Door te dubbelklikken op een lege plek in het agendaoverzicht opent de snelplanner:
Vanuit de snelplanner kan men een afspraak in de agenda plannen zonder daarbij de volledige planner te hoeven openen. De volgende opties zijn mogelijk:
Het is mogelijk om de route naar de cliënt te tonen als het contactsoort van het soort 'extern' is.
Onder de knoppen wordt een lijst getoond met afspraken (maximaal 10) van de medewerker die herhaald kunnen worden. Dit zijn de cliëntgebonden afspraken, die de afgelopen 14 dagen hebben plaatsgevonden. Hierbij is altijd de systeemdatum en systeemtijd het uitgangspunt om 14 dagen terug te kijken. Een cliënt wordt één keer getoond, ongeacht de behandeling. Indien een cliënt binnen 14 dagen meerdere afspraken heeft gehad met verschillende behandelingen, wordt de laatste afspraak getoond. Dit geeft de mogelijkheid om met weinig handelingen een afspraak te herhalen. De activiteit kan eventueel worden aangepast met de knop 'Wijzig activiteit'. Door te klikken op 'Herhaal' wordt de afspraak direct op het eerder geselecteerde moment ingepland.
Naast het plannen van afspraken via de planner, is mogelijk om afspraken aan te maken van het type contact via de snelplanner.
De volgende velden kunnen worden ingevuld:
Veld | Omschrijving |
Cliënt | Zoeken kan op naam (linker vak) en cliëntnummer (rechter vak). Wordt voorgevuld als de afspraak wordt gemaakt vanuit de agenda op het cliëntdashbord. |
Behandeling | Alleen de behandelmodules |
Activiteit | De activiteit behorende bij deze afspraak. De te kiezen activiteit is afhankelijk van de gekozen behandeling. |
Vanaf | Tijdstip waarop de afspraak start |
DuurInMinuten | De tijdsduur van de afspraak |
Duur bij ZPM (in staffels) | Als de behandeling bij een ZPM traject hoort wordt naast de duur ook de 'duur in staffels' weergegeven. Door middel van een dropdownmenu kan een duur worden geselecteerd. Standaard wordt de duur al ingevuld door de default-waarde van de activiteit. |
Tot | Tijdstip waarop de afspraak eindigt |
Reistijd | Tijd die nodig is om naar en terug van de afspraak te reizen |
Indirect | Indirecte tijd die moet worden gereserveerd voor deze afspraak. |
Contactsoort | Het soort contact van de afspraak. |
Medewerkers | De medewerker(s) die bij de afspraak aanwezig zijn. Via de LOV kan worden gezocht op medewerkers die op het moment van de afspraak in dienst zijn uit eigen of andere instantie. |
Onderwerp | Onderwerp van de afspraak |
Toelichting | Toelichting bij de afspraak |
Bij het invullen van bepaalde velden kunnen andere velden in dit scherm automatisch worden aangepast.
Na het invullen van de afspraakgegevens kan de afspraak worden opgeslagen en vervolgens kan de afspraak gelijk in de planner worden geopend, een nieuwe afspraak worden geopend of gelijk worden afgesloten.
Bedrijfsregels
Alleen de behandelmodules waarbij activiteiten zijn toegestaan worden onder 'Behandeling' getoond.
In de snelplanner is het ook mogelijk om afspraken van het type systeemcontact aan te maken.
Na het klikken op systeemcontact in de snelplanner wordt het systeemcontact scherm geopend. Indien de agenda van de client is geopend wordt deze client gelijk toegevoegd aan de afspraak.
Daarnaast worden de Hoofdclient en de relaties uit het cliëntsysteem onderaan het scherm getoond.
Via de schuifbalkjes bij de hoofdclient en de relaties kan worden bepaald wie er worden uitgenodigd voor de afspraak.
Let op: Er worden alleen relaties uit het sociaal netwerk getoond:
Zie voor verdere uitleg de handleiding sociaal netwerk.
Naast cliënten met relaties kunnen er ook cliënten zonder relaties aan een systeemcontact worden toegevoegd.
Het is ook mogelijk om alleen de relatie van een cliënt uit te nodigen(zonder hoofdclient).
