Zorgoverzicht

Zorgoverzicht

Zorgoverzicht

Het Zorgoverzicht is de vervangende module voor de Zorgviewer. Het zorgoverzicht kan naast de Zorgviewer module worden gebruikt. Beide modules maken gebruik van dezelfde database bestanden.  De module Zorgoverzicht ia beschikbaar op alle cliënt dashboarden. Default staat deze module uit.

De nieuwe module Zorgoverzicht toont de zorgpaden met de bijbehorende behandelingen en alle losse behandelingen. Statussen van zorgpaden en behandelmodules worden conform de zorgviewer getoond met een uitzondering: behandelmodules die zijn afgemeld, worden getoond met de status 'Afgemeld' (in de Zorgviewer getoond als Gestopt). De afmelddatum wordt dan getoond als einddatum. Het pauzeren van behandelingen wordt niet ondersteund door het Zorgoverzicht.

Zorgpaden 1.0
Het Zorgoverzicht toont alle zorgpaden echter zorgpaden van het 1.0 kunnen niet meer worden toegevoegd en ook niet meer worden gestart.

Generiek zorgpad/losse behandelingen
In de zorgviewer worden losse behandelingen onder 'Generiek zorgpad' getoond wanneer deze behandelingen zijn aangemaakt via USER Alta. In het Zorgoverzicht staan deze behandelingen onder 'Losse behandelingen'. Behandelingen aangemaakt middels USER Forms worden in de Zorgviewer onder 'Losse behandelingen' getoond en in het Zorgoverzicht onder 'Losse behandelingen (zonder evaluatie)'.

Pauzeren zorgpaden/behandelingen
Middels het Zorgoverzicht is het niet meer mogelijk om zorgpaden of behandelingen te pauzeren omdat deze functionaliteit niet werd gebruikt.

Sortering
De zorgpaden worden gesorteerd op status (volgorde Gestart, Aangemeld,  Concept, Gestopt, Gearchiveerd) en daarbinnen op (geplande) startdatum waarbij de meest recente begindatum bovenaan staat. Binnen de zorgpaden worden de behandelingen gesorteerd op status (volgorde Gestart, Aangemeld, Concept, Gestopt en Afgemeld) en daarbinnen op (verwachte/geplande) startdatum waarbij de meest recente begindatum bovenaan staat. De status 'Gepauzeerd' wordt niet meer ondersteund en getoond als 'Gestart'. De fictieve zorgpaden 'Losse behandelingen' en 'Losse behandeling (zonder evaluatie)' worden als laatste getoond.

USER Docs brieven
In Nova/Reflex is in het Zorgoverzicht nu mogelijk om op USER Docs brieven aan te maken die zijn gekoppeld aan module 'Zorgoverzicht'. Hiervoor is een brieven icoon toegevoegd (rechts bovenin) mits de gebruiker de rol BRIEVEN heeft en brieven zijn gekoppeld aan de module Zorgoverzicht. Indien meerdere brieven zijn gekoppeld dan volgt een keuze menu. Brieven waarvoor de medewerker niet is geautoriseerd worden niet getoond.

Zorgpad opties
In de onderstaande overzicht staan de verschillende zorgpad opties beschreven:

(Context menu) optie

Toelichting

Middels de context menu optie 'Zorgpad toevoegen' is het mogelijk een zorgpad (2.0) toe te voegen bij een cliënt.
Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_NIEUW heeft.
Zorgpaden type 2.0 zijn in te richten middels Inrichting - Behandeling/traject - Zorgpad inrichting.

Middels de  context menu optie 'Starten' kan een zorgpad (2.0) worden gestart met status Concept (tenzij een van de behandelingen een gefiatteerd zorgplan verplicht heeft gesteld) of Aangemeld. Indien de onderliggende behandelingen dienen te worden geëvalueerd dan kunnen de bijbehorende evaluatie medewerkers worden ingevoerd of gewijzigd. Alleen interne medewerkers met een actief dienstverband kunnen worden gekozen als evaluatie verantwoordelijke.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_STARTEN heeft.

Middels de  context menu optie 'Details' is het mogelijk de details van het zorgpad te bekijken en te wijzigen. De toelichting kan altijd worden gewijzigd. De startdatum kan alleen worden gewijzigd als de status van het zorgpad 'Gestart' is en geen van de onderliggende behandelingen zijn gestart of een geplande startdatum hebben.

