Het kunnen registreren van meerdere verrichtingen bij een afspraak in USER is (in eerste instantie) ontwikkeld voor het ondersteunen van audiologische zorg. Kenmerk van de audiologische zorg is dat er meerdere verrichtingen (lees activiteiten) per afspraak worden uitgevoerd. De afspraak zelf wordt gezien als gereserveerde tijd voor de medewerker en de cliënt. Audiologische zorg bestaat voornamelijk uit het uitvoeren van onderzoeken. Daarbij is op voorhand in grote lijnen duidelijk welke onderzoeken er uitgevoerd worden (op basis van de aanmeldklachten), maar kan tijdens de afspraak nog bepaald worden dat andere onderzoeken nodig zijn om de juiste diagnose te stellen. Kenmerkend is dus:
Voor de afleiding voor declaratie van de geleverde zorg is de normtijd van de verrichting van belang (en dus niet de duur van de afspraak zelf). In USER is op activiteitniveau aan te geven dat ze van het type 'Audiologische verrichting' zijn. Bij een afspraak met een activiteit van dit type kan op cliëntniveau een scherm worden geopend, via dit scherm kunnen één of meerdere verrichtingen worden vastgelegd bij de afspraak.
Bij de activiteit kunnen ook sub-activiteiten worden ingericht. De sub-activiteiten die gekoppeld zijn aan de activiteit van de afspraak, kunnen via dit scherm worden vastgelegd. Via het loopje opent een multi-lov:
Via de multi-lov kunnen één of meerdere verrichtingen in één keer geselecteerd worden. Na opslaan worden de vastgelegde verrichtingen in het scherm getoond:
Via het prullenbak-icoontje kunnen de verrichtingen verwijderd worden. In de planner is ook te zien of en hoeveel verrichtingen zijn vastgelegd:
Bij het icoontje (ook bekend van de medische handelingen) staat het aantal verrichtingen weergegeven.
Vastleggen meerdere verrichtingen via agenda overzicht
Het scherm om meerdere verrichtingen vast te kunnen leggen is ook via het agenda overzicht te openen. Klik hiervoor met de rechtermuisknop op de afspraak:
Hetzelfde scherm opent, via deze weg is de afspraak ook gelijk te registreren via de knop 'Opslaan en registreren':
Bedrijfsregels
Een audiologische verrichting kan per cliënt per dag maar één keer geregistreerd worden.
Deze functionaliteit is alleen beschikbaar bij afspraken (contacten) waarbij sprake is van direct cliëntgebonden tijd.