Agenda default instellingen

Agenda default instellingen

Agenda default instellingen

Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Agenda -  Agenda default instellingen.
In deze schermen is het mogelijk om alle default-waarden van de agenda te beheren.

Default instellingen

Nr

Veldnaam/Knop

Omschrijving

Technische Details

1

Aantal minuten blokken

Voer het aantal minuten in voor de tijd die in de agenda bij de medewerker wordt geblokt.

Is van toepassing bij een afspraak waar de status van de cliënt(en) is:

niet verschenen

te laat afgemeld

Teksteditor

 

Aantal minuten blokken

Waarde voor het te blokken aantal minuten

Invoerveld
Numeriek
2 posities
Verplicht
Default = 0

2

Groepsagenda plannen vóór:

Voer het aantal dagen in waarvoor afspraken in de toekomst vanaf de systeemdatum mogen worden gepland via de job ‘aanmaken groepscontacten’

Teksteditor

 

Groepsagenda plannen vóór:

Waarde voor het aantal dagen in de toekomst plannen

Invoerveld
Numeriek
4 posities
Verplicht
Default = 0

3

Tekstmutaties

Voer de waarde in voor het aantal dagen dat cliënt- en groepsteksten nog gewijzigd mogen worden na de registratiedatum van de afspraak

Teksteditor

 

Tekstmutaties

Waarde voor het aantal dagen voor tekstmutaties

Invoerveld
Numeriek
3 posities
Verplicht
Default = 30

4

Registratieniveau

Voer in op welk niveau de registratie van afspraken plaatsvindt. Afspraken waarbij meerdere medewerkers zijn betrokken kunnen in 1 keer worden geregistreerd of de afspraak wordt per medewerker geregistreerd

Dropdownmenu met 2 waarden:
Totale afspraak
Per medewerker

 

Registratieniveau

Kies een waarde uit het menu

Invoerveld
Alfanumeriek
20 posities
Verplicht
Default waarde: totale afspraak

5

Activiteit plannen evaluatie

De activiteit die wordt gehanteerd om in de planner (bij type afspraak vergadering/cliëntbespreking) de knop ‘uit te voeren evaluaties’ beschikbaar te maken

LOV (Omschrijving, Nummer)

Alleen activiteiten die zijn toegestaan bij type afspraak ‘vergadering’ worden getoond.

6

Tijdsregistratie activiteit opiaten

De activiteit die wordt gehanteerd in de planner bij type afspraak opiatenuitgifte. Deze activiteit wordt in de generieke conversietabel voor DBC/DBBC gekoppeld aan de uitwaarde act_3.2 farmacotherapie (voor het bepalen van de methadonuitgfite)

LOV (Omschrijving, Nummer)

Alleen activiteiten die zijn toegestaan bij type afspraak ‘opiatenuitgifte’ worden getoond.

7

Status cliënt

Voer de default waarde in voor de status van de cliënt bij afspraken

LOV (status, code)

8

Status cliënt beloning

Voer de default waarde in voor de status van de cliënt bij afspraken waarbij er sprake is van een beloningssysteem

LOV (status, code)

9

Status cliënt bij afspraken in verleden

Voer de default waarde in voor de status van de cliënt bij afspraken die in het verleden worden gepland

LOV (status, code)

10

Status cliënt bij afspraken in verleden (beloning)

Voer de default waarde in voor de status van de cliënt bij afspraken die in het verleden worden gepland waarbij er sprake is van een beloningssysteem.

LOV (status, code)

11

Afwijkende activiteit toestaan

Voer de waarde J in als een afwijkende activiteit bij een medewerker in de planner mag worden geregistreerd

 

 

Afwijkende activiteit toestaan

Geeft aan of deze functionaliteit gebruikt wordt. Mogelijke waarden J(a) – N(ee)

Invoerveld
Checkbox
Default N

12

Gebruik reserveringen

Voer de waarde J in als in de planner gebruik wordt gemaakt van de functionaliteit reserveringen (tabblad reservering zichtbaar)

 

 

Gebruik reserveringen

Geeft aan of deze functionaliteit gebruikt wordt. Mogelijke waarden J(a) – N(ee)

Invoerveld
Checkbox
Default N

13

Bezoekers in groep

Voer de waarde J in als het is toegestaan om in de planner bij het type afspraak Groepen cliënten toe te voegen zonder behandeling (bezoekers)

 

 

Bezoekers in groep

Geeft aan of deze functionaliteit gebruikt wordt. Mogelijke waarden J(a) – N(ee)

Invoerveld
Checkbox
Default N

14

Toon vraag m.b.t. locatie

Geeft de mogelijkheid om de vraag "Medewerker XXXXX werkt niet op deze locatie (XXXXX) op (XXXXX). Wilt u toch doorgaan?" uit te schakelen in de snelplanner.

