Wat Jouw Omgeving voor jouw hulpverlening kan betekenen
Samen met je cliënt rapporteren
Algemeen Cliënten kunnen in Jouw Omgeving hun eigen rapportages lezen, mee-rapporteren of hun feedback geven op een geschreven rapportage. Personen die aan de cliënt gekoppeld zijn, kunnen indien gewenst ook mee-rapporteren. Dit is één van de unieke ...
Behandelen met Werkplan
Een Werkplan bestaat uit Doelen en Acties. Doelen in Jouw Omgeving worden aangeduid als ‘Werkpunten’. Dit maakt het onderscheid duidelijk tussen einddoelen van de hulpverlening zoals geformuleerd in een behandelplan/hulpverleningsplan en de daarvan ...
Contact via Chat
Chat is een vorm van direct contact. Dat wil zeggen dat alle personen op hetzelfde moment achter hun computer zitten en er ‘live’ online contact met elkaar is. Dit contact lijkt, naast beeldbellen, het meest op face-to-face contact. Veel van de ...
Contact via Berichten
Door berichtenverkeer heb je een grote mate van persoonlijk contact met elkaar. Contact via Berichten kan een volwaardig deel uitmaken van je blended hulpverleningstraject. Hiervoor maak je gebruik van de methodiek voor online hulpverlenen via ...
A-synchrone communicatie
Berichtenverkeer is een vorm van a-synchrone communicatie. Dat wil zeggen dat de verzender een bericht op moment A verstuurt, de ontvangen dit op moment B leest en misschien pas op moment C reageert. Het voordeel van berichten uitwisselen is dat een ...
Cliënten motiveren of therapietrouw vergroten
Risico's Als je online aan de slag gaat, zal je veel en frequent aandacht moeten besteden aan de motivatie van de cliënt gedurende het traject. Doordat je cliënt online meer zelf doet, de hulpverlener minder vaak ziet en zich relatief ‘onbekeken’ ...
Een veilig gevoel dankzij het Personenoverzicht
Het feit dat je cliënt in Jouw Omgeving precies kan zien wie er gekoppeld is aan hun zorg en wat de rol van deze personen daarin is, geeft een veilig gevoel. Dat je cliënt zelf bepaalt welke personen bepaalde onderdelen van hun ondersteuning mogen ...
Transparantie en een goede relatie dankzij je Profiel
Transparantie wekt vertrouwen bij cliënten. In het online contact wil je immers graag het gevoel hebben dat je met een mens in gesprek bent in plaats van met een computer. Je wilt het gevoel hebben dat je verhaal of opmerking ergens 'aankomt' en ...
Toegankelijk ontwerp in online dienstverlening in de zorg
Leestijd: 15 minuten Ontwerpen voor toegankelijkheid maakt de gebruikservaring beter voor iedereen, ongeacht een beperking. In dit artikel lees je wat digitale toegankelijkheid betekent voor een gebruiker en waarom het verstandig is om hier gericht ...
Popular Articles
Release 298 (19-8-2024)
Release 297 is zojuist op de productie omgeving geplaatst Release 297 Release 298 is een "Wist je dat?" release notes met handige informatie en links. De uitlevering van release 297 vindt in de avond plaats tussen 18.30 - 20.30 uur. Release 298 In ...
Upload documenten
U kunt hier documenten uploaden die naar de ouderapp gestuurd kunnen worden. Dit kan zowel via de groepsapp door middel van een bericht met als bijlage het document, maar ook via het web rechtstreeks publiceren in de ouderapp of via een bericht ...
Contractenlijst
Dit is een overzicht van de contracten die verstuurd zijn via signrequest met daarbij de huidige status vermeld. Statussen digitale handtekening (alfabetisch) Afgewezen: als het contract is afgewezen door de ouder. Bekeken: de eerste ouder heeft het ...
Inloggen met authenticatie in twee stappen
Met authenticatie in twee stappen (ook bekend als 2FA - twee-factor-authenticatie) is je account extra beveiligd. Voordat je met 2FA kunt inloggen, dien je het eerst in te schakelen. Navigeer hiervoor naar de helppagina Authenticatie in twee stappen ...
Behandelplan
Je vindt hier onderdelen van je zorgplan terug: de Zorgvraag, Probleemomschrijving, Indicatiestelling en de Toelichting zorgplan. Daarnaast zijn de behandelverantwoordelijken, de status van het plan, de aanmaakdatum en eventueel de datum van het ...