Middels de  context menu optie 'Doelen' is het mogelijk om de doelen van een zorgpad te bekijken, toe te voegen, wijzigen of te verwijderen.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_DOELEN heeft.

Middels de context menu optie 'Stoppen' bij een zorgpad is het mogelijk om een gestart zorgpad en de bijbehorende behandelingen te stoppen. Bij het stoppen van een zorgpad dient voor alle bijbehorende aangemelde of gestarte behandelingen een afmeldreden (ingeval van status aangemeld) of reden einde (in geval van status gestart) worden opgegeven.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_STOPPEN heeft.

Middels de optie 'Verwijderen' is het mogelijk om een zorgpad van het type 2.0 te verwijderen in het geval de status van het zorgpad 'Concept' of 'Aangemeld' is.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_VERWIJDE heeft.

Behandel opties
In de onderstaande overzicht staan de verschillende behandeling opties beschreven:

(Context menu) optie

Toelichting

Middels de 'BEHANDELING TOEVOEGEN' knop is het mogelijk een losse behandeling toe te voegen. Deze behandeling wordt getoond onder het 'zorgpad' met de naam 'Losse behandelingen'. Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_LOS_AANMAKEN heeft.

Het is ook mogelijk om een losse behandeling aan te maken middels de '+'-knop bij het blok 'Losse behandeling'. Het toevoegen van een eerste losse behandeling kan alleen middels de knop 'BEHANDELING TOEVOEGEN' omdat het blok 'Losse behandelingen' dan nog niet wordt getoond.

Middels de '+' knop bij een zorgpad is het mogelijk een behandeling toe te voegen aan een zorgpad. Deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor zorgpaden 2.0. Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_AANMAKEN heeft.

Middels deze play optie kan een behandeling handmatig  worden gestart wanneer het zorgpad de status gestart heeft en in de inrichting is aangegeven dat de betreffende behandeling handmatig te starten is. De startdatum van een behandeling dient na de inschrijfdatum van de cliënt te liggen en op of na de aanmelddatum van de behandeling. Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_STARTEN heeft.

Klikken op een behandeling

Door te klikken op de behandeling kunnen de detail gegevens van een behandeling worden bekeken en gewijzigd. Indien de behandeling is aangemaakt door een overplaatsing dan staan de gegevens van de oorspronkelijke behandelingen onder het kopje 'Historie overplaatsing'. Indien een behandeling is overgeplaatst naar een andere behandelprogramma dan zijn de overplaats gegevens niet in te zien. De technische reden hiervan is dat de nieuwe behandeling aan een nieuw deelplan is gekoppeld. Deze werking is conform de Zorgviewer.

Het blok 'Behandelgroepen' wordt getoond indien de cliënt zit in een behandelgroep behorende bij de gekozen behandeling. Afgesloten behandelgroepen worden niet getoond. Sortering is op basis van de vanaf datum waarbij de eerst gestarte behandelgroep als eerste wordt getoond.

Middels de 'Doelen' optie is het mogelijk om de doelen bij een behandeling in te zien, toe te voegen, muteren of te verwijderen.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_DOELEN heeft.

Middels de 'Evaluatie' optie behorende bij een behandeling is het mogelijk om de evaluatie van een behandeling te bekijken, wijzigen of te verwijderen. Indien er nog geen evaluatie is aangemaakt dan verschijnt een tussenscherm waar middels de knop 'EVALUATIE AANMAKEN' een eerste evaluatie kan worden aangemaakt. Bij het aanmaken van een eerste evaluatie wordt de evaluatietermijn default gevuld indien de behandeling is gestart met de startdatum plus de evaluatietermijn ((Inrichting - Behandeling/Traject - Onderhoud behandelprogramma), anders is de evaluatiedatum leeg.

De optie evaluatie wordt alleen getoond indien:
1. in 'Inrichting - Organisatie - tab Inschrijving/behandeling' het evaluatieniveau is 'Zorgplan of Deelplan’ of 'Deelplan' en
2. in 'Inrichting - Onderhoud behandelprogrammai' de waarde 'Evalueren in deelplan' bij behandeling 'Ja' is.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_EVALUATIE of sysop of co_sysop heeft. Een nieuwe evaluatie aanmaken mag alleen met de rol ZORGOVERZICHT OF ZORGOVERZICHT_BEH_EVA_AANMAKEN.

