Automatisch import van SDB-HR naar het SDB Leerplatform
Als je organisatie gebruikt maakt van onze SDB-HR applicatie is het mogelijk om geautomatiseerd gegevens op te halen en deze automatisch te importeren naar het SDB Leerplatform. Via een WebAPI van SDB Groep is het mogelijk om in dit in te richten. Gegevens die worden opgehaald vanuit SDB HR richting het SDB Leerplatform is onder andere:
- Afdelingen en functies (organisatiestructuur)
- Gebruikersgegevens (voor- achternaam, personeelsnummer etc.)
- Afdeling en/of functie gebruikers
- Dienstverband gebruikers (actief / gedeactiveerde gebruiker)
Als vervolgens de koppeling is ingericht wordt er bij elke wijziging in de SDB-HR applicatie een synchronisatie uitgevoerd richting het SDB Leerplatform. Synchronisatie gebeurd bij elke wijziging in het SDB- HR systeem. Als er nog geen gebruiker in het SDB Leerplatform bestaat zal deze automatisch aangemaakt worden in de applicatie. Als een dienstverband van een gebruiker beëindigd wordt zal de gebruiker in het SDB Leerplatform gedeactiveerd worden.
Voor meer informatie voor het inrichten van de automatische import functionaliteit vanuit SDB-HR neem dan contact op met je consultant
Weergaves SDB-HR versus SDB Leerplatform
In SDB- HR word normaliter een organisatie structuur gemaakt. Hieronder een voorbeeld vanuit SDB- HR en het SDB Leerplatform.
Deze organisatiestructuur wordt via de automatische import overgenomen in het SDB Leerplatform.
In de organisatie structuur worden in het SDB Leerplatform de gebruikers gekoppeld aan de afdeling en functie combinatie.
Medewerkers als manager importeren vanuit SDB HR
Het komt regelmatig voor dat iemand doorgroeit tot de functie van teamleider (manager in het SDB Leerplatform). Als teamleider heb je recht op extra functionaliteiten in het SDB Leerplatform.
Welke functionaliteiten je nog meer kunt gebruiken als manager, navigeer naar deze supportpagina voor meer informatie over starten in het SDB Leerplatform als manager.
Als men de functie van diens de betreffende collega wijzigt in SDB-HR, wordt deze wijziging automatisch doorgevoerd in het SDB Leerplatform, mits de instellingen hiervoor goed staan ingericht. Het inrichten van deze instellingen doe je in SDB HR en dit kan als volgt:
- Selecteer in het hoofdmenu 'HR' en vervolgens op 'Accorderingsfuncties'
- Je kiest bij de functieomschrijving van 'teamleider voor 'bewerken'
- Zet het vinkje aan in de kolom 'Is leidinggevende'
- Klik op 'Opslaan'
Let op! Het is slechts bij één functie mogelijk om het vinkje 'verbinden aan API' aan te zetten. Bij het opslaan van een 'twee vinkje', wordt het 'eerste vinkje' automatisch uitgezet.