Hoe beheer ik InTouch en Power BI?
InTouch en Power BI werkruimtes (workspaces): hoe steekt dit in elkaar
Introductie Aan een InTouch omgeving zijn één of meerdere Power BI werkruimtes gekoppeld. In dit artikel vertellen we je hoe dit in elkaar steekt. Dit artikel is geschreven voor Beheerders en BI consultants. Wat is een werkruimte? Een Power BI ...
Commentaar/opmerkingen op Pagina instellen in InTouch
Introductie In dit artikel leggen we uit hoe je als eindgebruiker hoe je een commentaar/opmerking plaatst op een pagina: https://support.sdbgroep.nl/portal/nl/kb/articles/commentaar-plaatsen-op-pagina. Vanuit de rol van Model Gebruiker kun je dit ...
KPI Norm instellen met afwijking percentage
Introductie In het artikel dat dient als naslagwerk van de applicatiebeheer training leggen we uit hoe je een KPI bouwt. Vaak wordt er voor gekozen om de KPI rood en groen te laten kleuren op basis van één omslagpunt. Het is mogelijk om hier meer ...
Wat is een Scorecard in InTouch?
Introductie De KPI's in InTouch worden meestal weergegeven op KPI dashboards waarop KPI's in rijen of kolommen gepresenteerd worden. Er is ook nog een andere manier om KPI's in InTouch te presenteren: de scorecard. In dit artikel laten we je zien hoe ...
Een nieuwe rol aanmaken in InTouch en toekennen aan eindgebruikers
Introductie Er kan zich een situatie voordoen waardoor je een nieuwe rol beschikbaar wil maken voor de eindgebruikers van InTouch in jouw organisatie. In dit artikel leggen we je uit hoe je dat doet op moment dat je gebruik maakt van een ...
Het bouwen van een YTD rij op een KPI dashboard
Introductie Het is mogelijk om in InTouch zowel een in de maand als t/m de maand rij van KPI's te presenteren. Aan het eind van dit artikel weet je hoe je deze twee rij van KPI's in InTouch toont. Voorwaarde: YTD in tabular en KPI Mapping Om de ...
De samenhang tussen de Tabular, InTouch en PowerBI
Introductie In dit artikel geven we inzicht in de samenhang tussen het tabular model, InTouch en Power BI. Dit artikel is geschreven voor Beheerders van InTouch. Tabular & InTouch Het tabular model is de onderligger voor zowel InTouch als aan Power ...
Hoe zorg ik voor goede samenwerking tussen de InTouch periode slicer en visuals op een Power BI rapport?
Introductie Om binnen InTouch gebruik te kunnen maken van grafieken die reageren op de periode slicer, is het nodig om in je Power BI rapport in plaats van de periode dimensie voor je grafieken de DateIntelligence dimensie te gebruiken. In dit ...
Het bouwen van een pop-up sectie voor een KPI
Introductie Een KPI kun je op verschillende manieren in InTouch tonen. Op moment dat je een ViewTemplate kiest zonder Trend kun je een trend in InTouch ook in een pop-up tonen. Aan het eind van dit artikel weet je hoe je dit in InTouch kunt bouwen. ...
Hoe deel ik de Power Analyse autorisatie uit aan mijn collega’s?
Introductie Autorisatie voor de Power Analyse tegel wordt op rolniveau uitgedeeld (en dus niet op individueel eindgebruiker niveau). Dit doe je op twee plekken: bij de rol en bij de werkruimte. In dit artikel vertellen we je meer over de wijze waarop ...
Hoe laat ik gebruikers navigeren naar een website/intranet site buiten InTouch?
Introductie Aan de rechterkant van InTouch kan een snelmenu weergegeven worden. Dit snelmenu bestaat vaak uit links naar Power BI rapporten en als favoriet gemarkeerde pagina's. Het is ook mogelijk om een link naar een website of intranet op te nemen ...
Snelmenu (Power BI rapporten) aan de rechterkant van een pagina opbouwen
Introductie Aan de rechterkant van een KPI dashboard tonen we (meestal) een snelmenu met links naar Power BI detail rapporten. In dit artikel leggen we uit hoe dit menu is opgebouwd. Zie dit artikel voor informatie over de opbouw van een InTouch ...
Applicatiebeheer training: een casus (Pagina's en KPI's maken)
Introductie Dit artikel is een naslagwerk voor de onderdelen die uitgelegd zijn tijdens de applicatiebeheer training van InTouch. Tijdens de training hebben we enerzijds tijd besteed aan de voorkant van InTouch en een aantal belangrijke concepten als ...
InTouch: een overzicht voor beheerders
Introductie InTouch is een webapplicatie welke ontwikkeld is en beheerd wordt door SDB Analytics. Aan het eind van dit artikel heb een beeld van wat jij als beheerder kunt inrichten. Dit artikel is geschreven voor beheerders van InTouch bij ...
