Deze feature is alleen nog beschikbaar op de staging omgeving en nog niet te gebruiken in de productieomgeving.
Bundels stellen een organisatie in staat om een selectie te maken van relevante content in de bibliotheek en zo de hulpverleners sneller relevante content te laten vinden die van te voren is gecureerd.
Bundels zijn bijvoorbeeld in te richten per zorgpad, zorgstatus (wachtlijst, in zorg, etc.), of een andere manier die past bij jouw organisatie. Je kunt daarnaast aangeven voor welke rollen deze bundels zullen verschijnen. Maak je geen gebruik van bundels, dan werkt de bibliotheek zoals je dit gewend bent.
Voor je aan de slag kunt
Om aan de slag te kunnen met bundels in de bibliotheek, dien je met jouw administrator account toegang te hebben tot de sysadmin van de omgeving en de juiste rechten te hebben. Je kunt dit controleren door in te loggen op het administrator account van de omgeving waar je aan de slag gaat en vervolgens de URL aan te passen naar https://[naam-omgeving].jouwomgeving.nl/sysadmin/. Je zult dan de volgende opties moeten zien:
Bundel aanmaken
- Als je ingelogd bent en de juiste rechten hebt kun je klikken op Bundels en vervolgens op toevoegen
- Vul de velden Titel, Type en Omschrijving in naar wens
- Je kunt een afbeelding toevoegen die je bij de bundel wenst te zien
- Geef aan voor welke rollen de bundels beschikbaar moeten zijn
- Je kunt aangeven of de bundel zichtbaar moet zijn of niet. Dit is vooral handig als je bundels vast wilt klaarzetten, maar nog niet zichtbaar wilt maken aan de voorkant, of wanneer een bundel niet meer van toepassing is.
- Als laatste voeg je apps toe die in de bundel zichtbaar moeten zijn
Overzicht
Nadat je één of meerdere bundels aangemaakt hebt, kun je in de sysadmin een overzicht zien van de bundels die aangemaakt zijn, je kunt hier snel en gemakkelijk zien hoe de bundels heten, welk type het is, voor wie ze beschikbaar zijn en of ze zichtbaar zijn.
Mocht je aanpassingen willen doen aan een bundel of deze willen verwijderen, kun je deze openen de wijzigingen doen en opslaan, of helemaal verwijderen mocht je dit willen.
Bibliotheek
Als de bundels naar wens zijn ingesteld en op zichtbaar staan, kun je deze bekijken in de bibliotheek, als je een hulpmiddel gaat toevoegen via het dashboard van de cliënt en als je een hulpmiddel gaat toevoegen aan een werkplan van een cliënt. Je krijgt hier standaard eerst de bundels te zien. Hieronder het voorbeeld van bovenstaande instellingen:
Bij het aanklikken van een bundel kun je vervolgens zoeken en filteren op de programma's en hulpmiddelen in de bundel. Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren kun je terug gaan met de pijl links bovenaan en een andere bundel selecteren. Je kunt ook op de knop 'Bekijk alle hulpmiddelen' klikken en opnieuw zoeken.