Hoofdaannemerschap en inrichting

Hoofdaannemerschap en inrichting

Hoofdaannemerschap

Inlezen/importeren van een bestand in USER: 

Verwerken van het bestand


Het bestand wordt verwerkt

 

Uitkomst:

Omschrijving:

Succesvol

Aantal succesvol ingelezen records uit het bestand. Er is geen actie meer nodig op deze records.

 

Niet succesvol  

Aantal niet-succesvol ingelezen records uit het bestand. Er is actie nodig op deze records.

Door op het 'oog'-icoon te klikken kunnen de fouten worden bekeken. Deze meeste foutmeldingen zijn dezelfde als die in USER worden gegeven. Dit betreft meestal foutieve inrichting.

- Alle succesvolle records worden altijd verwerkt

- Bij foutieve inrichting in het doelsysteem moeten de niet succesvolle records na correctie opnieuw ingelezen worden. Het aanleverbestand kan meerdere keren ingelezen worden.

- Bij correcte inrichting in het doelsysteem moeten de niet succesvolle records in het bronsysteem gecorrigeerd worden. Het aanleverbestand mag niet handmatig worden bewerkt.


* voorbeeld van een foutmelding


Inrichten Hoofdaannemerschap

Informatie voor applicatiebeheer.
Voorbeeld bestandsdefinitie:

Kolomnr.

Veld

Formaat

Verplicht

Opmerking

Converteren

 

 

 

 

 

mogelijk/nodig

 

Identifiers

 

 

 

 

1

Afzender

Varchar2

Ja

Uniek afzendernummer/naam, deze naam dient exact overeen te komen met het veld "Afzender" onder de tegel Basis.

Ja

2

PeriodeVanaf

Date

Ja

Aanleverperiode + tijd (vb. 2018-01-01 00:00:00.000)

 

3

PeriodeTm

Date

Ja

Aanleverperiode + tijd (vb. 2018-01-31 00:00:00.000)

- In het export-bestand is de tijd ook meegenomen:

(vb. 2018-01-31 23:59:59.000)

 

 

Gegevens

 

 

 

 

 

Afspraak

SUB

 

 

 

4

StamNummer

Number

Ja

Uniek nummer (per afspraak)

 

5

AfspraakType

Varchar2

Ja

Indien verblijf, dient hier de waarde ‘VD’ gevuld te worden

Ja

6

Activiteit

Alphanumeric

Nee

Verplicht bij afspraak

Ja

7

Verrichting

Varchar2

Nee

Verplicht bij verblijf

Ja

8

AfspraakVanaf

Date

Ja

+ tijd (vb. 2018-01-01 00:00:00.000)

 

9

AfspraakTm

Date

Ja

+ tijd (vb. 2018-01-31 00:00:00.000)

 

10

Onderwerp

Varchar2(4000)

Nee

Tekst met speciale tekens moeten in het aanleverbestand tussen quotes ("") worden gezet.

 

 

Cliënt

SUB

 

 

 

11

ClientNummer

Number

Nee

Verplichting: Of clientnr of BSN

Ja

12

Bsn

Number(9)

Nee

Verplichting: Of clientnr of BSN

 

13

Skn

Number

Nee

Strafrechtketennummer

 

14

ClientVanaf

Date

Nee

+ tijd (vb. 2018-01-13 11:30:00.000)

 

15

ClientTm

Date

Nee

+ tijd (vb. 2018-01-13 12:30:00.000)

 

16

ContactSoort

Alphanumeric

Nee

Soort contact

Ja

17

ContactStatus

Alphanumeric

Alleen bij afspraken

Aanwezigheid cliënt

Ja

 

Medewerker

SUB

 

 

 

18

MedewerkerNr
(of naam)

Alphanumeric

Alleen bij afspraken

Applicatienummer/gebruikersnaam (in USER ingericht in Onderhoud Medewerkers, tabblad Applicatie)

Ja

19

MedewerkerVanaf

Date

Nee

+ tijd (vb. 2018-01-13 11:30:00.000)

 