Invoerveld
Checkbox
Default Y

15

Toon vraag m.b.t. afdeling/groep

Als gebruiker wil ik graag dat de melding in de agenda dat een medewerker niet werkt op en afdeling/groep kan worden uitgeschakeld middels een default agenda instelling.

Invoerveld
Checkbox
Default Y

16

Bezet en geen werktijden registreren

Dit veld verschijnt indien bij registratie niveau 'per medewerker' is ingesteld.

Mag een afspraak met een medewerker met contactstatus bezet en contactstatus geen werktijd geregistreerd worden? mogelijke waardes J(Bezet en geen werktijd mag geregistreerd), N(Nee), B(Alleen bezet mag geregistreerd, geen werktijd niet), W(Alleen geen werktijd).

Default waarde is 'J'

Invoerveld

 

 

17

Informatievragen tonen


Invoerveld
Checkbox
Default Y

18

Toon indirecte tijd

 

Invoerveld
Checkbox
Default N

19

Verrichting op cliëntniveau wijzigen

 

Invoerveld
Checkbox
Default Y

20

ZPM 'Planning = Realisatie'

Binnen het 'planning = realisatie' principe in ZPM  is het een verplichting dat afspraaktijden die minder dan 15 minuten afwijken t.o.v. de planning, niet aangepast mogen worden.

Door deze instelling te activeren is het mogelijk om een agenda-afspraak met een ZPM cliënt tot 15 minuten in de toekomst te registreren (in plaats van dat de tijd wordt afgekapt op systeemdatum/tijd). Voor de afspraaktype 'groep' hoeft deze waarde niet aangevinkt te zijn.

Op het moment dat er een ZPM client aanwezig is in de groep, kan de registratie maximaal in de toekomst plaatsvinden.

Voorbeeld:

Een client met ZPM financiering heeft een consult van 10:00 - 11:00 uur. Om 10:46 uur is het consult beeindigd en op dat tijdstip registreert de medewerker de afspraak.

Als deze default instelling aan staat, zal de afspraak voor de volledige looptijd (60 minuten) geregistreerd worden.

Indien de instelling niet aanstaat, zal de eindtijd van de afspraak worden aangepast naar 10:46 uur, zodat er 46 minuten geregistreerd wordt.

Invoerveld
Checkbox
Default N

Sjabloonteksten

Nr

Veldnaam/Knop

Omschrijving

Technische Details

15

Sjabloon contacttekst

Voer de sjabloontekst in die in het veld cliënttekst komt te staan bij type afspraken contact en systeemcontact

Teksteditor

 

Sjabloon contacttekst

Tekst die getoond wordt in het veld cliënttekst

Invoerveld
Alfanumeriek
2000 posities

16

Sjabloon groepstekst

Voer de sjabloontekst in die in het veld groepstekst komt te staan bij type afspraken contact en systeemcontact

Teksteditor

 

Sjabloon groepstekst

Tekst die getoond wordt in het veld groepstekst

Invoerveld
Alfanumeriek
2000 posities

17

Sjabloon indirect_test

Voer de sjabloontekst in die in het veld cliënttekst komt te staan bij type afspraken indirecte tijd

Teksteditor

 

Sjabloon indirect_tekst

Tekst die getoond wordt in het veld cliënttekst

Invoerveld
Alfanumeriek
2000 posities

 Herinneringen

Nr

Veldnaam/Knop

Omschrijving

Technische Details

18

Herinnering scherm

Voer de waarde J in als deze functionaliteit gebruikt wordt

 

 

Herinnering scherm

Geeft aan of deze functionaliteit gebruikt wordt. Mogelijke waarden J(a) – N(ee). Om de aanpassing door te voeren moet de gebruiker opnieuw inloggen

Invoerveld
Checkbox
Default N

19

Herinnering scherm interval

Stel met deze waarde (in milliseconden) in hoe vaak er gekeken wordt of er een herinnering in de database is

Teksteditor

 

Herinnering scherm interval

Waarde in milliseconden die bepaalt hoe vaak er gekeken wordt in de database naar herinneringen

Invoerveld
Numeriek

20

Soort waarschuwing

Geef de default waarde in voor het veld herinnering voor de medewerker bij de afspraken.

