Contactsoort

Contactsoort

Contactsoort

Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Agenda - Contactsoort.

In dit scherm kunt u per soort contact (bijv. face-to-face intern, face-to-face extern, schriftelijk, telefonisch) vastleggen of contacten van deze soort gedeclareerd mogen worden (declareren aanvinken), of deze binnen of buiten de instelling plaatsvinden (extern aanvinken) en of gespreksnotities verplicht zijn.

Veld

Omschrijving

Nummer

Het nummer van de contactsoort (maximale waarde is 99).

Omschrijving

De omschrijving van de contactsoort

Vanaf

De datum vanaf wanneer deze contactsoort geldig is

T/m

De datum tot en met wanneer deze contactsoort geldig is

Notitie verplicht

Indien aagevinkt, moet er tekst worden geschreven bij deze afspraak alvorens deze geregistreerd mag worden.

Extern

Indien aangevinkt is er sprake is van een externe afspraak, waardoor o.a. locatie is op te geven in de planner.

Reiskosten declarabel

Indien aangevinkt is er sprake van declarabele reiskosten bij dit soort afspraken. Zie ook de handleiding reiskostenvergoeding (in Forms).

Declareren

Kan ingesteld worden op 'Altijd', 'Afhankelijk van duur' en 'Nooit'. 'Altijd' geeft aan dat contactsoort wordt gedeclareerd, 'Nooit' dan wordt contactsoort nooit gedeclareerd, 'Afhankelijk van de duur' dan wordt de contactsoort pas gedeclareerd indien de minimale contactduur groter/of gelijk is aan de opgegeven waarde in het volgende veld.

Aantal minuten

De minimale duur van contact om contact te mogen declareren. Dit veld is alleen verplicht indien declareren de waarde 'Afhankelijk van de duur' heeft. Indien het veld Declareren de waarde 'Altijd' of 'Nooit' heeft en het veld 'Aantal minuten' niet wordt ingevuld dan krijgt dit veld the default waarde 15.

Toestaan in reistijd

Indien aangevinkt mogen deze afspraken in de reistijd van andere afspraken worden gepland.

Cliënt blokken

Indien deze op 'ja' staat, kan de cliënt in deze afspraak niet tegelijkertijd aan een andere afspraak deelnemen waar hij/zij aanwezig moet zijn.

Asynchrone zorg (ZPM)

Voor asynchrone digitale zorg geldt het volgende. De zorgaanbieder registreert één consult per dag op basis van de totale tijd besteed aan het contact met de patiënt op verschillende momenten van die dag.

Info

Bedrijfsregels en rollen

Zie bedrijfsregels en rollen

    • Related Articles

    • SMS berichten configuratie

      SMS berichten configuratie Het scherm is te benaderen via de tegel Inrichting - Externe koppelingen - SMS berichten configuratie. Deze module is o.a. bedoeld voor het bewerken van SMS berichten. Inrichting In het personaliascherm moet worden ...
    • Snelplanner

      Snelplanner Door te dubbelklikken op een lege plek in het agendaoverzicht opent de snelplanner: Vanuit de snelplanner kan men een afspraak in de agenda plannen zonder daarbij de volledige planner te hoeven openen. De volgende opties zijn mogelijk: ...
    • Planner

      Planner De planner bestaat uit een aantal hoofdonderdelen, die afhankelijk van het type afspraak, zichtbaar zijn: Afspraak: o.a. informatie over het type afspraak, de activiteit en de afdeling/groep wordt hier vastgelegd. Cliënten: de cliënten die ...
    • Tips en tricks

      Agenda - Tips en tricks Het is mogelijk om een agenda te openen van een medewerker, cliënt, faciliteit en/of een afdeling/groep. Standaard staat deze op medewerker, via het pijltje kan dit gewijzigd worden. Meerdere agenda’s naast elkaar Het is ...
    • Reeksen

      Reeksen Reeksen zijn agenda-afspraken die met een bepaalde frequentie worden herhaald. Deze kunnen gemaakt en bekeken worden in de agendaplanner via het icoon in de toolbar. Er zijn dan (afhankelijk van of er al een reeks is) verschillende opties ...