Stap 1: Voorbereiden van het Excel-bestand
Maak je Excel-bestand klaar met alle correctiegegevens.
o Elke regel betreft één correctie, bijvoorbeeld per kind.
o Vul alle gegevens in: naam van het kind, datum van afwezigheid, aantal uren, bedrag, en of de correctie declarabel is (“ja” of “nee”).
o Uren en bedragen moeten als negatieve waarden worden ingevuld (bijvoorbeeld -6 uur en -78,00 euro).
o Zorg dat namen exact overeenkomen met de gegevens in het systeem.
o Kolommen die je niet gebruikt, kun je leeg laten of uit het excel bestand verwijderen.
Stap 2: Opslaan als CSV-bestand
Sla het Excel-bestand op als CSV-bestand.
o Ga in Excel naar Opslaan als.
o Kies het bestandstype CSV (gescheiden door komma’s).
o Zorg ervoor dat het bestand echt de extensie/naam .csv heeft en niet .xlsx.
o Open na het opslaan het bestand niet meer, dan ontstaan er synchronisatie fouten
Stap 3: Importeren in het systeem
1. Ga terug naar de backoffice.
2. Ga naar: Instellingen > Administration > Data management > Import tasks.
3. Klik op Import task en kies Nieuw.
4. Upload je CSV-bestand.
5. Vul vervolgens alle velden in om de import te voltooien.
6. Indien gewenst maak je een nieuwe data map aan, hier kun je alle velden toevoegen die in het excel bestand als kolommen worden weergegeven. geef data map een willekeurige naam.
7. Kies bij Assign to de juiste administrator of je eigen gebruiker binnen de backoffice.
Tips en aandachtspunten
• Gebruik onderstaande bijlage als voorbeeld voor invoerbestand
• Controleer of alle gegevens exact overeenkomen met de gegevens in de backoffice.
• Let op het gebruik van het minteken bij bedragen en uren, anders moet de ouder gaan betalen.
• Bij declarabele correcties (“ja”) worden de uren ook aangepast in de belastingexport en jaaropgave.