst. Met de parameter kp_tijd_form_akk kan aangegeven worden hoeveel dagen na definitief maken getoond moet worden om een akkoord te geven.

Met de parameter kp_Accorderen kunnen te accorderen lijsten worden uitgesloten van deze signalering.

kp_tijd_form_akk(30)
kp_accorderen (J)

 

 

Aflopende zorgpaden

Zorgpaden die aflopen. Voor de duur van het zorgpad wordt naar de inrichting van het zorgpad gekeken. (onderhoud kostprijs/behandeling per zorgprogramma).

Met de parameters kp_dagen_voor_aflopen en kp_dagen_na_aflopen kan ingericht worden hoelang vooraf en achteraf de signalering getoond moet worden.

Let op: deze signalering heeft betrekkking op zorgpaden 1.0.

kp_dagen_voor_aflopen (30) kp_dagen_na_aflopen (30)

 

 

Ontbrekende DBC gegevens

Diverse ontbrekende gegevens van DBC's:

Geen / ongeldige hoofdbehandelaar, geen diagnose.  (deze wordt <kp_dagen_tonen_diagn_regiebeh> dagen voor de typeerdeadline getoond.  

Geen verwijzer. Wordt getoond <kp_tijd>/<kp_tijd_crisis> dagen na start DBC. De parameter kp_tijd_crisis wordt alleen gebruikt voor de crisis DBCs met zorgtypes 301,302, 304 en 306. Crisis DBC's met zorgtype 303 en 305 worden direct getoond.

Geen directe tijd regiebehandelaar.

Geen MDO activiteit (gekoppeld aan de uitwaarde act 7.3 in de generieke conversietabel) gepland na <kp_dagen_na_start_dbc> dagen na start DBC. Bij deze activiteit dient een medewerker aanwezig te zijn met een geldig conoberoep psychiater of klinisch psycholoog en Registreren Functie dient op Ja te staan.

DBBC (alleen tonen indien kp_dbbc_justitie gelijk is aan 'J'): ontbreken van zorgcontractnummer, SKN nummer, plaatsingsbesluitnummer of juridische titel.

kp_tijd (50)
kp_tijd_crisis (20)
kp_dagen_na_start_dbc (30)
kp_dagen_tonen_diagn_regiebeh(30)

kp_dbc_typeren (J)
kp_verwijzer (J)
kp_directe_tijd (J)
kp_mdo (J)
kp_dbbc_justitie (J)

 

 

x

Forensische ZZP/EMZ

Signaleringen waarvan de volgende gegevens kunnen ontbreken bij een zorgtraject van het soort Forensische ZZP/EMZ:

- SKN nummer
- Plaatsingsbesluitnummer
- Zorgcontractnummer
- AGB code
- (Juridische) titels en machtigingen
- Geen startdatum bij ZZP of EMZ
- Geen behandeling gekoppeld aan ZZP of EMZ
- ZZP- prestatiecode of EMZ-functie met vanaf en/of t/m datum die buiten de begin- en/of einddatum van de juridische titel vallen.
- Forensische ZZP zonder gekoppelde EMZ-functie
- Geen forensische ZZP of EMZ functie gekoppeld.

nvt

 

 

ROM - BI

Informatie met de categorie <kp_categorie> die ingelezen is in de BI tabel impulse_bi.bi_fact_signaleringen. Wordt getoond bij de verantwoordelijke afdeling/groep van het zorgtraject (zoals ingelezen in de ROM tabel).

Deze signalering is niet beschikbaar op het Zorgadministratie categorie dashboard.

p_categorie (ROM_EXTERN)

 

 

ROM signaleringen

Een lijst met cliënten waarbij een ROM meting ingevuld dient te worden.