Middels de 'Stoppen' optie behorende bij een behandeling is het mogelijk om een aangemelde behandeling af te melden of een gestarte behandeling te stoppen. Afhankelijk van de status van de behandeling dient bij het stoppen een afmeldreden of een reden einde te worden opgegeven. Na het stoppen van de behandeling wordt de status van de behandeling 'Afgemeld' (in geval van aangemelde behandelingen)  of 'Gestopt' (in geval van gestarte behandelingen). De ingevoerde einddatum mag niet in de toekomst liggen. Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_STOPPEN heeft.

Middels de 'Verwijderen' optie behorende bij een behandeling is het mogelijk om een behandeling te verwijderen mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_VERWIJDEREN (in de zorgviewer alleen met sysop of co_sysop) heeft. Een behandeling mag niet worden verwijderd indien er geregistreerde afspraken zijn. Indien de verwijderde behandeling is ontstaan door een overplaatsing dan wordt de voorgaande behandeling weer zichtbaar in het Zorgoverzicht mits wordt gefilterd op behandeling status 'Gestopt'.

Middels de 'Overplaatsen' optie is het mogelijk om een gestarte behandeling over te plaatsen naar een andere behandeling, een andere afdeling/groep en naar een externe organisatie en/of externe afdeling/groep. Indien bij het overplaatsen de externe instantie is gevuld dan wordt in de details van de behandeling 'Extern bij <naam van de organisatie>' getoond. De overplaats historie is terug te vinden onder het kopje 'Historie overplaatsing' bij de details van een behandeling. In het overplaats scherm worden waarschuwingen getoond indien ongeregistreerde contacten in het verleden aanwezig zijn, geplande toekomstige contacten zijn of dat de deelplanevaluaties separaat dienen te worden afgesloten. Indien een (in Forms aangemaakte) losse behandeling (zonder evaluatie) wordt overgeplaatst dan wordt de nieuwe behandeling onder het kopje 'Losse behandelingen' getoond en is de overplaats historie niet in te zien. Deze werking is conform de oude zorgviewer.

Bij het overplaatsen van een behandeling dient de gebruiker de startdatum en -tijd van de overplaatsing in te voeren. De overgeplaatste behandeling krijgt de einddatum en eindtijd één minuut voor de ingevoerde startdatum en -tijd.

Bij het overplaatsen worden de volgende velden bij de nieuwe behandeling leeg gemaakt:
- beloning, geïndiceerd, urgentie, behandelaar, toelichting en geplande einddatum.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_OVERPLAATSEN heeft.

Middels de 'Afspraken' optie is het mogelijk het Agenda zoek scherm te openen met daar een gefilterde lijst met niet geregistreerde afspraken op dit behandelprogramma. Deze lijst kan worden gebruikt om de niet-geregistreerde contacten te verwerken (door bijvoorbeeld definitief te maken of overplaatsen). De optie Afspraken is alleen zichtbaar bij behandeling met de status Aangemeld, Gestart of Gestopt. Over het algemeen zullen klinische afspraken geen afspraken hebben maar omdat het wel mogelijk is, wordt ook bij klinische behandeling de optie Afspraken getoond. De aanmelddatum van de behandeling wordt als vanaf datum getoond in het Agenda zoekscherm en als einddatum wordt 1 januari over 10 jaar gekozen.

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BEH_AFSPRAKEN heeft.

Middels de 'Beloningsregeling' optie is het mogelijk om de variabele en vaste beloningsregeling behorende bij een behandeling vast te leggen, in te zien en te wijzigen en verwijderen mits beloning van toepassing is op de behandeling (oftewel het veld Beloning dient met 'Ja is gevuld).

Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_BELONING heeft. Het Beloningsscherm heeft verder de rol BELONING_BEHANDELING nodig.

Middels de 'Brieven' optie is het mogelijk om een USERDocs brief aan te maken. Alleen geldige brieven waarvoor de gebruiker is geautoriseerd en die zijn gekoppeld aan de module 'Behandeling' worden getoond. Alleen zichtbaar mits de gebruiker de rol BRIEVEN heeft.

Zoeken en filteren
Middels de zoekbalk is het mogelijk om te zoeken op de naam van een behandeling, het volgnummer van de behandeling, de (mede)behandelaar en de afdeling/groep naam en nummer. Middels het filter kan worden gefilterd op startdatum van de behandeling, de einddatum van een behandeling, de status van een behandeling, het volgnummer van een behandeling, (mede) behandelaar van een behandeling, de naam van een behandeling,  de afdeling van de behandeling of de afdeling/groep van een behandeling.

