Webbrowser opnieuw instellen / resetten
Let op: probeer bij problemen om eerst de webbrowsergegevens / cookies te verwijderen. Indien het geen oplossing biedt leest dan onderstaande instructies. Sommige problemen die zich op het SDB Leerplatform voordoen, worden veroorzaakt door (verborgen) instellingen van de webbrowser. Als er nieuwe updates vanuit de webbrowser worden uitgerold kunnen deze instellingen ongemerkt wijzigen.
Gelukkig zijn veel instellingen zelf aan te passen (door de eigenaar van de computer of beheerder van de organisatie), maar het komt voor dat instellingen die zijn toegevoegd in een update van de webbrowser nog niet door de gebruiker zelf aangepast kunnen worden. Vaak wordt dit in een toekomstige update van de webbrowser wel mogelijk maar in de tussentijd kan dit zorgen dat bepaalde functionaliteiten van het SDB Leerplatform niet (goed) werken. Helaas hebben wij hier als ontwikkelaars van het SDB Leerplatform geen invloed op.
In deze specifieke gevallen zal het verwijderen van webbrowsergegevens / cookies niet werken en is de enige optie om de gehele webbrowser opnieuw in te stellen.
Met die stap worden de instellingen van de webbrowser opnieuw ingesteld, maar persoonlijke voorkeuren (zoals bijvoorbeeld geïnstalleerde plug-ins) worden uitgeschakeld of verwijderd. Favorieten en opgeslagen wachtwoorden blijven behouden.
Webbrowser opnieuw instellen / resetten via de computer
Google Chrome
Klik op de 3 puntjes rechtsboven
Klik op 'Instellingen'
Klik in het linker menu op 'Instellingen resetten'
Klik op de knop 'Instellingen terugzetten naar de oorspronkelijke standaardwaarden'
Klik in het venster op 'Instellingen resetten'
Start de webbrowser opnieuw op en log opnieuw in
Klik hier het artikel van Google Chrome voor meer instructies.
Microsoft Edge
Klik op de 3 puntjes rechtsboven
Klik op 'Instellingen'
Klik in het linker menu op 'Instellingen opnieuw instellen'
Klik op de knop 'Instellingen terugzetten op de standaardwaarden'
Klik in het venster op 'Opnieuw instellen'
Start de webbrowser opnieuw op en log opnieuw in
Klik hier het artikel van Microsoft Edge voor meer instructies.
FireFox
Klik op de 3 streepjes rechtsboven
Klik op 'Help'
Klik op 'Meer probleemoplossingsinformatie'
Klik op 'FireFox opfrissen...'
Klik in het venster op 'FireFox opfrissen'
Start de webbrowser opnieuw op en log opnieuw in
Klik hier het artikel van FireFox voor meer instructies.
Safari
In Safari is het niet mogelijk om de webbrowser eenvoudig opnieuw in te stellen.
Related Articles
E-learning resetten
Belangrijk: niet iedere organisatie staat het toe om als cursist een e-learning te resetten. Deze instelling kan alleen door de beheerder van de organisatie in- of uitgeschakeld worden. Als medewerker kun je een e-learning resetten als je deze voor ...
Rechten globaal / e-learning niveau resetten van e-learning
Er zijn verschillende instelmogelijkheden om een medewerker wel/geen toestemming te geven om zelf een e-learning te resetten. Dit kan op globaal niveau ingesteld worden of per e-learning. Hoe kan een medewerker de e-learning resetten ...
Persoonlijke ambitie instellen
Hoe stel ik mijn persoonlijke ambitie in? Ga naar werk- en leervormen. Kies voor de leer- en ontwikkelscan. Klik onderaan het startscherm in het actuele meetmoment op de knop ‘Bekijk resultaat’. In elke thema-balk zie je jouw huidige gemiddelde score ...
Profielfoto instellen of wijzigen
Profielfoto instellen of wijzigen Het is in het leerplatform mogelijk om een profielfoto in te stellen. Ga hiervoor naar portfolio> profiel en klik rechtsonderin op de plusknop en kies voor, wijzig profiel: Voeg onder bestanden toevoegen je foto toe: ...
Het (de)activeren, resetten of verwijderen van e-learnings
Het activeren en/of deactiveren van een e-learning Je kunt als beheerder e-learning pakketten activeren en/of deactiveren, pakketten resetten of verwijderen. In de catalogus, te vinden via het hoofdmenu bovenin het scherm. Selecteer het + icoontje ...