De volgende signaleringen worden getoond:
- Geen voormeting
- Geen tussenmeting
- Geen eindmeting

Een uitgebreide uitleg is te vinden bij de module Meetinstrument.

kp_tijd_voor (90)
kp_tijd_na (90)
kp_tijd_na_start_dbc (365)
kp_tijd_na_start_bggz (365)
kp_tijd (90)
kp_tussenmeting (J)
kp_tussentijd (90)

 

 

 

Verschil zorgplan en regiebehandelaar

Wanneer de regiebehandelaar gevuld bij de DBC of BGGZ niet overeenkomt met een medewerker uit het zorgplan. De specifieke medewerker kan aangegeven worden met behulp van de parameters (kp_zorgcoordinator, kp_trajectbegeleider en kp_supervisor). Standaard staat kp_zorgcoordinator op J, de anderen op N. Let op. er kunnen er niet meer dan 1 op 'J' staan.

kp_zorgcoördinator (J)
kp_trajectbegeleider (N)
kp_supervisor (N)

 

 

ROM Signalering Forensisch

Een lijst met cliënten waarbij een ROM meting ingevuld dient te worden. De cliënten hebben een DBBC en bij de signalering worden de forensische indicatoren gebruikt. Voor een uitgebreide uitleg zie Meetinstrument

Zie uitleg meetinstrument

 

 

Conflicterende parallelle trajecten

Daar waar parallelle trajecten conflicteren wordt <kp_aantal_Dagen> voor de start van de blokkering gesignaleerd. Met <kp_ondergrens> wordt er bepaald welke trajecten getoond worden.  De startdatum moet na de ondergrens liggen. In de signaleringslijst wordt onderscheid gemaakt tussen blokkeringen en waarschuwingen.

Deze de tegel wordt alleen getoond wanneer de systeeminstelling 'parallelle trajecten' op J staat. Deze systeeminstelling kan alleen door Avinty worden aangepast. Via het Inrichtingscherm 'Parallelle trajecten' onder 'Behandeling/Traject' kan worden vastgelegd welke parallelle trajecten een Melding of een Blokkade signalering dienen te geven.

Bij de controle op parallelle trajecten worden DBC trajecten van het soort 'Crisis' uitgesloten.

kp_aantal_dagen (30)
kp_ondergrens (01-01-2017)

 

 

Jeugdhulp overig zonder beschikking

Alle cliënten met een actueel Jeugdhulp overig zorgtraject waar geen JW beschikking aan gekoppeld is.

In de subtitel kunnen de gekoppelde medewerkers uit het zorgplan getoond worden met behulp van parameters.

kp_zorgcoordinator (N)
kp_supervisor (N)
kp_trajectbegeleider (N)

 

 

Caseload afd/groep

Overzicht van de cliënten met een actuele behandeling gekoppeld aan de gekozen afdeling/groep.  In de subtitel staat de gekoppelde behandeling en alle betrokken medewerkers. (zorgcoordinator, supervisor, trajectbegeleider, evaluatie verantwoordelijke, regiebehandelaar)

nvt

x

 

Draggable Medewerkers

Alle werkzame medewerkers gegroepeerd per afdeling/groep. Alle afdeling/groepen worden getoond die aan het gekozen ZA niveau gekoppeld zijn. Alleen de afdeling/groepen waar de medewerker toegang tot heeft, worden getoond.

nvt

 

 

Documenten in concept

Alle documenten met de status 'in concept', gekoppeld aan de betreffende afdeling/groep(en).

De medewerker die de brief heeft aangemaakt wordt getoond.

kp_dagen (10)

 

 

Documenten ter controle

Alle documenten met de status 'ter controle', gekoppeld aan de betreffende afdeling/groep(en).

De medewerker die de brief heeft aangemaakt en afdeling/groep plus medewerker waar de brief ter controle staat.

nvt

 

 

Documenten gecontroleerd

Alle documenten met de status 'gecontroleerd', gekoppeld aan de betreffende afdeling/groep(en).

De medewerker die de brief heeft aangemaakt en afdeling/groep plus medewerker die de brief heeft gecontroleerd.

nvt

 

 

Documenten x dagen in concept

Alle documenten met de status 'in concept', die langer dan <kp_dagen_concept>  in concept staan. De brief wordt getoond bij de verantwoordelijke afdeling/groep van de cliënt.

De medewerker wordt getoond die de brief het laatste heeft gewijzigd.

kp_dagen_concept (21)
p_label_1 (Documenten >)
p_label_2 (dagen in concept)

 

 

Documenten bij ingelogde medewerker

Alle documenten die in behandeling zijn van de ingelogde medewerker

nvt

 

 

Kindcheck en Meldcode

Geen kindcheck ingevuld:
Alle cliënten met een inschrijving vanaf 01-01-2019 waar nog geen kindcheck formulier is aangemaakt.

