Onder het tab Vacatures zijn de vacatures terug te vinden. Dit is ook de plek waar nieuwe vacatures kunnen worden aangemaakt. Bewerken/bekijken van een bestaande vacature kan door op de regel te klikken.
Nieuwe vacature aanmaken
Klik op Nieuwe vacature om een nieuwe vacature aan te maken.
Een vacature kan de volgende gegevens bevatten:
|
|
|
|
|
Geef een titel op voor de vacature.
|
|
De contactpersoon van de vacature.
|
|
Begindatum vacature, vanaf deze datum kunnen kandidaten op de vacature solliciteren.
|
|
De afdeling van de vacature. Bepaalt wie de sollicitatiestappen dient uit te voeren icm het gekozen proces.
|
|
Einddatum vacature, tot deze datum kan er op deze vacature gesolliciteerd worden.
|
|
De functie van de vacature. Bepaalt het functieniveau.
|
|
Kies een proces om aan de vacature te verbinden. Het proces bevat stappen die uitgevoerd dienen te worden zodra er op de vacature wordt gesolliciteerd.
|
|
De status van de vacature. Zolang er geen kandidaten aan de vacature verbonden zijn, kan deze worden aangepast.
|
|
Geef een omschrijving op voor de vacature. Deze tekst wordt kan bijvoorbeeld op de website geplaatst worden.
|
|
Bepaalt of de vacature via de API op te halen is.
|
Als er een connectie met de website is gemaakt, dan kunnen de vacature gegevens ook op de website van de organisatie worden weergegeven. Zie het hoofdstuk “Connectie met de website” voor meer informatie. Het vinkje Is gepubliceerd kan een vacature uitsluiten voor uitwisseling.
Het is van groot belang om bij een vacature een proces te kiezen. In een proces zijn stappen gedefinieerd voor het sollicitatieproces. Als er geen proces is gekozen, dan kan het systeem bij een nieuwe kandidaat geen stappen klaarzetten en zullen de stappen handmatig moeten worden aangemaakt. Na de selectie van een proces laat het systeem zien welke stappen het gekozen proces bevat.
Naast het proces is ook de afdeling belangrijk. De afdeling wordt gebruikt om te bepalen welke gebruikers de sollicitatiestappen dienen uit te voeren. In de accordatiestructuur wordt vastgelegd welke gebruikers in welke rol verantwoordelijk zijn voor een afdeling.
Arbeidsvoorwaarden vacature
Het is mogelijk gemaakt om bij de vacature enkele arbeidsvoorwaarden vast te leggen. Zo kan bijvoorbeeld het te verdienen salaris of de te werken uren voor de vacature worden vastgelegd.
De vacature arbeidsvoorwaarden zijn ook aan onze webAPI toegevoegd. Zo kunnen deze gegevens bijvoorbeeld op de werken bij site worden gepresenteerd. Bekijk het latere item webAPI voor de veldbenamingen.
Als een kandidaat solliciteert via een werken bij site, oftewel via onze webAPI wordt aangeleverd, dan zullen wij de arbeidsvoorwaarden van de vacature ook alvast invullen bij de kandidaat gegevens. De mogelijkheid om de arbeidsvoorwaarden van de kandidaat naderhand aan te passen blijft bestaan.
Vacature omschrijvingen
Naast de arbeidsvoorwaarden, kunnen er nu ook meerdere vacature omschrijvingen worden toegevoegd. Hiervoor is er een nieuwe optie "Extra omschrijving toevoegen". Deze omschrijvingen kunnen bijvoorbeeld op de werken bij site worden gepresenteerd.
Het verwijderen van een extra omschrijving is mogelijk door alle tekst weg te halen en de vacature op te slaan. De eerste omschrijving is niet te verwijderen.
De nieuwe velden zijn toegevoegd aan onze webAPI. De beheerder van de website kan deze ophalen via het endpoint GET Vacatures.