Opslaan van filters
Filters kunnen worden opgeslagen, de naam van het filter kan worden gewijzigd, het filter kan als default worden ingesteld en het filter kan worden verwijderd. Middels het opslaan van bijvoorbeeld een filter met naam 'Actueel' kan snel weer worden gefilterd op de status Gestart, Aangemeld en Concept nadat bijvoorbeeld alle filters zijn verwijderd. Indien geen standaard filter is ingesteld dan wordt het default filter 'Behandeling status: Gestart, Aangemeld, Concept' getoond.

Let op bij lege zorgpaden of zorgpaden zonder actuele behandelingen
Default wordt gefilterd op behandeling status Gestart, Aangemeld en Concept. Indien een zorgpad geen behandelingen meer bevat die hieraan voldoen dan wordt het zorgpad ook niet getoond. Een leeg zorgpad wordt pas zichtbaar als niet op een behandel status wordt gefilterd.

Koppelen rapporten en USER Docs brieven
In het Zorgoverzicht kunnen ook rapporten worden aangemaakt nadat deze in de inrichting zijn gekoppeld aan de module Zorgoverzicht (Inrichting - Rapporten en Analytics - Rapport inrichting.
Via de inrichtingsschermen voor USER Docs is het mogelijk om brieven te koppelen aan de module Zorgoverzicht (Inrichting - USER Docs - USER docs)

Default waarde voor het inrichten van navigatie naar het Zorgoverzicht vanuit signaleringen
Via 'Inrichting - Organisatie - Default waarden' is het nu mogelijk om middels de nieuwe default waarde 'default_module_care_overview' op één plaats in te kunnen richten of vanuit een signalering naar de Zorgviewer of naar het Zorgoverzicht dient te worden genavigeerd. Default staat deze waarde op 195 (Zorgviewer). Voor het Zorgoverzicht dient de waarde 500 te worden gekozen.


Details zorgpad

Via de context menu optie 'Details' is het mogelijk om de details van een zorgpad in te zien.

Middels het potlood-icoon is het mogelijk om de details behorende bij het zorgpad te wijzigen mits de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_WIJZIGEN of ZORGOVERZICHT heeft. De toelichting kan altijd worden gewijzigd. De startdatum kan alleen worden gewijzigd als de status van het zorgpad 'Gestart' is en geen van de onderliggende behandelingen zijn gestart of een geplande startdatum hebben.

Voortgang van een zorgpad
Om de voortgang van een zorgpad 2.0 te kunnen bepalen, wordt de inrichting van het zorgpad vergeleken met geplande, uitgevoerde en afgemelde afspraken die betrekking hebben op de behandelingen in het zorgpad. Hierbij wordt een verschil gemaakt tussen de activiteiten die volgens het zorgpad zijn gepland en welke activiteiten buiten het zorgpad zijn uitgevoerd of gepland.

Uitleg over de getallen in de voortgangsgrafiek:

Aantal

Betekenis van genoemde aantal

Uitgevoerd

Alle uitgevoerde activiteiten. Indien er meer is uitgevoerd dan te plannen volgens het zorgpad, dan valt het restant onder uitgevoerd buiten zorgpad.

Gepland

Alle geplande activiteiten volgens het zorgpad. Indien niks meer hoeft te worden gepland volgens de behandelinhoud dan valt het restant onder gepland buiten zorgpad.

Nog te plannen

Het aantal activiteiten die volgens het zorgpad nog zouden moeten worden uitgevoerd (en gepland) oftewel te plannen minus uitgevoerd en gepland.

Gepland buiten zorgpad

Alle geplande activiteiten waarbij de activiteit niet voorkomt in het zorgpad plus de geplande activiteiten die wel voorkomen in het zorgpad maar die vaker zijn gepland dan volgens het zorgpad zou moeten.

Uitgevoerd buiten zorgpad

Alle uitgevoerde activiteiten waarbij de activiteit niet voorkomt in het zorgpad plus de uitgevoerde activiteiten die wel voorkomen in het zorgpad maar die vaker zijn uitgevoerd dan volgens het zorgpad zou moeten.

