Live-chat vanuit een Programma

Live-chat vanuit een Programma

Via 'live-chat' kan je als zorgprofessional op een methodische wijze chatten met cliënten terwijl zij ook online zijn. De live-chat  bouwsteen kan door een maker van een eHealth programma toegevoegd worden op een pagina uit zo'n programma. Vanaf die plek kan er dan een live-chat gestart worden door de zorgprofessional. Achteraf wordt het totale chatgesprek opgeslagen in een chatafschrift die vervolgens gemakkelijk (als bijlage) in een dossier geplaatst kan worden.

Hoe het werkt

De (zorg)professional start de chatsessie op de pagina van een programma waar de live-chat bouwsteen aanwezig is. Zodra een chatsessie geopend is, ontvangt de client een melding met een link naar de chatsessie. Een cliënt klikt op deze melding en kan vervolgens toetreden tot de sessie.

In het chatvenster zie je wie de deelnemers zijn. Gebruikers kunnen berichten typen via een invulveld. Aan berichten kunnen optioneel emoji’s toegevoegd worden. Daarnaast kunnen gebruikers van elkaar zien of iemand ‘aan het typen’ is. Met behulp van visuele elementen wordt gecommuniceerd van wie een bericht is en of het bericht gelezen is door de ontvanger.

Zodra de chatsessie afgerond is, kan de chatsessie gesloten worden. Dit kan alleen gedaan worden door de zorgprofessional. Zodra de sessie gesloten wordt, krijgt de client een (real-time) melding. Eenmaal gesloten, kan er niet meer gereageerd worden door deelnemers. Een chatsessie kan nooit opnieuw geopend worden.

Chatafschrift

Van elke chatsessie wordt automatisch een chatafschrift gegenereerd, waarin de hele historie terug te lezen is door de deelnemers. De hulpvrager kan het afschrift gebruiken als dossiervorming en de client kan het afschrift bijvoorbeeld meenemen naar de huisarts.

Bij het starten van een nieuwe chatsessie herhalen bovenstaande stappen zich. Elke sessie wordt begonnen met een ‘schone lei’. In de nieuwe sessie heb je geen inzicht meer in wat er de vorige sessie gezegd is. Dit kun je alleen terugvinden in het afschrift van die sessie.
    • Related Articles

    • Chat

      Via de Chat module kun je binnen Jouw Omgeving veilig chatten. De chat kan op elk type apparaat gebruikt worden en is op elke plek binnen het platform gemakkelijk te openen en sluiten, ook vanuit de Jouw Omgeving app. De chat kan op twee ...
    • Contact via Chat

      Chat is een vorm van direct contact. Dat wil zeggen dat alle personen op hetzelfde moment achter hun computer zitten en er ‘live’ online contact met elkaar is. Dit contact lijkt, naast beeldbellen, het meest op face-to-face contact. Veel van de ...
    • Programma's (Behandelmodules)

      Hoe zet je een programma klaar? Programma's inzetten voor een cliënt Navigeer naar het dashboard van de cliënt en klik op de 'Voeg hulpmiddel toe' tegel. Filter de bieb eventueel bij Type op 'Programma' om de gewenste module te vinden óf vul in de ...
    • Overzicht (behandel)programma's inzage, bewerkingsrechten en klaarzetten

      Jouw Omgeving biedt een breed scala aan (geprotocolleerde) (behandel)programma's en psycho-educatie programma's aan. Als gevolg van verschillende werking en het niveau van betrokkenheid van het netwerk, moeten deze op verschillende manier worden ...
    • Een veilig gevoel dankzij het Personenoverzicht

      Het feit dat je cliënt in Jouw Omgeving precies kan zien wie er gekoppeld is aan hun zorg en wat de rol van deze personen daarin is, geeft een veilig gevoel. Dat je cliënt zelf bepaalt welke personen bepaalde onderdelen van hun ondersteuning mogen ...