Wat Jouw Omgeving voor jouw hulpverlening kan betekenen
Samen met je cliënt rapporteren
Algemeen Cliënten kunnen in Jouw Omgeving hun eigen rapportages lezen, mee-rapporteren of hun feedback geven op een geschreven rapportage. Personen die aan de cliënt gekoppeld zijn, kunnen indien gewenst ook mee-rapporteren. Dit is één van de unieke ...
Behandelen met Werkplan
Een Werkplan bestaat uit Doelen en Acties. Doelen in Jouw Omgeving worden aangeduid als ‘Werkpunten’. Dit maakt het onderscheid duidelijk tussen einddoelen van de hulpverlening zoals geformuleerd in een behandelplan/hulpverleningsplan en de daarvan ...
Contact via Chat
Chat is een vorm van direct contact. Dat wil zeggen dat alle personen op hetzelfde moment achter hun computer zitten en er ‘live’ online contact met elkaar is. Dit contact lijkt, naast beeldbellen, het meest op face-to-face contact. Veel van de ...
Contact via Berichten
Door berichtenverkeer heb je een grote mate van persoonlijk contact met elkaar. Contact via Berichten kan een volwaardig deel uitmaken van je blended hulpverleningstraject. Hiervoor maak je gebruik van de methodiek voor online hulpverlenen via ...
A-synchrone communicatie
Berichtenverkeer is een vorm van a-synchrone communicatie. Dat wil zeggen dat de verzender een bericht op moment A verstuurt, de ontvangen dit op moment B leest en misschien pas op moment C reageert. Het voordeel van berichten uitwisselen is dat een ...
Cliënten motiveren of therapietrouw vergroten
Risico's Als je online aan de slag gaat, zal je veel en frequent aandacht moeten besteden aan de motivatie van de cliënt gedurende het traject. Doordat je cliënt online meer zelf doet, de hulpverlener minder vaak ziet en zich relatief ‘onbekeken’ ...
Een veilig gevoel dankzij het Personenoverzicht
Het feit dat je cliënt in Jouw Omgeving precies kan zien wie er gekoppeld is aan hun zorg en wat de rol van deze personen daarin is, geeft een veilig gevoel. Dat je cliënt zelf bepaalt welke personen bepaalde onderdelen van hun ondersteuning mogen ...
Transparantie en een goede relatie dankzij je Profiel
Transparantie wekt vertrouwen bij cliënten. In het online contact wil je immers graag het gevoel hebben dat je met een mens in gesprek bent in plaats van met een computer. Je wilt het gevoel hebben dat je verhaal of opmerking ergens 'aankomt' en ...
Toegankelijk ontwerp in online dienstverlening in de zorg
Leestijd: 15 minuten Ontwerpen voor toegankelijkheid maakt de gebruikservaring beter voor iedereen, ongeacht een beperking. In dit artikel lees je wat digitale toegankelijkheid betekent voor een gebruiker en waarom het verstandig is om hier gericht ...