Afgemeld

Alle activiteiten binnen en buiten het zorgpad die zijn afgemeld (geregistreerd of niet). Een activiteit is afgemeld als een client niet aanwezig was bij de activiteit (dus de betreffende contactstatus is niet gekoppeld aan de uitwaarde 'Plaatsgevonden' in Inrichting - Agenda - Contactstatus).

Zie voor de inrichting van zorgpaden 2.0: Inrichting - Behandeling/Traject - Zorgpad inrichting. Bij het aanmaken van een zorgpad kan van de inrichting worden afgeweken (bijvoorbeeld door 7 i.p.v. 5 behandelingen uit te willen voeren). De getoonde voortgang is afhankelijk van de aantallen die zijn gekozen bij het aanmaken van een zorgpad 2.0.

In het geval van zorgpaden 1.0 worden de aantallen alleen opgesplitst in 'gepland buiten zorgpad', 'uitgevoerd buiten zorgpad' en 'afgemeld'. De reden hiervoor is dat bij de inrichting van zorgpaden 1.0 niet is vastgelegd hoeveel en welke activiteiten binnen een behandeling dienen te worden uitgevoerd. In het geval van losse behandelingen wordt geen voortgangsgrafiek worden getoond.

Activiteiten en zorgprocessen van behandelingen in dit zorgpad
Onder het kopje 'Activiteiten en zorgprocessen van behandelingen in dit zorgpad' worden aan de linkerkant alle behandelingen getoond. In eerste instantie wordt van de eerste behandeling aan de linkerkant de details en status van deze behandeling getoond en de bijbehorende activiteiten en zorgprocessen. Middels de knop 'VOLLEDIGE DETAILS OPENEN' kunnen alle details van de behandeling worden ingezien. Door op een andere behandeling te klikken is het mogelijk om de bijbehorende details van de gekozen behandeling te bekijken.

Voortgang behandeling
Onder de naam van de behandeling wordt de voortgangsbalk getoond. De voortgang van een behandeling wordt bepaald door het gemiddelde te nemen van de voortgang van de activiteiten die volgens het zorgpad zouden moeten worden uitgevoerd. In het het geval de voortgang van een activiteit meer dan 100 % is dan wordt voor het bepalen van de voortgang van de behandeling gerekend met 100 %. In het geval een behandeling is afgemeld dan is de naam van de behandeling doorgestreept.

Activiteiten en zorgprocessen
Onder het kopje 'Activiteiten en zorgprocessen' worden alle activiteiten behorende bij de behandeling getoond die volgens de inrichting van het zorgpad dienen te worden uitgevoerd en alle overige uitgevoerde activiteiten. In het bovenstaande voorbeeld is de activiteit Begeleiding een onderdeel van het zorgpad en de activiteit Advisering is geen onderdeel van het zorgpad. Onder het kopje 'Voortgang' wordt weergegeven hoeveel activiteiten reeds zijn uitgevoerd van het totaal aantal uit te voeren activiteiten. Een activiteit is uitgevoerd als de bijbehorende afspraak is geregistreerd en de client aanwezig was (d.w.z. de betreffende contactstatus is gekoppeld aan de uitwaarde 'Plaatsgevonden' in Inrichting - Agenda - Contactstatus). Dus als onder voortgang staan '3/10' dan betekent dit dat 3 activiteiten zijn uitgevoerd van de in totaal 10 activiteiten die dienen te worden uitgevoerd. In het geval de activiteit geen onderdeel is van het zorgpad dan wordt onder voortgang weer gegeven hoeveel activiteiten zijn uitgevoerd van de in totaal 0 gepland in het zorgpad. In het bovenstaande voorbeeld is bij activiteit Advisering aangegeven dat de voortgang 1/0 is. Dit betekent 1 activiteit Advisering is uitgevoerd terwijl deze niet in het zorgpad stond opgenomen.

Onder het kopje 'Aanvullende informatie' worden het aantal geplande en afgemelde activiteiten getoond.

De voortgangsbalk onder de activiteit geeft het percentage van de activiteiten aan dat is uitgevoerd ten opzichte van het totaal aantal uit te voeren activiteiten volgens het zorgpad. Activiteiten die niet volgens het zorgpad dienen te worden uitgevoerd, hebben geen voortgangsbalk.

Indien de voortgangsbalk rood is dan betekent dit dat meer activiteiten zijn uitgevoerd dan waren vastgelegd in het zorgpad.


