Bedrijfsmiddelen

Bedrijfsmiddelen

Bedrijfsmiddelen registratie

In SDB HR is het mogelijk gemaakt om bedrijfsmiddelen te registreren. Bij de term bedrijfsmiddelen kun je denken aan een telefoon, een tablet of bijvoorbeeld een kledingset.

Definiëren van een bedrijfsmiddelen  

Voordat bedrijfsmiddelen bij een medewerker geregistreerd kunnen worden, dienen deze te worden gedefinieerd in SDB Beheer.
Definiëren van een nieuw middel is mogelijk bij de menuoptie [ Stamtabellen -> Bedrijfsmiddelen ]. De bevoegdheid om bij het scherm te mogen draagt dezelfde naam.

Klik op "+ Nieuw" om een bedrijfsmiddel te definiëren. De code en omschrijving zijn verplicht. Begindatum en einddatum zijn optioneel, waarbij alleen een middel met een geldige datum bij een medewerker geregistreerd mag worden. Met andere woorden, als de einddatum verstreken is, kan het middel niet meer gekozen worden bij een medewerker.

Als een middel is opgeslagen, dan kan het worden opengevouwen door te klikken op ▶. Vervolgens tonen de eigenschappen 
van het bedrijfsmiddel. Standaard voegen wij de uitgiftedatum, verloopdatum en status als eigenschap toe. Daarnaast kunnen er door de organisatie extra eigenschappen aan het bedrijfsmiddel worden toegevoegd.


Eigenschappen van een bedrijfsmiddel 

Bij een eigenschap kan een omschrijving, verplichtheid en type worden ingesteld. De typeringen waaruit kan worden gekozen zijn: tekst, datum, bedrag, lijst. Het type bepaald op wat voor manier een eigenschap in HR gevuld kan worden. Zo krijgt een datum bijvoorbeeld een zogenaamde date picker en wordt er bij lijst een dropdown-menu getoond:

Bedrijfsmiddel eigenschap lijsten
De lijsten kunnen door de organisatie opgesteld worden. Dit is mogelijk bij de menu optie [ Stamtabellen -> Bedrijfsmiddel eigenschap lijsten ]. Ook hier geldt dat een lijst opengevouwen kan worden door op het  te klikken.

Bedrijfsmiddelen in het personeelsdossier
In het personeelsdossier is een nieuwe rubriek toegevoegd waar de bedrijfsmiddelen kunnen worden vastgelegd. De rubriek heet "Bedrijfsmiddelen" en kan beschikbaar worden gesteld met de volgende bevoegdheden:

[ HR | Mijn Inzicht | Bedrijfsmiddelen ]Mijn dossier (voor inzage medewerker)

[ Manager Functies | Personeelsdossier | Bedrijfsmiddelen ] Personeelsdossier (voor inzage/wijzigen manager)

[ Manager Functies | Personeelsdossier | Bedrijfsmiddelen verwijderen ] Geeft verwijderrecht voor middelen in het Personeelsdossier

Bedrijfsmiddel toevoegen in het personeelsdossier
Selecteer een medewerker en ga naar de rubriek Bedrijfsmiddelen. Kies het toe te voegen bedrijfsmiddel uit het dropdown menu en druk op "Nieuw bedrijfsmiddel". Vul de eigenschappen in en druk op opslaan.



Op deze manier kunnen de bedrijfsmiddelen geregistreerd worden.

Volledigheidscontrole bedrijfsmiddelen
Voor de mogelijkheid om een overzicht te genereren van bedrijfsmiddelen, is er een rapport toegevoegd aan volledigheidscontrole.


Het overzicht kan worden geactiveerd met de onderstaande bevoegdheid:
[ HR | Overzichten | Volledigheidscontrole | Bedrijfsmiddelen]

Bedrijfsmiddelen via templating
Het is mogelijk gemaakt om bedrijfsmiddelen in data templating op te nemen. Omdat de bedrijfsmiddelen organisatie specifiek zijn, wordt hierbij de volgende logica toegepast: {Bedrijfsmiddel Code_Bedrijfsmiddel Omschrijving_Eigenschap}.

Code_Bedrijfsmiddel = De code van het bedrijfsmiddel.
Omschrijving_Eigenschap = De omschrijving van de bedrijfsmiddel eigenschap

De hulpdocumentatie voor data templating is uitgebreid met het onderwerp bedrijfsmiddelen en daarin is onderstaand voorbeeld toegevoegd:

Er kan meer dan één van hetzelfde bedrijfsmiddel bij een medewerker worden geregistreerd. Daarom zal altijd het laatst toegevoegde bedrijfsmiddel in de templates worden gebruikt.

    • Related Articles

    • Inrichten contractverlenging en uitstroom

      In dit artikel wordt toegelicht hoe er met de procestypes contract verlenging en uitstroom kan worden omgegaan. Voorheen vielen alle wijzigingen op een bestaande medewerker onder het type Personeelsdossier, hier zijn nu subcategorieën aan toegevoegd. ...
    • Wat is het personeelsdossier?

      Wat is het personeelsdossier? Het personeelsdossier in SDB HR is een digitaal overzicht waarin alle belangrijke gegevens van medewerkers en vrijwilligers worden opgeslagen. Het bevat informatie over contracten, werktijden, salaris, opleidingen, ...
    • Accordatiestructuur inrichten

      Menu-optie: SDB*Beheer | HR | Accordatiestructuur Op dit scherm zie je het organogram zoals ingericht bij SDB*Beheer | Organisatie | Organisatiestructuur. Op het hoogste niveau wordt de klantnaam getoond zoals opgenomen in de klantgegevens. ...
    • Inrichten declaratieproces "Namens"

      In dit artikel wordt beschreven hoe er inrichting kan worden gemaakt om namens een medewerker/vrijwilliger te declareren. Bevoegdheid inrichten Om het mogelijk te maken namens een medewerker/vrijwilliger te kunnen declareren, dien je te beschikken ...
    • Notities

      Notities Bij medewerkers en vrijwilligers kan in het personeelsdossier een notitie worden toegevoegd. Het veld is prominent in het personeelsdossier aanwezig en kan gebruikt worden om hulpinformatie omtrent de medewerker snel in te zien. Het ...