20

MedewerkerTm

Date

Nee

+ tijd (vb. 2018-01-13 12:30:00.000)

 

21

IndirecteTijdVoor

Number

Nee

Aantal in minuten

 

22

IndirecteTijdNa

Number

Nee

Aantal in minuten

 

23

ReistijdVoor

Number

Nee

Aantal in minuten

 

24

ReistijdNa

Number

Nee

Aantal in minuten

 

 

Diversen

SUB

 

 

 

25

GroepsGrootte

Number

Nee

Gebaseerd op aanwezige cliënten

 

Inrichting in USER:

Scherm/module:

Omschrijving:

1. Onderhoud instantie

Hier moet de externe instantie worden ingevoerd

Bij onderaannemerschap moeten er bij de eigen instantie (instantie-codes) een of meerdere AGB-code(s) voor de onderaannemer worden vastgelegd. In het zorgtraject van de cliënt wordt deze aan het traject van de onderaannemer gekoppeld in het tabblad 'Financiering'. 

2. Onderhoud applicatie

Er moet een applicatie bestaan. Hier worden de medewerkers van de externe instantie aan gekoppeld.

3. Onderhoud medewerkers

Hier moeten de externe medewerkers worden ingevoerd met een dienstverband bij de ingevoerde externe instantie. Deze medewerkers worden gekoppeld aan de applicatie. Het applicatienummer/gebruikersnaam moet overeen komen met het nummer uit het aanleverbestand.

4. Onderhoud afdeling en onderhoud afdeling/groep

Er moet een afdeling/groep beschikbaar zijn die gekoppeld gaat worden in de basisinrichting (Externe productie - module 'Basis').

5. Onderhoud behandelprogramma

Er moet een externe behandeling bestaan die aan de client gekoppeld kan worden en geldig is op alle benodigde terreinen (trajecten, activiteiten etc.)

6. Module 'Basis inkomend'

Te vinden onder 'Functioneel beheer --> Hoofd- en onderaannemersschap --> Basis inkomend'.

Afzender: Afzender uit bestand
Applicatie: Applicatie uit stap 2
Instantie: Instantie uit stap 1
Afdeling: Afdeling uit stap 4
Groep: Groep uit stap 4

Berekening door:  Keuze uit 'USER' of 'Extern'. Wordt de bestede tijd in de afspraak door de hoofdaannemer (USER) of de onderaannemer (extern) berekend? (vb. de tijdsverdeling in een groepsafspraak met meerdere medewerkers)

Gebruik client applicatie / gebruik medewerker applicatie: aanvinken indien van toepassing. Betreft tabblad 'Applicatie' bij Onderhoud medewerker en/of Personalia - koppeling met andere applicaties (beide in te richten via USER Forms). 

7. Module 'Kruistabel inkomend'

Te vinden onder 'Functioneel beheer --> Hoofd- en onderaannemersschap --> Kruistabel inkomend'.

Kies hier eerst de applicatie uit stap 2.

De soorten activiteit, afspraaktype, contactsoort, contactstatus en verrichting worden adhv het bestand ingericht.

Invoeren is optioneel, indien een soort geen kruisrecords bevat worden de waarden uit het importbestand gebruikt. Dit is per soort van toepassing. 

8. Kruistabel 'Activiteit'

Hier wordt de activiteit uit het aanleverbestand vertaald naar de interne activiteit:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): ACTIVITEIT
In waarde: waarde uit kolom 6  (activiteit) uit het aanleverbestand
Uit waarde: de titel(nummer) van de interne activiteit 

9. Kruistabel 'Afspraaktype'

Hier wordt het afspraaktype uit het aanleverbestand vertaald naar het interne afspraaktype:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): AFSPRAAKTYPE
In waarde: waarde uit kolom 6 (type) uit het aanleverbestand
Uit waarde: de titel(code) van het interne afspraaktype (bv. C) 

10. Kruistabel 'Contactsoort'

Hier wordt contactsoort uit het aanleverbestand vertaald naar de interne contactsoort:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): CONTACTSOORT
In waarde: waarde uit kolom 15 (contactsoort) uit het aanleverbestand
Uit waarde: de titel(code) van de interne contactsoort (bv. 1) 