Details behandeling 

In het detail behandeling scherm is het mogelijk om middels het context menu dezelfde acties uit te voeren als in het Zorgoverzicht scherm bij de betreffende behandeling. Tevens is het mogelijk (indien de inrichting en status van de behandeling het toestaan) om de behandeling handmatig te starten en te stoppen.

Wijzigen van een behandeling
Afhankelijk van de status van een behandeling en inrichting kunnen bepaalde velden worden gewijzigd indien de gebruiker de rol ZORGOVERZICHT_BEH_WIJZIGEN of ZORGOVERZICHT heeft. In de onderstaande tabel staat een overzicht van alle velden met daarbij in welke status van de behandeling het betreffende veld kan worden gewijzigd en of nog aanvullende voorwaarden van toepassing zijn:

Veld

Status (wanneer kan worden gewijzigd)

Aanvullende voorwaarden

Volgnummer

-

-

Uitvoervolgnummer

Aangemeld

De uitvoervolgorde dient een positieve waarde te hebben.

Zorgtraject

Concept, Aangemeld

Afhankelijk van de toegestane trajecttypen die bij het behandelprogramma zijn vastgelegd in de inrichting. Het is mogelijk om een bestaand of een nieuw traject te kiezen. Een leeg traject wordt aangeduid met '<traject type> Leeg'.  

Zorgtrajectnummer

-

Via het veld zorgtraject kan een ander zorgtraject worden gekozen. Het bijbehorende zorgtrajectnummer wordt vervolgens getoond in het (alleen lezen) veld zorgtrajectnummer.

Aanmelddatum

Aangemeld

De aanmelddatum mag niet voor de aanmelddatum van de inschrijving liggen en ook niet na de huidige datum liggen.

Geïndiceerd

Concept, Aangemeld, Gestart

'Ja' of 'Nee' (bij het aanmaken van een behandeling wordt automatisch de waarde gezet 'Ja' indien in de inrichting 'Geïndiceerde behandeling' op 'Ja' staat en anders gevuld met 'Nee'.

Urgentie

Aangemeld, Gestart

Alleen uit de geldige Urgentie waarden kan worden gekozen. De Urgentie waarden worden gesorteerd volgens de volgorde die is vastgelegd in Inrichting - Behandeling/Traject - Urgentie.

Toelichting

Concept, Aangemeld, Gestart

-

Beloning

Concept, Aangemeld, Gestart

Het veld Beloning wordt alleen getoond en kan dan ook alleen worden gewijzigd indien in de inrichting van het behandelprogramma een actuele beloningsregeling periode bestaat

Intern/extern

Concept, Aangemeld

Keuze uit intern of extern Indien extern dan wordt het veld Externe instantie ook getoond en kunnen in het de velden Afdeling/groep alleen een extern afdeling/groep worden gekozen. Indien intern dan kunnen alleen interne (of waarbij intern/extern niet is gevuld) afdeling/groepen worden gekozen.

Afdeling

Concept, Aangemeld

1. Afhankelijk van of de behandeling intern of extern wordt uitgevoerd, kan alleen voor afdeling worden gekozen waarvan een groep intern of extern is. Groepen waarvan intern/extern niet is gespecificeerd vallen onder intern.
2. De behandeling dient te zijn toegestaan op de gekozen afdeling (oftewel op tenminste één afdeling/groep combinatie).
3. De afdeling dient een nog geldige groep te hebben die voldoet aan de bovenstaande voorwaarden
4. De afdeling mag niet worden gewijzigd indien er al geplande afspraken zijn.

Groep

Concept, Aangemeld

1. De behandeling dient te zijn toegestaan op de gekozen afdeling/groep combinatie
2. De groep dient ook alleen conform de behandeling intern of extern te zijn.
3. De afdeling/groep dient nog actueel te zijn.
4. De afdeling mag niet worden gewijzigd indien er al geplande afspraken zijn.

Externe instantie

Concept, Aangemeld

1. Alleen tonen als Intern/extern staat op 'Externe instantie'.
2. Alleen externe instantie kunnen worden gekozen
3. De externe instantie dient ook actueel te zijn.

Externe behandelaar

Concept, Aangemeld, Gestart

1. Alleen tonen als Intern/extern staat op 'Externe instantie'.
2. Alleen externe medewerkers behorende bij de externe instantie kunnen worden gekozen
3. De externe medewerker dient een actueel dienstverband te hebben.

