In dit artikel lees je over twee verschillende taken die vallen onder het beheer van de Healthspace: het uitnodigen van cliënten en medewerkers en het inrichten van de Healthspace.
Deze uitleg is bedoeld voor assistenten die cliënten en/of medewerkers toegang verlenen tot Karify, en voor vrijgevestigde zorgverleners. Ben je zorgprofessional in een organisatie en wil je een cliënt uitnodigen en/of een connectie toevoegen? Klik dan hier.
In Karify kun je cliënten en medewerkers uitnodigen om lid te worden van de Healthspace. Nieuwe gebruikers kunnen via deze uitnodiging eerst een Karify account aanmaken. Het versturen van uitnodigingen gaat als volgt:
Klik op Beheer in het linkermenu:
Klik op Stuur uitnodiging en kies tussen Nodig een cliënt uit of Nodig een medewerker uit.
Vul de voornaam, achternaam, het e-mailadres en het identificatienummer van de cliënt of medewerker in.
Nodig een cliënt uit
Een cliënt kan alleen online communiceren met zorgverleners met wie hij/zij een connectie heeft. Bij het versturen van de uitnodiging kun je alvast één of meerdere connectie(s) voor de cliënt klaarzetten door op + connecties toevoegen te klikken. Vink de naam van de gewenste medewerker(s) aan en klik op Opslaan.
Desgewenst kun je voor de cliënt alvast een online behandelmodule klaarzetten. Na het accepteren van de uitnodiging kan de cliënt hier direct mee aan de slag. Klik hiervoor op + onderdelen toevoegen.
Nodig een medewerker uit
Als zorgverlener kun je pas het online dossier van een cliënt inzien zodra je een connectie hebt met deze cliënt. Bij het versturen van de uitnodiging kun je alvast één of meerdere connectie(s) voor de medewerker klaarzetten door op + connecties toevoegen te klikken. Vink de naam van de gewenste cliënt(en) aan en klik op Opslaan.
Bij het uitnodigen kun je een medewerker één of meerdere rollen toekennen. De rol bepaalt waar de medewerker toegang tot heeft in Karify en over welke functionaliteiten deze medewerker beschikt. Lees hier meer over rollen.
Klik vervolgens op Nodig cliënt uit of Nodig medewerker uit om de uitnodiging te versturen. De gebruiker ontvangt de uitnodiging per e-mail.
Openstaande uitnodigingen
Na het versturen van de uitnodiging ontvangt de cliënt een e-mail op het ingevulde mailadres. Bij het tabblad Openstaande uitnodigingen kun je de uitnodiging eventueel terugtrekken of een herinnering sturen. Na 3 en 7 dagen wordt automatisch een herinnering gestuurd. Als je een uitnodiging terugtrekt, dan is de verstuurde uitnodiging niet langer geldig.
FAQ
Ik wil een connectie met een client maken, maar zie deze niet staan in de lijst onder Cliënten toevoegen/verwijderen.
Het kan zijn dat de cliënt nog geen lid is van de Healthspace. In dat geval dient u de cliënt uit te nodigen via Beheer. Daarnaast kan het zijn dat de cliënt één van de stappen in het registratieproces nog niet uitgevoerd heeft:
De cliënt heeft de uitnodiging nog niet geaccepteerd en nog geen account aangemaakt.
De cliënt heeft zijn/haar e-mailadres nog niet bevestigd.
Deze twee stappen dient de cliënt te doorlopen, voordat je een connectie met de cliënt kunt maken. Lees hier meer over connecties met cliënten.
Jouw Healthspace is het visitekaartje van je praktijk of instelling. Je kunt zelf de Healthspace naar jouw eigen stijl inrichten, mits je hiertoe de juiste rechten hebt. Deze uitleg is bedoeld voor beheerders van de Healthspace en voor vrijgevestigde zorgverleners.
Bij Beheer -> Instellingen vind je enkele tabbladen waarmee je de Healthspace kunt inrichten:
Algemeen. In dit tabblad kun je een aantal algemene gegevens van de Healthspace instellen, zoals de naam en taal van de Healthspace.
Ook kun je op de inlogpagina een algemene beschrijving en het behandelaanbod tonen, en kun je instellen hoe cliënten zich kunnen registreren voor een account.
Vormgeving. Hier kun je de vormgeving van de Healthspace op maat maken, zoals met een eigen logo, achtergrondafbeelding en eigen kleuren.
Functionaliteiten. Enkele functionaliteiten zijn standaard voor je geïnstalleerd in de Healthspace. Onder het tabblad Functionaliteiten kun je zelf aangeven welke functionaliteiten je wilt gebruiken door te klikken op Schakel uit of Schakel in.
Ontbreekt een gewenste functionaliteit? Stuur dan een ticket naar onze support via dit portaal.
Gebruikersgegevens. Je kunt instellen welke gegevens van cliënten en medewerkers gevraagd worden wanneer zij de Healthspace binnenkomen. Hier vink je eenvoudig aan welke gegevens jij graag wilt terugzien.
Adres en Openingstijden. Wijzig hier het bezoekadres van jouw Healthspace. Dit adres wordt weergegeven op de inlogpagina van je Healthspace. Ook kun je de openingstijden weergeven in de Healthspace.
Exports. Onder dit tabblad vind je een aantal data-export met algemene management informatie van deze Healthspace.
Lees in dit artikel meer over alle mogelijkheden van de Healthspace instellingen.