Afdeling/groep

Afdeling/groep

Afdeling/groep

Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Instantie/afd/grp - Afdeling/groep.

In de onderhoudsmodule voor instantie/afdeling/groep zijn de instanties,  afdelingen en groepen te beheren. De module bestaat uit verschillende niveaus. Het hoogste niveau, het overzicht dat als eerste getoond wordt bij openen van de module, toont de afdelingen. Door middel van het filter kan op een aantal kenmerken van de afdelingen gezocht worden (zoals Nummer, Naam, Locatie en Capaciteit (minimaal 1)). Daarnaast kan op het niveau van de afdeling ook gezocht worden op groepen. Op het hoogste niveau kan een nieuwe afdeling worden aangemaakt of kan een bestaande afdeling worden gewijzigd.

Op het hoogste niveau zijn de volgende overzichten beschikbaar die naar MS Excel geëxporteerd kunnen worden:

Overzicht

Uitleg

Afdeling

Toont een overzicht van alle afdelingen met de datum vanaf en datum t/m.

Groep

Toont een overzicht van alle afdelingen en de onderliggende groepen.

Locatie

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de gekoppelde locaties.

Instantie

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de gekoppelde instanties.

Medewerker

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de gekoppelde medewerkers.

Toegestane behandeling (dienst)

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de toegestane behandelingen (diensten).

Verrichting

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de gekoppelde verrichtingen.

Kostenplaats

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de gekoppelde kostenplaatsen.

Categorie

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de gekoppelde categorieën.

Diensten

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en de gekoppelde diensten (klinische voor de dagrapportage).

Organisatie hiërarchie

Toont een overzicht van alle afdelingen, groepen en het gekoppelde niveau van de organisatie hiërarchie.

Agenda afdeling met tijd

Toont een overzicht van de afspraken per afdeling/groep en de gekoppelde behandelaren.

Op de afdeling kan in de listview doorgeklikt worden naar het niveau van de groepen. Er opent een nieuwe listview met alle groepen die onder de gekozen afdelingen hangen. Met het filter kan gezocht worden op een aantal kenmerken van de groepen, waaronder de naam, zorgdomein, locatie en categorie. Met het plusje kan een nieuwe groep worden aangemaakt onder de gekozen afdeling. Met behulp van een wizard worden alle stappen doorlopen: kenmerken groep, locatie, instantie, medewerker, toegestane dienst, verrichting, kostenplaats, categorie, diensten en de organisatie hiërarchie. Aan het einde van de wizard wordt een samenvatting getoond met alle gegevens. Deze samenvatting kan ook bij bestaande groepen worden opgeroepen via de listview.

Naast het aanmaken van een nieuwe groep kan een bestaande groep worden gekopieerd. Er opent een scherm waarbij aangegeven kan worden welke gegevens gekopieerd moeten worden. Daarbij kan de naam en het nummer worden aangepast. Na het kopiëren is de nieuwe groep gelijk opgeslagen. Verwijderen kan dan alleen indien alle onderliggende records eerst worden verwijderd. Tip: zet de slider 'Kostenplaats' uit, indien een of meerdere gekoppelde kostenplaats(en) van het de te kopiëren groep buiten de periode van de nieuw aan te maken groep valt.

Bij bestaande groepen kan in de listview worden doorgeklikt naar het overzicht met alle gekoppelde onderdelen. Per tabblad wordt o.a. aangegeven welke locaties gekoppeld zijn, welke behandelingen toegestaan zijn en welke medewerkers zijn toegevoegd. Hier kunnen per onderdeel wijzigingen in aangebracht worden. Medewerkers, toegestane behandelingen en verrichten kunnen met meerdere tegelijk worden gekoppeld. Als datum vanaf en t/m wordt daarbij de datum vanaf en t/m van de groep meegenomen. Middels de kopieer functie is het mogelijk dezelfde verrichting aan te maken met verschillende, niet overlappende begin- en einddatum.

Kamers & Bedden
Op het niveau van een groep kunnen kamers worden toegewezen via het tabblad 'Kamers'. Elke kamer heeft een omschrijving (bv. 'Kamer 1A'). Het is optioneel om een type, locatie en toelichting op te geven.

Door op het oogje te klikken in de regel van een kamer opent een lijst van alle bedden binnen die kamer. Hierbij kunnen dezelfde soort gegevens als bij een kamer worden toegevoegd.

De ingerichte kamers en bedden kunnen bij een klinische behandeling van een cliënt worden toewezen. Op een afdeling/groep dashboard en op het dashboard voor bedbezetting zijn overzichten beschikbaar met de bedbezetting van respectievelijk de afdeling/groep of de hele organisatie.

Bedrijfsregels
Zowel bij het aanmaken van een nieuwe afdeling als groep is het mogelijk om een eigen nummer op te geven. Gebruik hierbij de overzichten om te kijken welke nummers nog vrij zijn.

Rollen

Rollen:

Omschrijving:

AFDELING_GROEP

Geeft schrijf- en leesrechten voor de module.

AFDELING_GROEP_LEES

Geeft leesrechten voor de module.

 

    • Related Articles

    • Dashboard categorieën

      Dashboard categorieën Om over een afdeling-groepsdashboard te kunnen beschikken dienen de volgende zaken te worden ingericht: In het scherm Inrichting – Instantie/afdeling/groep - Categorie worden onderstaande regels ingericht. Afhankelijk van het ...
    • Setting ZPM

      Setting ZPM Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Behandeling/traject - Setting ZPM In dit inrichtingsscherm is het mogelijk een setting-record toe te voegen zodat aan een afdeling/groep/behandeling een setting kan worden toegekend. ...
    • Draggables

      Draggables Het is mogelijk om cliënten, medewerkers en/of faciliteiten in een afspraak te slepen. Dat kan zowel in het overzicht als in de planner. De cliënten, medewerkers en/of faciliteiten worden in dat geval respectievelijk toegevoegd aan een ...
    • Categorie

      Categorie Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Instantie/afd/grp - Categorie. In dit scherm kunt u de categorieën definiëren die u wilt gebruiken ten behoeve van managementrapportages (soort = Afdeling/groep), mailingen (soort = ...
    • Dossier autorisatie

      Dossier autorisatie Deze module is te vinden onder een gerelateerde tegel van de module Personalia. In de module dossier autorisatie kan men expliciet toegang verlenen of ontzeggen tot een cliënt. Dit is extra naast de standaard autorisatie die de ...