11. Kruistabel 'Contactstatus'

Hier wordt de contactstatus uit het aanleverbestand vertaald naar de interne contactstatus:

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): CONTACTSTATUS
In waarde: waarde uit kolom 16 (contactstatus) uit het aanleverbestand
Uit waarde: de titel(nummer) van de interne contactstatus (Dit moet altijd met het nummer van de uit-waarde status ‘extern productie’ gevuld worden (onderhoud contactstatus) 

12. Kruistabel 'Verrichting'

Hier wordt de verrichting uit het aanleverbestand vertaald naar de interne verrichting (verblijf):

Applicatie: voorgevuld met applicatie uit stap 2
Soort: keuze maken (of voorgevuld met): VERRICHTING
In waarde: waarde uit kolom 7  (verrichting) uit het aanleverbestand
Uit waarde: de titel(nummer) van de interne verrichting 

Cliënten die in aanmerking komen uit de onderaannemerschap dienen in USER, bij voorkeur herkenbaar aan de BSN of herkenbaar aan de gekoppelde applicatie, te bestaan.
Deze cliënten moeten een externe behandeling hebben met een correcte aanmelddatum.
In USER Forms wordt de externe behandeling aan 'N.V.T.' gekoppeld en in USER Alta aan 'externe instantie'.

USER Forms

USER Alta

Bedrijfsregels
  1. Het aanleverbestand moet van het type CSV of XML zijn.
  2. Het aanleverbestand komt uit het bronsysteem en mag niet handmatig worden aangepast. Correcties dienen altijd in het bronsysteem te worden doorgevoerd.
  3. Als een bepaalde soort in de kruistabel is ingericht en een bronwaarde uit het aanleverbestand identiek is aan de interne waarde (doelwaarde) dan moet het ook worden ingevoerd in de kruistabel.
  4. Het opnieuw inlezen van een (periodiek) aanleverbestand overschrijft de invoer uit een vorig (periodiek) aanleverbestand. Als een afspraak gewijzigd/verwijderd werd tussen twee aanleveringen wordt de waarde uit het nieuw ingelezen bestand gebruikt. Een verwijderde afspraak zal dus ook weer verwijderd worden uit USER.
  5. De geldigheid van een behandeling wordt bepaald a.d.h.v. de aanmelddatum
  6. Als één van de waarden uit een 'groep' niet herkend wordt dan wordt de hele groep niet ingelezen.

    • Related Articles

    • Inrichting

      Inrichting Via het dashboard inrichting, tegel 'Behandeling/Traject' en vervolgens 'Beheer plannen module' is de inrichtingsmodule voor de plannenmodule te openen. In de module wordt gewerkt met versiebeheer. De versie die het laatst definitief is ...
    • Voorbereiding en inrichting

      Voorbereiding en inrichting De volgende stappen dienen te worden uitgevoerd alvorens gebruik kan worden gemaakt van het FZ berichtenverkeer: Zorgaanbieder dient zich aan te melden bij Vecozo voor de Dienst Plaatsing en Uitvoering FZ voor zowel test- ...
    • Onderaannemerschap en inrichting

      Onderaannemerschap Exporteren en verwerken van een bestand vanuit USER: Scherm/module: Omschrijving: Trajecttype Het aan te leveren trajecttype (Alle trajecttypes met financieringstype 'Onderaannemer' en gekoppelde instantie. Dit is in te richten in ...
    • Rapport inrichting

      Rapport inrichting Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Rapporten en Analytics - Rapport inrichting. In de module Rapport Inrichting wordt de inrichting van rapporten vastgelegd. Deze kunnen worden gekoppeld aan modules. Alle ...
    • Zorgproces inrichting

      Zorgproces inrichting Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Behandeling/traject - Zorgproces inrichting. In de module 'Zorgprocessen' worden de zorgprocessen met de uit te voeren acties vastgelegd. De inhoud van het zorgproces kan ...