Importeren organisatiestructuur en functies

Importeren organisatiestructuur en functies

Nieuwe afdelingen en functies kunnen worden aangemaakt door ze te importeren, ook einddata van afdelingen en functies kunnen middels een import gewijzigd worden.
Deze importfunctie is te vinden in SDB Salaris, via de menu optie [ Salaris | Start | Import mutaties ]. 



Een importbestand dient gelijk te zijn aan het format van de bestanden die geƫxporteerd kunnen worden bij de organisatiestructuur en functies [ Beheer | Organisatie | Organisatiestructuur / Functie ]. Maak een import door een bestand exporteren en de gegevens in het excel te vervangen met nieuwe functies of afdelingen. Eventueel gebruik je de kolom begindatum, als de afdeling of functie pas vanaf een bepaalde datum moet starten. Laat je deze leeg, wordt de waarde automatisch gevuld met '01-01-1950'.

Om wijzigingen op de einddatum van bestaande afdelingen en functies door te voeren, laat je de regels van de betreffende afdelingen staan en voeg je in de kolom 'Einddatum' de datum toe die als einddatum moet gelden. 
Het is alleen mogelijk via import de einddatum te wijzigen. 

Importeer het bestand door te klikken op selecteer, het bestand te selecteren en te openen. Het bestand verschijnt in een overzicht met daarbij de status van verwerking. 



Klik op de status van het bestand voor een overzicht van eventuele foutmeldingen. De validatie van de gegevens werkt op dezelfde manier als bij het inlezen van import bestanden. De upload zal een foutmelding geven in de volgende gevallen:

Functies
  1. Als een functiecode al bestaat (foutmelding wordt ook gegeven als er iets anders gewijzigd is dan de einddatum)
  2. Als een kostensoort of omschrijving niet gevuld is (functie wordt wel toegevoegd)
  3. Als kostensoort niet bestaat wordt deze toegevoegd met melding op foutlijst
  4. Als functieniveau niet bestaat (functie wordt wel toegevoegd)
  5. Dubbele functie codes in bestand
  6. Datum fout (functie wordt wel toegevoegd, met default begindatum / zonder einddatum)
  7. Organisatorische Eenheid
Afdelingen
  1. Als een afdeling al bestaat
  2. Als een kostenplaats of omschrijving niet gevuld is (afdeling wordt wel toegevoegd)
  3. Als kostenplaats niet bestaat wordt deze toegevoegd met melding op foutlijst
  4. Als de hoofdeenheid niet bestaat (afdeling wordt wel toegevoegd)
  5. Dubbele afdeling codes in bestand
  6. Datum fout (afdeling wordt wel toegevoegd)

**** Deze mogelijkheid zal op korte termijn ook zichtbaar zijn in SDB Beheer. ****
    • Related Articles

    • Zwangerschaps- en bevallingsverlof

      Met de komst van verlofregelingen, is de invoer van zwangerschaps- en bevallingsverlof verhuisd naar verlof. Het registreren van zwangerschaps- en bevallingsverlof was een onderdeel van de verzuimmodule van SDB HR. De zwangerschaps- en ...
    • Introductie werving en selectie

      Het gebruik van werving en selectie vindt plaats in SDB HR. In SDB HR kan een vacature worden aangemaakt, waar vervolgens kandidaten op kunnen solliciteren. Bij een sollicitatie worden er voor de kandidaat sollicitatiestappen gegenereerd. Betrokkenen ...
    • Kandidaat

      De tab Kandidaten bevat informatie over alle kandidaten die aan een vacature zijn verbonden. Er kunnen nieuwe kandidaten worden toegevoegd of bestaande kandidaten worden bewerkt/bekeken. Als er een connectie is gemaakt met de website organisatie, dan ...
    • Vacatures

      Onder het tab Vacatures zijn de vacatures terug te vinden. Dit is ook de plek waar nieuwe vacatures kunnen worden aangemaakt. Bewerken/bekijken van een bestaande vacature kan door op de regel te klikken. Nieuwe vacature aanmaken Klik op Nieuwe ...
    • Inrichten contractverlenging en uitstroom

      In dit artikel wordt toegelicht hoe er met de procestypes contract verlenging en uitstroom kan worden omgegaan. Voorheen vielen alle wijzigingen op een bestaande medewerker onder het type Personeelsdossier, hier zijn nu subcategorieën aan toegevoegd. ...