LOV (Omschrijving, Nummer). Tabel met vaste waarden:
scherm
e-mail
sms
geen waarschuwing

 

Soort waarschuwing (nummer)

Als de waarde uit de LOV (Button “soort waarschuwing”) wordt gekozen, wordt het nummer automatisch ingevuld.
Het nummer kan ook handmatig worden ingevoerd:
Selecteer het invoerveld.
Voer het juiste nummer in voor de desbetreffende soort waarschuwing.
Door het handmatig invoeren van een nummer kan de fout ontstaan:
Nummer (soort waarschuwing) bestaat niet.
Als gevolg van deze fout wordt de melding getoond (Melding 06)

Invoerveld;
Numeriek
2 posities
Niet verplicht
Geen default waarde

 

Soort waarschuwing (omschrijving)

Omschrijving van de soort waarschuwing.

Deze wordt automatisch gevuld bij het invoeren van het nummer

Toonveld;
Alfanumeriek
30 posities

21

Waarschuwen voor

Geef de default waarde in die moet worden gebruikt voor het veld ‘tijd’ bij afspraken voor de medewerker bij afspraken

LOV (omschrijving, nummer)

 

Waarschuwen voor (nummer)

Als de waarde uit de LOV (Button “waarschuwen voor”) wordt gekozen, wordt het nummer automatisch ingevuld.
Het nummer kan ook handmatig worden ingevoerd:
Selecteer het invoerveld.
Voer het juiste nummer in voor de desbetreffende soort waarschuwing.
Door het handmatig kiezen van een activiteit kan de fout ontstaan:
Nummer (soort waarschuwing) bestaat niet.
Als gevolg van deze fout wordt de melding getoond (Melding 07)

Invoerveld;
Numeriek
2 posities
Niet verplicht
Geen default waarde

 

Waarschuwen voor (omschrijving)

Omschrijving van de waarschuwingsperiode.
Deze wordt automatisch gevuld bij het invoeren van het nummer

Toonveld;
Alfanumeriek
30 posities

Rollen

Rollen:

Omschrijving:

AGENDA_DEF_INSTELLING

Geeft toegang tot de module agenda default instellingen met lees- en schrijfrechten.

AGENDA_DEF_INSTELLING_LEES

Geeft toegang tot de module agenda default instellingen met leesrechten.

    • Related Articles

    • Planner

      Planner De planner bestaat uit een aantal hoofdonderdelen, die afhankelijk van het type afspraak, zichtbaar zijn: Afspraak: o.a. informatie over het type afspraak, de activiteit en de afdeling/groep wordt hier vastgelegd. Cliënten: de cliënten die ...
    • Rapporteren en registreren

      Rapporteren Via de knop 'Rapporteren' in een afspraak of de rechtermuisknopoptie 'Rapporteer (en registreer)' vanuit het agendaoverzicht kan er rapportage worden geschreven bij elke cliënt of relatie die aanwezig is in de afspraak. Rapporteren is ...
    • Agendaoverzicht

      Agendaoverzicht Het is mogelijk om een agenda te openen van een medewerker, cliënt, faciliteit en/of een afdeling/groep. Ook is het mogelijk om meerdere agenda's van medewerkers, cliënten, faciliteiten en/of afdeling/groepen geopend te hebben. Deze ...
    • Default waarden

      Default waarden Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Organisatie - Default waarden. In dit scherm kunnen de default waarden voor velden worden ingevuld. De velden waarvoor default waarden kunnen worden vastgelegd zijn door de ...
    • Tips en tricks

      Agenda - Tips en tricks Het is mogelijk om een agenda te openen van een medewerker, cliënt, faciliteit en/of een afdeling/groep. Standaard staat deze op medewerker, via het pijltje kan dit gewijzigd worden. Meerdere agenda’s naast elkaar Het is ...