Onder het tabblad Personeel kunnen nieuwe medewerkers worden toegevoegd, indien deze instelling aangezet is door onze servicedesk.
Door medewerker toevoegen te selecteren wordt een invoer scherm getoond. Door deze gegevens in te voeren komt de medewerker in het personeel overzicht waar de medewerker geselecteerd kan worden en de gegevens ingezien kan worden.
Alle velden die voorzien zijn van en sterretje zijn verplichte velden.
N.B:
Een mail adres is uniek, er kan maar één medewerker aan gekoppeld worden
Personeelsnummer is uniek – hanteer hier het personeelsnummer wat al bekend is, zodat de eventuele export zonder problemen verloopt. Let op indien er ook gebruik gemaakt wordt van een HR pakket, dient de personeelsnummer te beginnen met QB.
Een eind datum is geen verplicht veld.
Als er bij het invoeren van een medewerker een melding komt dat het mailadres al bekend is, dan betekent dit dat de medewerker ooit al een account bij Quebble heeft gehad. Meld dit dan via ons serviceportaal zodat wij de oude gegevens kunnen ontkoppelen.
Om te voorkomen dat alle gegevens opnieuw ingevoerd moeten worden, kan er bij zo’n melding een fictief mailadres tijdelijk ingevoerd worden om toch de medewerker in het systeem te krijgen.
Voor het activeren van het account is het belangrijk dat het juiste mailadres wordt ingevoerd. Dit kan via de knop ‘Personeelsgegevens beheren’ worden gewijzigd.
Let op: een account wordt niet automatisch geactiveerd, dit is een handmatige actie die via personeel of via de instellingen / rollen / rechten geactiveerd kan worden.
Met de activatie krijgt de medewerker een mail met een link om een wachtwoord aan te maken.
Alle medewerkers hebben automatisch de rol werknemer. Als ze meer rechten hebben dan kan dit aangepast worden via de instellingen/ rollen & rechten.