Kindcheck opnieuw invullen:
Alle cliënten waarbij de laatste kindcheck is ingevuld. Datum invullen is langer dan kp_dagen_kindcheck dagen geleden.

Geen meldcode aangemaakt:
Alle cliënten waarbij de laatste kindcheck is ingevuld en waar de conclusie is: Cliënt heeft zorg over kinderen - twijfel/bevestiging onveiligheid; start meldcode. Datum invullen is langer dan kp_dagen_geen_meldcode. Wanneer de meldcode ingevuld wordt op dezelfde datum, of een datum na het invullen van de kindcheck, verdwijnt de signalering.

kp_dagen_na_inschrijving (21)
kp_dagen_kindcheck (365)
kp_dagen_geen_meldcode (14)

 

 

Inrichting Hoofd- en onderaannemerschap

Inrichting van het hoofd- en onderaannemerschap. Er is geen koppeling met de organisatiehiërarchie. Dus op elk niveau wordt dezelfde inrichting getoond.

 

 

Definitief te maken verblijfsdagen

Opent het overzicht om alle verblijfsdagen van de betreffende afdeling/groep definitief te maken

nvt

x

 

Cliënten met afspraken tijdens opname

Cliënten met een actuele ambulante behandeling, maar die zijn opgenomen op een andere afdeling/groep en geplande contacten hebben voor de ambulante behandeling tijdens de opname (tussen de (verwachte) startdatum en (verwachte) einddatum). Deze afspraken kunnen via deze signalering verplaatst, verwijderd worden, of juist als nog doorgang vinden. Afspraken met afspraaktype 'Overig afspraak', 'Vergadering' of 'Indirecte tijd' worden niet getoond in deze signalering.

Er wordt doorgelinkt naar de agenda van de cliënt.

nvt

x

 

Cliëntgebonden afspraak bezet

Alle cliëntgebonden afspraken vanaf kp_dagen geleden waarbij de medewerker bezet is. De kans is groot dat dit per ongeluk gebeurd is. De tegel geeft de kans om de afspraak aan te passen zodat de tijd alsnog gedeclareerd kan worden.

Er wordt door gelinkt naar de agenda van de medewerker waarop de clientgebonden afspraak zich bevindt.

kp_dagen (365)

 

 

Behandeling zonder afdeling/groep

Clienten met een behandeling waar nog geen afdeling/groep aan gekoppeld is. De cliënt met de langst aangemelde behandeling staat bovenaan.

De verantwoordelijke afdeling/groep van het gekoppelde actuele zorgtraject bepaald waar de cliënt getoond wordt.

nvt

 

 

Cliënten zonder behandeling

Cliënten die 'kp_dagen_aangemeld' dagen na aanmelding geen behandeling hebben en daardoor niet zijn gekoppeld aan een afdeling/groep worden getoond.

kp_dagen_aangemeld(90)

x

x

Onvrijwillige zorg in onvoorziene situaties

Cliënten waarbij verplichte zorg is gestart onder juridisch kader ‘zorg in onvoorziene situatie’ en waarbij de interventie is na 8 uur nog niet gefiatteerd of langer duurt dan 14 dagen. Een cliënt waarbij meerdere interventies zijn gestart, zal voor elke interventie in de signalering voorkomen.

nvt

 

 

Aflopende maatregels en machtigingen Wvggz

Cliënten getoond waarvan de Wvggz maatregel of machtiging binnen x dagen aflopen. De volgende klantparameters zijn hiervoor beschikbaar:

- kp_dagen_cm: voor crisismaatregelen;
- kp_dagen_vcm: voor machtigingen tot voortzetting van de crisismaatregel;
- kp_dagen_zm: voor de zorgmachtigingen;
- kp_dagen_zb: voor de zelfbindingsverklaring.

