Gebruikers (automatisch) importeren vanuit SDB-HR

Gebruikers (automatisch) importeren vanuit SDB-HR

Automatisch import van SDB-HR naar het SDB Leerplatform
Als je organisatie gebruikt maakt van onze SDB-HR applicatie is het mogelijk om geautomatiseerd gegevens op te halen en deze automatisch te importeren naar het SDB Leerplatform. Via een WebAPI van SDB Groep is het mogelijk om in dit in te richten. Gegevens die worden opgehaald vanuit SDB HR richting het SDB Leerplatform is onder andere: 

  1. Afdelingen en functies (organisatiestructuur) 
  2. Gebruikersgegevens (voor- achternaam, personeelsnummer etc.) 
  3. Afdeling en/of functie gebruikers
  4. Dienstverband gebruikers (actief / gedeactiveerde gebruiker)
Als vervolgens de koppeling is ingericht wordt er bij elke wijziging in de SDB-HR applicatie een synchronisatie uitgevoerd richting het SDB Leerplatform. Synchronisatie gebeurd bij elke wijziging in het SDB- HR systeem. Als er nog geen gebruiker in het SDB Leerplatform bestaat zal deze automatisch aangemaakt worden in de applicatie. Als een dienstverband van een gebruiker beëindigd wordt zal de gebruiker in het SDB Leerplatform gedeactiveerd worden. 

Alert
Voor meer informatie voor het inrichten van de automatische import functionaliteit vanuit SDB-HR neem dan contact op met je consultant 

Weergaves SDB-HR versus SDB Leerplatform

In SDB- HR word normaliter een organisatie structuur gemaakt. Hieronder een voorbeeld vanuit SDB- HR en het SDB Leerplatform.


Deze organisatiestructuur wordt via de automatische import overgenomen in het SDB Leerplatform. 


In de organisatie structuur worden in het SDB Leerplatform de gebruikers gekoppeld aan de afdeling en functie combinatie.


Medewerkers als manager importeren vanuit SDB HR
Het komt regelmatig voor dat iemand doorgroeit tot de functie van teamleider (manager in het SDB Leerplatform). Als teamleider heb je recht op extra functionaliteiten in het SDB Leerplatform.

Idea
 Welke functionaliteiten je nog meer kunt gebruiken als manager, navigeer naar deze supportpagina voor meer informatie over starten in het SDB Leerplatform als manager.

Als men de functie van diens de betreffende collega wijzigt in SDB-HR, wordt deze wijziging automatisch doorgevoerd in het SDB Leerplatform, mits de instellingen hiervoor goed staan ingericht. Het inrichten van deze instellingen doe je in SDB HR en dit kan als volgt:
  1. Selecteer in het hoofdmenu 'HR' en vervolgens op 'Accorderingsfuncties'
  2. Je kiest bij de functieomschrijving van 'teamleider voor 'bewerken'
  3. Zet het vinkje aan in de kolom 'Is leidinggevende'


  4. Klik op 'Opslaan'
Alert
Let op! Het is slechts bij één functie mogelijk om het vinkje 'verbinden aan API' aan te zetten. Bij het opslaan van een 'twee vinkje', wordt het 'eerste vinkje' automatisch uitgezet.


    • Related Articles

    • Gebruikers automatisch koppelen aan producten op basis van 'presets'

      Gebruikers automatisch koppelen op basis van 'presets' In het gebruikersbeheer van de werk- & leervormen zijn veel mogelijkheden voor het geautomatiseerd koppelen van gebruikers. Experts kunnen zogenoemde 'presets' aanmaken waarin zij gebruikers ...
    • Gebruikers toevoegen

      Opties gebruikers toevoegen Het is op 2 manieren mogelijk om gebruikers toe te voegen aan de werk- & leervormen, namelijk: Het automatisch toevoegen van gebruikers via een synchronisatie. Het handmatig handmatig toevoegen van gebruikers. Automatisch ...
    • SCORM module importeren

      Belangrijk: Deze functionaliteit betreft het publiceren van nieuwe SCORM-modules als Catalogus-items. Het vervangen van bestaande Catalogus-items is op dit moment niet mogelijk. Tevens zijn eerder geüploade SCORM-modules via SDB Groep (voor de ...
    • Starten in het SDB Leerplatform als beheerder of manager

      Introductie In de onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het hoofdmenu van het SDB Leerplatform vormgegeven wordt: Het hoofdmenu van het SDB Leerplatform Dashboard SDB Leerplatform Na het inloggen kom je meteen in het dashboard terecht. In het ...
    • Mijn leertraject - Gebruikers koppelen

      Binnen de eerste stap ga je naar 'beheer' bij 'Mijn Leertraject' en kies je voor 'item toevoegen'. Je maakt een nieuw template aan. Bijvoorbeeld de nieuwe template 'Wondverzorging', 'zwachtelen' of 'communicatie'. Zodra je een nieuw item toevoegt, ...