Beheerrollen binnen InTouch
Introductie InTouch kent een aantal beheerrollen. Met deze rollen kun je bijvoorbeeld andere rollen uitdelen, pagina's of KPI's beheren en Acties in InTouch uitvoeren. Dit artikel is geschreven voor zowel beheerders van InTouch vanuit een ...
Slicers/filters binnen InTouch
Introductie In dit artikel leggen we uit wat een slicer in InTouch is en behandelen we de volgende onderwerpen: Wat is een slicer Gebruik van een slicer Het aanmaken van een slicer Het koppelen van een slicer aan een pagina Autorisatie op een slicer ...
Thema en kleuren opties instellen
Introductie Dit artikel is geschreven voor zowel beheerders van InTouch vanuit een zorgaanbieder als voor de BI consultant bij SDB Zorgt. Aan het eind van dit artikel ben je bekend met het beheren en toepassen van thema's binnen InTouch: Toepassen ...
Vrijgeven van perioden
Introductie Binnen inTouch is het mogelijk om perioden vrij te geven en deze te koppelen aan rollen. In dit artikel leggen we uit hoe dat werkt. Dit artikel is geschreven voor zowel beheerders van InTouch vanuit een zorgaanbieder als voor de BI ...
FAQ
Het lukt niet om de maandvrijgave te doen voor een periode, hoe komt dit? Dit kan 2 oorzaken hebben. Oorzaak 1: Je hebt de regel niet uitgecheckt alvorens je de wijziging wil doorvoeren. Controleer dit en pas vervolgens de periode aan. Vervolgens kun ...
Versiebeheer op metadata: in- en uitchecken in InTouch
Introductie Zodra je als beheerder gebruik maakt van InTouch vinden wij het belangrijk dat je naast grip op data ook grip op de configuratie van het platform houdt. Hierin ondersteunen wij middels versiebeheer. Deze functionaliteit heeft een aantal ...
UserVoice: wensen indienen via de gebruikerscommunity
Introductie Rechtsboven in InTouch vind je de koppeling naar het UserVoice portaal: Dit is dé plek waar je wensen terug ziet komen die zijn ingediend met betrekking tot de doorontwikkeling van SDB Analytics en bijbehorende inzichten. Voor wie is ...
Authenticatie & autorisatie
Introductie In dit artikel vertellen we je meer over de wijze waarop wij gebruikers authentiseren en autoriseren in InTouch. Dit artikel is geschreven voor zowel beheerders van InTouch vanuit een zorgaanbieder als voor de BI consultant bij SDB Zorgt. ...
Doorontwikkeling en release notes
Introductie Wij werken binnen het SDB Analytics platform Agile, dat wil zeggen dat er in blokken van 2 weken (zogenaamde sprints) wordt gewerkt aan functionaliteit en/of het oplossen van bugs. Wel zo prettig, zo kunnen we in korte tijd zoveel ...
Foutafhandeling: wat te doen bij foutmeldingen
Ook binnen InTouch gaat er wel eens iets fout en kun je tot een ongewenst inzicht komen: "Oeps! ... er is iets misgegaan". Vervolgens verschijnt onderstaande pop-up: Dit wil zeggen dat er in het laden van een pagina of een component een foutmelding ...
Popular Articles
Release 298 (19-8-2024)
Release 297 is zojuist op de productie omgeving geplaatst Release 297 Release 298 is een "Wist je dat?" release notes met handige informatie en links. De uitlevering van release 297 vindt in de avond plaats tussen 18.30 - 20.30 uur. Release 298 In ...
Upload documenten
U kunt hier documenten uploaden die naar de ouderapp gestuurd kunnen worden. Dit kan zowel via de groepsapp door middel van een bericht met als bijlage het document, maar ook via het web rechtstreeks publiceren in de ouderapp of via een bericht ...
Contractenlijst
Dit is een overzicht van de contracten die verstuurd zijn via signrequest met daarbij de huidige status vermeld. Statussen digitale handtekening (alfabetisch) Afgewezen: als het contract is afgewezen door de ouder. Bekeken: de eerste ouder heeft het ...
Inloggen met authenticatie in twee stappen
Met authenticatie in twee stappen (ook bekend als 2FA - twee-factor-authenticatie) is je account extra beveiligd. Voordat je met 2FA kunt inloggen, dien je het eerst in te schakelen. Navigeer hiervoor naar de helppagina Authenticatie in twee stappen ...
Behandelplan
Je vindt hier onderdelen van je zorgplan terug: de Zorgvraag, Probleemomschrijving, Indicatiestelling en de Toelichting zorgplan. Daarnaast zijn de behandelverantwoordelijken, de status van het plan, de aanmaakdatum en eventueel de datum van het ...