Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Aanmeldklacht.
In dit scherm kunt u de verschillende aanmeldklachten vastleggen volgens de zorggegevensset. Dit zijn de klachten die de cliënt, degene die hem/haar aanmeldt of de verwijzer bij de aanmelding verwoordt en opgeeft als reden van aanmelding of als directe aanleiding om met de instelling hulpverleningscontact te zoeken.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Belangrijkste bezigheid.
In dit scherm kunt u de coderingen vastleggen voor belangrijkste bezigheid. Hieronder wordt verstaan: de belangrijkste legale bezigheid van de cliënt ten tijde van de inschrijving, volgens de beleving van de cliënt. Het item 'Belangrijkste bezigheid' is onderdeel van de schermen cliëntgegevens (ofwel 'Aanvullende gegevens') en uitschrijven cliënt.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Cliënt-identificatie of via de tegel Personalia - Cliënt-identificatie
Omdat er steeds meer onderdelen gebruik gaan maken van USER en deze allemaal een eigen identificerend nummer hebben is het mogelijk om meerdere identificerende nummers vast te leggen. Selecteer hier de onderdelen die gebruik gaan maken van de waarde ingericht in de module 'cliënt-identificatie' (terug te vinden in het personaliascherm als gerelateerde tegel).
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Controlesoort.
In dit scherm kunt u per soort contact (bijv. face-to-face intern, face-to-face extern, schriftelijk, telefonisch) vastleggen of contacten van deze soort gedeclareerd mogen worden (declareren aanvinken), of deze binnen of buiten de instelling plaatsvinden (extern aanvinken) en of gespreksnotities verplicht zijn.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Culturele herkomst.
In deze codetabel kunt u alle coderingen vastleggen voor culturele herkomst. Onder culturele herkomst wordt verstaan: de aanduiding van de cultuur waarbinnen de cliënt is opgevoed.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Dagbesteding.
Bij het inschrijven van de cliënt kan worden aangegeven wat de normale dagbesteding (bijv. opleiding of werk) is van de cliënt. In deze module kunnen de opties die daarvoor beschikbaar zijn onderhouden worden.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Evaluatie aanmeldklacht.
In deze codetabel kunt u de codes vastleggen voor het item evaluatie aanmeldklacht, afkomstig uit de zorggegevensset.
Het gaat hier om de mate waarin, naar de mening van de cliënt, de bij de aanmelding genoemde klachten zich nu voordoen.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Inkomstenbron.
In deze codetabel kunt u alle coderingen vastleggen voor de hoofdbron waaruit de cliënt inkomen verkrijgt. Het item is onderdeel van het scherm cliëntgegevens.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Kilometervergoeding.
Via dit scherm kan de vergoeding (in eurocent) per kilometer worden vastgelegd die geldig is in een periode. De periodes mogen niet overlappen.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Kinderbeschermingsmaatregel.
Via dit scherm is het mogelijk kinderbeschermingsmaatregelen vast te leggen.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Koppeling respondent relatie.
Bij formulieren is vastgelegd welke respondenten het betreffende formulier mogen invullen. Via dit schem kan de koppeling wordt gelegd tussen 'type respondent' en 'soort relatie'. Deze koppeling wordt vervolgens gebruikt om te bepalen welke relatie(s) van een cliënt het betrefffende formulier dient in te vullen.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Legitimatie.
In het scherm kan in de kolom omschrijving een eigen lijst met soorten legitimatiedocumenten vastgelegd worden. De interne omschrijvingen dienen aan 1 van de GBA omschrijvingen (Gemeentelijke basisadministratie) gekoppeld te worden. De omschrijvingen die in de kolom ‘Omschrijving’ staan worden in het personaliascherm onder de LOV bij Legitimatienummer getoond.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Opleidingsniveau afgerond.
In dit scherm kunnen de coderingen worden ingevoerd voor afgeronde opleidingsniveaus. Het item opleidingsniveau afgerond is onderdeel van het scherm cliëntgegevens.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Opleidingsniveau niet afgerond.
In dit scherm kunt u de coderingen invoeren voor opleidingsniveau (nog) niet afgerond. Het item opleidingsniveau niet afgerond is onderdeel van het scherm cliëntgegevens.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Persoon.
In dit scherm worden de gegevens van personen opgeslagen die niet als (tijdelijke) cliënt, relatie, bezoeker of medewerker zijn geregistreerd.
Het invoeren van nieuwe persoonsgegevens gebeurt doorgaans niet in dit scherm, maar door de gebruikers in de reguliere invoerschermen, zoals bijvoorbeeld contactpersoon (gerelateerde tegel in de module 'Personalia') en registratie straathoekwerk. Alleen de naam en het geslacht zijn verplicht om in te vullen.
Deze gegevens zijn te exporteren naar MS Excel.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Schuldstatus.
In dit scherm kunt u de coderingen vastleggen voor schuldstatus. Het item schuldstatus komt voor in de module schulden, onderdeel van het elektronisch dossier.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Soort cliënt.
In dit scherm kunt u de coderingen invoeren voor het item soort cliënt. Hieronder wordt verstaan; de aanduiding van de relatie van de cliënt tot de primaire problematiek ten tijde van de inschrijving.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Soort dossier.
Het soort dossier dat gebruikt wordt in de module dossierregistratie fysiek.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Werkervaring.
In deze codetabel kunt u de coderingen vastleggen voor werkervaring. Hieronder verstaan wij het aantal jaren, dat de cliënt betaalde arbeid heeft verricht in de vijf jaar voorafgaande aan de inschrijving. Het item werkervaring is onderdeel van het scherm cliëntgegevens.
Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Cliënt - Woonsituatie.
In deze codetabel kunt u de coderingen vastleggen/toevoegen voor woonsituatie. Onder woonsituatie wordt verstaan: de aanduiding van de woonsituatie, ongeacht de tijdelijkheid daarvan. Het item woonsituatie is onderdeel van het scherm cliëntgegevens.
Bedrijfsregels en rollen