Na het verlopen van de expiratie datum worden de signaleringen nog kp_dagen_na_expiratie getoond. Door het beëindigen, verdwijnt de maatregel of machtiging van de signalering.

kp_dagen_cm (1)
kp_dagen_vcm (10)
kp_dagen_zm (60)
kp_dagen_zb (30)

 

 

Aflopende maatregels en machtigingen WZD

Clienten worden getoond waarvan de maatregel of machtiging binnen kp_dagen_x dagen afloopt. Per type is er een speciale klantparameter ingericht:

- kp_dagen_ibs voor inbewaringstelling;
- kp_dagen_vibs  voor machtiging tot verlenging van de inbewaringstelling;
- kp_dagen_rm voor rechtelijke machtiging;
- kp_dagen_vmj voor voorwaardelijke machtiging jongvolwassenen;
- kp_dagen_rmwfz voor rechtelijke machtiging o.g.v. 2.3 WFZ;
- kp_dagen_btov besluit tot opname en verblijf.

Na het verlopen van de expiratie datum worden de signaleringen nog kp_dagen_na_expiratie getoond. Door het beëindigen, verdwijnt de maatregel of machtiging van de signalering.

kp_dagen_ibs (1)
kp_dagen_vibs (10)
kp_dagen_rm (10)
kp_dagen_vmj (10)
kp_dagen_rmwfz (10)
kp_dagen_btov (10)

 

 

Onvrijwillige zorg in onvoorziene situatie

Cliënten worden getoond waarvan de interventie na 8 uur nog niet is gefiatteerd of waarvan de interventie langer dan 14 dagen duurt. Een cliënt waarbij meerdere interventies zijn gestart, zal voor elke interventie in de signalering komen.

nvt

 

 

Te fiatteren interventies

Cliënten worden getoond waarvan een interventie nog dient te worden gefiatteerd.

nvt

 

 

Verplichte zorg in noodsituatie

Cliënten worden getoond waarbij:

- verplichte zorg onder juridisch kader ‘verplichte zorg in noodsituatie’ (een besluit) is gestart dat langer duurt dan 12 uur en waarbij nog geen zorgmachtiging opgevoerd met status ‘Voorbereiding zorgmachtiging ingediend bij OVJ’ of

- verplichte zorg onder juridisch kader ‘tijdelijke verplichte zorg voorafgaand aan crisismaatregel’ (een besluit) is gestart waarbij nog geen crisismaatregel is opgevoerd met status ‘Crisismaatregel afgegeven’.

nvt

 

 

Verplichte zorg in noodsituatie > 8 uur

Cliënten waarbij verplichte zorg (via dwangegistratie) is gestart onder juridisch kader ‘tijdelijke verplichte zorg in noodsituatie’ of ‘TBS / Pij (noodsituatie)’ en de interventie is na 8 uur nog niet gefiatteerd. Een ciënt waarbij meerdere interventies zijn gestart zal voor elke interventie in de signalering voorkomen.

nvt

 

 

Voorbereiding zorgmachtiging >4 weken ingediend

Cliënten waarbij langer dan 4 weken geleden een 'Voorbereiding zorgmachtiging bij OVJ' is ingediend.

nvt

 

 

Voorbereiding zorgmachtiging PVP niet geïnformeerd

Cliënten waarbij de zorgmachtiging de status voorbereiden verzoekschrift heeft en er nog geen definitief formulier ‘Art 5:4 lid 2 sub b & 7:11 lid 3b - Persoonsgegevens betrokkene (V072022)’ bestaat.

nvt

 

 

Zorgmachtiging aanvraag opstellen eigen plan van aanpak

Cliënten waarbij de zorgmachtiging de status 'Opstellen eigen plan van aanpak' heeft.

nvt

 

 

Zorgmachtiging staat langer dan X dagen op status geschorst

Cliënten waarvan de zorgmachtiging op de status ‘Voorbereiding verzoekschrift geschorst i.v.m. opstellen eigen plan van aanpak’ staat en deze op de signalering getoond moet worden

kp_dagen_geschorst(14)

 

 

Externe afspraken zonder reistijd

Afspraken van het type extern waar geen reistijd is geboekt bij een medewerker

nvt

 

 

Openstaande zorg dwangregistratie

Overzicht van alle openstaande besluiten en toepassingen (oftewel besluiten en toepassingen zonder einddatum/tijd). Daarnaast wordt gesignaleerd wanneer een toepassing nog open staat terwijl het bijbehorende besluit reeds is gewijzigd.