De keuzelijst met relaties bestaat uit relaties waarbij in het sociaal netwerk is aangegeven dat deze toegevoegd mogen worden aan een agenda-afspraak. Daarnaast kan in het sociaal netwerk worden aangegeven of de relatie default uitgenodigd mag worden in de afspraak (aangevinkte check box). Deze relaties worden vervolgens onder de cliënt toegevoegd waarna er een lijst ontstaat wie er aanwezig zijn bij de afspraak en wat voor type relaties er dan aanwezig zijn.
Bij het aanpassen van bepaalde velden worden andere velden in dit scherm automatisch aangepast.
Na het invullen van de afspraakgegevens kan de afspraak worden opgeslagen en vervolgens kan de afspraak gelijk in de planner worden geopend, een nieuwe afspraak worden geopend of gelijk worden afgesloten.
Toelichting op de duur van de afspraak
DuurInMinuten | De tijdsduur van de afspraak |
Duur bij ZPM (in staffels) | Als de behandeling bij een ZPM traject hoort wordt naast de duur ook de duur in staffels weergegeven. Door middel van een dropdownmenu kan een duur worden geselecteerd. Standaard wordt de duur al ingevuld door de default-waarde van de activiteit. |
Bedrijfsregels
Alleen de behandelmodules waarbij activiteiten zijn toegestaan worden onder 'Behandeling' getoond.
Na het klikken 'indirecte tijd' in de snelplanner wordt een scherm geopend met velden voor het type indirecte tijd.
Er kan één client gekozen worden waarop de indirecte tijd van toepassing is.
Naast de gebruikelijke velden kan er een cliënttekst bij de afspraak worden ingevoerd. Deze wordt in de planner als rapportagetekst getoond bij de cliënt. Daarnaast wordt deze ook getoond in de voortgang van de cliënt.
Bij het invullen van bepaalde velden kunnen andere velden in dit scherm automatisch worden aangepast.
Na het invullen van de afspraakgegevens kan de afspraak worden opgeslagen en vervolgens kan de afspraak gelijk in de planner worden geopend, een nieuwe afspraak worden geopend of gelijk worden afgesloten.
Naast de gebruikelijke velden kan in dit scherm Toelichting afspraak en Privacy worden ingevuld.
Via de keuze Privacy kan worden aangegeven of de inhoud van de afspraak wel of niet door andere medewerkers kan worden ingezien.
Bij het invullen van bepaalde velden kunnen andere velden in dit scherm automatisch worden aangepast.
Na het invullen van de afspraakgegevens kan de afspraak worden opgeslagen en vervolgens kan de afspraak gelijk in de planner worden geopend, een nieuwe afspraak worden geopend of gelijk worden afgesloten.
Bedrijfsregels
De snelplanner heeft de functionaliteit om meerdere medewerkers in één keer aan de afspraak toe te voegen. Via het zoekveld bij medewerkers, of de LOV zijn interne en externe medewerkers te selecteren.
Bij het selecteren van een medewerker wordt een extra naam toegevoegd aan het blok medewerkers.
Rollen: | Omschrijving: |
AGENDA | Geeft toegang tot de eigen agenda met lees- en schrijfrechten. |
AGENDA_SYSTEEM_CONTACT | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Systeemcontact' met lees- en schrijfrechten. |
AGENDA_SYSTEEM_CONTACT_LEES | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Systeemcontact' met leesrechten. |
AGENDA_CONTACT | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Contact' met lees- en schrijfrechten. |
AGENDA_CONTACT_LEES | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Contact' met leesrechten. |
SYSTEEMCONT_SNELPLANNER | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Systeemcontact' met lees- en schrijfrechten |
SYSTEEMCONT_SNELPLANNER_LEES | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Systeemcontact' met leesrechten |
AGENDA_INDIRECTE_TIJD | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Indirecte tijd' met lees- en schrijfrechten |
AGENDA_INDIRECTE_TIJD_LEES | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Indirecte tijd' met leesrechten. |
AGENDA_OVERIGE_AFSPRAAK | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Overige Afspraak' met lees- en schrijfrechten. |
AGENDA_OVERIGE_AFSPRAAK_LEES | Geeft toegang tot de module planner/snelplanner voor afspraaktype 'Overige Afspraak' met leesrechten. |