Behandelaar

Concept, Aangemeld, Gestart

1. De behandelaar is gekoppeld aan de afdeling/groep of
2. De behandelaar is gekoppeld aan de gehele afdeling of
3. De behandelaar is gekoppeld aan de locatie waar de afdeling/groep onder valt en
4. De behandelaar heeft een actueel dienstverband.

Medebehandelaren

Concept, Aangemeld, Gestart

idem

Verwachte startdatum

Aangemeld, Gestart

De verwachte startdatum is verplicht bij het eerste behandelprogramma van een cliënt en moet worden ingevoerd zodra het zorgpad wordt gestart. Voor volgende behandelprogramma's wordt de verwachte startdatum automatisch berekend aan de hand van de werkelijke/geplande start en de werkelijke/geplande duur van het voorafgaande behandelprogramma. Indien er wijzigingen plaatsvinden in de gegevens van het voorgaande behandelprogramma, dan wordt de verwachte startdatum automatisch herberekend.

Geplande startdatum

Aangemeld, Gestart

Alleen indien bij onderhoud behandelprogramma is aangegeven dat het behandelprogramma 'handmatig te starten' is. Verder mag de geplande startdatum niet voor de aanmelddatum liggen

Startdatum

-

Alleen nog te wijzigen via Functioneel beheer- Correctie - Datum behandeling wijzigen/verwijderen.

Duur (in dagen)

Aangemeld, Gestart

Default gevuld met de waarde die is vastgelegd bij de inrichting van het behandelprogramma. De 'duur (in dagen)' dient een positieve waarde te hebben.

Verwachte einddatum

-

De verwachte einddatum wordt bepaald a.d.h.v. de verwachte startdatum (in geval van status Aangemeld) of de startdatum (in geval van status Gestart) plus de duur in dagen.

Geplande einddatum

Aangemeld, Gestart

-

Einddatum

-

Alleen nog te wijzigen via Functioneel beheer- Correctie - Datum behandeling wijzigen/verwijderen.

Reden einde

-

Niet te wijzigen.

Afmelddatum

-

Alleen nog te wijzigen via Functioneel beheer- Correctie - Behandeling.

Reden afmelden

-

Alleen nog te wijzigen via Functioneel beheer- Correctie - Behandeling.

Kamers en bedden
Indien bij behandeling een kamer/bed combinatie is vastgelegd dan worden deze gegevens in het blok 'Kamers en bedden' getoond. Het is niet mogelijk om een kamer/bed combinatie vast te leggen vanuit het Zorgoverzicht omdat deze functionaliteit niet lijkt te worden gebruikt.

Behandelgroepen
Indien een cliënt is geplaatst in een behandelgroep dan wordt de betreffende behandelgroep(en) getoond. Middels de '+'- knop is het mogelijk een client toe te voegen aan een behandelgroep mits:
  1. een groepscontact is ingericht voor de betreffende behandeling en
  2. de gebruiker heeft de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_GROEPSCONTACTEN en
  3. de status van de behandeling niet Concept is.

Indien de behandeling alleen is gekoppeld aan een niet actueel groepscontact dan wordt de hoofdgroep wel getoond (conform de werking in de zorgviewer). Het is dan niet mogelijk om een behandelgroep toe te voegen. De lov voor groepscontact is immers leeg.
Tijdens het koppelen worden de huidige, de maximale en de minimale capaciteit getoond. Indien de maximale capaciteit gelijk of groter is dan de huidige capaciteit, (groep is vol)  worden deze kaders rood omkaderd. Het is nog wel mogelijk om de client toe te voegen.
Indien vervolgens vanuit de inrichting de sessies voor het groepscontact worden gegenereerd, dan wordt de cliënt aan de gegenereerde afspraken toegevoegd. Indien de sessies al waren gegeneerd dan word de cliënt aan de afspraken toegevoegd.

Het is mogelijk om een behandelgroep te verwijderen mits:
  1. geen agenda afspraak voor deze behandelgroep met deze cliënt is geregistreerd;
  2. de gebruiker heeft de rol ZORGOVERZICHT of ZORGOVERZICHT_GROEPSCONTACTEN.

Bij het verwijderen van een behandelgroep bij een behandeling wordt de cliënt niet uit de agenda afspraken behorende bij deze behandelgroep verwijderd. Deze werkwijze is conform de werkwijze in de zorgviewer.
Vooralsnog is het nog niet mogelijk om middels het detail behandeling scherm een behandelgroep bij een client te wijzigen.