nvt

 

 

Dossierregistratie fysiek

Overzicht van alle geregistreerde fysieke dossiers. De inhoud op de tegel is niet afhankelijk van de afdeling/groepen die vallen onder het gekozen Zorgadministratie dashboard.

nvt

 

 

Ontbrekende verzekeringsgegevens ZPM

Ontbrekende verzekering
- Voorbeeld melding: Client heeft geen verzekeringsgegevens gedurende ZPM traject [startdatum ZPM traject]

Geen COV controle uitgevoerd op of na startdatum van een ZPM traject. Indien de COV controle is uitgevoerd na de startdatum van een traject dan dient de begindatum van de teruggekregen verzekering voor of op de startdatum van het traject liggen.

- Voorbeeld melding: Geen COV controle na startdatum ZPM traject [startdatum ZPM traject]

Een cliënt wordt gesignaleerd als de cliënt gedurende de hele looptijd van een ZPM traject geen geldige zorgverzekering heeft.

- Voorbeeld melding: Geen dekking tijdens ZPM traject [startdatum ZPM traject] op [datum]

Peildatum kan niet meer dan  <kp_ondergrenspeil> dagen in het verleden liggen.

kp_ondergrenspeil

 

 

Administratief - Ontbrekende ZPM gegevens

Alle cliënten met een gestart ZPM traject, waarbij de einddatum leeg is of binnen <kp_tijd> dagen afloopt.

- Trajecten met geen of incomplete verwijzing  en geen geldig zorglabel hebben (N01, N02, G01, G02)
- ZPM trajecten zonder (actuele) regiebehandelaar
- ZPM trajecten zonder AGB code*
- ZPM-FZ trajecten zonder (actueel) zorgcontractnummer
- ZPM-FZ trajecten zonder (actueel) plaatsingsbesluitnummer
- ZPM-FZ trajecten zonder (actuele) juridische status
- ZPM-FZ trajecten zonder SKN
- ZPM-FZ trajecten zonder een zorgtrajectnummer

*AGB code: Als er bij een zorgtraject geen AGB is ingevuld en als er maar één AGB gekozen kan worden binnen de periode dán komt dit traject niet op de signalering. Er wordt er dan van uitgegaan dat de enige AGB binnen de periode van het zorgtraject gebruikt wordt. In de declaratie wordt deze dan ook gebruikt.

kp_tijd(60)
kp_tijd_regiebehandelaar(14)
kp_zonder_verwijzer(J/N)
kp_zonder_zorgcontract(J/N)
kp_zorgcontract_verlopen(J/N)
kp_zonder_plaatsingsbesluit(J/N)
kp_zonder_juridische_titel(J/N)
kp_zonder_skn(J/N)
kp_zonder_regiebehandelaar(J/N)
kp_zonder_zorgtrajectnummer(J/N)
kp_zonder_agb(J/N)

 

 

Zorginhoudelijk - Ontbrekende ZPM gegevens

Alle cliënten met een gestart ZPM traject, waarbij de einddatum leeg is of binnen <kp_tijd> dagen afloopt.

- ZPM met een actueel bggz profiel onbekend met een geplande ZPM consult van het type behandeling
- Cliënten met een geplande ZPM consult van het type behandeling, maar nog zonder een (definitieve) diagnose, of de afspraak ligt voor de gestelde diagnose
- Bij een acute zorg binnen budget is er GEEN signalering op de ‘diagnose’ nodig
- Bij een acute zorg buiten budget is er WEL een signalering op de ‘diagnose’ nodig
- Indien een acute zorg behandelprogramma begint met verblijf (binnen budget), dan is er GEEN signalering op het ‘diagnose’ nodig.

kp_tijd(40)
kp_profiel_en_agenda(J/N)
kp_zonder_diagnose(J/N)

 

 

ZPM trajecten zonder terugkoppeling huisarts

Er komt een signalering:

- Als het eerste ZPM consult van het type Behandeling is geregistreerd met cliënt op status Aanwezig en er geen document aanwezig is in de default rubriek voor 'Terugkoppeling huisarts'  (Inrichting - Organisatie - Default waarden - Rubriek_terugkoppeling_huisarts).

