Afdeling/groep
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Instantie/afd/grp -
Afdeling/groep.
In de onderhoudsmodule voor instantie/afdeling/groep zijn de
instanties, afdelingen en groepen te beheren. De module bestaat uit
verschillende niveaus. Het hoogste niveau, het overzicht dat als eerste getoond
wordt bij openen van de module, toont de afdelingen. Door middel van het filter
kan op een aantal kenmerken van de afdelingen gezocht worden (zoals Nummer,
Naam, Locatie en Capaciteit (minimaal 1)). Daarnaast kan op het niveau van de
afdeling ook gezocht worden op groepen. Op het hoogste niveau kan een nieuwe
afdeling worden aangemaakt of kan een bestaande afdeling worden gewijzigd.
Op het hoogste niveau zijn de volgende overzichten
beschikbaar die naar MS Excel geëxporteerd kunnen worden:
Overzicht
|
Uitleg
|
Afdeling
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen met de datum vanaf en datum t/m.
|
Groep
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen en de onderliggende groepen.
|
Locatie
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de gekoppelde locaties.
|
Instantie
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de gekoppelde instanties.
|
Medewerker
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de gekoppelde medewerkers.
|
Toegestane behandeling
(dienst)
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de toegestane behandelingen (diensten).
|
Verrichting
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de gekoppelde verrichtingen.
|
Kostenplaats
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de gekoppelde kostenplaatsen.
|
Categorie
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de gekoppelde categorieën.
|
Diensten
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en de gekoppelde diensten (klinische voor de
dagrapportage).
|
Organisatie hiërarchie
|
Toont een overzicht van
alle afdelingen, groepen en het gekoppelde niveau van de organisatie
hiërarchie.
|
Agenda afdeling met tijd
|
Toont een overzicht van de
afspraken per afdeling/groep en de gekoppelde behandelaren.
|
Op de afdeling kan in de listview doorgeklikt worden naar
het niveau van de groepen. Er opent een nieuwe listview met alle groepen die
onder de gekozen afdelingen hangen. Met het filter kan gezocht worden op een
aantal kenmerken van de groepen, waaronder de naam, zorgdomein, locatie en
categorie. Met het plusje kan een nieuwe groep worden aangemaakt onder de
gekozen afdeling. Met behulp van een wizard worden alle stappen doorlopen:
kenmerken groep, locatie, instantie, medewerker, toegestane dienst, verrichting,
kostenplaats, categorie, diensten en de organisatie hiërarchie. Aan het einde
van de wizard wordt een samenvatting getoond met alle gegevens. Deze
samenvatting kan ook bij bestaande groepen worden opgeroepen via de listview.
Naast het aanmaken van een nieuwe groep kan een bestaande
groep worden gekopieerd. Er opent een scherm waarbij aangegeven kan worden
welke gegevens gekopieerd moeten worden. Daarbij kan de naam en het nummer
worden aangepast. Na het kopiëren is de nieuwe groep gelijk opgeslagen.
Verwijderen kan dan alleen indien alle onderliggende records eerst worden
verwijderd. Tip: zet de slider 'Kostenplaats' uit, indien een of meerdere
gekoppelde kostenplaats(en) van het de te kopiëren groep buiten de periode van
de nieuw aan te maken groep valt.
Bij bestaande groepen kan in de listview worden doorgeklikt
naar het overzicht met alle gekoppelde onderdelen. Per tabblad wordt o.a.
aangegeven welke locaties gekoppeld zijn, welke behandelingen toegestaan zijn
en welke medewerkers zijn toegevoegd. Hier kunnen per onderdeel wijzigingen in
aangebracht worden. Medewerkers, toegestane behandelingen en verrichten kunnen
met meerdere tegelijk worden gekoppeld. Als datum vanaf en t/m wordt daarbij de
datum vanaf en t/m van de groep meegenomen. Middels de kopieer functie is het
mogelijk dezelfde verrichting aan te maken met verschillende, niet overlappende
begin- en einddatum.
Kamers & Bedden
Op het niveau van een groep kunnen kamers worden toegewezen
via het tabblad 'Kamers'. Elke kamer heeft een omschrijving (bv. 'Kamer 1A').
Het is optioneel om een type, locatie en
toelichting op te geven.
Door op het oogje te klikken in de regel van een kamer opent
een lijst van alle bedden binnen die kamer. Hierbij kunnen dezelfde soort
gegevens als bij een kamer worden toegevoegd.
De ingerichte kamers en bedden kunnen bij een klinische
behandeling van een cliënt worden toewezen. Op een afdeling/groep dashboard en
op het dashboard voor bedbezetting zijn overzichten beschikbaar met de
bedbezetting van respectievelijk de afdeling/groep of de hele organisatie.
Bedrijfsregels
Zowel bij het aanmaken van een nieuwe afdeling als groep is
het mogelijk om een eigen nummer op te geven. Gebruik hierbij de overzichten om
te kijken welke nummers nog vrij zijn.
Rollen
Rollen:
|
Omschrijving:
|
AFDELING_GROEP
|
Geeft schrijf- en
leesrechten voor de module.
|
AFDELING_GROEP_LEES
|
Geeft leesrechten voor de
module.
|