Familie
Bestanden toevoegen en eventueel tonen op Ouderportaal en OuderApp #Backoffice
Documenten kunnen getoond worden op het Ouderportaal, de OuderApp en de GroepsApp. Er kunnen persoonlijke documenten op kindniveau geplaatst worden en algemene documenten op Locatie en BV-niveau. Deze documenten moeten toegevoegd worden in de ...
E-mail versturen #Backoffice
Vanuit de backoffice kunnen er e-mails (met bijlage) verstuurd worden naar ouders. Er kan een mail verstuurd worden naar 1 ouder of naar meerdere ouders. Naar meerdere ouders kan alleen via een mailgroep. De mailgroep die standaard in de omgeving ...
Incidenteel/ruildag aanvragen #Backoffice
Via de Backoffice kunnen ook incidentele dagen en ruildagen aangevraagd worden. Deze moeten vervolgens nog in behandeling genomen worden. Hoe Ga naar Familie > Kinderen Open de kindkaart Kies voor Incidenteel of Ruildag Kies de datum Kies de ...
Contract beëindigen/annuleren #backoffice
Een contract kan in de backoffice beëindigd of geannuleerd worden. De bedoeling is dat de ouder dit zelf doet via het ouderportaal, maar indien nodig kan dit ook in de backoffice gedaan worden. Hoe Ga naar Familie > Kinderen Open het betreffende kind ...
Handmatig een contract aanmaken #Backoffice
Een contract wordt automatisch aangemaakt wanneer via het Planbord een aanbieding wordt gedaan. Het is ook mogelijk om zelf een contract te maken. Dit kan via de backoffice. Hoe Contract aanmaken: Ga naar Familie > Kinderen Open het betreffende kind ...
Persoonlijke tekst toevoegen op contract #Backoffice
In de contracten worden standaardteksten gebruikt, welke met de juiste rechten aan te passen zijn in het menu Portaal. Ook bij een specifiek contract is het mogelijk tekst toe te voegen. Hoe Ga naar Planningen > Contracten Open het betreffende ...
Lijst maken van e-mailadressen #Backoffice
Per pakket/opvangtype/school kan een lijst gegenereerd worden met de e-mailadressen van alle actieve verantwoordelijke ouders Hoe Ga naar Familie > Familie Filters Kies voor Nieuw Geef het filter een naam Maak de selectie door de gewenste items aan ...
Wendagen invoeren #Backoffice
Wanneer een kind een goedgekeurd contract heeft, kan voordat het contract begonnen is wendagen in het systeem worden gezet. Deze wendag kan worden ingevoerd via de backoffice en de groepsapp. Deze dagen worden niet gefactureerd en worden na invoeren ...
Kind afwezig melden #Backoffice
Een afwezigheid kan via de backoffice in het systeem gezet worden. Idealiter is het echter de bedoeling is dat de ouder dit zelf doet via zijn ouderportaal. Hoe Ga naar Familie > Kinderen Open het betreffende kind Kies onder Gerelateerd voor Afwezig ...
Afwezigheid verwijderen #Backoffice
Een afwezigheid kan soms verkeerd in het systeem staan, bijvoorbeeld doordat een ouder deze fout heeft doorgegeven. Deze afwezigheid kan alleen via de Backoffice verwijderd worden. Uitleg Ga naar Familie > Kinderen Open het betreffende kind Klik ...
Mentor koppelen #Backoffice
Het is mogelijk om een mentor te koppelen aan een kind. In de GroepsApp en de backoffice is te zien wie de mentor van het kind is. In de backoffice is dit terug te vinden in de kindkaart. Hoe Ga naar Familie > Kinderen Open het betreffende kind ...
Product koppelen #Backoffice
Een product kan gebruikt worden om bijvoorbeeld eenmalige kosten te factureren, bij een ouder iets vooraf te factureren of het gefactureerde niet declarabel te laten zijn. Eerst moet een product aangemaakt worden. Vervolgens wordt er een productprijs ...
Instantiebetaling aanmaken #Backoffice
Opvang kan geheel of gedeeltelijk worden gesubsidieerd door bepaalde instanties, zoals gemeenten. Naast de maandfactuur voor de ouder, wordt er een zogenaamde 'instantiefactuur' aangemaakt voor de betreffende instantie. In KindPlanner wordt het ...
Debiteurennummer aanmaken #Backoffice
Alle verantwoordelijke ouders krijgen vanuit KindPlanner een debiteurennummer wanneer een contract wordt aangeboden. Wanneer een ouder geen debiteurennummer heeft komt dat doordat na het aanbieden van het contract de verantwoordelijke is gewisseld. ...
Kind "verwijderen" (vergeten) #Backoffice
Er wordt regelmatig gevraagd hoe een kind in de Backoffice kan worden verwijderd. Het kind is dan bijvoorbeeld niet meer ingeschreven en de ouder wil dat de foto's en informatie van dit kind niet meer zichtbaar zijn. Een kind kan echter het best ...
Verantwoordelijke wijzigen #Backoffice
Wat Wanneer een kind een goedgekeurd contract heeft en er is al een keer gefactureerd aan de huidige verantwoordelijke (ouder), heeft het wijzigen naar een nieuwe verantwoordelijke gevolgen. Zodra er in deze situatie wordt gewijzigd van ...
Systeemgebruiker (Ouderportaal) #Backoffice
Wat Ouders hebben een systeemgebruiker in de backoffice nodig om te kunnen inloggen in het Ouderportaal en in de OuderApp. Deze systeemgebruiker hangt aan het e-mailadres van de ouder. Willen beide ouders gebruikmaken van het Ouderportaal/OuderApp ...