- Wanneer er na 365 - <kp_tijd> geen nieuw document is opgeslagen in de default rubriek
- Wanneer er na het beëindigen van het zorgtraject geen document is opgeslagen (datum verzonden) in de default rubriek, op of na de datum van beëindiging.

Nb. Er komt geen signalering als het behandelconsult NIET geregistreerd is of de aanwezigheidsstatus van de cliënt is:

- op tijd afgemeld;
- niet verschenen;
- te laat afgemeld.

kp_tijd(60)

 

 

ZPM zorgvraagtypering

Voor alle actuele ZPM trajecten:

- De FZ zorgvraagtypering moet opnieuw geëvalueerd worden. Bij labels N02 en N03 is dat standaard 365 dagen, anders afhankelijk van de inrichting van de evaluatietermijn. Wordt getoond <kp_tijd> dagen voor deadline.
- De GGZ zorgvraagtypering moet opnieuw geëvalueerd worden. Bij labels N02 en N03 is dat standaard 365 dagen, anders afhankelijk van de inrichting van de evaluatietermijn. Wordt getoond <kp_tijd> dagen voor deadline.
- Er is bij een ZPM GGZ traject een ZPM consult van het type behandeling gepland en er is geen Zorgvraagtypering aanwezig
- Er is bij een ZPM GGZ traject een verblijfsbehandeling van het programmatype klinisch gestart en er is geen zorgvraagtypering aanwezig
- Er is bij een ZPM FZ een consult gepland of een verblijfsbehandeling van het programmatype klinisch gestart, en er is geen Zorgvraagtypering aanwezig. Wordt getoond <kp_termijn_zvt_fz> dagen voor deadline.
- Bij een acute zorg binnen budget is er GEEN signalering op de ‘invoeren van de zorgvraagtypering’ nodig
- Bij een acute zorg buiten budget is er WEL een signalering op de ‘invoeren van de zorgvraagtypering’ nodig
- Indien een acute zorg behandelprogramma begint met verblijf (binnen budget), dan is er GEEN signalering op het ‘invoeren van de zorgvraagtypering’ nodig.

kp_tijd(30)
kp_termijn_zvt_fz (90)

 

 

ZPM zonder directe tijd regiebehandelaar

Voor alle actuele ZPM trajecten:

- Cliënt komt op de lijst wanneer er minimaal 5 consulten gepland/geregistreerd zijn en er na 42 dagen nog geen directe tijd is geboekt door de regiebehandelaar. Als er nog geen 5 consulten zijn gepland, dan is het 5e consult de datum waarop de regiebehandelaar aanwezig zou moeten zijn. In dat geval kan het dus ook na 42 dagen zijn. Een consult is een behandelaar-client moment, dus een afspraak met twee behandelaren telt voor 2 consulten. De signalering wordt getoond wanneer de datum van het verplichte regiebehandelaar-moment - <kp_tijd> groter of gelijk is aan vandaag.

- ZPM trajecten met een actueel zorglabel N01, N02, G01 en G02 tellen niet mee

kp_tijd(14)

 

 

Overgang ZPM naar WLZ

Wanneer de grens van 1095 dagen is bereikt en de ZPM overgezet moet worden naar WLZ. Wordt <kp_tijd> dagen voor het bereiken van de grens getoond

kp_tijd(60)

 

 

AP signaleringen

Voor alle AP trajecten:

- Signalering op ontbreken van de hoofdbehandelaar. De parameter 'kp_hoofdbehandelaar' kan tonen van de signalering op hoofdbehandelaar uitschakelen. De hoofdbehandelaar (of hoofdbehandelaren) moet(en) geldig zijn op startdatum initieel AP-traject. Het zorgtraject moet een volledige dekking hebben, dus voor elk (vervolg)subtraject moet(en) er een geldige hoofdbehandelaar (of hoofdbehandelaren) zijn.

