Om een medewerker hersteld te melden, kunnen de volgende stappen gevolgd worden.
Stap 1: Klik in het tabblad ziektedossier op de openstaande ziekmelding
Stap 2: klik op + herstel toevoegen . Er ontstaat een extra regel in de herstelgeschiedenis met een blauw kader om het percentage. Hier kan de datum, de tijd en het herstelpercentage ingevoerd worden. Er kan bij een herstelmelding geen datum in de toekomst ingevoerd worden tenzij dit is ingesteld door de organisatie.
Een verwachte hersteldatum kan wel in de toekomst liggen.
Het systeem vult dan automatisch het aantal uren in op basis van het contract.
Als er uren ingevoerd worden past het systeem automatisch het percentage aan.
Let er op dat dit de verwachte hersteldatum is en dus niet de daadwerkelijke (gedeeltelijk) hersteldatum!
Stap 4: indien de medewerker 100 % hersteld is, kan dit op twee manieren worden ingevoerd:
Klik achter verwacht herstel op het potloodje
Zet het vinkje uit bij verwacht
Pas eventueel de datum aan
Klik op het vinkje om op te slaan
of
Klik op + Herstel toevoegen
Voer een herstelmelding met 100% in
klik op het vinkje om op te slaan
Dit kan alleen als de verwachte hersteldatum in het verleden ligt, tenzij anders is ingesteld.
Een klant kan in de instelling aangeven of zij gebruik willen maken van de mogelijkheid om herstel in de toekomst in te voeren.
Via de instellingen / systeeminstellingen / basisinstelling kan een klant dit zelf aangeven.
Met deze instelling is het mogelijk om een herstel in te voeren met een datum in de toekomst.
Bij de ziekmelding, neem hiervoor de regel waarin het 100% verwachte herstel staat.
Als er een verwacht herstel en een definitief herstel samen ingevoerd wordt, dan komt er een foutmelding, omdat dit elkaar tegenspreekt.