Voor zowel email- als document templates is het raadzaam om
de template op te maken in een tekstbewerker zoals Microsoft Word. Hoewel het
voor email templates niet noodzakelijk is, geeft het meer opties voor de
opmaak. Voor een document template dient het bestandstype ‘.doc’ of
‘.docx’ te zijn.
Open een nieuw of bestaand Word document dat opgeslagen dient te worden als een document template. Schrijf de tekst voor het template en plaats in het document tags op de plek waar de medewerker gegevens geplaatst dienen te worden, inclusief accolades. Let hierbij goed op het gebruik van spaties.
Bij het kopiëren van tags dienen hoofdletters exact
overgenomen te worden. Het is daarom verstandig om de tags direct uit de
voorbeeld tabellen te kopiëren.
Bij het kopiëren van tags word de opmaak
meegenomen. Als het niet wenselijk is de opmaak mee te kopiëren, gebruik
dan de optie “plakken als tekst zonder opmaak” de snelkoppeling hiervoor is:
CTRL + SHIFT + V
|
Weergave van
01-01-2022
| |
{DatumUitDienst}
|
01-01-2022 00:00:00
|
{DatumUitDienst | stringFormat("yy.M.d
")}
|
22.1.1
|
{DatumUitDienst |
stringFormat("dd-MM-yyyy")}
|
01-01-2022
|
{DatumUitDienst | stringFormat("d MMM
yyyy")}
|
1 Jan 2022
|
{DatumUitDienst | stringFormat("d MMMM
yyyy")}
|
1 Januari 2022
|
Tag voor werkelijk salaris
|
Weergave van 2.123,3333
|
€{SalarisWerkelijk}
|
€2.123,3333
|
€{SalarisWerkelijk | stringFormat("N0")}
|
€2.123
|
€{SalarisWerkelijk | stringFormat("N2")}
|
€2.123,33
|