Rollen voor een gebruiker inrichten #Backoffice

Rollen voor een gebruiker inrichten #Backoffice

Een gebruiker kan één of meerdere rollen hebben. Een rol bestaat uit meerdere rechten (ook wel privileges genoemd). Men kan op gebruikersniveau toegang tot een bepaalde functionaliteit verlenen of weigeren.

KindPlanner bevat een aantal standaardrollen, maar gebruikers hebben ook de mogelijkheid om deze naar wens aan te maken en in te richten.

Hoe

Standaard rollen in KindPlanner

  1. Backoffice User: deze rol moet aangevinkt worden alvorens de gebruiker een wachtwoord kan ontvangen
  2. Group: deze rol wordt automatisch aangevinkt bij aanmaak van een groep
  3. Locatiemanager
  4. Parent: een ouder krijgt automatisch deze rol na het doorlopen van het inschrijfproces (verzorgt toegang ouderportaal)
  5. Planning: gebruikers met deze rol kunnen planningen en contracten aanpassen
  6. Portal Admin: gebruikers met deze rol kunnen de portaaltekst aanpassen
  7. System Administrators: een rol met alle beschikbare rechten (functioneel beheerder)

Zelf een rol aanmaken

  1. Ga naar Instellingen en kies voor Roles
  2. Kies voor Nieuw
  3. Voer de Short name en Name in
  4. Onder Ribbon Tab dient Home geselecteerd te worden
  5. Kies voor Opslaan
  6. Onder Privileges kan per gebied aangegeven worden wat een gebruiker met deze rol wel en niet mag
    • Kolom Create: de mogelijkheid om data aan te maken
    • Kolom Read: de mogelijkheid om data te lezen (of een bepaalde functionaliteit zichtbaar is voor een gebruiker met deze rol)
    • Kolom Write: de mogelijkheid om data te bewerken
    • Kolom Delete: de mogelijkheid om data te verwijderen
    • Kolom Assign: de mogelijkheid om data toe te wijzen aan een andere gebruiker (wordt niet gebruikt!)
    • Kolom Excel: de mogelijkheid om data te exporteren*
  7. Kies voor Opslaan

*Het recht tot het exporteren van data is standaard uitgezet sinds de invoering van de AVG-privacywetgeving. Indien het exporteren van data wenselijk is, dan moet hier expliciet toestemming voor gegeven worden door de te exporteren gegevens aan te vinken.

    • Related Articles

    • Backoffice gebruiker aanmaken #Backoffice

      In de backoffice kunnen verschillende gebruikers aangemaakt worden. Aan een gebruiker dienen bepaalde rechten/rollen toegekend te worden alvorens deze gebruik kan maken van de functionaliteiten binnen KindPlanner. Een gebruikersrol kan zo ingericht ...
    • Pakketlabel inrichten #backoffice

      In de Backoffice kunnen verschillende pakketten aan een pakketlabel gehangen worden. Dit pakketlabel zorgt ervoor dat ouders zich via het inschrijfformulier kunnen inschrijven voor een pakket. Wanneer ouders zich hebben ingeschreven voor dit pakket, ...
    • Handmatig een contract aanmaken #Backoffice

      Een contract wordt automatisch aangemaakt wanneer via het Planbord een aanbieding wordt gedaan. Het is ook mogelijk om zelf een contract te maken. Dit kan via de backoffice. Hoe Contract aanmaken: Ga naar Familie > Kinderen Open het betreffende kind ...
    • Filter voor factuurregels #Backoffice

      Wat LET OP: Neem contact op met onze service afdeling via een request om hier gebruik van te kunnen maken. In de kindkaart is het mogelijk een filter toe te voegen dat beschikbaar is op de factuurregels. Op deze manier kan je tijdens het factureren ...
    • Stappen voor factuurproces #Backoffice

      Wat KindPlanner factureert alle planningen van kind die op dit moment actief zijn. Elke planning krijgt een eigen factuurregel en factuurregels worden gebundeld in een maandfactuur. Hoe Start een factuurrun Ga naar Facturatie Kies voor Start ...