- Signalering op ontbreken van de verwijzer/verwijzende instantie. De parameter 'kp_verwijzer' kan tonen van de signalering op verwijzing uitschakelen. De verwijsdatum (vóór startdatum initieel subtraject) en verwijstype moeten gevuld zijn. Verder gelden de volgende regels:

a. Bij code 03, 04, 06: Er moet minimaal een geldig AGB gevuld zijn bij of verwijzer of verwijzende instelling (bij beide mag maar hoeft dus niet)

b. Bij code 05, 07: AGB van verwijzer moet bekend en geldig zijn

c. Bij code 01, 02, 08, 09 is geen AGB van verwijzer of verwijzende instelling nodig (mag wel)

d. Een AGB is geldig op de verwijsdatum als peildatum. (begindatum <= verwijsdatum <= einddatum/leeg)

e. Bij code 05, 06, 07: specialisme (COD016) van de verwijzer moet gevuld zijn (in functie binnen dienstverband). Er moet dan dus ook een verwijzer zijn en niet alleen een verwijzende instelling.

- Signalering op ontbreken van de diagnose. De parameter 'kp_diagnose' kan tonen van de signalering op diagnose uitschakelen. De DBC (11, 12, 13) - ICD10 diagnose moet een registratiedatum hebben die ligt tussen de startdatum en vóór de einddatum van het (eerste) initiële substraject. De diagnose mag de status werkhypothese of definitief hebben.

kp_hoofdbehandelaar(J/N)
kp_verwijzer(J/N)
kp_diagnose(J/N)
kp_tijd(30)

 

 

AP Afspraken signalering

Een signalering wanneer er op AP-afspraken:

- geen sub-activiteiten zijn ingevoerd
- geen face-to-face contact bestaat bij het eerste subtraject
- er geplande gegevens zijn op de data van een sub-traject waarvan de einddatum al is gevuld 

kp_volledigheid - Beschikbaar in Zorgadministratiedashboard en Behandelaarsdashboard

kp_geplande_contacten - Beschikbaar in Zorgadministratiedashboard en Behandelaarsdashboard

kp_face_to_face → Alleen beschikbaar in Zorgadministratiedashboard

kp_volledigheid (J/N)
kp_geplande_contacten (J/N)
kp_face_to_face (J/N)

 

 

mConsole

Koppeling (in te richten via Externe applicatie)

 

 



Info
Informatie voor applicatiebeheer

De medewerkers van de zorgadministratie moeten toegang hebben tot de cliënten en de afdeling/groepen wil de medewerker de cliënt in de signalering terug zien.

Het berekenen van de afdeling/groep wordt doormiddel van een job elk kwartier uitgevoerd. Wanneer bv. de verantwoordelijke afdeling/groep gewijzigd wordt bij de cliënt zal men moeten wachten totdat de job gedraaid is voordat de cliënt en zijn signaleringen tevoorschijn komt op het dashboard van de nieuwe afdeling/groep. Deze keuze is gemaakt vanwege de performance.

Rollen 

Rol:

Omschrijving:

DB_ZORGADMIN_1

 

DB_ZORGADMIN_2

 

DB_ZORGADMIN_3

 

DB_ZORGADMIN_4

 

DB_ZORGADMIN_5

 

DB_ZORGADMIN_6

 

DB_ZORGADMIN_AG

Zorgadministratie dashboard op afdeling/groep niveau

DB_ZORGADMIN_CAT

Zorgadministratie dashboard gegroepeerd per categorie


    • Related Articles

    • Dashboard inrichting

      Dashboard items In het scherm ‘Dashboard items’ kunnen aan menu-items en (signalering) widgets een eigen modulenaam of eigen widgetnaam worden toegevoegd. Deze eigen naam wordt vervolgens getoond in het navigatie menu, titel van de module en bij de ...
    • Organisatie

      Organisatie Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Organisatie. In dit scherm vult u de algemene gegevens met betrekking tot de organisatie en de instellingen in USER. Het scherm bestaat uit 5 tabbladen: ...
    • Algemene opzet

      Algemene opzet De opzet bestaat uit de volgende onderdelen (klik op een onderdeel voor meer informatie): Gebruikersbalk Pagina inhoud Snelmenu of Quickbar Agenda Caseload Bezetting Mini Werklijst Header Gebruikersbalk In de onderstaande tabel staan ...
    • Default waarden

      Default waarden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Default waarden. In dit scherm kunnen de default waarden voor velden worden ingevuld. De velden waarvoor default waarden kunnen worden vastgelegd zijn door de ...