Historie overplaatsing
Het blok historie overplaatsing toont de gegevens van de vorige behandelingen waarnaar de behandeling is overgeplaatst. Middels het uitklap icoon is het mogelijk om alle detail gegevens van de voorafgaande behandeling in te zien. De oude medebehandelaren worden niet getoond omdat deze niet zijn bewaard.

 

Rollen

Rollen:

Omschrijving:

CO_SYSOP

Geeft mogelijkheid om via het context menu een behandeling te verwijderen (mits deze voldoet aan de voorwaarden).

SYSOP

Geeft mogelijkheid om via het context menu een behandeling te verwijderen (mits deze voldoet aan de voorwaarden).

BRIEVEN

Geeft toegang tot het aanmaken van USERDocs brieven op behandeling niveau.

DOSSIER

Geeft toegang met schrijfrechten tot de zorgpaden en behandelingen van een client in het Zorgoverzicht.

ZPM

Geeft toegang tot het aanmaken van een nieuw traject van het soort ZPM bij het toevoegen van een behandeling.

ZORGOVERZICHT_LEES

Geeft toegang tot module Zorgoverzicht met leesrechten.

ZORGOVERZICHT

Geeft toegang tot de module Zorgoverzicht met alle rechten. Indien deze rol is toegekend dan zijn de andere rollen overbodig.

ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_NIEUW

Toont de optie 'Zorgpad toevoegen' in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_DOELEN

Toont de optie 'Doelen' in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_STARTEN

Geeft toegang tot het starten van een zorgpad in het zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_STOPPEN

Geeft toegang tot het stoppen van een zorgpad in het zorgoverzicht

ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_VERWIJDE

Geeft toegang tot het verwijderen van een zorgpad in het zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_ZORGPAD_WIJZIGEN

Geeft toegang tot het wijzigen van een zorgpad.

ZORGOVERZICHT_BEH_LOS_AANMAKEN

Toont de 'Losse behandelingen' knop voor het aanmaken van een losse behandeling in het zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_AANMAKEN

Toon de '+' knop voor het aanmaken van een behandeling binnen een zorgpad in het zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_STARTEN

Geeft toegang tot het starten van een behandeling in het zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_STOPPEN

Geeft toegang tot het stoppen van een behandeling in het zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_VERWIJDEREN

Geeft toegang tot het verwijderen van een behandeling in het zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_WIJZIGEN

Geeft toegang tot het wijzigen van een behandeling in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_DOELEN

Toont de optie 'Doelen' bij behandelingen in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_EVALUATIE

Toont de evaluatie optie bij behandelingen in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_EVA_AANMAKEN

Maakt het in combinatie met de rol ZORGOVERZICHT_BEH_EVALUATIE mogelijk om middels de knop 'Evaluatie aanmaken' een evaluatie aan te maken in het Zorgoverzicht.  

ZORGOVERZICHT_BEH_OVERPLAATSEN

Geeft toegang tot het overplaatsen van een behandeling in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BEH_AFSPRAKEN

Toont de optie 'Afspraken' bij behandelingen in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_BELONING

Toont de optie 'Beloningsregeling' bij behandelingen in het Zorgoverzicht.

ZORGOVERZICHT_GROEPSCONTACTEN

Geeft toegang tot het toevoegen en verwijderen van een cliënt aan een behandelgroep via het detail scherm behorende bij een behandeling.

 


    • Related Articles

    • ZPM financiering per behandeling

      ZPM financiering per behandeling Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Financiering - ZPM financiering per behandeling. Bijzondere prestaties Dit zijn prestaties die niet vergoed worden per verrichting (bv een facultatieve prestatie). ...
    • Dashboards

      Cliënt dashboards Via de optie 'Openen cliëntdossier' of via het snelmenu is het mogelijk een cliëntdossier te openen. Cliënt naam in browser tabblad Middels een systeem instelling kan worden aangegeven of de cliënt naam in de naam van het tabblad in ...
    • Plannenmodule

      Plannenmodule Met de plannenmodule is het mogelijk om diverse plannen op te stellen rondom de zorg van de cliënt. De module kan gebruikt worden om een zorgplan op te stellen, maar kan ook ingezet worden voor het opstellen van andere plannen zoals ...
    • Default waarden

      Default waarden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Default waarden. In dit scherm kunnen de default waarden voor velden worden ingevuld. De velden waarvoor default waarden kunnen worden vastgelegd zijn door de ...